info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

بهترین شهر‌های ترکیه برای ایرانیان

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
Turkish cities

ترکیه یکی از اولین گزینه‌های ایرانیان برای مهاجرت محسوب می‌شود. ترکیه در حقیقت یک کشور اروپایی آسیای است که به نوعی قطب توریستی در دنیا بوده و برای ورود ایرانیان به این کشور احتیاج به دریافت ویزا نیست. همین امر باعث شده است که بیشتر کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند برای مهاجرت این کشور را انتخاب کنند. افراد زیادی هر ساله در حال مهاجرت به ترکیه برای زندگی یا سکوی پرش به کشورهای برتر کانادا و اروپا هستند. شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که بهترین شهر‌های ترکیه برای مهاجرت و اقامت ایرانیان کجاست؟ اگر شما نیز قصد دارید تا به ترکیه مهاجرت کرده و مسیر پیشرفت خود را از این کشور آغاز کنید در این مطلب همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص بهترین شهر‌های ترکیه برای زندگی، تحصیل و خرید خانه برای ایرانیان بیشتر صحبت کنیم.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

معرفی بهترین شهر‌های ترکیه برای ایرانیان

اگر بخواهیم در مورد بهترین شهرهای ترکیه برای مهاجرت، زندگی، کار و تحصیل ایرانیان صحبت کنیم باید بگوییم که این فهرست از نظر افراد خارجی و ایرانی کاملا متفاوت است. کشور ترکیه شهرهای زیاد و با ویژگی‌ های متفاوتی دارد که هر کدام فاکتور‌ های مختلفی برای زندگی دارند. در ادامه به معرفی بهترین شهر های ترکیه برای ایرانیان می‌پردازیم.

۱- استانبول

یکی از بهترین شهر‌های ترکیه برای زندگی، بی شک شهر استانبول است. استانبول بزرگترین شهر ترکیه و یکی از توریستی‌ ترین مقاصد گردشگری در دنیا محسوب می‌شود. شهر استانبول دارای جمعیت زیادی بوده و در حال حاضر بیش از 15 میلیون نفر جمعیت دارد. اگر علاقه‌ ای به زندگی در شهر‌های پرجمعیت ندارید باید بگوییم وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی، امکانات متعدد شهری و مراکز خرید متنوع، حمل و نقل آسان، بازار کار فعال و پر رونق، حضور پر تعداد گردشگران خارجی و بسیاری از موارد دیگر، استانبول را به یکی از بهترین انتخاب‌ها و بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی تبدیل کرده است. شما می‌توانید نسبت به اجاره و یا خرید ملک در یکی از محله‌ ها و مناطق این شهر بزرگ اقدام کنید.

استانبول جزو بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی محسوب می‌شود، به این خاطر که یک مرکز تجاری فعال و یک قطب توریستی جذاب در سراسر دنیا است و بخاطر حضور ایرانیان در این کشور، هیچوقت حس تنهایی و غربت به شما دست نمی‌دهد. هزینه‌های زندگی در شهر استانبول به نسبت شهرهای دیگر ترکیه، بیشتر است، اما در مقایسه با کشورهای اروپایی، هزینه زندگی در ترکیه بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. با در نظر گرفتن فاکتورهایی همانند وسایل نقلیه و دسترسی راحت در کل شهر، بازار کار فعال، تجهیزات شهری مدرن، امکانات رفاهی مناسب، هزینه‌های مناسب زندگی، شرایط آب و هوایی مناسب، استانبول یکی از بهترین انتخاب‌ها برای زندگی در ترکیه محسوب می‌شود.

۲- آنکارا

آنکارا یکی دیگر از بهترین شهرهای کشور ترکیه برای زندگی محسوب می‌شود. آنکارا در حقیقت پایتخت ترکیه بوده اما در مقایسه با استانبول از محبوبیت کمتری برخوردار است. هم اکنون آنکارا دومین شهر پرجمعیت ترکیه به شمار می‌رود و می‌تواند یک گزینه مناسب برای زندگی باشد.شهر آنکارا در مقایسه با استانبول از جاذبه‌های توریستی، فرهنگی و تاریخی کمتری برخوردار است؛ همچنین تعداد گردشگران این شهر در مقایسه با استانبول بسیار کمتر بوده و شما بیشتر با افراد بومی شهر سر و کار دارید. برای زندگی در شهر انکارا مهارت در زبان ترکی استانبولی بسیار الزامی است؛ زیرا بدون آن قادر به ارتباط با سایر افراد نبوده و با مشکل روبرو خواهید شد. با در نظر گرفتن فاکتورهایی نظیر هزینه های مناسب زندگی، جمعیت شهری کمتر، امنیت بالا، آنکارا یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی محسوب می‌شود.

۳- آنتالیا

در فهرست بهترین شهرهای ترکیه برای اقامت ایرانیان، آنتالیا جزو شهرهای توریستی، خوش آب و هوا و جذابی است که بعد از استانبول از جاذبه های گردشگری زیادی برخوردار است. حضور گردشگران مختلف در آنتالیا موجب می شود تا راحت تر با فرهنگ و سبک زندگی در ترکیه  عادت کرده و کمتر احساس دلتنگی و غربت کنید. از ویژگی های دیگر این شهر می‌توان به هزینه‌های مناسب زندگی، دسترسی راحت به انواع وسایل نقلیه، آب و هوای معتدل و فوق العاده، مناظر طبیعی بی نظیر اشاره کرد. یکی از فاکتورهای اصلی انتخاب این شهر برای زندگی حس آرامش و امنیت و وجود ساحل زیبای دریای مدیترانه است.

۴- بودروم

بودروم یکی دیگر از بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی ایرانیان است. این شهر در فصول گرم سال یعنی بهار و تابستان مملو از جمعیت گردشگران است و در فصل‌های پاییز و زمستان به حالت عادی و نسبتاً کم جمعیت خود باز می‌گردد. اگر قصد دارید تا برای مدت زمان طولانی به زندگی در ترکیه بپردازید، بودروم می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. چون به نسبت شهرهایی نظیر استانبول، هزینه زندگی بسیار مناسب‌تری دارد. جاذبه‌ ها و امکانات شهری، مناظر طبیعی فوق العاده ساحل دریا و کوهستان‌ ها، مراکز خرید متعدد باعث می‌شود که بیشتر ایرانی‌ ها این شهر را برای زندگی انتخاب کنند.

فاکتور های انتخاب بهترین شهر برای زندگی

هنگام تحقیق و بررسی برای زندگی در بهترین شهرهای ترکیه هستید، باید فاکتور های متعددی را به نسبت شرایط خود در نظر بگیرید. از فاکتور‌ های اصلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نکته مهم در انتخاب یک شهر برای زندگی این است که دوست دارید در یک شهر توریستی و نسبتاً شلوغ ترکیه زندگی کنید یا اینکه معاشرت با افراد بومی را ترجیح داده و به دنبال آرامش بیشتر هستید.
  • نکته دیگر این است که تا چه اندازه امکانات و رفاه شهری و همچنین جاذبه‌های توریستی برای شما اهمیت دارد و نبود آنها تا چه اندازه می‌تواند برای سبک زندگی شما ایجاد کند.
  • هزینه زندگی و روزمره شما در ترکیه جزو فاکتورهای بسیار مهم انتخاب بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی محسوب می‌شود. یعنی اگر به فکر زندگی در شهر پرجمعیت و پرطرفدار استانبول هستید، باید هزینه‌ های بالاتری را به نسبت سایر شهر ها از جمله آنکارا پرداخت کنید. این هزینه‌ ها شامل اجاره خانه، تاکسی و دیگر امکانات رفاهی است.
  • اگر به نیت کار کردن و کسب درآمد تصمیم دارید به ترکیه مهاجرت کنید و آنچنان به زبان ترکی استانبولی مسلط نیستید، بهتر است از بین بهترین شهرهای کشور ترکیه برای زندگی به سراغ شهرهایی بروید که دارای گردشگران بیشتری در طی سال هستند و تجارت جهانی و شرکت‌های بین‌المللی در آنها بسیار است.

در کنار فاکتورهایی که در بالا ذکر کردیم شرایط آب و هوا، میزان امنیت هر شهر، امکانات تحصیلی و رفاهی هر شهر را نیز باید در نظر بگیرید. به طور کلی با بررسی فاکتور‌های بالا در فهرست بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی ایرانیان، شهرهای ازمیر، آدانا، بورسا، آلانیا و موگلا نیز از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و می‌توانید برای زندگی طولانی مدت در ترکیه، این شهرها را نیز مدنظر خود قرار دهید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

بهترین شهر ترکیه

با بررسی شهر‌های ترکیه و همچنین با نگاه کردن به معایب و مزایای زندگی در ترکیه می‌توان به این نتیجه رسید که استانبول با توجه به تمامی فاکتور‌ها بهترین شهر ترکیه برای زندگی به شمار می‌رود. از تنوع آب و هوا و مناطق مختلف شهری گرفته تا جاذبه‌های توریستی، فرهنگی، تاریخی متعدد، استانبول یک گزینه عالی محسوب می‌شود.

از ویژگی‌ها و نکات مثبت این شهر می‌توان به سیستم حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته، افتتاح فرودگاه فوق مدرن و جدید در بخش اروپایی استانبول، شروع پروژه‌های زیرساختی جدید نظیر کانال استانبول، حضور دانشگاه ها و موسسات آموزشی برتر و بین‌المللی، وجود جذابیت‌های گردشگری و مراکز خرید متعدد، هزینه‌های مناسب زندگی، بازار کار فراوان، فرصت‌های تعامل با گردشگران از سراسر دنیا اشاره کرد.در سال‌های اخیر این شهر انتخاب اول و آخر بسیاری از مهاجرین ایرانی برای زندگی در کشور ترکیه است.

سخن پایانی

هر ساله مردم زیادی در سراسر دنیا به دلایل مختلفی از جمله تحصیل، کار و سرمایه گذاری تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. کشور ترکیه یکی از شهر‌های توریستی و با آب و هوای کوهستانی و نسبتا پر باران است که همه ساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این کشور مهاجرت می‌کنند. کشور ترکیه از بسیاری از جهات شباهت زیادی با ایران دارد؛ به همین علت بیشتر ایرانیان علاقه زیادی به سفر و مهاجرت به این کشور دارند. جاذبه‌های گردشگری فراوان و هزینه‌های مناسب زندگی از دیگر علت‌های علاقه ایرانیان به این کشور محسوب می‌شود. باید توجه داشته باشید که شهرهای متعدد این کشور از نظر امکانات، هزینه‌های زندگی و شرایط کاری با هم متفاوت هستند. انتخاب بهترین شهر برای زندگی در قدم اول با توجه به شرایط فرد و سپس در نظر گرفتن فاکتورهای اصلی برای زندگی تعیین می‌شود. به طور کلی شهر استانبول در سال‌های اخیر به دلیل داشتن فاکتور‌های اصلی زندگی، جزو بهترین شهر‌های ترکیه برای زندگی ایرانیان شناخته شده است.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
16 نوامبر 2023

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp