info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

اخذ اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

دریافت اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت

شما اگر بخواهید از هرکدام از روش های ثبت شرکت در اسپانیا استفاده کنید باید بدانید که به هرحال، مراحل و مدارک خاصی را از شما می‌خواهند. اصل و کپی مدارک هویتی، دعوتنامه‌ از اسپانیا، تکمیل فرم درخواست، دو قطعه عکس ، افتتاح حساب بانکی و گواهی پزشکی از جمله مدارک مهم برای ثبت شرکت در اسپانیا برای اخذ اقامت است.

روش های ثبت شرکت در اسپانیا

راه های اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت با ثبت 6 نوع شرکت اصلی امکان پذیر است. شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تعاونی، شرکت سهامی خاص، شرکت سهامی عام، شرکت مشارکت عمومی و شرکت مشارکت خصوصی که شما از طریق آنها می توانید برای دریافت اقامت اسپانیا اقدام نمایید.

·       ایجاد و ثبت شرکت جدید

اولین روش راه اندازی یک شرکت جدید است. یا باید شرکتی کاملاً جدید را تاسیس کنید یا اینکه یک شرکت قبلاً تأسیس شده را به قول معروف آپدیت کنید. هرکدام از این دو راهکار خود مدارک و شرایط خاصی را می‌طلبد. اینکه شما چه میزان سهام شرکت را بتوانید خریداری کنید روی اخذ اقامت شما تأثیر می‌گذارد.

·       سرمایه گذاری مشترک

در این روش هم میزان سهام خریداری شده مشخص می‌کند که آیا می‌توانید اقامت این کشور را دریافت کنید یا خیر. حداقل سهام مورد نظر چیزی حدود 500000 یورو است. البته از این روش تنها قادر خواهید بود که گلدن ویزای اسپانیا را دریافت کنید.

·       شرکتی زیرمجموعه یک شرکت اسپانیایی

از این طریق اگر بخواهید اقدام کنید، طبیعتاً شما باید به صورت اجباری مقررات و ضوابط شرکتی که زیر مجموعه آن هستید را رعایت کنید. در مقایسه با راه اندازی شرکت جدید یا بروزرسانی شرکتی قدیمی، این روش کمی برای شما هزینه بیشتری را در بر خواهد داشت.

·       خود اشتغال

در بین روش های ثبت شرکت در اسپانیا، این روش باید باعث اشتغال‌زایی در این کشور شود و به همین خاطر به این نام این روش شناخته شده است. با این حساب شما باید یک سری شرایط و مقررات را در باب راه اندازی کسب و کار جدید خود رعایت کنید.

·       افتتاح دفتر نمایندگی

اگر از این طریق بخواهید وارد عمل شوید، می‌توانید در ایران یا دیگر کشورها هم کسب و کار خود را مدیریت کنید. برای استفاده از چنین روشی مشاوره و کسب تجربه از راهنمایی افراد باتجربه و مجرب یک نکته بسیار مهم به شمار می‌آید تا سریع‌تر به نتیجه برسید.

مزیت های اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت

اسپانیا اقتصاد به شدت قدرتمندی دارد و به همین دلیل، کسب و کار در این کشور می‌تواند بازدهی به شدت بالایی داشته باشد. موقعیت جغرافیایی اسپانیا بی نظیر است و این خود یکی از مهم‌ترین مزایای اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت به شمار می‌آید. شما از این طریق یعنی ثبت شرکت که برای اخذ اقامت وارد عمل شوید به راحتی اقامت افراد تحت تکفل خود را هم به دست خواهید آورد.

نیروی کار ماهر و متخصص به راحتی در اسپانیا در دسترس است و این از دیگر مزایای ترغیب کننده به شمار می‌آید. شما در معتبرترین بانک‌های اروپایی می‌توانید حساب بانکی افتتاح کنید که در بسیاری از کشورها این چنین مزیتی وجود ندارد. استفاده از برندهای اروپایی در کسب و کار را هم نباید به عنوان یک مزیت مهم و کلیدی به هیچ عنوان نادیده گرفت.

مالکیت صد درصد با شما می‌تواند باشد، بدون اینکه بخواهید شریک اقتصادی داشته باشید. تعرفه نرخ مالیات در این کشور برای شرکت 4% و مالیات بر ارزش افزوده شرکت 7% برآورد شده است. برای اداره کردن یک شرکت لازم نیست که دغدغه مالی خاصی داشته باشید؛ چراکه هزینه‌ها به شدت پایین است. هیچگونه قوانین سخت و پیچیده‌ای هم برای ثبت شرکت وجود ندارد که باعث نگرانی شما شود. شما بعد از 3 سال از طریق ثبت شرکت می‌توانید اقامت خود را دریافت کنید.

مراحل ثبت شرکت در اسپانیا به شرح زیر می باشد:

  • دریافت شماره NIE

در ابتدا باید شماره NIE را دریافت کنید. این شماره برای افتتاح حساب بانکی در بانک‌های معتبر این کشور است.

  • گواهی اختصاصی نام شرکت

حال باید یک گواهی مبنی بر اختصاصی بودن نام شرکت را دریافت کنید. در این شرایط شما می‌توانید 3 نام را در لیست انتخاب خود قرار دهید و به اداره ثبت شرکت‌ها در اسپانیا ارسال کنید.

  • افتتاح حساب بانکی

واریز حداقل سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در یک حساب بانکی است. برای شرکت مسئولیت محدود به ۳۰۰۰ یورو سرمایه اولیه و برای شرکت سهامی ۶۰۰۰۰ یورو نیاز است.

  • تعیین مدیر و سهامداران شرکت

مشخص کردن سهامداران شرکت هم مرحله مهم دیگر است. علاوه بر سهامداران باید فردی را به عنوان مدیر برای شرکت خود معرفی کنید. دو نوع مدیر برای شرکت در اسپانیا وجود دارد. یک نوع مدیر director mercantile است که به حقوق و مجوز کار معمولاً نیازی ندارد. در طی سال مدیر باید دفاتر مربوط به حسابرسی را امضاء کند. نوع دیگری که به عنوان مدیر می‌توان در نظر گرفت، مدیری برای شرکت با وظایف کاملاً مشخص و تعریف شده است.

  • مراجعه به دفتر اسناد رسمی

حال باید به دفتر اسناد رسمی برای امضاء اسناد عمومی مراجعه کنید. در این مرحله اسناد شما به صورت رسمی شناخته می‌شوند و از لحاظ حقوقی قابلیت پیگیری خواهند داشت.

  • مراجعه به سازمان مالیاتی

سپس نوبت به مراجعه به سازمان مالیاتی می‌رسد. اسناد تأیید و رسمی شده شما باید مهر اداره مالیات روی آن‌ها خورده شود تا شماره شناسایی مالیاتی نهایی شرکت (CIF) را بتوانید دریافت کنید.

  • دریافت کد شناسایی مالیاتی

در این مرحله هم نوبت به أخذ کد شناسایی مالیاتی است. از وب‌سایت سازمان مالیاتی باید فرم مربوطه دریافت کنید. بعد از دریافت کد شناسایی مالیاتی و تکمیل فرم باید به یکی از ادار‌ه‌های سازمان مالیاتی مراجعه کنید.

  • ثبت شرکت در تأمین اجتماعی

در این مرحله باید در تأمین اجتماعی ثبت نام کنید تا شرکت خود را بتوانید به صورت رسماً در این اداره به ثبت برسانید. به همراه داشتن فرم‌های ۰۳۶، ۰۳۷، شماره NIE، گذرنامه و فرم IRPF هم الزامی است.

هزینه اقامت در اسپانیا از طریق ثبت شرکت

در مورد سؤال پرتکرار کاربران مبنی بر اینکه هزینه اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت چقدر است، باید گفت که یک حداقل مبلغی وجود دارد. بیشترین شرکتی که متقاضیان اخذ اقامت به اسپانیا از آن استقبال می‌کنند، شرکت با مسئولیت محدود است. این نوع شرکت فرایند حقوقی بسیار ساده‌ای دارد که خب این خود یک امتیاز می‌تواند باشد.

حال به عنوان مثال برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود شما به حداقل 3000 یورو به عنوان سرمایه اولیه نیاز خواهید داشت. این مبلغ را باید در سپره شرکت در ابتدا سپرده‌گذاری کنید. مالیات شرکت و مالیات برارزش افزوده را هم باید پرداخت کنید. هزینه‌هایی مانند  تبلیغات، خرید ملک یا اجاره (دفتر شرکت)، ثبت تجاری، وکیل، دریافت گواهی نام اختصاصی، دفتر اسناد و موارد این چنینی دیگر را هم باید در نظر بگیرید. اینکه بخواهید از نیروی کار هم استفاده کنید، به هر حال یک هزینه‌ای در بر خواهد داشت.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
28 آوریل 2024

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp