info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

همه چیز در مورد گپ تحصیلی آلمان

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

افرادی که در خارج از کشور قصد ادامه تحصیل دارند یا در آنجا مشغول تحصیل هستند قطعا باید با گپ تحصیلی یا همان study gap آشنایی داشته باشند. اگر شما هم دانشجوی یکی از دانشگاه‌های معتبر آلمان هستید و قصد دارید بیشتر در مورد گپ تحصیلی اطلاعات کسب کنید در ادامه با ما همراه شوید؛ چرا که گپ تحصیلی برای متقاضیان و دانشجویان کشور آلمان اهمیت بسیاری دارد. در این مقاله همه چیز درباره گپ تحصیلی آلمان در سال 2024 را به شما ارائه می‌دهیم.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

گپ تحصیلی آلمان چیست؟

در لغت کلمه گپ به معنای شکاف است و به طور کلی می‌توان گفت گپ تحصیلی نیز از همین معنی نشات می‌گیرد و به فاصله یا همان وقفه زمانی که بین تحصیل شما می‌افتد گپ تحصیلی گفته می‌شود. اگر شما در یک مقطع تحصیلی فارغ‌التحصیل شده باشید و بخواهید بعد از یک مدت حداقل دو ساله ادامه تحصیل ندهید و آن را کنار بگذارید یعنی شما از گپ تحصیلی استفاده کرده‌اید.

در کشور آلمان بسیار روی گپ تحصیلی حساس هستند؛ به طوری که نباید بیش از ۲ سال شما از گپ تحصیلی استفاده کنید و مدت زیادی از ادامه تحصیل دوری کنید؛ چرا که روی ویزای تحصیلی شما تاثیر منفی خواهد داشت و البته باید به دانشگاه و مراکز مربوطه پاسخگو باشید. قاعدتا با بیشتر شدن زمان گپ تحصیلی شما دروسی که فرا گرفته‌اید را نیز فراموش خواهید کرد و این یکی از دلایل اصلی حساسیت دانشگاه آلمان است.

اگر شما در ۲۰ سالگی فارغ التحصیل شده باشید و همان سال برای تحصیل در مقطع دیگر اقدام نمایید، در این صورت شما گپ تحصیلی نخواهید داشت؛ اما فردی که در ۲۰ سالگی فارغ‌التحصیل می‌شود و در ۲۳ سالگی برای ادامه تحصیل در مقطع دیگری اقدام می‌کند او ۳ سال گپ تحصیلی دارد. در آلمان گپ تحصیلی هیچ ایرادی ندارد و شما می‌توانید ۲ تا ۵ سال گپ تحصیلی داشته باشید.

اما برای ویزای شما ممکن است محدودیت‌ها و مشکلاتی به وجود آید و شما بایستی گپ تحصیلی خود را برای دولت آلمان و دانشگاه توجیه کنید، در غیر این صورت از ادامه تحصیل در این کشور منع خواهید شد.

همه چیز در مورد گپ تحصیلی آلمان در سال ۲۰۲۴

پیش‌تر به صورت کلی در مورد گپ تحصیلی آلمان صحبت کردیم و شما را با ماهیت کلی گپ تحصیلی آشنا کردیم. به طول جامع می‌توانیم بگوییم که به بازه زمانی‌ که شخص فارغ‌التحصیل می‌شود تا زمان اپلای کردن آن شخص در دانشگاه این بازه زمانی و وقفه را گپ تحصیلی می‌نامند. برای آشنایی بیشتر شما با گپ تحصیلی و این که به طور کلی گپ تحصیلی آلمان چیست؟ بهتر است با برخی موارد آشنایی داشته باشید. گپ تحصیلی آلمان به گونه‌ای است که تاثیر منفی زیادی روی ویزا شما خواهد گذاشت. به صورتی که پس از گذشت پنج سال شما تقریبا هیچ شانسی برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان نخواهید داشت. گاها درصد بسیار کمی از افراد می‌توانند ویزا را پس از پنج سال اخذ کنند.

مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از ۷ الی ۱۰ سال گپ تحصیلی می‌تواند برخوردار شود. حد معمول گپ تحصیلی آلمان ۲ الی ۳ سال است که برای مقاطع دیپلم و پیش دانشگاهی اطلاق می‌شود و برای مقطع کارشناسی ارشد حداقل ۵ سال گپ تحصیلی احتساب شده است. برای مقاطع بالاتر یعنی دکتری مشکل خاصی وجود ندارد و افراد با هر شرایطی پس از فارغ التحصیلی تقریبا می‌توانند در این مقطع به تحصیل بپردازند.

چگونه می توان گپ تحصیلی آلمان را توجیه کرد؟

حد معمول گپ تحصیلی آلمان یک الی دو سال است و چنانچه از این مدت زمان مشخص شده بیشتر شود باید شما دلیل گپ تحصیلی خود را عنوان کرده و آن را توجیه کنید. با توجیه گپ تحصیلی می‌توانید از به خطر افتادن ویزای تحصیلی و منع شدن از تحصیل در آلمان جلوگیری نمایید. روش‌های توجیه گپ تحصیلی در آلمان به شرح زیر است:

  • سابقه کاری در رشته تحصیلی مربوطه در این فاصله زمانی داشته باشید. اگرچه کار شما با بیمه باشد بسیار بهتر خواهد بود اما نبود آن نیز تاثیر منفی نخواهد داشت.
  • از دست دادن یکی از اعضای خانواده گپ تحصیلی یک ساله را توجیه خواهد کرد.
  • ازدواج، طلاق، بچه دار شدن و اتفاقاتی از این قبیل می‌تواند گپ تحصیلی شش ماهه را توجیه کند.
  • تا دو سال گپ تحصیلی را نیز می‌توانید با عنوان یادگیری زبان آلمانی توجیه نمایید.
  • با شرکت در کلاس‌های آموزشی نظیر رشته‌های فنی حرفه‌ای سوای دانشکاه و دریافت مدرک معتبر آن می‌توانید بخشی از کپ تحصیلی خود را توجیه کنید.
  • انجام پروژ‌ه‌های تحقیقاتی و علمی مرتبط با رشته تحصیلی شما می‌تواند باعث توجیه گپ تحصیلی شود.
  • صدمات جسمی و آسیب فیزیکی اگر به شما وارد شود، می‌توانید از پزشک خود گواهی مبنی بر ناتوان بودن بر ادامه تحصیلی خود تا مدت زمان خاصی را دریافت کنید و برای توجیه گپ تحصیلی خود آن را ارائه دهید.

نحوه کاهش تاثیر منفی گپ تحصیلی آلمان

برای کاهش اثرات منفی کپ تحصیلی می‌توانید روش‌های زیر را به کار بگیرید:

  • تهیه یک رزومه کاری، تحصیلی خوب و با کیفیت که نشان دهد شما هدفمند و منضبط هستید.
  • نمرات بالا کسب کنید و آن را به همراه مدرک فعلی‌تان ارائه دهید.
  • سابقه کاری ۲ ساله داشته باشید.
  • در همایش‌هایی که مربوط به رشته تحصیلی شما است شرکت کنید.
  • انگیزه نامه خود را ارائه دهید و در آن دکر کنید که هدف شما از تحصیل و زندگی در آلمان چیست.
  • توصیه نامه‌هایی که توسط اساتید خود را دریافت کرده‌اید ارائه دهید.

گپ تحصیلی آلمان در مقطع دکتری

با وجود سختگیری‌های موجود در رابطه با گپ تحصیلی در آلمان خوشبختانه می‌توان گفت برای مقطع دکتری محدودیت و مانع خاصی در این مورد وجود ندارد. از آن‌ جا که مقطع دکتری دارای اعتبار و کیفیت بالایی است به راحتی ‌می‌توانید گپ تحصیلی دریافت کنید. نکته قابل توجه این است که گپ تحصیلی ۱۰ ساله هیچ مشکلی برای ویزای شما ایجاد نخواهد کرد.

سخن پایانی

گپ تحصیلی موردی است که باید برای اپلای در دانشگاه آلمانی آن را در نظر بگیرید و پس از فارغ التحصیلی از آن استفاده کنید. گپ تحصیلی آلمان دارای برخی جوانب منفی برای متقاضیان نیز هست که به آن‌ها اشاره کردیم. ما در این مطلب در مورد این که گپ تحصیلی آلمان چیست و چطور می‌توان آن را توجیه کرد صحبت کردیم که امیدوارم برای شما مفید واقع شده باشد.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
21 فوریه 2024

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp