info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

تبدیل ویزای توریستی آلمان به اقامت دائم آلمان امکان‌ پذیر است؟

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

شما با داشتن یک ویزای‌ توریستی می‌توانید سه ماه در کشور آلمان اقامت داشته باشید. این‌ ویزا برای تفریح و دیدار خانواده و دوستانی که در آلمان هستند، مناسب است. سوالی که در اینجا مطرح است این است که آیا تبدیل ویزای توریستی آلمان به اقامت دائم آلمان امکان‌ پذیر است؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

مسیرهای تبدیل ویزای توریستی به اقامت آلمان

اگر قصد سفر به آلمان را به عنوان یک توریست دارید، با این ویزا می‌توانید ۹۰ روز در آلمان اقامت داشته باشید. در رابطه با ویزاهای دیگر می‌توان ویزای خود را به اقامت دائم تبدیل کرد، اما در حالت کلی دولت آلمان اجازه تبدیل ویزای توریستی به اقامت آلمان را نمی‌دهد. اما استثنائاتی وجود دارد که می‌توانید اقامت خود در آلمان را بلند مدت کنید. تنها راه برای تبدیل ویزای توریستی به اقامت در آلمان پناهندگی است. قانون آلمان به افرادی که در کشور مبدا خود تحت تعقیب سیاسی توسط دولت و یا سازمان‌های دولتی که هستند، پناهندگی می‌دهد. تعقیب سیاسی به این مفهوم است که فرد به دلیل ملیت، مذهب، عقاید سیاسی، نژاد و ارتباط با یک گروه اجتماعی خاص محکوم به زندان بوده و جانش در خطر است. البته برای آنکه فرد بتواند پناهندگی بگیرد، باید به طور مستقیم و با هوایپما وارد آلمان شود. پناهندگانی که شرایط پناهندگی آن‌ها توسط دولت آلمان تایید شود، مجوز اقامت خود را می‌گیرند که تا ۳ سال اعتبار دارد.‌ در این مدت اگر وضعیت فرد در کشور مبدا مطلوب نشد، این مجوز برای ۳ سال دیگر دوباره تمدید می‌شود. پناهجویان پس از ۳ سال می‌توانند برای اقامت دائم اقدام‌ کنند که آن هم شرایط خاصی دارد. این افراد می‌توانند به کمک مراکز کاریابی برای خود کار پیدا کنند. همچنین دولت آلمان به این افراد برای والدین و یا فرزند کمک هزینه می‌دهد.‌

 

تبدیل ویزای توریستی به اقامت در آلمان

تبدیل ویزای توریستی به اقامت در آلمان به دو طریق ممکن است که در زیر به آن اشاره می‌کنیم:

در روش اول فرد باید در مدت زمانی که در آلمان اقامت دارد، شغل مناسبی پیدا کند. همچنین می‌تواند مقدمات کارآفرینی را فراهم کرده و درخواست ویزای کاری دهد. کشور آلمان از نظر اقتصادی بسیار پیشرفته بوده و نیروهای زیادی را سالانه جذب می‌کند. فرد باید کار مناسبی پیدا کرده و از کارفرما بخواهد که دعوتنامه برایش ارسال کند. بنابراین فرد متقاضی می‌تواند برای ویزای کاری درخواست دهد که در این صورت مجوز اقامت ۵ ساله برایتان صادر می‌شود. بعد از سه سال می‌توانید درخواست خود مبنی بر اقامت دائم این کشور را ارائه دهید. راه بعدی نیز از طریق پناهندگی است که فرد باید شرایط آن را داشته باشد. اما در حالت کلی این روش برای گرفتن اقامت دائم پیشنهاد نمی‌شود.

مجوز اقامت آلمان

اگر شما قصد دارید به عنوان توریست به کشور آلمان سفر کنید، نیازی نیست دغدغه و نگرانی بابت مجوز اقامت داشته باشید. این کشور با ویزای توریستی به شما اجازه می‌دهد که در طی ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشید. شهروندان کشورهایی مثل اروپا، سوئیس، نروژ، ایسلند و … که قصد دارند به کشور آلمان سفر کرده و بیش از ۹۰ روز اقامت داشته باشند، باید مجوز اقامت را دریافت کنند.

شرایط مورد نیاز برای دریافت اقامت دائم آلمان

اگر بخواهید هر زمان که خواستید در کشور آلمان بمانید، باید اقامت دائم را داشته باشید. با دریافت اقامت دائم اجازه کار در آلمان را دارید و هر زمان که خواستید از آلمان خارج شده و دوباره به آن بازگردید. کسانی که چند سال مجوز اقامت موقت داشته باشند و یا کارت آبی اتحادیه اروپا را بتوانند دریافت کنند، اقامت دائم به راحتی به آن‌ها داده می‌شود. این افراد باید حداقل به حدود ۵ سال در آلمان کار کرده باشند. همچنین شغل آن‌ها باید توسط آژانس کاریابی فدرال تایید شده باشد. در رابطه با مهارت زبان آلمانی برای متقاضیان اقامت دائم سختگیری‌های بسیاری می‌شود. به همین دلیل اگر می‌خواهید جهت دریافت اقامت دائم آلمان اقدام کنید، حتماً باید زبان آلمانی شما در سطح پیشرفته‌تری باشد. در صورتی که شما اقامت دائم آلمان را کسب کنید، همسر و فرزندان شما نیز به راحتی می‌توانند به شما ملحق شوند.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی موضوع تبدیل ویزای توریستی آلمان به اقامت دائم پرداختیم. شما عزیزان با ویزای توریستی می‌توانید حداکثر ۹۰ روز در کشور آلمان بمانید. پس از ۹۰ روز مجبور هستید که این کشور را ترک کنید. برخی از روش‌ها هستند که به شما کمک می‌کند تا با ویزای توریستی بتوانید اقامت دائم را دریافت کنید. اگر موفق به دریافت دائم این کشور شوید، فرزندان و همسر شما به راحتی می‌توانند به شما ملحق شوند. ابتدا اقامت موقت دریافت کرده و پس از مدتی می‌توانند اقامت دائم دریافت کنند.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
29 اکتبر 2023

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp