info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

چطور ویزای تحصیلی آلمان بگیریم؟

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

چطور ویزای تحصیلی آلمان بگیریم، از جمله اولین پرسشی‌هایی است که متقاضیان تحصیل در این کشور از خود می‌پرسند. پروسه پیچیده‌ای ندارد اما بایستی تمام مراحل را با دقت و حوصله بالا انجام دهید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانید ویزای خود را دریافت کنید. شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان هر ساله تغییر می‌کند. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، بایستی اطلاعات خود را در این زمینه بروز نگه دارید تا پروسه اخذ ویزای شما به راحتی و بدون هیچ دردسر و مشکلی انجام شود.

جهت دریافت ویزای تحصیلی‌تان می‌توانید از طریق سفارت آلمان در ایران وقت خود را رزرو کنید. همانطور که می‌دانید تعداد متقاضیان مهاجرت به این کشور بسیار بالا بوده و به همین خاطر، ممکن است وقت سفارت شما عقب بیفتد. به همین دلیل است که باید رزرو وقت سفارت خود را اندکی جلوتر انجام دهید.

نکته‌ای که در رابطه با مهاجرت به آلمان بسیار حائز اهمیت بوده، آن است که شرایط پذیرش هر یک از دانشگاه‌ها منحصر به فرد است. شما باید راهنمای دریافت ویزای دانشجویی آلمان را برای هر دانشگاهی که مدنظر دارید، با دقت مطالعه نمایید.

بهتر است پیش از آنکه جهت ویزای تحصیلی خود اقدام کنید، دانشگاه مقصد خود را انتخاب نمایید. در این صورت است که می‌توانید شرایط را بر اساس آنچه که وجود دارد، ارزیابی کنید. بدین طریق می‌توانید با اطمینان بیشتری مهاجرت کنید.

 

نکته مهم درباره شرایط ویزای تحصیلی آلمان 2024 آن است که دانشجویان با محدودیت‌هایی همچون شرایط سنی و تحصیلی و همچنین مدرک زبان مواجه هستند. حتما به خاطر داشته‌باشید که اخذ ویزای تحصیلی این کشور به هیچ عنوان بدون مدرک زبان برای دانشجویان میسر نیست. برای آنکه بتوانید در این کشور ادامه تحصیل دهید، باید حداقل در سطح B1 مدرک زبان را داشته‌باشید.

 

 

شرایط لازم برای اخذ ویزای دانشجویی آلمان

 

ویزای دانشجویی آلمان برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته می‌شود. در این صورت متقاضیان می‌توانند در یکی از دانشگاه‌های آلمان به طور رسمی پذیرفته بشوند تحصیلی خود را شروع نمایند. توجه کنید که اخذ این ویزای دانشجویی، به هیچ عنوان به شما امکان تحصیل در این کشور را نمی‌دهد.

بلکه این ویزا تنها جهت انجام فرایند درخواست دانشگاه معتبر خواهد بود. دریافت این ویزا برای آن دسته از افرادی مناسب می‌باشد که جهت درخواست پذیرش از دانشگاه دلخواه‌شان به حضور در این کشور احتیاج دارند. همچنین با داشتن این ویزا می‌توانید در دوره‌های مختلف زبان آلمانی که در این کشور برگزار می‌شود، شرکت کنید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

هزینه دریافت ویزای تحصیلی آلمان

برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان نیاز است تا از بودجه مناسبی برخوردار باشید. تحصیل برای همه دانشجویان مقاطع دانشگاه‌های دولتی از کارشناسی گرفته تا دکترا رایگان است. البته آلمان دانشگاه‌های خصوصی زیادی دارد که برای آموزش و تحصیل در آنها نیاز است تا شما شهریه‌ای را در همان ابتدا پرداخت نمایید. البته دقت کنید که تحصیل رایگان در این کشور به این معنی نیست که تمام هزینه‌ها صفر می‌باشند‌.

دانشجویان در هر ترم تحصیلی بایستی تقریبا مابین 100 تا 300 یورو را به دانشگاه خود بپردازند. البته که این قیمت، بسته به نوع دانشگاهی که در آن مشغول تحصیل هستید، ممکن است تفاوت‌هایی را داشته‌باشد. باید حتما شرایط پذیرش دانشگاه مورد نظرتان را بررسی کنید.

هزینه‌های زندگی دانشجویی به این مبالغ محدود نمی‌شود. خرج و مخارج تحصیل و زندگی بیشتر از این مقدار است و شما باید این هزینه‌ها را پیش‌بینی کنید تا غافلگیر نشوید.

زمان مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان

پس از آنکه تمامی مدارک و اسناد مورد نیاز خود را به سفارت آلمان تحویل دادید و پروسه اخذ ویزای شما به درستی تکمیل شد، مدت زمان مشخصی بایستی در انتظار بمانید. سفارت آلمان در کشورمان اعلام کرده که تا زمان صدور ویزا تقریبا بین 5 تا 8 هفته مهلت نیاز است. حتما به هنگام تحویل مدارک خود در نظر داشته‌باشید که اسناد شما نباید هیچ مشکل و کاستی داشته‌باشند.

وجود هر ایراد و مشکل کوچک می‌تواند فرایند دریافت ویزا را برای شما طولانی‌تر نماید. ترجمه، مهر موسسات مربوطه و مراکز مختلف دولتی بایستی دقیقا بر اساس مطالبی باشد که سفارت اعلام کرده‌ است. نتیجه اخذ ویزای شما، از طریق پیامک یا ایمیل برای متقاضیان فرستاده می‌شود.

 

شرایط سنی موثر در اخذ ویزای تحصیلی آلمان

هر دانشگاه در آلمان دارای شرایط سنی به‌خصوصی است که باید از آن اطلاع داشته ‌باشید تا روند ثبت نام شما راحت انجام شود. این شرایط سنی از پر‌اهمیت‌ترین عواملی به شمار می‌رود که در اخذ ویزای تحصیلی شما تاثیرگذار است. بسیار دیده شده که مهاجرت متقاضیان به دلیل شرایط سنی آن‌ها، کنسل می‌شود و ویزا به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

اولین موردی که باید در رابطه با دریافت ویزای تحصیلی مدنظر داشته‌باشید، مقطع تحصیلی موردنظر شماست. شرایط پذیرش برای هر مقطع متفاوت است. به طوری که برای هر مقطع، محدوده سنی مشخصی را تعیین می‌کنند. این نکات را می‌توانید در راهنمای دریافت ویزای دانشجویی آلمان به طور اختصاصی مطالعه نمایید.

چطور ویزای تحصیلی آلمان را بگیریم ؟

آلمان از جمله کشورهایی است که مزایای زیادی برای مهاجرین خود در نظر می‌گیرد. به همین دلیل است که افراد زیادی متقاضی مهاجرت به این کشور هستند. برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان، بایستی در ابتدا وقت سفارت خود را رزرو کنید. مدارک مورد نیاز خود را به صورت کامل جمع‌آوری نمایید. مدارک تحصیلی، مدارک زبان، مدارک شغلی و همچنین رزومه کاری از جمله اسنادی هستند که باید داشته‌باشید‌.

فرم انگیزه‌نامه نیز در مواردی مورد نیاز خواهد بود. سپس باید برای اخذ پذیرش در دانشگاه دلخواه‌تان در موقعیت مناسب و مشخصی اقدام نمایید. پس از آن مصاحبه‌ای را با افسر ویزا پیش رو خواهید داشت که در صورت تایید، پس از گذشت مدت زمان معینی می‌توانید ویزای تحصیلی آلمان را دریافت نمایید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
08 آوریل 2024

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp