info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

معرفی انواع ویزا آمریکا و نحوه دریافت آن

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
ویزا آمریکا

افراد به دلایل مختلف تصمیم به مهاجرت می‌گیرند، بیشتر مهاجران از کشور­های جهان سوم و در حال توسعه به کشور­های توسعه یافته است، از این رو آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین و قدرتمندترین کشورهای دنیا، آرمان شهر بسیاری از افرادیست که قصد مهاجرت دارند. همانگونه که می‌دانید برای سفر به بعضی از کشور­ها به دلیل روابط نزدیک سیاسی، اقتصادی و… نیاز به دریافت ویزا ندارید اما آمریکا از آن دسته از کشورهایی است که ایرانیان برای ورود به آن نیازمند روادید یا ویزا هستند.

ویزا انواع متفاوتی دارد که هر یک از آن­ها می‌تواند مدت زمان، محدودیت­ها و مجوزهای مختلفی داشته باشد و این موضوع می‌تواند شما را کمی گیج کند و در انتخاب نوع ویزا دچار مشکل شوید، در این مقاله به معرفی انواع ویزا آمریکا و نحوه دریافت آن می‌پردازیم تا راهنمای جامعی باشد برای افرادی که قصد سفر به ایالات متحده آمریکا دارند.

چند نوع ویزای آمریکا داریم؟

برای دریافت ویزا اولین قدم مشخص کردن هدف سفر به آمریکاست؛ چون هدف شما نوع ویزا را تعیین می‌کند. به عبارتی شما نمی‌توانید ویزای توریستی بگیرید و با آن ویزا اقدام به کارهای تجاری در کشور مقصد نمایید. از طرفی بدون شفافیت در خصوص هدف خود از دریافت ویزا، نمی‌توانید در مصاحبه کنسولگری موفق شوید.

در پاسخ به این سوال که چند نوع ویزای آمریکا داریم، جالب است بدانید که 185 نوع متفاوت از ویزا برای ورود به آمریکا وجود دارد که به طور کلی به دو دسته اصلی ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی تقسیم بندی می‌شوند. ویزاهای مهاجرتی که با نام گرین کارت هم شناخته می‌شوند، برای اقامت دائم در آمریکا صادر می‌شوند؛ اما ویزاهای غیر مهاجرتی برای مدت زمان محدودی از چند ماه تا چند سال اعتبار دارند که بر اساس نوع ویزا می‌توانند امکان تمدید داشته یا نداشته باشند.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

انواع ویزای غیر مهاجرتی آمریکا

ویزای NIV یا ویزای غیر مهاجرتی همانطور که گفته شد یک ویزای موقت است و البته باید بدانید که فرآیند مصاحبه برای دریافت این ویزا اصلا راحت نیست؛ چون شما باید در مصاحبه توانایی این را داشته باشید تا کنسولگری را متقاعد کنید که پس از انجام کار خود قصد برگشت به کشور خود را دارید، در این بخش به معرفی مختصر برخی از مهمترین ویزاهای غیرمهاجرتی آمریکا از جمله ویزای شغلی، ویزای تحصیلی، ویزای توریستی، ویزای درمانی و ویزای ورزشی می­پردازیم:

ویزای شغلی

یکی از راه‌های دریافت ویزا آمریکا، درخواست کار در این کشور است، این ویزا که به جاب آفر نیز شهرت دارد می‌تواند با توجه به نوع کاری که قصد انجام آن را دارید متفاوت باشد، اما قدم اول برای گرفتن این ویزا پیدا کردن شغل است و شرکت‌ های کاریابی می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند، البته شرایط خاصی برای دریافت این ویزا وجود دارد و از جمله این شرایط اثبات عدم وجود نیروی کار در آمریکا برای آن شغل است، ویزا برای کارگران موقت و فصلی، افرادی که در شعب مختلف یک سازمان کار می‌کنند، ورزشکاران یا هنرمندانی که به قصد کار به این کشور می‌روند از جمله درخواست­های ویزای کاری برای آمریکا هستند.

ویزای تحصیلی

بدون شک ایالات متحده آمریکا به دلیل داشتن بهترین دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبر بزرگترین مقصد مهاجرت تحصیلی در دنیا است. شما می‌توانید برای تحصیل در دانشگاه ­ها، کالج­ ها، دبیرستان، دبستان، موسسات آموزشی فنی، گذراندن دوره ­های کارآموزی و فرصت­ های مطالعاتی و مواردی از این قبیل درخواست ویزای تحصیلی دهید. شرایط برای هر کدام از این موارد متفاوت است و مجوز شما برای اقامت در آمریکا تنها تا پس از گذراندن این دوره­ ها است و اگر بخواهید برای کار یا اقامت دائم در این کشور بمانید باید مجددا درخواست دهید. بسیاری از نخبگان تحصیلی یا افرادی که مقالات، پروژه‌ ها و اختراعات منحصر به فردی دارند می‌توانند با گرفتن بورسیه تحصیلی شرایط ویژه ای برای اقامت در آمریکا داشته باشند.

ویزای توریستی

ویزای توریستی اگر از نوع ویزای توریستی سینگل باشد یک ویزای بسیار کوتاه مدت و تنها برای یک بار سفر به آمریکا است و زمان آن حداکثر 6 ماه یا کمتر است. ویزای توریستی سینگل می‌تواند برای سفرهای تفریحی، کارهای تجاری، شرکت در سمینارها، کنفرانس­ها، جلسات کاری، دیدار با اقوام و… صادر شود اما نوعی از ویزای بلند مدت توریستی هم وجود دارد که به ویزای توریستی مولتی شهرت دارد و افرادی که این ویزا برای آن­ها صادر می‌شود اجازه دارند به دفعات به آمریکا سفر کنند. یکی از شرایط مهم برای اخذ این نوع ویزا داشتن شرایط مالی خوب است.

ویزای درمانی

کشور آمریکا از نظر پزشکی نیز از امکانات بالایی برخوردار است و افراد زیادی برای درمان بیماری خود قصد مهاجرت به این کشور را دارند. اگر این سوال برایتان پیش آمده که در چنین شرایطی چگونه ویزا آمریکا بگیریم، باید بدانید که در ابتدا باید ثابت کنید که امکانات پزشکی در کشورتان برای شما مناسب نیست و از طرف پزشک خود و پزشکی که می­خواهید در آمریکا تحت نظر او باشید تاییدیه داشته باشید. در این نوع ویزا نیز برخورداری از شرایط مالی مناسب برای پرداخت هزینه­ های درمان یکی از مهمترین مواردی است که مورد بررسی قرار می­گیرد.

ویزای ورزشکاران و هنرمندان

اگر از نخبه­ های ورزشی و هنری محسوب می­شوید و دارای مقام­ و مدارک بین المللی معتبر در این زمینه هستید، می‌توانید درخواست ویزا کرده و حتی از بورسیه و حمایت مالی بهره مند شوید. برای ورزشکاران و هنرمندان نیز انواع مختلفی از ویزا وجود دارد که به برخی از آن‌ها اجازه کار داده می‌شود. بعضی از آن‌ها اجازه ورود و خروج مکرر یا اجازه همراه داشتن اعضای خانواده، اینکه بتوانید از کدام شرایط استفاده کنید به امتیازات شما در این زمینه بستگی دارد.

انواع ویزای مهاجرتی آمریکا

اگر شما تمایل به اقامت دائم در ایالات متحده آمریکا دارید باید یکی از ویزاهای مهاجرتی آمریکا یا ویزای IV را دریافت کنید، شما می‌توانید با دریافت ویزای دائم آمریکا به صورت نامحدود در این کشور زندگی کنید. شما می‌توانید از طریق لاتاری، ازدواج، خانواده و سرمایه گذاری ویزای IV آمریکا را دریافت کنید.

دریافت ویزا با لاتاری

لاتاری یک راه غیر مطمئن و در صورت خوش شانسی یک راه راحت برای اخذ گرین کارت آمریکا است. لاتاری یک مسابقه از طریق قرعه کشی است که به منظور حفظ تنوع نژادی در آمریکا به صورت سالانه برگزار می‌شود. ایران یکی از کشورهایی است که افراد متولد شده در آن مجاز به شرکت در لاتاری هستند.

اخذ ویزای آمریکا با ازدواج

اگر با یک شهروند آمریکایی یا فردی مقیم این کشور ازدواج کنید می‌توانید ویزای این کشور را دریافت کنید. البته این نوع ویزا نیز شرایطی دارد، برای مثال این ویزا برای افراد با وضعیت شهروندی آمریکا، دارای اقامت دائم و نیز مدت زمان ازدواج متفاوت است. برای این افراد در ابتدا ویزای کوتاه مدت 2 ساله و پس از اثبات و ادامه ازدواج گرین کارت صادر می‌شود.

دریافت اقامت از طریق خانواده

اگر یکی از اعضای خانواده شما مانند همسر، پدر، مادر یا فرزند و در بعضی از موارد خواهر یا برادر اقامت دائم یا شهروندی آمریکا داشته باشند می­توانید با داشتن شرایطی مانند شرایط سنی خاص یا تجرد و… درخواست ویزا دهید. انواع متفاوتی از ویزا بر اساس روابط خانوادگی وجود دارند که باید شرایط خود را با هر یک از آن­ها سنجیده و مسیر مناسبی را برای دریافت ویزا دنبال کنید.

دریافت ویزای کاری و سرمایه گذاری

برای درخواست ویزا از طریق سرمایه گذاری، ابتدا باید مبلغ در نظر گرفته شده برای این کار که حداقل نهصد هزار دلار است را تامین کرده و سپس محل و موضوع پروژه سرمایه گذاری را معرفی نمایید. پس از تایید شما می‌توانید برای خود و خانواده شامل همسر و فرزندانی که کمتر از 21 سال سن دارند درخواست اقامت دائم یا گرین کارت دهید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

شرایط و هزینه اخذ ویزا آمریکا

شرایط و هزینه اخذ ویزای آمریکا متناسب با نوع ویزایی که درخواست می‌دهید می‌تواند متفاوت باشد. اما می‌توان گفت که مراحل دریافت ویزا برای همه تقریبا یکسان است. مراحل زیر برای همه متقاضیان مشترک است:

  • تکمیل فرم­های درخواست به صورت آنلاین

برای هر یک از انواع ویزا، شما باید فرم اختصاصی آن را تکمیل کرده و ارسال نمایید. در پاسخ به سوالات دقت کنید چون اشتباه در تکمیل فرم می‌تواند به راحتی سبب رد شدن درخواست شما شود.

  • گرفتن وقت مصاحبه از سفارت آمریکا

گرفتن وقت برای مصاحبه به دو صورت است. برای درخواست ویزای مهاجرتی، وقت از طرف آن‌ها تعیین می‌شود و برای ویزای غیر مهاجرتی، شما باید از سفارت وقت بگیرید.

  • مراجعه به سفارت برای مصاحبه

شما برای مصاحبه باید به صورت حضوری به سفارت آمریکا بروید و به دلیل  مشکلات دیپلماتیک ایران و آمریکا، باید برای انجام مصاحبه به یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه یا ارمنستان رفته و آنجا مصاحبه را انجام دهید.

هزینه تکمیل فرم­ها­­، هزینه گرفتن وقت مصاحبه و هزینه مسافرت به کشوری که برای مصاحبه به آنجا می‌روید از جمله هزینه­های روتین دریافت ویزای آمریکا است.

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص انواع ویزا و شرایط دریافت ویزا آمریکا به اختصار توضیحاتی داده شد، اما با توجه به تنوع ویزا و قوانین مهاجرتی که ممکن است در طول زمان تغییر کند و نیز حساسیت مصاحبه و تکمیل فرم‌های مهاجرتی، توصیه می‌شود در این مسیر از موسسات مهاجرتی و وکلای خبره در این کار کمک بگیرید. با این کار می‌توانید مسیر دریافت ویزا را تا حدود زیادی هموار کرده و در زمان صرفه جویی کنید.

سایت دانش آرتا می‌تواند برای شما یک راهنمای آنلاین و مطمئن در مسیر دریافت ویزای آمریکا باشد و با مراجعه به آن می‌توانید به جدیدترین اطلاعات در خصوص قوانین اخذ ویزا و شرایط دریافت انواع ویزا دسترسی داشته باشید. دانش آرتا می‌تواند از استرس و نگرانی شما به دلیل نا آگاهی و ندانستن قوانین بکاهد و مانند یک دوست دانا تا انتهای مسیر در کنارتان باشد.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
28 مه 2023

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp