info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

بهترین دانشگاه‌ های استرالیا

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
بهترین دانشگاه‌ های استرالیا

بهترین دانشگاه‌ های استرالیا در انتظار دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند. طبق رتبه‌ بندی QS دانشگاه‌ های برتر جهان در سال ۲۰۲۲ استرالیا دارای چندین دانشگاه برتر است. در استرالیا ۳۷ دانشگاه وجود دارد که از این بین ۶ دانشگاه آن در بین ۱۰۰ دانشگاه جهان قرار می‌گیرد. بهترین دانشگاه های استرالیا در تمام مناطق آن پخش شده‌ اند و از شهر پرت در غرب، شهر بریزبن در شرق، داروین در شمال تا هوبارت در جنوب را در بر می‌گیرند. بعد از کشور انگلستان و آمریکا، استرالیا کشوری است که در رتبه سوم از لحاظ جذب دانشجویان خارجی جای دارد. ما در مطلب امروز قصد داریم برترین و بهترین دانشگاه‌ های استرالیا را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در استرالیا را دارید مطلب امروز ما می‌تواند برای شما مفید باشد.

برترین و بهترین دانشگاه‌ های استرالیا

از بین دانشگاه‌ های استرالیا ما ۱۰ دانشگاه برتر استرالیا برای تحصیل را می‌آوریم که عبارتند از:

دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن یکی از دانشگاه‌ های قدیمی و دولتی استرالیا است که در سال ۱۸۵۳ تاسیس شده و ۴۷۰۰۰  دانشجو و ۶۵۰۰ کارمند و ۲۸۰۰۰۰ فارغ‌ التحصیل در سراسر جهان را در خود جای می‌دهد. بیشتر از ۱۲۰۰۰ دانشجوی خارجی که از ۱۳۰ کشور جهان هستند در آن پذیرش می‌شوند. هزینه‌ های تحصیل در بین رشته‌ ها متفاوت است و گران‌ ترین رشته‌ ها، پزشکی، دامپزشکی و دندانپزشکی است. در سال ۱۹۷۰ محققان در این دانشگاه توانستند کاشت حلزون شنوایی را اختراع کنند که وسیله‌ای الکترونیکی است و برای افراد کم شنوا کاربرد دارد. اگر شما بتوانید در این دانشگاه پذیرش شوید با چندین دانشمند بسیار معروف ارتباط خواهید داشت. دانشمندانی همچون برنده جایزه‌ نوبل پیتر دوهرتی و اعضای انجمن سلطنتی دیوید سلیمان و دیوید بوگر در این دانشگاه به تدریس یا تحقیق مشغول هستند.

دانشگاه نیوکاسل

دانشگاه نیوکاسل، دانشگاه دولتی و عمومی در استرالیا بوده که در حومه شهر نیوکاسل و محله کالگان در ایالت نیو ساوت ولز قرار دارد. این دانشگاه ۴ پردیس در ایالت نیو ساوا ولز، یک پردیس سیدنی و یک پردیس در خارج از کشور و در کشور سنگاپور دارد. دانشگاه مزبور در سال ۱۹۶۵ تاسیس شده و جزو ۱۰ رتبه برتر دانشگاه‌های استرالیا است. پردیس اصلی این دانشگاه در نیو ساوت ولز قرار دارد. این دانشگاه ۵ دانشکده اصلی و چندین دانشکده دیگر دارد که در کل شامل ۱۹ دانشکده می‌شود. هم‌ اکنون دانشجویان از ۱۱۲ کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه ملی استرالیا

تاسیس دانشگاه ملی استرالیا به سال ۱۹۴۶ برمی‌گردد. این دانشگاه در ابتدا به‌عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی مقطع تحصیلات تکمیلی بود که پارلمان استرالیا آن را تاسیس کرد. محل قرارگیری این دانشگاه در شهر کانبرا، پایتخت استرالیا است. در دانشگاه مذکور۶ برنده‌ جایزه‌ نوبل در میان اعضای هیات علمی و فارغ‌التحصیلان وجود دارند و اداره آن تحت نظر یک برنده‌ جایزه‌ نوبل است‌. شخصی که معاون دانشگاه است برایان اشمیت نام دارد که در سال ۲۰۱۱ برنده‌ جایزه نوبل فیزیک شد. دانشگاه ملی استرالیا با دانشگاه‌ های بین‌ المللی زیادی در ارتباط است که از جمله آنها عبارتند از: دانشگاه ییل، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه ETH زوریخ و دانشگاه ملی سنگاپور.

دانشگاه کوئینزلند

تعداد دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه ۴۰۰۰۰ نفر هستند که از این بین ۱۲۰۰۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه خارجی هستند که از ۱۴۱ کشور جهان به اینجا آمده‌اند. این دانشگاه ۱۸۰۰۰ دانشجوی ثبت‌نام شده در گروه‌ های دکترا دارد. از فارغ‌ التحصیلان معروف این دانشگاه می‌توان به یک برنده‌ جایزه‌ نوبل، دو مدیرعامل شرکت Fortune 500، جفری راش برنده‌ جایزه‌ اسکار و برونوین لی شاعر را نام برد. پردیس اصلی این دانشگاه در حومه‌ بریزبن در سنت‌ لوسیا واقع شده است. دو پردیس دیگر این دانشگاه دارای ۴۰ سایت آموزشی و تحقیقاتی بوده و تقریباً یک سوم دانشجویان این دانشگاه را افراد خارجی تشکیل می‌دهند. دانشکده‌های این دانشگاه، شش دانشکده تجارت، اقتصاد و حقوق، مهندسی، معماری و فناوری اطلاعات، علوم بهداشتی و رفتاری، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پزشکی هستند.

دانشگاه موناش

دانشگاه موناش، دانشگاهی در استرالیا است که تاسیس آن در سال ۱۹۵۸ بوده و بزرگترین دانشگاه استرالیا به شمار می‌رود. نام این دانشگاه برگرفته از نام مهندس، رهبر نظامی و مدیر عمومی سر جان موناش است. دانشجویان دوره‌ های تحصیلی خود را از بین بیش از ۶۰۰۰ دوره‌ تحصیلی در ۱۰ دانشکده بر می‌گزینند که عبارتند از: هنر، طراحی و معماری، تجارت و اقتصاد، آموزش، مهندسی، فن‌آوری اطلاعات، حقوق، پزشکی، پرستاری و علوم بهداشتی، داروسازی، علوم دارویی و علم. این دانشگاه پردیس‌ های زیادی در ویکتوریا، استرالیا و پردیس‌ های بین‌المللی در مالزی، ایتالیا، هند و چین دارد و در همه پردیس‌ ها چندین کتابخانه دارد و کل کتاب‌ های آنها بیش از ۳.۲ میلیون کتاب است. دانشگاه موناش با بیش از۱۰۰ دانشگاه و در بیش از ۲۵ کشور جهان به تبادل دانشجو می‌پردازد. از جمله مراکز تحقیقاتی و مؤسسات دانشگاه می‌توان به موسسه تحقیقات آسیب موناش، مرکز مواد نازک اتمی موناش و موسسه توسعه پایدار موناش اشاره کرد.

دانشگاه استرالیای غربی (UWA)

دانشگاه استرالیای غربی از جمله دانشگاه‌هایی است که در حومه شهر پرت واقع شده است . دو پردیس دارد یکی از آنها پردیس کراولی و دیگری در آلبانی قرار دارد‌. این دانشگاه جزو ۶ دانشگاه اول در استرالیا از لحاظ قدمت است و در سال ۱۹۱۰ تاسیس شد. در این دانشگاه ۲۳ دانشکده و کالج وجود دارد. از ۸۰ کشور دنیا دانشجو پذیرش می‌کند که در مجموع ۱۹ درصد دانشجویان این کشور خارجی هستند. این دانشگاه پیشرفت زیادی در سال‌های اخیر داشته و به سرعت جزو ۱۰ دانشگاه برتر استرالیا شده است. از امتیازات این دانشگاه می‌توان به ارتباطات بین المللی قوی این دانشگاه اشاره کرد. رشته‌ های تحصیلی در آن عبارتند از: هنر، کسب و کار، حقوق و آموزش، مهندسی و علم ریاضی، علوم پزشکی و سلامت، علوم.

 دانشگاه سیدنی

این دانشگاه اولین دانشگاه استرالیا بوده که تاسیس آن در سال ۱۸۵۰ بود. این دانشگاه در شهر سیدنی قرار دارد و از بهترین دانشگاه‌ های استرالیا و حتی جهان است و از ۷۰ کشور جهان دانشجو می‌پذیرد. دانشگاه سیدنی دارای ۹ پردیس است و ۱۲ دانشکده زیر مجموعه آن است. در دانشگاه مزبور ۲۰۰ انجمن دانشجویی، ۴۰ کلوپ ورزشی و ۳۲۸ آزمایشگاه فعال وجود دارد. ۵ نفر از استادان و فارغ‌ التحصیلان این دانشگاه توانستند جایزه نوبل را در شاخه‌ های مختلف از آن خود کنند.

دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW)

این دانشگاه که در سیدنی واقع است دانشگاهی تحقیقاتی- عمومی بوده که محل دقیق آن در ایالت نیو ساوت ولز است. ثبت آن در سال ۱۹۴۹ بوده اما شکل‌گیری آن را می‌توان به ایجاد هنرستان مکانیک سیدنی در سال ۱۸۴۳ نسبت داد. دانشکده فنی آن در سال ۱۸۷۸ ایجاد شد. این دانشگاه در رتبه ۴۵ دانشگاه های برتر جهان قرار دارد و عضو موسس گروه هشت است. این دانشگاه مشتمل بر ۷ دانشکده و ۴۷ مدرسه، ۴ پردیس و ۵۳ موسسه تحقیقاتی است.

دانشگاه آدلاید

دانشگاه آدلاید که یک موسسه تحقیقاتی و آموزشی است در سال ۱۸۷۴ تاسیس شد. این دانشگاه دارای ۵ دانشکده و مراکز تحقیقاتی است. دانشکده‌های آن شامل هنر، مهندسی، کامپیوتر و علوم ریاضی، بهداشت و علوم پزشکی، علوم پایه، مهارت‌ها است. به دلیل اینکه این دانشگاه نوآوری‌ هایی در زمینه‌ های مختلف تحقیقاتی توسط موسسه Excellence in Research Australia (ERA) داشته است در سال ۲۰۱۹ توسط شورای تحقیقات استرالیا رتبه ۱۴۱ جهانی را از آن خود کرده است. بیش از ۳۰ درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارجی در بر می‌گیرند. این دانشگاه اولین دانشگاه در استرالیا است که موفق شد مدرک علوم و بازرگانی را ارائه دهد و دختران را هم پذیرش کند.

دانشگاه تکنولوژی، سیدنی (UTS)

تاسیس دانشگاه تکنولوژی سیدنی در سال ۱۸۹۳ بود. این دانشگاه بیشتر روی آموزش و صنعت به صورت عملی متمرکز است و هدف آن تربیت دانشجویانی است که به بازار کار وارد شوند و تبدیل به متفکران و نوآوران جهانی شوند. دانشکده‌های دانشگاه تکنولوژی سیدنی عبارتند از:

  • دانشکده هنر و علوم اجتماعی
  • دانشکده تجارت
  • دانشکده طراحی، معماری و ساخت
  • دانشکده مهندسی و فناوری اطلاعات
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پرستاری، مامایی و علوم بهداشت
  • دانشکده علوم پایه

علاوه بر اینها دارای مرکزی آموزشی است که دوره‌های زبان انگلیسی، پیش دانشگاهی، فوق دیپلم در آن به افراد ارائه می‌شود.

سخن پایانی

پذیرش در بهترین دانشگاه‌ های برتر استرالیا آرزوی خیلی از جوانان است. اگر شما هم قصد دارید در برترین و بهترین دانشگاه‌ های استرالیا پذیرش شوید می‌توانید با ما تماس بگیرید تا راهنمای شما باشیم. همچنین می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید و سوالات و ابهامات خود را از ما بپرسید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Admin
22 آوریل 2019

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp