info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

معرفی انواع ویزای ترکیه و نحوه دریافت آن

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
ویزای ترکیه

در سال‌ های اخیر مهاجرت به کشور ترکیه رونق زیادی پیدا کرده است. از جمله دلایل مهاجرت گردشگران به این کشور زیبا می‌توان به وجود مراکز تفریحی، گردشگری، درمانی و زمینه‌ های توسعه یافته سرمایه‌گذاری اشاره کرد. به‌ عنوان متقاضی ویزای ترکیه شاید برایتان سوال باشد که چند نوع ویزای ترکیه داریم؟ راه‌ های دریافت ویزای ترکیه کدام هستند؟ شرایط دریافت ویزا ترکیه شامل چه مواردی است؟ هزینه اخذ ویزا ترکیه را چقدر می‌توان تخمین زد؟ در ادامه همراه ما باشید تا انواع ویزا ترکیه و دریافت آن را بررسی کنیم و به همه‌ سوالاتی که جهت اخذ ویزای این کشور وجود دارد جواب دهیم.

ویزای توریستی ترکیه

افرادی که قصد سفر به ترکیه و بازدید از مناطق تفریحی و گردشگری این کشور را دارند، می‌توانند اقدام به اخذ ویزای توریستی ترکیه کنند. این ویزا با هدف بازدید از مراکز گردشگری و دیدنی مناطق ترکیه با توجه به نیاز متقاضیان با مدت زمان اعتبار متفاوت ارائه می‌شود؛ بنابراین شاید از خود بپرسید که جهت سفر و بازدید از این کشور چند نوع ویزای ترکیه داریم؟ انواع ویزای توریستی ترکیه با توجه به ملیت فرد متقاضی و پاسپورت آن به چند دسته تقسیم می‌شود:

  • ویزای توریستی یک‌بار ورود: با این ویزا فقط یک‌بار می‌توان وارد کشور ترکیه شد. مدت اعتبار این ویزا حدود ۳ ماه است.
  • ویزای توریستی چند بار ورود: در این حالت شخص می‌تواند چندین بار وارد کشور ترکیه شود، اما مدت حضور این شخص در ترکیه حدود ۳ ماه است. این ویزای توریستی ۵ سال اعتبار دارد.
  • ویزای توریستی ترانزیت: با داشتن این پاسپورت تنها می‌توانید به مناطق مشخصی از ترکیه سفر کنید. این ویزا به مدت ۳ ماه اعتبار دارد.

با توجه به توافقات ایجاد شده بین کشور ایران و ترکیه، شهروندان ایرانی برای سفر به این کشور نیازی به اخذ ویزای توریستی ترکیه ندارند و می‌توانند بدون داشتن این مدرک، برای مدت مشخصی به این کشور سفر کنند

ویزای کاری ترکیه

افراد با مهارت در زمینه تخصصی یا ایده سرمایه‌ گذاری نوآورانه می‌توانند ویزای کاری ترکیه را دریافت کنند. چگونه ویزای ترکیه را با هدف اشتغال و سرمایه‌ گذاری در ترکیه اخذ کنیم؟ ابتدا باید به اداره کنسولگری کشور ترکیه مراجعه درخواست اخذ ویزای خود را ثبت کنید. همزمان با صدور مجوز شما از اداره کنسولگری، کارفرمای شما باید مدارک شغلی و اسناد مهارتی را جمع آوری و به وزرات کار کشور ترکیه ارائه دهد. از جمله مدارک مورد نیاز جهت ثبت درخواست ویزای کاری در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • تاییدیه حکم مجوز ورود شخص به ترکیه جهت اشتغال
  • دعوت‌نامه از سوی کارفرمای ساکن کشور ترکیه
  • گواهی‌ عدم سوء پیشینه
  • پاسپورت و مدارک شناسایی
  • ارائه رزومه و سوابق کاری

ویزا ترکیه با هدف اشتغال در دوره‌ های اعتباری متفاوت برای متقاضیان صادر می‌شود. افراد با توجه به زمان حضور در ترکیه می‌توانند اقدام به اخذ هر یک از این ویزاهای کاری کنند.

 

ویزای تحصیلی ترکیه

اگر قصد ادامه تحصیل در کشور ترکیه را دارید، باید ویزای تحصیلی ترکیه را از بین انواع ویزای این کشور انتخاب کنید. ترکیه دارای مراکز آموزشی بسیار معتبر و تحت نظارت سازمان‌ های اروپایی است. دانشگاه‌ های بزرگ و سرشناس زیادی در کشور ترکیه وجود دارد. شما پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر و پذیرش در آن باید درخواست خود را جهت اخذ ویزای تحصیلی ترکیه در ثبت کنید.

ویزای تحصیلی ترکیه شامل همه فراگیران در زمینه‌ های زبان آموزی، اقتصاد و دوره‌ های تحقیقاتی و… می‌شود. مدارک لازم جهت دریافت ویزای آموزشی در کشور ترکیه شامل موارد زیر است:

  • دعوت‌ نامه از سوی دانشگاه یا مرکز آموزشی پذیرفته شده
  • گواهی سلامت از سوی مراکز درمانی
  • پاسپورت معتبر به همراه سایر مدارک شناسایی
  • نامه حامی مالی و آموزشی از سوی مراکز تحقیقاتی ترکیه

ویزای درمانی ترکیه

انواع مراکز درمانی و مراقبت‌های بهداشتی در ترکیه گسترش یافته و بیمارستان‌ های این کشور با انواع تجهیزات پزشکی مجهز هستند. در کشور ترکیه ضمن پرداخت هزینه نسبتا پایین می‌توانید از بهترین و با کیفیت‌ ترین خدمات درمانی دنیا بهره‌ مند شوید. ویزای پزشکی ترکیه را به دو صورت می‌توان دریافت کرد:

  1. مراجعه به اداره کنسولگری ترکیه در کشور ایران و ثبت درخواست
  2. ثبت درخواست به صورت آنلاین در سایت ویزای ترکیه

مدارک لازم جهت اخذ ویزای درمانی ترکیه شامل موارد زیر است:

  • داشتن اطلاعات و گزارش‌ های پزشکی مربوطه
  • دعوت نامه پزشکی از سوی مراکز درمانی ترکیه
  • بیمه درمانی بین المللی
  • پاسپورت و دیگر مدارک شناسایی معتبر
  • اثبات تمکن مالی در طول سفر
جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

 

سایر ویزاهای ترکیه

اداره کنسولگری ترکیه علاوه بر ویزاهای درمانی، تحصیلی، کاری و گردشگری تعداد دیگری ویزا به متقاضیان ارائه می‌دهد. این ویزاها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ویزای باربری: با دریافت این ویزا به مدت یک سال می‌توانید چندین بار وارد ترکیه شوید.
  • ویزای روزنامه نگاری: اشخاص مطبوعاتی جهت اقامت موقت در کشور ترکیه باید به اداره امور خارجه ترکیه مراجعه کنند. به این افراد ویزای موقت با اعتبار ۳ ماه ارائه می‌شود.
  • ویزای مستندسازی: اشخاص متقاضی این نوع ویزا باید به اداره فرهنگ و گردشگری دولت ترکیه مراجعه کنند تا ویزای موقت با اعتبار ۳ ماه برای این افراد صادر شود.
  • ویزای نمایندگان تورهای ترکیه: متقاضیان این ویزا باید به اداره مهاجرت استانی کشور ترکیه مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

مدارک دریافت ویزای ترکیه

راه‌ های دریافت ویزا ترکیه بسیار متنوع هستند، اما به طور معمول جهت اخذ آن‌ ها شما باید مدارک مشابهی را ارائه دهید. جهت سفر به این کشور باید دارای یک گذرنامه موقت باشید که حداقل به مدت ۳ ماه اعتبار داشته باشد. در صورتی که تنها ۶ ماه از اعتبار پاسپورت شما باقی مانده باشد، باید اقدام به صدور مجدد آن کنید. از دیگر مدارک لازم جهت دریافت ویزای ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیمه درمان حداقل به مدت یک سال
  • برگه راندوو (نوبت مصاحبه با افسر اداره مهاجرت ترکیه)
  • گواهی صادر شده از نوتر
  • گواهی سلامت جسمانی و روانی
  • اثبات توانایی مالی جهت تامین مخارج زندگی در ترکیه
  • تسلط به زبان ترکی
  • خرید ملک یا رزرو هتل جهت اسکان
  • مدارک تشخیص هویت از جمله پاسپورت و ویزای معتبر

همچنین بسته به نوع ویزای درخواستی باید مدارک بخصوصی را به اداره کنسولگری ترکیه ارائه دهید. برای نمونه ارائه رزومه کاری جهت درخواست ویزای کار یا ارائه نامه پزشکی جهت صدور ویزای درمانی ضروری است.

 

شرایط دریافت ویزای ترکیه

انواع متفاوت ویزا ترکیه با اهداف مختلفی برای متقاضیان صادر می‌شود و متقاضیان باید به مدت اعتبار ویزای خود توجه کنند. اتباع ۷۸ کشور دنیا از جمله ایران می‌توانند بدون ویزا به مدت حداکثر ۳ ماه در کشور ترکیه حضور داشته باشند و به گردشگری یا تجارت مشغول شوند. جهت اخذ ویزای ترکیه پس از مشخص کردن اهداف خود از سفر، به نزدیک‌ترین اداره کنسولگری کشور ترکیه مراجعه کنید و ضمن ارائه مدارک لازم، از قوانین مهاجرتی در کشور ترکیه باخبر شوید. ثبت درخواست ویزای ترکیه بهتر است در کمترین حالت ممکن ۳۰ روز قبل از سفر به این کشور انجام شود تا ویزای خود را در بهترین زمان مناسب تحویل بگیرید.

 

مراحل اخذ ویزای ترکیه

اصلی‌ترین مرحله در ثبت درخواست ویزای ترکیه، تکمیل فرم‌های مربوطه به شیوه آنلاین یا مراجعه به کنسولگری است. در کشورهایی که ترکیه در آن‌ها اداره کنسولگری ندارد؛ تمامی مراحل ثبت نام به صورت آنلاین انجام می‌شود. مراحل اخذ ویزا ترکیه به صورت زیر است:

  1. هدف خود را از دریافت ویزا ترکیه مشخص کنید؛ هدف از سفر ترکیه تعیین کننده نوع ویزای درخواستی شما است.
  2. در زمان مناسب و قبل از شروع سفر درخواست خود را ثبت کنید. بهترین زمان جهت این کار ۳۰ الی ۶۰ روز قبل سفر است.
  3. سفارت ترکیه نزدیک خود را شناسایی کنید و درخواست خود را به این کنسولگری ارائه دهید.
  4. پس از ثبت درخواست اداره کنسولگری مدارک مورد نیاز را تعیین می‌کند.
  5. با حضور در سفارت ترکیه در زمان مقرر مدارک خود را ارائه دهید و منتظر نتیجه صدور یا عدم صدور ویزای خود شوید.

اداره کنسولگری ترکیه در شهرهای تهران، ارومیه، تبریز وجود دارد. پس از تکمیل آنلاین فرم‌های ثبت درخواست باید به صورت حضوری به سفارت ترکیه مراجعه کنید تا از تکمیل مدارک لازم و تعیین وقت ملاقات مشاوره‌ای باخبر شوید.

هزینه اخذ ویزای ترکیه

هزینه ویزای ترکیه به نوع ویزای درخواستی و مدت زمان حضور شما در ترکیه بستگی دارد. در صورت تقاضای ویزای بلند مدت همراه با امتیاز چند بار ورود به کشور ترکیه، هزینه درخواست شما افزایش می‌یابد. همچنین نوع ویزا با توجه به لیبل‌دار بودن یا الکترونیکی بودن، قیمت متفاوتی دارد. هزینه اخذ ویزای ترکیه برای اتباع کشورهای متفاوت نرخ یکسانی ندارد. اتباع برخی کشورهای دنیا جهت سفر به ترکیه نیازی به اخذ ویزا و پرداخت هزینه ندارند.

هزینه‌ های فرعی زیادی را جهت اخذ انواع ویزا ترکیه باید در نظر بگیرید؛ به عنوان نمونه اگر به قصد اشتغال به این کشور مهاجرت می‌کنید، علاوه بر هزینه درخواست ویزا باید هزینه درخواست مجوز کار را نیز بپردازید.

سخن پایانی

بعد از اینکه تصمیم خود را برای سفر به ترکیه قطعی گردید، باید بدانید که چند نوع ویزا ترکیه وجود دارد؛ چرا که با توجه به هدفی که دارید شرایط دریافت ویزا ترکیه متفاوت خواهد بود. به عنوان اتباع کشور ایران در صورت اقامت کوتاه مدت و کمتر از ۳ ماه در ترکیه نیازی به ویزا ندارید؛ اما در صورت اقامت طولانی مدت با شناخت راه‌ های دریافت ویزای ترکیه باید ویزای مناسب خود را دریافت کنید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
15 مه 2023

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp