info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

بهترین شهرهای دانشجویی آلمان برای تحصیل 2024

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

بهترین شهر آلمان برای تحصیل و زندگی دانشجویی

آلمان کشوری مهاجر پذیر بوده که افراد زیادی جهت زندگی یا تحصیل به آن مهاجرت می‌کنند. افرادی که قصد مهاجرت از طریق زندگی و در کنار آن تحصیل را دارند، باید بدانند کدام شهر آلمان مناسب برای تحصیل و زندگی است. این افراد باید به دنبال شهری باشند که شرایط تحصیل را مهیا کرده و نیازهای آن‌ها را بر طرف می‌کند.

اگر قصد مهاجرت از طریق تحصیل به کشور آلمان را دارید باید در ابتدا اطلاعاتی در خصوص هر کدام از شهرهای بزرگ و کوچک آلمان کسب کرده و از طرفی تفاوت‌های بین آن‌ها را بدانید. با دانستن این تفاوت‌ها می‌توانید انتخابی مناسب‌ و ایده‌آل‌تر داشته باشید. شهرهای دانشجویی آلمان برای تحصیل در سال 2024، مانند دیگر سال‌های قبل شهرهایی از جمله پایتخت آن برلین، مونیخ، درسدن یا لایپزیگ است.

کدام شهرهای آلمان برای تحصیل بهتر است؟

هر فردی با توجه به نیازها و امکانات آن شهر مشخص می‌کند که کدام شهر آلمان برای او مناسب‌تر بوده و می‌تواند در این شهر به تحصیل بپردازد. به عنوان مثال برخی از دانشجویان ایرانی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را داشته و می‌خواهند به تحصیل بپردازند به دنبال شهرهای ارزان قیمت هستند. شهرهایی که هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک، اجاره مسکن و یا دیگر مسائل به نسبت کم‌تر بوده و بتوانند بودجه‌ای بسیار کم برای خود کنار بگذارند. توجه داشته باشید شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی برای تحصیل و زندگی در یک شهر باید حواستان به هزینه‌ها و مسائل دیگر باشد.

حال اگر بخواهیم به سوال کدام شهرهای آلمان برای تحصیل بهتر است؟ پاسخ دهیم بهتر است در ابتدا به معیار هزینه‌ها و به معرفی شهرهای ارزان قیمت بپردازیم.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

شهرهای ارزان و گران قیمت برای زندگی دانشجویی در آلمان

همان‌طور که در بالا گفتیم شهرهای مختلفی وجود دارند که مناسب زندگی دانشجویی است. برخی از این شهرها می‌توانند با توجه به بزرگی و امکانات متنوع هزینه‌های بیشتری را برایتان ایجاد کنند. اگر بخواهیم ارزان‌ترین شهرها را برای زندگی دانشجویی معرفی کنیم می‌توانیم به شهرهای کوتبوس، ینا، درسدن، لایپزیگ و شهرهای کمنیچ و آگسبورگ اشاره کرد. در مقابل شهرهای مونیخ و فرانکفورت جزو شهرهای صنعتی آلمان بوده و هزینه‌ی زندگی دانشجویی در آن‌ها بسیار بالا است.

 

معرفی بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل

آلمان دارای شهرهای مختلفی برای زندگی تحصیلی است. هر کدام از این شهرها در جایگاه خود دارای جذابیت‌های خاصی بوده که می‌تواند انتخاب شما را سخت‌تر کند. اما توجه داشته باشید انتخاب بهترین شهر برای تحصیل شما بستگی به مواردی از جمله سلیقه‌ی شما و رشته تحصیلیتان دارد. پس لازم است تا آشنایی با خصوصیت‌ها و ویژگی‌های هر شهر داشته باشید و سپس یک تصمیم درست را برای محل زندگی خود در دوران تحصیلی بگیرید.

شهر مونیخ

اگر بخواهیم اولین شهری را که مناسب برای تحصیل و زندگی هستند را معرفی کنیم، شهر مونیخ است. شهر مونیخ سومین شهر بزرگ در آلمان بوده که جمعیتی بالغ بر 1.4 میلیون نفر دارد. فرهنگ بومی این شهر به صورت آرام و سنتی  و در عین حال مدرن و به‌روز است. این شهر به قدری بزرگ بوده که دارای نام مستعاری به نام روستای آلمان نیز هست. همان‌طور که در بالا گفتیم زندگی در شهر مونیخ می‌تواند برایتان گران تمام شود.

درست است که شهر مونیخ دارای جذابیت‌های مختلفی است اما اگر می‌خواهید در شهری ارزان سکونت کنید این گزینه انتخاب مناسبی برای شما نیست. البته باید توجه داشته باشید که در شهر مونیخ دانشگاه‌های بسیارمطرح و تاپی وجود دارند که از نظر سطح آموزشی در رتبه‌های برتر جهانی قرار دارند.

اگر شما می‌خواهید در بهترین دانشگاه‌های کشور آلمان به تحصیل پرداخته و از نظر هزینه‌های زندگی مشکلی ندارید، می‌توانید شهر بزرگ مونیخ را برای زندگی دانشجویی خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید دولت آلمان برای دانشجویانی که در این شهر تحصیل می‌کنند امکانات ویژه‌ای قرار داده است.

این امکانات می‌تواند هزینه‌های جانبی شما را کاهش دهد. به عنوان مثال هزینه‌های مربوط به حمل و نقل عمومی. بر اساس آمار شما برای تحصیل و زندگی دانشجویی در شهر مونیخ آلمان باید ماهیانه 1200 یورو برای خود کنار بگذارید. البته شما می‌توانید از فرصت کار نیز در این شهر بهره‌مند شوید.

شهر برلین

برلین، بزرگ‌ترین شهر آلمان و پایتخت این کشور است که به نوعی یک شهر جمهوری فدرال نیز به حساب می‌آید. این شهر دارای جمعیتی در حدود 3.5 میلیون نفر است. از طرفی این شهر سرشار از جنب و جوش بوده و به نوعی یک شهر دانشجویی به حساب می‌آید. در این شهر افراد مهاجر بسیار زیادی با فرهنگ‌های مختلفی زندگی می‌کنند. این شهر به دلیل سرزندگی بودن خود شهری منحصربه‌فرد و خاصی است و از طرفی اکثریت جمعیت این شهر جوانان مخصوصا دانشجویان است.

شهر برلین با اینکه پایتخت کشور آلمان است و جزو شهرهای صنعتی و اقتصادی این کشور به حساب می‌آید، اما شهری است که هزینه‌های مربوط به زندگی دانشجویی در آن کم و به عبارت دیگر بسیار مقرون به صرفه است. حال اگر شما دارای یک کار دانشجویی باشید، هزینه‌‌های زندگی شما کاهش نیز می‌آید. در این شهر همانند شهر مونیخ دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی بسیار معتبری وجود دارند که شما می‌توانید با خیالی راحت در یکی از آن‌ها مشغول به تحصیل شوید. برای پرداخت هزینه‌های زندگی شما نیاز به داشتن 450 یورو در ماه هستید.

اشتوتگارد، شهری معروف به صنعت اتومبیل

شهر اشتوتگارد شهری در آلمان است که شعبه‌های مختلفی از شرکت‌های خودروسازی در آن قرار دارد. شما می‌توانید با تحصیل در دانشگاه‌های این شهر پس از گذراندن دانشگاه در بزرگ‌ترین کمپانی‌های اتومبیل سازی در این کشور به تحصیل بپردازید. این شهر علاوه‌بر داشتن موسسه‌هات و دانشگاه‌های معتبر دارای امنیت بسیار بالا و امکانات مناسبی است که این موضوع باعث می‌شود هزینه زندگی شما کاهش یابد.

اگر شما می‌خواهید به عنوان یک دانشجوی بین المللی در این شهر زندگی کنید، باید مبلغی در حدود 750 یورو در ماه کنار بگذارید. بیشتر این هزینه صرف هزینه‌های مربوط به اقامت شما خواهد شد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای کنترل هزینه‌های خود از خوابگاه‌های دانشجویی موجود در این شهر استفاده کنید.

نکته دیگر این است که اگر می‌خواهید در شهر اشتوتگارد خانه‌ای اجاره کنید، به سراغ غرب و مرکز این شهر نروید. علت آن نیز به این دلیل است که هزینه اجاره آپارتمان در این مناطق بسیار بالا است. از طرفی حومه این شهر گزینه‌ای مناسب برای اجاره خانه با قیمتی به صرفه‌تر است.

شهر لایپزیگ، شهری ارزان

لایپزیگ، شهری بسیار ارزان برای دانشجویان بین المللی است. شهر لایپزیگ جزو بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل 2024 است؛ چرا که در خود امکانات آموزشی و تفریحی بسیاری دارد. اگر در رشته هنر تحصیل می‌کنید و می‌خواهید به کشور آلمان جهت تحصیل مهاجرت کنید، می‌توانید روی آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌های لایپزیگ حساب باز کنید.

درسدن شهری دیگر از شهرهای ارزان قیمت

شهر درسدن علاوه‌بر آنکه شهری ارزان قیمتی است، در خود جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی جای داده است. این شهر می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای افرادی باشد که به دنبال یک شهر جهت تحصیل و زندگی دانشجویی با هزینه بسیار کمتری هستند. به عنوان مثال شما برای تهیه مواد غذایی در این شهر باید مبلغی در بین 0.8 تا 13.55 یورو کنار بگذارید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
15 آوریل 2024

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp