info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

همه چیز درباره مهاجرت به آلمان را بدانید

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
مهاجرت به آلمان

همه چیز درباره مهاجرت به آلمان را بدانید

مهاجرت به آلمان سالیان زیادی است که در میان مردم رونق و رواج پیدا کرده است؛ زیرا این کشور در دنیا رتبه برتر را دارد و افراد با مهاجرت به این کشور می‌توانند شرایط کاری، تحصیلی و رفاهی بهتری داشته باشند. مهاجرت به این کشور بزرگ هم نیاز به مدارک و شرایط خاصی دارد و هم افراد باید توانایی ماندن در آن را داشته باشند. کشور آلمان برای مهاجرت افراد همواره شرایط و قوانین سختی را در نظر نگرفته است و افراد می‌توانند با داشتن یکی از شرایط لازم به راحتی به این ایالت مهاجرت نمایند و با بودن در این کشور به آرزوهای خود دست پیدا کنند. مجموعه آرتا می‌تواند در این زمینه با کمک مشاورین خود به خوبی شما را راهنمایی نماید تا به ویزای خود دست پیدا کنید و به کشور آلمان مهاجرت نمایید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

کشور آلمان را بهتر بشناسید

کشور آلمان یکی از کشورهای بزرگ و پیشرفته است که در قاره اروپا قرار دارد و با نام جمهوری فدرال آلمان شناخته می‌شود. این کشور در قاره خود بیشترین میزان جمعیت را دارد که این میزان حدودا 83 میلیون نفر است. آلمان بزرگترین اقتصاد جهان را دارد که همین امر آن را در جامعه بین‌المللی بیشتر شهرت داده و باعث رشد آن گشته است. در کشور آلمان مناطق تفریحی متعددی وجود دارد اما باید بگوییم که این کشور جنگل‌های وسیع و بزرگی دارد که مهمترین و بزرگترین مورد آن جنگل سیاه نام دارد که در جنوب غربی آلمان واقع شده و مرز سوییس را نشان می‌دهد. این جنگل منطقه‌ای کوهستانی دارد که پر از درخت‌های کاج و صنوبر است و چشمه دانوب که طولانی‌ترین چشمه در اروپا است در آن جریان دارد.

وجود زمینه اشتغال فراوان و تحصیلات عالیه برای افراد در این کشور باعث شده تا امروزه از سراسر دنیا به خصوص ایران بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل و کار به این کشور مهاجرت کنند و آینده خود را برای داشتن زندگی بهتر تضمین نمایند. برای شناخت بهتر کشور آلمان باید بگوییم که این کشور شهرهای بزرگ و متعددی دارد که هر کدام دارای قوانین و شرایط خاص خود برای مهاجرت و اقامت هستند و افراد در زمان ثبت درخواست مهاجرت باید به شهر قابل سکونت هم توجه نمایید، این کشور برای همه افراد بالای  18 سال شرایطی فراهم کرده تا بتوانند به راحتی مجوز مهاجرت را دریافت نمایند و در این کشور اقامت کنند.

بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت در سال ۲۰۲۳

کشور آلمان شهرهای متعددی دارد که برخی از آنها بسیار بزرگ و وسیع و شناخته شده هستند و برای اشتغال و تحصیلات گزینه مناسبی می باشند. برای مهاجرت به آلمان شهرهای زیادی به شما پیشنهاد داده می.شود تا در آنها اقامت کنید اما در میان آنها بهترین شهرها در سال ۲۰۲۳ برای مهارت و اقامت همواره شهرهای زیر هستند:

  1. برلین
  2. هامبورگ
  3. مونیخ
  4. کلن
  5. فرانکفورت
  6. اشتوتگارت
  7. دوسلدورف
  8. لایپزیگ
  9. دورتموند

شهرهای نام برده هم بیشترین میزان جمعیت را در خود جای داده‌اند و هم از امکانات رفاهی و تحصیلی و اشتغالی پیشرفته‌تر و بروزتری برخوردار هستند و افراد می‌توانند با اطمینان کامل یکی از آنها را برای مهاجرت انتخاب نمایند و در آن اقامت داشته باشند. در تمام شهرهای نام برده امکانات کامل وجود دارد اما در هر کدام یکی از این امکانات‌ها توانسته شهرتی جهانی به دست بیاورد. شهر برلین در آلمان به عنوان یک شهر صنعتی شناخته می‌شود که در آن اقتصادی قوی و سیاست‌های کارآمدی وجود دارد که زندگی را برای افراد آسان‌تر کرده است. هر مهاجر می‌تواند در سال ۲۰۲۳ براساس دلیل مهاجرت به راحتی شهر قابل سکونت را انتخاب نماید و با قرار گرفتن در آن زندگی خود را به خوبی سپری کند.

در آلمان به بهترین شکل ممکن تحصیل کنید

کشور آلمان یکی از پرطرفدارترین و بهترین کشورهایی می‌باشد که برای مقاصد تحصیلی متناسب است؛ زیرا در این کشور شرایط تحصیل برای همه رده‌های سنی به بهترین شکل ممکن فراهم است. بسیاری معتقد هستند که شما می‌توانید در آلمان به بهترین شکل ممکن تحصیل کنید؛ زیرا تحصیل در این کشور مزیت‌های فراوانی را به همراه خود دارد که عبارتند از:

  1. در این کشور برای افراد مهاجر و افراد آلمانی تحصیل کاملا رایگان است.
  2. هزینه زندگی در آلمان برای دانشجویان بسیار کم است؛ یعنی آنها با یک شغل معمولی هم می‌توانند بهترین شرایط زندگی را برای خود فراهم کنند.
  3. کیفیت دانشگاه‌های آلمان فوق‌العاده و زبان‌زد هستند؛ به همین دلیل محبوبیت زیادی دارند.
  4. بهترین دانشگاه‌ها را در خود جای داده که در آنها شرایط تحصیل به خوبی برای افراد فراهم است.

بسیاری افراد برای ادامه تحصیل به مهاجرت فکر می‌کنند اما هزینه دانشگاه و زندگی آنها را از تصمیم باز می‌دارد اما با انتخاب کشور آلمان آنها دیگر نگران هزینه دانشگاه و زندگی نخواهند بود؛ زیرا در این کشور همان گونه که گفتیم هزینه دانشگاه کاملا رایگان است و افراد می‌توانند به راحتی شروع به ادامه تحصیل کنند و برای معاش روزانه خود نیز هزینه‌های گزاف و سنگینی نیاز ندارند. شرایط راحت برای تحصیل در آلمان کمک کرده تا سالانه این کشور دانشجویان متعددی را برای ادامه تحصیل پوشش بدهد و همچنین افراد زیادی برای تحصیل به این کشور علاقه پیدا کنند.

در صورتی که قصد تحصیل دکترا در آلمان را دارید میتواند این مطلب را مطالعه کنید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

راه‌های مهاجرت به آلمان

برای مهاجرت به آلمان راه‌های زیادی وجود دارد که اصولا این کشور با فراهم کردن این راه‌ها برای افراد شرایط پذیرش و مهاجرت را برای آنان آسان‌تر کرده است. اصولا افراد یکی از شرایط را برای مهاجرت دارا هستند؛ از این رو چندین روش فراهم شده. این راه‌ها عبارتند از:

  1. مهاجرت کاری: در آلمان مشغله‌های کاری فراوانی وجود دارد؛ به همین دلیل هرساله مهاجران متعددی که در این زمینه‌ها مهارت داشته باشند را استخدام می‌کند.
  2. مهاجرت تحصیلی: این کشور برای تحصیل به عنوان یکی از کشورهای اروپایی شناخته می‌شود که شرایط تحصیل در آن فوق‌العاده است؛ به همین دلیل هر ساله دانشجویان و افراد متعددی برای تحصیل به این کشور درخواست مهاجرت می‌دهند.
  3. مهاجرت سرمایه‌گذاری: با سرمایه‌گذاری در این کشور می‌توانید به راحتی اقامت دائم یا شهروندی این کشور را دریافت کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهاجرت به آلمان را تجربه نمایید.
  4. مهاجرت پناهندگی: این روش برای افرادی است که می‌خواهند پناهنده این کشور شوند.
  5. مهاجرت ازدواجی: در این روش کشور آلمان شرایطی فراهم کرده برای افرادی که ساکن آلمان هستند و همسر آنها از کشور دیگر می‌باشد و برای ورود به کشور آلمان در حالت عادی مشکلات زیادی دارد اما با ازدواج با فرد آلمانی می‌تواند به این کشور مهاجرت کند.

راه‌های گفته شده هر کدام هم قوانین خاص خود را دارند و هم دارای مراحلی اصولی هستند که افراد زمان انتخاب نوع مهاجرت باید تمام این قوانین و مراحل رابه خوبی و طبق اصول و استانداردهای بین‌المللی طی کنند تا بتوانند مجوز مهاجرت خود را در کوتاه‌ترین زمان دریافت نمایند و به آرزوی خود دست پیدا کنند. مختلف بودن راه‌های مهاجرت به این دلیل است که هر فرد بتواند راهی متناسب با شرایط خود را انتخاب کند مثلا برخی افراد تنها زمینه تحصیل در این کشور و پیشرفت را می‌خواهند، اما برخی افراد دارای مهارت‌های فنی زیادی هستند که در کشور آلمان به آنها نیاز مبرم دارند؛ پس برای آنها انتخاب مهاجرت شغلی یا همان کاری بهترین است تا بتوانند در حرفه خود پیشرفت کرده و با درآمد مالی بیشتر یک زندگی بهاری داشته باشند. البته مهاجرت سرمایه گذاری هم مناسب است تا شرکت‌های بزرگ و کوچک بتوانند با این روش شهرتی جهانی پیدا کنند و کار خود را گسترش بدهند.

ویزای آلمان و شرایط آن

ویزای آلمان انواع مختلفی دارد که هر کدام برای فعالیتی کاربرد دارند و مناسب هستند. زمان دریافت برگه مهاجرت همواره باید نوع ویزای درخواستی را مشخص کنید. مثلا ویزای کار آلمان، خود دارای چندین نمونه است که هر کدام قوانین خاص خود را دارند، شرایط دریافت هر ویزا متفاوت است که این بستگی به نوع ویزا و کاربرد آن دارد. دریافت ویزای آلمان در کنار راحتی سختی‌های خاص خود را هم دارد. مهاجرت به آلمان چه شرایطی دارد؟ سوالی است که برای افراد زیادی به وجود آمده، شرایط دریافت ویزای آلمان به شرح زیر هستند:

  1. تمکن مالی: در این زمینه کشور آلمان یک میزان مبلغ را تعیین کرده که فرد باید تمکن آن را داشته باشد در غیر این صورت تاییدیه نخواهد گرفت.
  2. گردش حساب: گردش حساب شما باید بالا باشد تا ویزا برای شما تأیید گردد.
  3. ارائه دعوت‌نامه قوی: در صورتی که دعوت‌نامه شما از طرف اعضای درجه یک خانواده، شرکت یا یک نمایشگاه باشد همواره ویزا به راحتی تایید و صادر خواهد شد.
  4. تاریخچه سفری: در صورتی که ویزای کشورهای دیگر را در اختیار دارید مسلما بهتر می‌توانید ویزای آلمان دریافت کنید.

ویزای آلمان یکی از ویزاهای معتبر در دنیا به شمار می‌رود که برای دریافت آن باید شرایط لازم را در اختیار داشت، شرایط نام برده برای دریافت ویزا همه مهم هستند و افراد باید زمان مراجعه به آنها توجه نمایند تا دچار مشکلات نشوند. باید بگوییم که ویزای کشور آلمان به سه دسته تقسیم می‌شود که یکی ویزای توریستی، دیگری ویزای تحصیلی و آخری ویزای کاری است. افراد متناسب با نوع ویزایی که می‌خواهند باید مدارک ارائه بدهند تا بتوانند ویزا را دریافت نمایند. اصلی‌ترین شرایط دریافت ویزای آلمان همان تمکن مالی است؛ زیرا فرد در صورتی که توانایی مالی برای پرداخت مبلغ تعیین شده را نداشته باشد از طرف آلمان رد صلاحیت خواهد شد.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

مدارک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان

برای مهاجرت به آلمان همواره باید مدارک زبانی مشخصی را ارائه بدهید؛ زیرا با داشتن مدرک زبان مانند انگلیسی و آلمانی می‌توانید در این کشور با افراد ارتباط بهتری برقرار کنید. لازم به ذکر است که در زمینه مهاجرت تحصیلی اگر بخواهید به آلمان وارد شوید شما باید به طور قطعی تا درجه B1 زبان آلمانی را آموخته باشید. البته داشتن مدرک آیلتس انگلیسی هم می‌تواند در این زمینه کمک شایانی به شما کند. هر کشور برای مهاجران قوانین زبانی خاص خود را دارد؛ اما آلمان برای ورود به دانستن زبان آلمانی و انگلیسی در کنار هم اهمیت زیادی می‌دهد. برای دانشجویان و کارآموزان دانستن زبان آلمانی الزامی است تا بتوانند به راحتی با صحبت کردن به این زبان با دیگران ارتباط برقرار کنند.

برای ثابت کردن زبان خود باید در آزمون‌های تعیین شده شرکت کنید تا بتوانید با دریافت مدرک مجوز دریافت مهاجرت را هم به دست بیاورید. این آزمون‌ها بسیار متنوع و گسترده هستند و شرایط را برای همه افراد فراهم می‌کنند تا در آزمون نتیجه مثبت به دست بیاورند.  کشور آلمان تنها به مدرک زبان آلمانی توجه می‌کند اما در صورت داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی یا همان تافل هم می‌توانید به این کشور وارد شوید و برای تحصیل و کار و… شروع به فعالیت نمایید. برای مهاجرت به آلمان باید به چه نکاتی توجه کرد این سوالی است که بسیاری افراد پرسیده‌اند، در جواب آنها باید بگوییم که یکی از نکات مهم داشتن مدرک زبان است تا بتوانید بهتر ارتباط برقرار کنید.

آخرین آمار از هزینه‌های مهاجرت به آلمان

یکی از نکات مهم مهاجرت به آلمان به دست آوردن آخرین آمار از هزینه‌های مهاجرت به آلمان باشد.  آخرین آمار به دست آمده از هزینه مهاجرت به آلمان نشان می‌دهد که بسته به نوع ویزا و نوع درخواست شما برای مهاجرت این هزینه هم متفاوت خواهد بود. لازم به ذکر است که برای دانشجویان هزینه‌های پرداختی بسیار کم و ناچیز هستند؛ زیرا آنها زمان ثبت درخواست مهاجرت تحصیلی هیچ گونه هزینه‌ای برای ورود به دانشگاه پرداخت نمی‌کنند و برای آنها تحصیل کاملا رایگان است و آنها تنها برای اقامت و محل سکونت خود باید هزینه‌ای را پرداخت نمایند. هزینه مهاجرت به این کشور از نظر افراد کاملا معقولانه و مناسب نسبت به کشورهای دیگر است.

نوع ویزا روی هزینه نهایی شما تاثیر به سزایی می‌گذارد که باید به آن توجه ویژه‌ای کنید. بسته به هدف شما از سفر به آلمان و طول مدت اقامتتان، می‌توانید برای هر کدام از انواع مختلف ویزای آلمان اقدام کنید و متناسب با آن، هزینه ویزا را پرداخت کنید. مهاجرت سرمایه‌گذاری و کاری نسبت به مهاجرت تحصیلی هزینه بیشتری دارند که قبل از دریافت ویزا همواره این هزینه برای شما توضیح داده می‌شود تا آن را پرداخت کنید و ویزای مهاجرت به این کشور را دریافت نمایید. این هزینه‌ها سالانه افزایشی دارند که باید در زمان درخواست آن را جویا شد تا هزینه دقیق را به دست آورد و روی مبلغ پرداختی و بودجه خود برنامه‌ریزی نمود.

برای مهاجرت به آلمان چه مدارکی نیاز است؟

برای مهاجرت به آلمان هر فرد باید مدارکی را در اختیار داشته باشد که هر کدام به نوبه خود مهم هستند و تعیین کننده نتیجه مهاجرت می‌باشند، با توجه به روشِ مهاجرتی و نوع ویزا، باید مدارک شما تکمیل و بروز باشند. نقص مدارک یکی از مهم‌ترین دلایل رد شدن ویزای آلمان است. مهم‌ترین مدارک لازم برای مهاجرت به آلمان، به شرح زیر است:

  • باید پاسپورت معتبر و مدت‌دار داشته باشید.
  • تمام فرم‌های مربوط به ویزای درخواستی را باید کامل تکمیل کنید.
  • نیاز به عکس پرسنلی دارید که به تازگی دریافت کرده باشید و تغییر چهره در آن دیده نشود.
  • باید شناسنامه و کارت خود را به همراه کپی از آنها در اختیار داشته باشید.
  • در صورت متاهل بودن باید سند ازدواج داشته باشید.
  • باید مدرک پایان خدمت و یا معافیت داشته باشید یا مجوز خروج تهیه کرده باشید.
  • نامه پذیرش تحصیل از دانشگاه یا موسسه داشته باشید.
  • تمام مدارک تحصیلی و ریز نمرات خود را داشته باشید.
  • وجود سابقه کاری مهم است.
  • نامه جاب آفر باید باشد.
  • مدرک زبان آلمانی اگر دارید باید ارائه بدهید.
  • مدرک تمکن مالی باید داشته باشید.
  • رسید پرداخت هزینه‌های دولتی را باید ارائه بدهید.

براساس نوع ویزا مدارکی که لازم است به صورت یک لیست در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید همه را تهیه کنید و پرونده مهاجرت خود را تکمیل نمایید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

بهترین مشاغل در آلمان کدامند؟

مشاغل متعدی در آلمان وجود دارد که اصولا برای افراد خارجی مناسب هستند. مشاغل موجود در آلمان هر کدام نیاز به متخصصین خود را دارند تا بتوانند کار را به خوبی انجام بدهند. این مشاغل عبارتند از:

  1. دندانپزشک
  2. برنامه نویس
  3. پزشک متخصص
  4. مهندس برق
  5. بهداشت حرفه‌ای

این پنج مورد از مشاغلی هستند که در حال حاضر بیشترین میزان درخواست را داشته‌اند؛ اما مشاغل دیگری هم هستند که به عنوان پر درآمد‌ترین مشاغل در آلمان شناخته می‌شوند. البته ناگفته نماند افرادی که در زمینه ساخت و ساز، صنایع الکترونیک ساختمان، صنایع فلزی ساختمان، برق صنعتی، نصب و تعمیر لوله، کامپیوتر، انواع حرفه پزشکی مانند ارتوپدی و پرستاری و… هم مهارت دارند و هم می‌توانند به راحتی به آلمان مهاجرت کنند؛ زیرا این کشور خواهان این گروه از افراد است. موارد نام برده جزء بهترین مشاغل در آلمان به شمار می‌روند که هر روزه تعداد بالایی پذیرنده مهاجر دارند؛ به همین دلیل است که هر ساله افراد زیادی برای مهاجرت به آلمان اقدام می‌کنند تا بتوانند با کار کردن در این کشور پیشرفت و ترقی داشته باشند.

سخن پایانی

امروزه با شرایطی که مجموعه آرتا برای مهاجران فراهم کرده دیگر مهاجرت کردن به آلمان آرزو و سخت نیست و اصولا بسیاری از افراد می‌توانند با شرایطی ساده و راحت به این کشور مهاجرت کنند. این مجموعه راه‌های مختلفی پیش روی افراد قرار می‌دهد تا بتوانند مجوز مهاجرت را دریافت نمایند و برای تحصیل و کار و سرمایه‌گذاری به این کشور وارد شوند. مجموعه آرتا مدارک و شرایط هر نوع مهاجرت را به صورت کامل برای شما توضیح می‌دهد تا در زمان ارائه مدارک دچار مشکلات نشوید و مجوز مهاجرت شما با سرعت بالایی صادر گردد

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Admin
24 فوریه 2017

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp