info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

همه چیز درباره مهاجرت به استرالیا را بدانید

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
مهاجرت به استرالیا

وقتی درباره استرالیا حرف می‌زنیم در واقع داریم از کشوری صحبت می‌کنیم که سرشار از شگفتی است. کشوری که تقریبا همه خصوصیات خوب برای تبدیل شدن به یک کشور ایده‌آل برای مهاجرت را دارد. از یک اقتصاد قدرتمند و بدون رکود گرفته تا طبیعت بکر و بی‌نظیر و شهرهای پیشرفته و بزرگ همگی در استرالیا وجود دارند. باور کنید یا نه تمام مقدمات یک زندگی ایده‌آل در این کشور در کنار هم جمع شدند. اگر همچنان درباره مهاجرت به استرالیا شک دارید پس درباره‌ این کشور اطلاعات کافی ندارید، به شما توصیه می‌کنیم این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

کشور استرالیا را بهتر بشناسید

استرالیا یک کشور با فرهنگی عمدتا اروپایی است؛ چرا که اکثر ساکنان این کشور از فرزندان و نوادگان مهاجران اروپایی هستند که اغلب آن‌ها را انگلیسی‌ها تشکیل می‌دهند. از جمله دلایل محبوبیت استرالیا در جوامع اروپایی داشتن مردمانی با فرهنگ و روحیه‌ای انسان دوستانه است. استرالیا بیش از هفت و نیم میلیون کیلومتر وسعت دارد و در نیمکره جنوبی کره زمین واقع هست. همین موضوع باعث می‌شود تا گردش فصل‌ها در این کشور درست برعکس گردش فصل‌ها در کشور ما باشد. استرالیا شامل شش ایالت در دو قلمرو می‌شود که زبان تمام ساکنین این مناطق انگلیسی است و تنها در نوع گویش تفاوت‌های اندکی با یکدیگر دارند.

استرالیا از یک سیستم آموزشی کاملا پیشرفته برخوردار است. علاوه بر این یک اقتصاد فعال و پویا در کنار شهر‌های توسعه یافته با برج‌های سربه فلک کشیده آن را به یک مقصد رویایی برای مهاجرت تبدیل می‌کند. درباره طبیعت این سرزمین نیز باید گفت سواحل آفتابی و زیبا، دشت‌ها و مراتع سرسبز و بیشه‌زار‌های روستایی آنها بخشی از این طبیعت زیبا است.

بهترین شهر‌های استرالیا برای مهاجرت

کشور‌های گران قیمت زیادی وجود دارند که می‌توانید برای مهاجرت و ادامه زندگی به آن‌ها سفر کنید. مهاجرت به استرالیا می‌تواند یکی از این مهاجرت‌های گران قیمت باشد؛ زیرا استرالیا در رده دوازدهم از بین گران‌قیمت‌ترین کشور‌های دنیا برای زندگی قرار دارد. برای مثال شهر سیدنی با شاخص 195 یکی از گرانترین شهرهای جهان است که در این زمینه در استرالیا رتبه نخست را دارد.

اما در استرالیا نیز شهرهای ارزان‌قیمت‌تر نیز برای زندگی وجود دارند. شهر تاونزویل با شاخص137 یکی از ارزان‌ترین شهرهای این کشور است. طبق تحقیقات صورت گرفته در این‌ زمینه، تانزویل در ماه می 2019 در بالا شهر خود، به طور میانگین 3187 دلار هزینه داشته است. در همان سال کرایه یک خانه معمولی و مبله این شهر به طور میانگین 1574 دلار بوده است. هزینه‌های مصرف انرژی نیز به صورت ماهیان برای دو نفر در یک آپارتمان 85 متری حدودا 136 دلار برآورد شد.

آدلاید یکی دیگر از شهر‌های ارزان‌ قیمت‌تر در استرالیا است که به نسبت شهر‌های سیدنی و ملبورن بیست درصد ارزان‌تر محسوب می‌شود. ولونگاگ شهری است که یک دانشگاه فعال دارد و تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را در خود جای داده است. در آخر به عنوان یکی دیگر از شهر‌های ارزان‌قیمت در استرالیا هوبارت را به شما معرفی می‌کنیم که با وجود پیشرفت در بازار املاک منطقه همچنان در رتبه ارزان‌ترین‌ها در استرالیا قرار دارد. ساکنین این شهر می‌توانند تنها با استفاده از بیست و هشت درصد حقوق خود هزینه اجاره املاک در این شهر را بپردازند. همین هزینه‌ کم کم به نسبت شهر‌های دیگر استرالیا سبب شده تا زندگی هوبارت طرفداران زیادی داشته باشد.

در استرالیا به بهترین شکل ممکن تحصیل کنید

استرالیا همه ساله تعداد زیادی دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی جذب می‌کند، به همین سبب مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین را‌ه‌های مهاجرت به این کشور محسوب می شود. یکی از انواع راه‌های مهاجرت به استرالیا این است که فرد به قصد دریافت ویزای تحصیلی مدارک تحصیلی خود را مبنی بر تحصیلات موفق در دوره دبیرستان به دانشگاه‌های مربوطه تحویل دهد. یکی دیگر از انواع راه‌های مهاجرت به استرالیا به قصد تحصیل طی کردن دوره پیش نیاز برای ورود به دانشگاه است که یکی دو ترم زمان می‌برد.

داشتن مدرک آیلتس از دیگر شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیل در کشور استرالیا است. گرفتن حداقل نمره 6 در آزمون آیلتس برای پذیرفته شدن در دانشگاه‌های این کشور یکی دیگر از قوانین پذیرش به شمار می‌رود. با وجود اینکه تحصیلات در کشور استرالیا از هزینه بالایی برخوردار است، اما از آن جایی که دانشگاه‌های این کشور از اعتبار بالایی در سطح جهانی برخوردار هستند، ارزش صرف این مقدار از هزینه را دارد. هزینه زندگی برای یک دانشجو در استرالیا می‌تواند از 100 تا 2500 دلار در سال متغیر باشد که این رقم بسته به نوع زندگی و ‌هر محل سکونت دانشجو است.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

راه‌های مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق روش‌های گوناگونی امکان‌پذیر است، همانطور که پیش از این گفتیم یکی متداول‌ترین راه‌های مهاجرت به این کشور اخذ ویزای تحصیلی است. علاوه بر این مهاجرت به استرالیا از طریق دریافت ویزای کاری، اسپانسر فامیلی، سرمایه‌گذاری، ازدواج و داشتن مهارت و تخصص در یک زمینه خاص نیز امکان پذیر است.

از بین انواع را‌ه‌های مهاجرت به استرالیا آسان‌ترین راه مهاجرت، کاری است که از طرف دولت استرالیا نیز با استقبال زیادی همراه است. بعد از آن مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یکی دیگر از راه‌های موفق برای زندگی در استرالیا است که البته در اغلب ایالات استرالیا لازم است برای این کار کمتر از 55 سال سن داشته باشید. اگر نامزد یا همسر شما در یکی از شهرهای استرالیا اقامت دارد، اخذ ویزای این کشور برای شما آسان می‌شود. برای این کار تنها کافی است ازدواج خود را به شکل رسمی به ثبت برسانید و مدارک آن‌ را ارائه کنید. اگر یکی از اقوام شما در استرالیا سکونت دارد نیز می‌تواند اسپانسر خوبی برای مهاجرت شما به این کشور باشد.

ویزای استرالیا و شرایط آن

ویزای استرالیا یکی از ویزاهای معتبر در بین کشور‌های مختلف جهان است که افراد زیادی در تلاش هستند تا بتوانند آن را کسب کنند. شرایط خاصی برای اخذ ویزای این کشور وجود دارد که در ادامه بدان می‌پردازیم.

  • داشتن سن زیر 45 سال( در برخی شرایط افراد بالای 45 سال نیز می‌توانند برای اخذ ویزا اقدام کنند)
  • داشتن مدرک تحصیلی معتبر و ترجمه شده
  • داشتن سابقه سفر به استرالیا کار شما را آسان‌تر می‌کند
  • داشتن چند سال سابقه کاری معتبر یا سابقه شرکت در دوره‌های حرفه‌ای برای اخذ ویزای کاری بسیار کمک‌ کننده است.
  • داشتن مهارت کافی در زبان

مدارک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا

داشتن مهارت کافی در زبان برای مهاجرت به استرالیا یکی از مهم‌ترین شرایط مهاجرت به این کشور است. برای اخذ ویزای این کشور در زمینه‌های مختلف لازم است تا در آزمون زبان این کشور آیلتس نمره خوبی کسب کنید. علاوه بر آن دوره‌های زبان دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید و با کسب نمره مطلوب شرایط مناسب برای اخذ ویزای استرالیا را فراهم کنید.

آخرین آمار از هزینه مهاجرت به استرالیا

همان طور که پیش از این گفتیم استرالیا یک کشور گران قیمت برای مهاجرت و ادامه زندگی است. پس طبیعتا هزینه مهاجرت‌ به استرالیا نیز اندکی از سایر کشورها بیشتر است. با توجه به نوع ویزایی که شما قصد دریافت آن را دارید هزینه مهاجرت به استرالیا می‌تواند از 200 تا 70000 هزار دلار استرالیا متغیر باشد. تحصیل در استرالیا نیز با توجه به رشته و شهر مورد سکونت دانشجو می‌تواند در حدود 250 دلار استرالیا متغیر باشد. هزینه‌های درخواست و ارزیابی برای دریافت ویزا نیز مستقلا بین 300 تا 1050 دلار استرالیا است که باید هزینه‌های مربوط به آزمایشات پزشکی و امتحانات را به آن اضافه کنید.

برای مهاجرت به استرالیا چه مدارکی نیاز است؟

اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید لازم است تا مدارک خود را آماده کرده و برخی از آن‌ها را به انگلیسی ترجمه کنید. همراه داشتن این مدارک هنگام اقدام به مراکز مربوط به اخذ ویزای این کشور الزامی است.

  • مدارک هویتی شامل شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک زبان
  • مدارک پزشکی دال بر سلامت جسمی و روحی
  • مدارک عدم سو پیشینه
  • داشتن هرگونه مدرک برای اخذ اقامت در شیوه‌های مختلف

هزینه‌های زندگی در استرالیا

هزینه‌های اصلی برای زندگی در هر جایی از دنیا شامل هزینه‌های مربوط به مسکن، خوراک، پوشاک، حمل و نقل، بهداشت و درمان، تفرح و سرگرمی می‌شود. از آن جایی که نوع زندگی، محل سکونت هر فرد و تعداد افراد خانواده روی میزان این هزینه‌ها تاثیر گذار است نمی‌تواند رقم دقیقی برای آن ارائه داد. اما در موارد خاص می‌توان ارقام تقریبی را محاسبه کرد.

  • اجاره بها برای یک هفته به طور میانگین 200 تا 500 دلار
  • خوراک یک زوج برای یک هفته 100 تا 150 دلار
  • حمل و نقل به طور متوسط 50 تا 80 دلار
  • متوسط هزینه انرژی شامل آب برق گاز 100 تا 150 دلار

بهترین مشاغل در استرالیا کدامند؟

مشاغل زیادی وجود دارند که در استرالیا بازار کاری خوبی دارند. اما برخی از مشاغل در استرالیا از درآمد نسبتا بالایی برخوردار هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • مهندسی الکتروپیک
  • مهندس مکانیک
  • مشاغل مدیریتی با مدرک کارشناسی
  • مشاغل مدیریتی با مدرک کارشناسی ارشد
  • حسابدار
  • مشاغل مربوط به حوزه نفت و گاز
  • مدیران و کارکنان معدن

جمع بندی

در حقیقت می‌توان گفت اخذ ویزای استرالیا کار آسانی است، اگر شما در زمینه‌ای که از طریق آن قصد مهاجرت به استرالیا را دارید مهارت کافی داشته باشید. تحقیق و برنامه‌ریزی درست برای تضمین یک مهاجرت موفق نقش موثری دارد. همین امور است که مشخص می‌کند در یک مهاجرت صحیح تنها کشور هدف مسئله نیست و تجربه، مهارت و توان فرد نیز بسیار حائز اهمیت است.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
10 اکتبر 2022

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp