info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

تبدیل ویزای دانشجویی سوئد به ویزای کاری

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

با توجه به اینکه کشور سوئد یک کشور مهاجر پذیر با نرخ بیکاری پایین است، سالانه فارع‌التحصیلان زیادی تصمیم می‌گیرند اقامت خود را در این کشور دائمی کرده یا به اقامت کاری تبدیل کنند. بر اساس آمار، بیشتر افرادی که درصدد تبديل ويزای دانشجویی سوئد به ویزای کاری هستند، افرادی از کشورهای جهان سومی مانند ایران، افغانستان و … بوده که شرایط کاری و اقتصادی نسبتا ضعیفی دارند. درآمد بالا در کنار امنیت شغلی در سوئد باعث شده‌است که این کشور مقصد مهاجران زیادی برای کار و حتی سرمایه‌گذاری باشد. برای اینکه اطلاعات جامع‌تری درباره شرایط و مراحل تبدیل ویزای دانشجویی سوئد به ویزای کاری به دست آورید، این مقاله می‌تواند منبع خوبی برایتان باشد.

دلایل تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در سوئد چیست؟

حتما برایتان این سوال پیش می‌آید که چرا باید ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کرد؟ یا اینکه ویزای کاری از نظر شرایط حقوقی و اقامتی چه تفاوتی با ویزای تحصیلی دارد؟ در پاسخ باید گفت افرادی که برای تحصیل به کشور سوئد مهاجرت می‌کنند، تنها می‌توانند تا پایان مدت تحصیلی و حداکثر یک‌سال بعد از آن در این کشور زندگی کنند؛ همچنین بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های سوئد، به جهت بالا بودن کیفیت زندگی و درآمد در این کشور، تمایل دارند سال‌های بیشتری در این کشور مانده و حتی اقامت دائمی داشته باشند. مسلما پیدا کردن یک کار با موقعیت اجتماعی مقبول و درامد بالا، نیازمند اخذ ویزای کاری است. مشاغل دانشجویی اغلب درامد پایینی داشته و صرفا برای تامین هزینه‌های تحصیل در نظر گرفته شده اند.

البته دولت سوئد امکان کار دانشجویی برای دانشجویان را نیز فراهم کرده ‌است و براساس قانون مهاجرتی که در سال ۲۰۲۲ تصویب شد، دانشجویان می‌توانند پس از اتمام تحصیلشان به مدت ۱۲ ماه در این کشور اقامت داشته تا بتوانند کار مناسبی پیدا کنند.

انواع ویزای تحصیلی سوئد کدامند؟

قبل از اینکه با شرایط و نحوه تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری در سوئد آشنا شوید، بهتر است درباره انواع ویزاهای تحصیلی در این کشور توسعه یافته و پیشرفته اطلاعاتی کسب کنید. به طور کلی ویزای تحصیلی سوئد در مقطع آموزش عالی و دانشگاهی شامل دو دسته هستند که طبق زمان اقامت و دوره تحصیلی دسته‌بندی شده‌اند.

ویزای تحصیلی C

ویزای تحصیلی C به افرادی داده می‌شود که زمان تحصیل و اقامت آن ها در سوئد حداکثر سه ماه باشد. لازم به ذکر است که شهروندان برخی کشورها نیازی به دریافت ویزای کوتاه مدت تحصیلی ندارند و صرفا با داشتن گذرنامه بیومتریک مجوز ورود به سوئد را دریافت می‌کنند. در سایت سفارت کشور سوئد می‌توان نام این کشورها را مشاهده کرد‌.

ویزای تحصیلی D

ویزای تحصیلی D به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که بتوانند در یک دانشگاه برای تحصیلات تمام‌وقت، پذیرش بگیرند. این ویزا معمولا تا پایان دوره تحصیلی اعتبار دارد.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

 

ویزای دانش آموزی سوئد

جالب است بدانید که در صورت تمایل والدین، فرزندان آن‌ها می‌توانند با ویزای تحصیلی در مدارس کشور سوئد تحصیل کنند. اگر فرزند شما در سن بین ۶ تا ۱۶ سالگی است و موفق شده‌اید در یک مدرسه سوئدی او را ثبت‌نام کنید، واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی برای فرزندتان خواهید بود. همچنین والدین می‌توانند همراه با فرزند خود و به واسطه ویزای همراه در کشور سوئد زندگی کنند. از نظر هزینه‌ای باید گفت که تحصیل در مدارس دولتی سوئد بدون هزینه بوده و فقط برای مدارس خصوصی باید شهریه بپردازید.

آیا با ویزای تحصیلی سوئد می‌توان کار کرد؟

دانشجویان مهاجری که قصد دارند برای تامین هزینه‌های زندگی‌شان در سوئد کار کنند، با ویزای تحصیلی امکان پیدا کردن شغل به صورت پاره وقت را دارند. البته دانشجو تحت شرایط خاصی می‌تواند در سوئد کار پیدا کند. به طور مثال باید از تحصیل فرد دو ترم گذشته باشد و ساعات کاری و سختی کار نباید باعث افت تحصیلی و آسیب به شرایط زندگی دانشجو شود.

بر اساس قانون، افرادی که در مقطع لیسانس یا کارشناسی در حال تحصیل هستند، می‌توانند بین ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. این زمان برای دوره کارشناسی ارشد بین ۲۰ تا ۳۰ ساعت و برای مقطع دکتری حدود ۴۰ ساعت است. البته افرادی که در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند، بدانند که بیشتر واحدهای درسی آن‌ها به صورت عملی و کارآموزی یا پژوهشی بوده که شامل دریافت حقوق است. کار دانشجویی مفید می‌تواند برای دانشجو یک رزومه کاری موثر برای دوران بعد از فارغ‌التحصیلی او باشد.

شرایط لازم برای تبدیل اقامت یا ویزای تحصیلی به ویزای کاری در سوئد چیست؟

چنانچه شما به واسطه ویزای تحصیلی توانسته‌اید چندسال در سوئد زندگی کرده و حال تمایل دارید در این کشور کار کنید، باید بدانید که چه شرایط و پیش‌نیازهایی لازم دارید. به طور کلی برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری شرایط زیر را باید محیا کنید:

  • اولین شرط دریافت ویزای کاری بعد از اتمام تحصیل، داشتن ویزای تحصیلی معتبر و اقامت قانونی در سوئد است.
  • قبل از آنکه تاریخ اعتبار ویزای تحصیلی‌تان تمام شود، باید اقدامات لازم برای دریافت ویزای کاری را انجام دهید.
  • شرط تبدیل ویزای تحصیلی به کاری این است که نباید تعداد واحدهای پاس شده دانشجو از ۳۰ واحد کمتر بوده یا اینکه یک ترم پژوهشی را به اتمام رسانیده باشد.
  • یکی دیگر از شرط‌های لازم برای اخذ ویزای کاری بعد از پایان تحصیل در سوئد این است که فرد باید یا شغل معتبری پیدا کرده باشد یا اینکه به عنوان کارآفرین یا سرمایه‌گذار یک کسب و کار را در سوئد آغاز کند.

توجه کنید که برای تبدیل ویزای دانشجویی به کاری لازم است تمامی موارد فوق را داشته باشید. حذف هر کدام از شروط بالا، به این معنی است که شما نمی‌توانید ویزای کاری دریافت کنید. الزامات و پیش‌نیازهای لازم برای دریافت ویزای کاری سوئد در ادامه متن بیان شده‌است.

شرایط لازم برای اخذ ویزای کاری در کشور سوئد چیست؟

برای دریافت ویزای کاری معتبر در سوئد شما باید پیش‌نیازهایی را محیا کرده و اقدامات خاصی را در این راستا انجام دهید. این شرایط عبارت اند از:

  • دارا بودن گذرنامه با اعتبار بالای دو سال
  • پیشنهاد کاری معتبر و مورد تایید اداره مهاجرت از طرف کارفرمای سوئدی
  • داشتن درآمد کافی در سوئد. حقوق شما باید از ۱۳۰۰۰ کرون ماهیانه بیشتر باشد تا بتوانید از پس مخارج زندگی‌تان در این کشور بربیایید.
  • داشتن نامه‌ای برای تایید بیمه سلامت، بازنشستگی و کاری از جانب شرکت یا کارفرمای شما در سوئد.

توجه کنید که طبق موارد بالا، پیدا کردن کار و کارفرمایی که مجاب شود برایتان جاب آفر ارسال کند، کار نسبتا سختی است. شما می‌توانید از سایت‌های کاریابی در سوئد یا آژانس‌های کاریابی کمک بگیرید. همچنین اگر در دوران دانشجویی کاری مرتبط با رشته تحصیلی و تخصصتان انجام داده باشید، مسیر استخدام شدن شما کمی راحت‌تر خواهد بود.

مراحل تبدیل اقامت دانشجویی سوئد به اقامت کاری چگونه است؟

احتمالا الان که در حال مطالعه این متن هستید، اطلاع چندانی درباره روند و پروسه اخد ویزای کاری یا تبدیل ویزای دانشجویی به کاری ندارید. اینکه از کجا شروع کنید یا به کدام نهاد مراجعه کنید در زمان دریافت ویزای شما بسیار اهمیت دارد. تقریبا می‌توان گفت که پروسه دریافت ویزای کاری در سوئد مانند ویزای تحصیلی است. نکاتی که باید در این زمینه بدانید عبارتند از:

  • هرچقدر که شما در صف انتظار برای پاسخگویی و تایید درخواستتان باشید، اجازه ماندن در سوئد را دارید.
  • بهتر است تمامی مدارک خواسته شده، از جمله مدارک هویتی و تحصیلی و مدرکی که نشان دهد شما حداقل ۳۰ واحد را پاس کرده‌اید همراه درخواستتان تحویل دهید.
  • برای شروع و ثبت درخواستتان باید از اداره مهاجرت سوئد شروع کرده و طبق قوانین این کشور عمل کنید.

مدارک زبان مورد نیاز برای تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در سوئد چیست؟

برای پذیرش در دانشگاه‌های سوئدی باید به زبان سوئدی تسلط داشته باشید. برخی دانشگاه‌های بین‌المللی این کشور دو زبانه بوده و آموزش‌ها اغلب به زبان انگلیسی هستند. بنابراین متقاضی دریافت ویزای تحصیلی باید مدرکی برای اثبات تسلط به این زبان را داشته باشد. در پایان تحصیل برای تبدیل ویزای دانشجویی به کاری نیز بنابر تشخیص کارفرما شما باید به یکی از زبان‌های سوئدی یا انگلیسی مسلط باشید. به همین جهت داشتن یکی از مدارک زبان زیر برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی لازم است.

  • IELTS
  • TOEFL
  • PTE
  • C1 Advanced

اگر بحث اجبار را در نظر نگیریم، شما برای ارتباط با کارفرما، همکاران و حتی ارباب رجوع، در هر موقعیت شغلی که هستید، باید بتوانید گفت‌گویی موفق و ارتباط کلامی موثری داشته باشید.

سخن آخر

تبدیل ویزای دانشجویی سوئد به ویزای کاری یکی از روش‌های اقامت در کشور سوئد است. فارع‌التحصیلان می‌توانند بعد از حدود ۵ تا ۱۰ سال کار مداوم در سوئد اقامت دائم این کشور را بگیرند. داشتن ویزای کاری این حسن را دارد که خانواده فرد می‌توانند با ویزای همراه اقامت سوئد را دریافت کنند؛ بنابراین فرد نگرانی بابت دلتنگی و دوری از اعضای خانوده‌اش نخواهد داشت. در این مقاله تا جایی که امکان داشت درباره نحوه، مراحل و شرایط تبدیل ویزای دانشجویی سوئد به ویزای کاری صحبت شد، اما اگر بتوانید از افراد کاردان کمک بگیرید و پروسه اخذ ویزا را به درستی طی کنید، قطعا در هزینه‌ها و زمان دریافت ویزای کاری‌تان صرفه‌جویی خواهد شد.

 

 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
05 فوریه 2024

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp