info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

چطور ویزای شینگن آلمان بگیریم؟

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

دریافت ویزای شینگن برای سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از جمله آلمان، برای بسیاری از مسافران یکی از مراحل مهم و ضروری است. ویزای شینگن به شما اجازه می‌دهد به طور موقت در این کشورها اقامت کرده و از زیبایی‌ها و فرصت‌های فراوانی که ارائه می‌دهند، بهره‌مند شوید. آلمان به‌عنوان یکی از کشورهای پربازدید اروپا با فرهنگ غنی و فرصت‌های شغلی، همواره مقصدی محبوب برای مسافران و گردشگران بوده است. در این مقاله، به شما نحوه دریافت ویزای شینگن برای سفر به آلمان را توضیح خواهیم داد. از مراحل لازم برای اخذ ویزا گرفته تا مدارک مورد نیاز و نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید، همه را به‌طور کامل بررسی خواهیم کرد.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

انواع و شرایط ویزای شینگن آلمان

در سال ۱۹۸۵ کشورهای عضو شینگن یعنی بلژیک، دانمارک، اتریش، استونی،اسلواکی، جمهوری چک، فنلاند، آلمان، فرانسه، مجارستان، ایسلند، یونان، ایتالیا، لتویا، سوئیس، اسپانیا، اسلوانی، مالتا، نروژ، لهستان، پرتقال، لوگزامبورگ، سوئد توافق‌نامه‌ای را امضا کردند که بر اساس آن بتوانند بدون داشتن ویزا در قلمرو شینگن به راحتی سفر کنند.

آن دسته از افرادی که در حوزه شینگن اقامت ندارند، با دریافت ویزای شینگن قادر هستند به کشورهای بیان شده به راحتی سفر کنند. ویزای شینگن آلمان برای اهداف گوناگون تجاری، درمانی، ورزشی- فرهنگی- هنری و مذهبی، شرکت در نمایشگاه تجاری و ترانزیت فرودگاهی هرکدام شرایط خاص خود را دارند. ما سعی می‌کنیم که شما را با شرایط اخذ ویزای شینگن آلمان به صورت مختصر ولی مفید و البته با مهم‌ترین ویزاهای شینگن این کشور آشنا کنیم.

1.     ویزای خانوادگی

بسیاری از مردم در کشورهای مختلف جهان اعم از ایران، به دلیل شرایط اقتصادی و کاری که آلمان دارد، تمایل زیادی به اقامت در این کشور از خود نشان می‌دهند. این افراد ممکن است قصد داشته باشند که با اعضای خانواده خود به این کشور مهاجرت کنند. به همین خاطر، اکثر افراد به دنبال پاسخ این سوال هستند که چطور ویزای شینگن آلمان بگیریم؟

از طریق ویزای خانوادگی یا به عبارت دیگر ویزای پیوستن به خانواده می‌توان به همراه خانواده وارد این کشور شده و تحت حمایت دولت آلمان قرار گرفت. البته یکی از مهم‌ترین شرایط دریافت این ویزا این است که شخصی خود در آلمان مقیم باشد و بتواند افرادی که به عنوان خانواده به این کشور دعوت می‌کند را تحت حمایت مالی خود قرار دهد.

از جمله مدارک ویزای شینگن خانوادگی آلمان، می‌توان به پاسپورت فرد متقاضی، بیمه مسافرتی، دو قطعه عکس، فرم تکمیل شده درخواست، گواهی تمکن مالی متقاضی، دعوت‌نامه، تأییدیه رزرو بلیط، مدارک ازدواج، مدرک مهارت زبان آلمانی، شناسنامه و آدرس محل اقامت شخص متقاضی در آلمان را بیان کرد.

2.     ویزای کاری

یکی دیگر از انواع ویزای شینگن آلمان ویزای کاری نام دارد. این ویزا می‌تواند مربوط به استخدام و خوداشتغالی هم باشد. افرادی که در یک زمینه خاص تخصص و مهارت دارند و کارمندانی که در شرکت‌های بین‌المللی کار می‌کنند، می‌توانند جزء افراد واجد شرایط برای اخذ ویزای کاری آلمان باشند.

البته به دلیل کمبود نیروی کار در حوزه‌های تخصصی، اشخاص خارجی می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و با استفاده از ویزای شینگن کاری به آلمان سفر کنند. داشتن یک پیشنهاد کاری از این کشور و معادل بودن مدرک تحصیلی متقاضی با مدرک دانشگاهی آلمانی هم، بستر مناسبی را فراهم می‌کند تا افراد خارجی بتوانند از ویزای کاری شینگن آلمان نهایت بهره را ببرند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری آلمان شامل فرم درخواست تکمیل شده، 2قطعه عکس، پاسپورت معتبر، بیمه درمانی، گواهی اثبات پیشنهاد شغلی از آلمان (قرارداد)، رزومه کاری، رسید پرداخت هزینه ۷۵ یورویی، درخواست ویزا، گواهی عدم سوء سابقه، مدارک تحصیلی و گواهینامه‌های حرفه‌ای هستند.

3.     ویزای جستجوی شغل

شاید برای شما جالب باشد که یکی دیگر از ویزاهای شینگن آلمان ویزای جستجوی شغل است. افراد زیادی هستند که در داخل این کشور به دنبال کار بوده و در مصاحبه‌های گوناگون شرکت می‌کنند. این ویزا به افراد خارجی این اجازه را می‌دهد تا حداکثر ۶ ماه بتوانند شغل مناسب خود را در آلمان بیابند.

البته این ویزا به این معنا نیست که فرد خارجی بتواند کار خود را در این کشور شروع کند. بعد از سپری کردن ۶ ماه اگر فرد خارجی شغل مورد نظر خود را پیدا کرد، آلمان به وی ویزای کاری را اعطاء می‌کند. داشتن مدرک لیسانس و فوق لیسانس از جمله شرایط اخذ ویزای شینگن آلمان جستجوی شغل است.

فردی که قرار است از این ویزا استفاده کند، باید ۵ سال سابقه کاری در حوزه تحصیلی خود داشته باشد و گواهی تمکن مالی خود را نیز ارائه دهند. داشتن بیمه مسافرتی هم در اولویت قرار می‌گیرد. پاسپورت معتبر،3  قطعه عکس، بررسی هدف از سفر، مدارک تحصیلی، رزومه کاری، گواهی ازدواج و شناسنامه را هم باید جزء مدارک مربوطه در نظر گرفت.

4.     ویزای تحصیلی

ویزای دانشجویی برای دانشجویانی است که از یک دانشگاه آلمانی نامه پذیرش خود را دریافت کرده‌اند. ویزای متقاضی تحصیل در آلمان هم برای متقاضیانی صادر می‌شود که قرار است تمامی اقدامات مربوط به پذیرش دانشگاه را در کشور آلمان به صورت شخصی انجام دهند، این ویزا اجازه تحصیل را فراهم نمی‌کند.

ویزای دوره زبان آلمانی هم هم به آن دسته از افرادی اعطاء می‌شود که قصد دارند دوره زبان آلمانی را در این کشور سپری کنند. ویزای تحصیلی خود دو حالت را شامل می‌شودکه یکی ویزای کوتاه مدت به کمتر از 3 ماه مربوط بوده و دیگری برای تحصیل بیش از 3 ماه است. مدارکی برای دریافت این ویزا وجود دارد. این مدارک شامل فرم تکمیل شده درخواست، پاسپورت، شناسنامه، مدارک تحصیلی، انگیزه نامه، گواهی تمکن مالی، تأییدیه پذیرش دانشگاه، گواهی مدرک زبان، چند قطعه عکس و گواهی ازدواج (در صورت وجود) است.

5.     ویزای توریستی

ویزای توریستی هم یکی دیگر از ویزاهای شینگن آلمان است. معمولاً بسیاری از افراد خارجی زمانی که به دنبال پاسخ این سوال هستند که چطور ویزای شینگن آلمان بگیریم؟ شرایط اخذ ویزای توریستی را دنبال می‌کنند. بسیاری از مردم در سراسر دنیا آلمان را برای گردش کشور ایده‌آلی معرفی می‌کنند.

البته شما زمانی که از ویزای شینگن توریستی استفاده می‌کنید، دیگر قادر نخواهید بود که مجوز تحصیل و کار در آلمان را هم داشته باشید. از جمله مهم‌ترین مدارک برای اخذ این ویزا می‌توان به 1 قطعه عکس پاسپورتی، پاسپورت معتبر با ۷ ماه اعتبار، فرم تکمیل شده درخواست به زبان انگلیسی یا آلمانی، گردش سه ماه آخر حساب بانکی، گواهی تمکن مالی، بیمه مسافرتی، مدارک شغلی، بلیط رفت و برگشت هواپیما، تأییدیه رزرو هتل، شناسنامه و مدارک مربوط به ازدواج اشاره کرد.

ناگفته نماند که مدارک مربوط به ازدواج و دعوتنامه اختیاری هستند. شاید برخی از افراد این مدارک را ارائه ندهند؛ چراکه مجرد بوده یا دعوتنامه‌ای ندارند. مدت اعتبار این ویزا حداکثر ۹۰ روز می‌تواند باشد که اگر دعوتنامه ای وجود داشته باشد، مدت زمان اعتبار ویزا را کشور آلمان افزایش خواهد داد.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

نتیجه گیری 

دریافت ویزای شینگن برای سفر به آلمان نیازمند توجه و دقت به مراحل و نکات مختلف است. با رعایت الزامات و ارائه مدارک مورد نیاز، می‌توانید به‌طور موفقیت‌آمیز ویزای موردنظر خود را برای سفر به این کشور دریافت کنید. از ابتدای فرآیند با درخواست ویزا تا تدقیق مدارک و حضور در مصاحبه، تمامی مراحل باید با دقت و دقت انجام شوند. همچنین، حوزه‌ی موضوعی مهمی که باید به آن توجه کنید، اطلاع از قوانین و مقررات مربوط به ویزای شینگن و آلمان است. با این اطلاعات، می‌توانید از تجربه‌ی مسافرتی بی‌نظیر و لحظاتی به‌یادماندنی در آلمان بهره‌مند شوید.

 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
03 آوریل 2024

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp