info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

بررسی ویزای پیوست به همسر در آلمان

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
ویزای آلمان

یکی از روش‌ هایی که برای مهاجرت به آلمان استفاده می‌شود، استفاده از ویزای پیوست به همسر است. در این روش همسر مهاجرت کرده و حال برای همسر خود درخواست ویزا می‌دهد. برای داشتن این ویزا شرایط و مدارکی نیاز است که بایستی آن‌ ها را تکمیل کرد. در این مقاله به بررسی ویزای پیوست به همسر در آلمان می‌پردازیم.‌ برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نکات تکمیلی همراه ما باشید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

ویزای پیوست به همسر آلمان

ویزای پیوست به همسر آلمان روشی برای مهاجرت است که افراد زیادی که شرایط آن را دارند، از آن استفاده می‌کنند. برخی افراد به آلمان مهاجرت می‌کنند و پس از آنکه شرایط را برای همسر و خانواده خود فراهم کردند، برای آن‌ ها ویزا درخواست می‌کنند تا به او بپیوندند.‌ این ویزا سبب می‎شود تا فرد به راحتی در آلمان زندگی خانوادگی داشته باشد.‌ کشور آلمان از این ویزا استقبال کرده و منعی برای آن وجود ندارد؛ زیرا سبب گسترش روابط خانوادگی شده است. اگر شما ویزای یکی از کشورهای توافقنامه تردد بدون ویزا، ویزای شینگن معتبر و یا پاسپورت یکی از کشورهای شینگن را داشته باشید، دیگر نیازی به این ویزا نخواهید داشت.‌

ویزای پیوست به همسر آلمان چیست؟

ویزای پیوست به همسر آلمان ویزایی است که فرد متقاضی به دلیل اقامت همسر خود در آلمان آن را درخواست می‌کند. معمولا این ویزا خیلی راحت داده می‌شود فقط کافی است مدارک و شرایطی را که سفارت خواستار است، فراهم کنید.‌ فرآیند درخواست صدور این ویزا حدودا کمتر از یک ماه طول می‌کشد؛ زیرا یکی از زوجین اقامت آلمان را دارد. البته در برخی مواقع به دلیل بالا بودن حجم پرونده‌ ها شاید این مدت زمان کمی بیشتر شود که جای نگرانی ندارد.‌ بهترین زمان برای درخواست این ویزا ۶ ماه قبل از تاریخ سفر است. اما برخی افراد سه هفته قبل از سفر را بهترین زمان می‌دانند که آن هم به شرایط شما بستگی دارد.‌ توجه کنید که شما از طریق این ویزا می‌توانید در کشور آلمان مشغول به کار شوید.

شرایط اخذ ویزای پیوست به همسر آلمان

شرایط ویزای پیوست برای فرد مقیم آلمان: فرد مقیم‌ آلمان باید مدرک زبان آلمانی A1 داشته باشد. برخورداری از تمکن مالی برای تامین هزینه‌های همسر یا خانواده نیز از شرایطی است که فرد باید داشته باشد. فرد اسپانسر باید دارای ویزای اقامت آلمان یا ویزای بلند مدت اتحادیه اروپا، مجوز اقامت و بلوکارت باشد. همچنین باید محل اقامت داشته باشد و آدرس محل سکونت را به سفارت ارائه دهد.

شرایط ویزای پیوست به همسر برای متقاضی: فردی که درخواست ویزای پیوست به همسر را دارد، باید بالای ۱۸ سال بوده و پاسپورت معتبر داشته باشد. داشتن شخصی به عنوان اسپانسر در آلمان توسط همسر مقیم آلمان از دیگر شرایطی است که فرد باید داشته باشد.

شرایط صدور ویزای پیوست آلمان برای همسر

اثبات محل اقامت: باید به سفارت آلمان ثابت کنید که شخص مقیم در آلمان امکان ارائه خدمات مناسب در خانه خود برای شما را دارد. برای این کار باید سند خانه را به همراه گواهی تایید شده ثبت نام خانه توسط اداره ثبت آلمان را تحویل سفارت دهید. همچنین باید دعوتنامه از طرف شخص همسر داشته باشید؛ زیرا تایید می‌کند که فردی در آلمان مایل به پیوستن شما به خودش است.

اثبات صلاحیت و عدم سابقه کیفری: هم فرد مقیم و هم فرد متقاضی ویزا باید مدرک عدم سوء پیشینه و سابقه کیفری را ارائه دهند.

اثبات توانایی مالی: همسر باید مدارک لازم خود مبنی بر آنکه توانایی مالی برای اداره زندگی را دارد، ارائه کند.

اثبات مهارت زبان آلمانی و مسلط بودن آن: شما باید مدرکی را که نشان دهنده یاد داشتن زبان آلمانی است، به سفارت تحویل دهید. اگر در این زبان تسلط ندارید باید دوره‌ های یک ساله زبان آلمانی را شرکت کرده و مدرک زبان مورد تایید سفارت آلمان را کسب کرده و تحویل دهید.

گواهی ثبت ازدواج: گواهی ثبت ازدواج که توسط یک افسر خارجی تایید شده باشد، را به همراه ترجمه آن به زبان آلمانی نیز بایستی تحویل دهید. در صورت آلمانی بودن همسر کپی شناسنامه و پاسپورت همسر را تحویل دهید.‌ در صورتی که همسر شما آلمانی نیست؛ ولی مقیم آلمان است باید مدارک اقامت قانونی و گذرنامه او ارائه شود.

مدارک لازم برای سفارت آلمان پیوست به همسر

برای دریافت این ویزا باید تمامی مدارک را بدون هیچ کم و کاستی و با ترجمه رسمی مورد تایید سفارت آلمان ارائه دهید. البته می‌توانید درخواست خود را به مرکز ویزا و کنسولگری آلمان نیز ارسال کنید. این مدارک شامل عکس پرسنلی جدید، تکمیل فرم اطلاع رسانی، پاسپورت معتبر، دریافت و تکمیل فرم درخواست،‌ داشتن دعوتنامه از همسر مقیم آلمان و ارائه رسید هواپیما است. همچنین باید گواهی تمکن مالی فرد اسپانسر و فیش بانکی میزان درآمد ۳ الی ۱۲ ماه اخیر نیز ارائه شود. دریافت پوشه بیمه درمانی آلمان معادل ۳۰ هزار یورو نیز باید تحویل داده شود.

مراحل دریافت ویزای پیوست به همسر آلمان

برای اینکه بتوانید سریع‌تر و با دردسر کمتری ویزای پیوست به همسر را دریافت کنید، باید مراحل زیر را به صورت دقیق و کامل طی کنید:

  1. گردآوری تمام مدارک لازم و ترجمه رسمی آن به زبان آلمانی یا انگلیسی
  2. تحویل مدارک به اداره مهاجرت آلمان و نیز درخواست ویزا
  3. تعیین وقت مصاحبه سفارت
  4. شرکت در مصاحبه
  5. دریافت ویزای پیوست و سفر به آلمان

کار در آلمان با ویزای پیوست به همسر آلمان

 اگر فردی دارای کارت آبی اتحادیه اروپا باشد به عنوان نیروکار، دانشمند یا پژوهشگر به آلمان مهاجرت کرده است به دلیل داشتن مجوز اقامت این امکان را دارد که پس از اقامت در این کشور، می‌توانند از طریق ویزای پیوست به همسر، همسر و خانواده خود را نیز همراه کنند. همسر فردی که از طریق این ویزا به آلمان مهاجرت کرده، نیز می‌تواند در این کشور مجوز کار دریافت کند.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

سخن پایانی

آلمان از کشورهای پر طرفدار اروپا است که از روش‌های مختلف می‌توان برای دریافت ویزای آن اقدام کرد. ویزای پیوست به همسر آلمان یکی از ویزاهایی است که به واسطه اقامت یکی از زوجین به همسر او داده می‌شود. دریافت این ویزا راحت است؛ زیرا دولت آلمان تمایل به زندگی خانوادگی داشته و افراد را تشویق می‌کند. دریافت این ویزا مستلزم شرایطی است که فرد باید آن را دارا باشد‌.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
28 اکتبر 2023

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp