info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

راهنمای اخذ ویزای کار آلمان در سال ۲۰۲۴

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

انواع ویزای کار آلمان

برای مهاجرت به کشور آلمان و وارد شدن به اقتصاد این کشور می‌توان از انواع ویزای کار آلمان کمک گرفت. ویزای کار این کشور به دو دسته بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می‌شوند. ویزای کاری کوتاه مدت، برای چند روز یا چند ماه معتبر است، اما ویزای بلند مدت تا چند سال اعتبار دارد. از انواع ویزای کار کشور آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویزای جاب آفر

ویزای جاب آفر به عنوان شرط اول برای شاغل شدن در کشور آلمان و دریافت مجوز برای ورود به این کشور شناخته می‌شود. برای دریافت این ویزا نیاز به مدارک مختلفی است. از جمله این مدارک می‌توان به مدرک دانشگاهی معتبر، گواهی زبان آلمانی و توانایی مالی اشاره کرد. داشتن سابقه کار در رشته تحصیلی مورد نظر یا مرتبط با شغل جدید هم از دیگر شرایط دریافت این ویزا محسوب می‌شوند.

ویزای جاب سیکر

این ویزا با اعتبار ۶ ماهه در اختیار شما قرار می‌گیرد و اگر فردی نتواند در کشور خودش به شغل مناسبی برسد می‌تواند از این ویزا استفاده کند. برای دریافت ویزای جاب سیکر باید افراد متقاضی، سندی را ارائه کنند که ثابت کند توانایی مالی برای اقامت در کشور آلمان را دارند. از دیگر مدارک لازم می‌توان به مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی بالاتر و داشتن مدرک زبان آلمانی اشاره کرد.

داشتن 3 تا 5 سال سابقه کار و حداقل سن 24 و حداکثر سن 40 سال نیز از دیگر شرایط برای دریافت این ویزا محسوب می‌شوند. فرد متقاضی باید ابتدا به صورت حضوری به دنبال کار باشد و سپس در مصاحبه‌های کاری شرکت کرده تا بتواند شغل مناسب خود را پیدا کند. اگر فردی در آلمان استخدام شود، می‌تواند مدت اقامت خود را از 6 ماه به دو سال تمدید کرده و اقامت بلند مدت خود را نیز دریافت کند. حتی ممکن است فرد متقاضی نتواند در کشور آلمان استخدام شده و شغل مورد نظر خود را پیدا کند.

ویزای کار آفرینی

از دیگر ویزاهایی کار آلمان ۲۰۲۴ می‌توان به ویزای کارآفرینی نیز اشاره کرد. فردی که تقاضای این ویزا را داشته باشد باید با توجه به سرمایه خود به دنبال راه‌اندازی یک شغل در کشور آلمان باشد. از ملزومات گرفتن این نوع ویزا می‌توان به داشتن پیشینه کاری مرتبط با کسب و کار اشاره کرد. در کشور آلمان امکان خود اشتغال زایی وجود دارد و این ویزا برای همین افراد طراحی شده تا افراد بتوانند خودشان با بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اند یک شغل مناسب را ایجاد کنند.

ویزای آوسبیلدونگ

از انواع ویزای کار در آلمان ۲۰۲۴ می‌توان به ویزای آوسبیلدونگ اشاره کرد. این ویزا برای افرادی تعیین شده که می‌خواهند مهارت خود را در تحصیل و کار در مراکز مختلف کشور آلمان افزایش دهند. حداقل مدرک مورد نیاز برای دریافت این ویزا، دیپلم است و متقاضیان می‌تواند در طول دوره کارآموزی خود حقوق مناسبی را نیز دریافت کنند.

این افراد پس از اتمام کارآموزی می‌توانند با مهارت‌های به دست آورده شرایط استخدام در کشور آلمان را به دست آورده و به بازار کار این کشور وارد شوند. افرادی می‌توانند در دوره کارآموزی شرکت کنند که دارای حداقل سن بالای ۱۷ سال و حداقل مدرک دیپلم باشند. از دیگر شرایط لازم می‌توان به داشتن مدرک زبان آلمانی و سندی که نشانگر توانایی مالی متقاضی باشد اشاره کرد.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

مراحل دریافت ویزای کار آلمان

اولین مرحله برای دریافت ویزای کار کشور آلمان، درخواست برای پذیرش کار در این کشور است. ویزای جاب سیکر به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید در شرکت‌های مختلف کشور آلمان به مصاحبه پرداخته و به طور مستقیم به دنبال کار باشید. با به دست آوردن ویزای جاب سیکر می‌توانید با کارفرمایان ارتباط برقرار کرده و برای استخدام شانس خود را افزایش دهید.

برای دریافت ویزای کار کشور آلمان، باید فرم درخواست خود را تکمیل کرده و مراحل مختلف را طی کنید. از مراحل گوناگون برای دریافت ویزای کار کشور آلمان می‌توان به گرفتن وقت مصاحبه به صورت آنلاین اشاره کرد. پس از اینکه درخواست شما تایید شد، یک کد برای شما ارسال می‌شود که باید آن را در فرم خود وارد کنید. پس از به ثبت رساندن اطلاعات خود در فرم سیستم کنسولگری آلمان یک نسخه چاپی از آن را برای بررسی و امضا تهیه کنید.

در مرحله بعد شما باید هزینه‌های مربوط به گرفتن ویزا را پرداخت کرده و رسید آن را نیز ارائه نمایید. هزینه دریافت ویزای کاری آلمان ۲۰۲۴ باتوجه به نوع ویزا متفاوت است. پس از طی کردن این مراحل شما می‌توانید ویزای کار آلمان را دریافت کنید. شرایط ویزای کار آلمان ۲۰۲۴ به صورتی است که افراد ماهر و باسواد وارد اقتصاد این کشور شوند.

مدت زمان دریافت ویزای کاری آلمان

مدت زمان رسیدگی به درخواست‌های دریافت ویزای کاری آلمان متغیر است و بین یک و نیم تا سه ماه طول می‌کشد. در صورتی که قصد دریافت ویزای کار این کشور داشته باشید باید از چندین ماه قبل از تصمیم خود، اقدامات لازم را برای دریافت انجام دهید. با توجه به اینکه قوانین کار در کشور آلمان هرچند سال یکبار عوض می‌شود شما باید با توجه به این قوانین ویزای خود را دریافت کنید.

شما می‌توانید ویزاهای مختلف را نیز به ویزای کاری کشور آلمان تبدیل کنید. برای مثال شرایطی هم وجود دارد تا بتوانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کنید. برای دریافت هر نوع ویزای کشور آلمان باید هزینه‌های مرتبط به آن را پرداخت کرد. مدت زمان تبدیل ویزاهای مختلف نیز با یکدیگر متفاوت است.

دریافت ویزای کار آلمان بدون مدرک تحصیلی

افرادی که دارای مدرک فنی حرفه‌ای هستند نیز می‌توانند به راحتی در دوره‌های کارآموزی کشور آلمان شرکت کرده و ویزای کاری این کشور را به دست آورند. با توجه به اینکه افراد پس از گذراندن دوره یک مهارت را به دست می‌آورند و یک مدرک به آنها داده می‌شود، می‌توانند در یک کسب و کار مرتبط با کارآموزی خود وارد بازار کار در آلمان شوند.

هزینه ویزای کار آلمان 2024

هزینه مصاحبه سفارت آلمان در حال حاضر بین 75 تا 80 یورو می باشد. میزان تمکلی که می بایست برای دریافت ویزای کار آلمان ارائه دهید حدود 10000 یورو در سال می باشد. برای ویزای جاب سیکر نیز در حدود 5000 یورو باید تمکن مالی نشان دهید.

سایر هزینه های پروسه دریافت ویزای کار آلمان نیز شامل ترجمه مدارک، بیمه و…. می باشد.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
22 آوریل 2024

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp