info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

کار دانشجویی در آلمان 2024

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

دانشجویان زیادی در کشور آلمان مشغول به تحصیل هستند و همواره به دنبال کار دانشجویی بوده تا بتوانند در کنار تحصیل خود بتوانند هزینه‌های مربوط به تحصیل و زندگی خود را پرداخت کنند. دانشجویانی که به دنبال یک کار دانشجویی در آلمان هستند، می‌توانند از مزایای مختلف آن نیز در این کشور برخوردار شوند. دقت داشته باشید با در نظر گرفتن قوانین مربوط به کار دانشجویی در این کشور شما می‌توانید کار پاره وقت خود را پیدا کنید. پس لازم است قبل از اقدام به پیدا کردن شغل، اطلاعاتی در خصوص قوانین مربوط به این موضوع کسب کنید.

هزینه‌های زندگی در کشور آلمان می‌تواند برای دانشجویان بین الملل یا دانشجویان بومی بسیار سنگین باشد. همین موضوع باعث می‌شود تا متقاضیان زیادی به دنبال یک کار پاره وقت در این کشور باشند تا بتوانند هزینه‌های مربوط به زندگی و یا تحصیلی خود را پرداخت کنند. این دسته از دانشجویان باید توجه داشته باشند که قبل شروع کار و پیدا کردن کار پاره وقت باید از دولت آلمان اجازه این مسئله را بگیرند تا در آینده دچار مشکلات دیگری نشوند.

از دیگر نکاتی که هر دانشجوی دنبال کار در این کشور باید بداند، شرایط کار دانشجویی است. شرایط کار دانشجویی برای هر ملیتی فرق دارد. در واقع ملیت هر فرد دانشجو است که تعیین می‌کند دانشجو چه مدت زمانی را باید کار کند.

مزایای کار دانشجویی در آلمان

دانشجویان بین المللی که در کشور آلمان مشغول به تحصیل بوده و به دنبال یک کار پاره  وقت نیز هستند علاوه‌بر پیدا کردن یک کار پاره وقت و تسهیل پرداخت هزینه‌های زندگی، از مزیت‌های دیگری نیز برخوردار می‌شوند. این مزایا شامل موارد زیر می‌شود:

  • کار دانشجویی شما می‌تواند به زبان انگلیسی باشد.
  • فرقی ندارد در چه مقطع تحصیلی هستید. شما می‌توانید به صورت همزمان کارتان را در کنار تحصیل انجام دهید.
  • امکان ادامه کار در محیط شغلی انتخابی برای کار دانشجویی
  • کسب تجربه کاری و یادگیری مهارت‌های مختلف عملی

شرایط کار پاره وقت در حین تحصیل

کار دانشجویی در کشور آلمان نیز همانند دیگر کشورها دارای قوانین و شرایط خاصی است. شرایطی که شما قبل از مشغول شدن به کار باید از آن اطلاعاتی داشته باشید. در ابتدا باید بگوییم کار دانشجویی در آلمان در سال 2024 نسبت به دیگر کشورها بسیار راحت‌تر و آسان‌تر است. از دیگر مزیت‌های بسیار خوب این موضوع این است که کار پاره وقت در حین تحصیل، امری جا افتاده در بین کارفرمایان و شرکت‌های موجود در این کشور است.

اگر شما می‌خواهید به عنوان یک دانشجوی ایرانی در کشور آلمان کار پاره وقت داشته باشید، باید در طول یک سال 140 روز به صورت تمام وقت کار کنید. این قانون نه تنها برای دانشجویان ایرانی بلکه برای تمامی دانشجویانی که خارج از اتحادیه اروپا نیز هستند، می‌باشد.

منظور از تمام وقت یعنی  8 ساعت در طول یک روز است. از طرفی شما می‌توانید در روزهای تعطیل یعنی سال نو میلادی یا روزهای آخر هفته کار نکنید؛ چرا که این روزها جزو روزهای مجاز کاری شما به حساب نمی‌آیند و در صورت کار کردن جزو روزهای اصلی و قراردادی شما نیستند.

تسلط به زبان و داشتن ویزا دو شرط بسیار مهم دیگر برای پیدا کردن کار دانشجویی در آلمان است. اگر می‌خواهید به طور همزمان و در کنار تحصیلتان کار انجام دهید نیاز به داشتن ویزای تحصیلی آلمان دارید. در غیر این صورت باید به دنبال گرفتن ویزای کاری برای خود باشید.

برای کار در آلمان به ارتباط مطلوب با مردم این کشور نیاز دارید. پس باید زبان آلمانی را بلد بوده و به هنگام قبولی برای کارهای پاره وقت در این کشور مدارکی مبنی بر بلد بودن زبان این کشور را به افراد مربوطه ارائه دهید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

درآمد کار دانشجویی در آلمان

طبق آخرین قانون کار در سال 2020 حداقل دستمزد در این کشور هر ساعت 9.35 یورو و در برخی از شهرها حتی به 10 یورو می‌رسد. اگر با همین دستمزد به این موضوع نگاه کنیم، شما در صورتی که به مدت 2 روز در این کشور کار کنید طبق قوانین سال 2020 می‌توانید 90 الی 100 درصد کل هزینه‌های زندگی خود را به دست بیاورید. اگر شما به طور پیوسته و در طول روز کار کنید، بسته به نوع شهر و ایالت با توجه به این قانون که در سال 2020 است، می‌توانید ماهانه 400 الی 450 یورو در بیاورید.

دقت داشته باشید طبق قوانین کار در سال 2024 اگر درآمد شما از 520 یورو بیشتر شود باید ماهانه مالیات پرداخت کنید. اما اگر هر ماه همین مقدار یا کمتر درآمد داشته باشید از مالیات مربوز به این کشور درامان هستید. به طور کلی شما می‌توانید با حقوق ماهانه 520 یورو زندگی خود را بگذرانید و در کنار تحصیل کار نیز انجام دهید.

انواع کار پاره وقت در آلمان

به هنگام تحصیل اگر می‌خواهید کاری انجام دهید باید در انتخاب کار خود دقت بالایی به خرج دهید. شغل انتخابی شما باید از نظر موقعیت مکانی، حقوق و جایگاه آن مطلوب بوده و با تحصیل شما تداخلی نداشته باشد. برخی از محبوب‌ترین کارهای پاره وقت موجود در کشور آلمان که شما می‌توانید آن را انتخاب کنید شامل موارد زیر می‌شود.

  • دستیار آموزشی
  • کار در رستوران‌ها و کافه‌ها
  • دستیار تولید در حوزه طراحان لباس، فیلمبرداران و کارگردانان
  • کار آنلاین
  • خرده فروشی

 

قوانین مربوط به کار در حین تحصیل

کار کردن به هنگام تحصیل در کشور آلمان مانند دیگر کشورها دارای شرایط و قوانین مختلفی است. قوانینی که شما موظف به رعایت آن‌ها هستید. به عنوان مثال یکی از این قوانین تسلط به زبان آلمانی است. از دیگر قوانین، قوانین مربوط به کاراموزی دانشجویان است. این دسته از دانشجویان علاوه‌بر گذراندن دوره کارآموزی باید 140 روز خود را نیز بگذرانند. به عبارت دیگر اگر رشته شما رشته‌ای است که دارای دوره کارآموزی به صورت اجباری است، تعداد روزهای کاری‌تان برای کارآموزی با تعداد 140 روز محاسبه نخواهد شد.

طبق قوانین جدید مربوط به این کشور، دانشجویان بین المللی که قصد خود اشتغالی به هنگام تحصیل را دارند باید از سازمان مربوطه اجازه کار دریافت کنند. به عبارت دیگر سازمان مربوطه باید تشخیص دهد خود اشتغالی دانشجو بین الملل مانع تحصیل دانشجو می‌شود یا خیر. در صورتی که سازمان مدنظر مشکلی با کار کردن دانشجوی بین الملل نداشته باشد، دانشجو می‌تواند کار دانشجویی خود را در این کشور آغاز کند.

توجه داشته باشید دانشجویانی که از دیگر کشورها به آلمان آمده و قصد دارند در کنار تحصیل خود کار انجام دهند، تنها می‌توانند 140 روز یا به عبارت دیگر 280 نیم روز در سال کار دانشجویی انجام دهند.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
07 آوریل 2024

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp