info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

معادل سازی مدارک تحصیلی در استرالیا از طریق سازمان‌های ارزیابی

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

برای مهاجرت به کانادا نیاز است که مدارک خود را ارزیابی و معادل سازی کنید.‌ سازمان‌های ارزیابی استرالیا این کار را انجام داده و مهارت‌های شما را با استانداردهای تعیین شده تطابق می‌دهد. در صورت تطابق داشتن شما می‌توانید برای دریافت ویزا و مهاجرت به این کشور اقدام‌ نمایید. ما در این مقاله معادل سازی مدارک تحصیلی در استرالیا از طریق سازمان‌های ارزیابی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، بهتر است خواندن این مبحث را از دست ندهید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

ارزیابی مدارک استرالیا چیست؟

ارزیابی مدرک به این مفهوم است که فرد برای مهاجرت به این کشور باید مدارک خود را برای سازمان‌های ارزیابی ارسال کرده تا مورد تایید قرار گیرد. ارزیابی مدارک تحصیلی در استرالیا به این صورت است که آن را را مدرک مشابه در استرالیا معادل سازی می‌کنند. ارسال سوابق کاری به همراه مدارک تحصیلی باید انجام شود. با انجام این کار فرد متقاضی ثابت می‌کند که تحصیلات او در استرالیا مورد قبول واقع شده است. از این طریق فرد پی می‌برد که باید در چه دوره‌هایی شرکت کرده و گواهی آن را دریافت نماید. همچنین با انجام این کار مشخص می‌شود که آیا فرد متقاضی تخصص و سابقه آن شغل را دارد. ارزیابی این مدارک برای اکثر ویزاها جزء شرایط و مراحل اصلی است که بایستی طی شود.‌

ارزیابی مدارک تحصیلی در استرالیا

با توجه به نوع ارزیابی مدت زمان آن متفاوت بوده و از ۱ الی ۶ ماه طول می‌کشد که بسته به حجم مدارک داشته و مدت زمان اعتبار آن تا ۳ سال است. هزینه این ارزیابی بسته به سازمانی که ارزیابی را انجام می‌دهد، متغیر است. روش ارزیابی مدارک تحصیلی و معادل سازی آن در استرالیا با توجه به نوع مدرک تحصیلی و سازمانی که ارزیابی را انجام می‌دهد، متفاوت است.‌ در زیر به چند نمونه معادل سازی مدرک تحصیلی در چند تخصص استرالیا می‌پردازیم:

ارزیابی مدرک تحصیلی معادل مهندسی حرفه‌ای: این ارزیابی به این معنی است که مدرک لیسانس ۴ ساله استرالیا را دارید. این معادل سازی برای متقاضی دارای ۱۵ امتیاز است. در این حالت معادل سازی در رشته skill level 1  انجام شده است.

ارزیابی مدرک تحصیلی مدیریت مهندسی: این معادل سازی برای افرادی انجام می‌شود که دارای سابقه کاری مدیریت ارشد هستند. معادل سازی در این حالت در سطح skill level 1 انجام شده و امتیاز ۱۵ را برای متقاضی دارد.

ارزیابی مدرک تحصیلی معادل مهندسی تکنولوژیست: معادل سازی در این حالت در سطح skill level2 بوده و معادل لیسانس ۳ساله در استرالیا است.‌ با انجام این کار ۱۰ امتیاز برای شما درنظر گرفته می‌شود.

مدارک لازم برای ارزیابی مدارک تحصیلی در استرالیا

برای ارزیابی مدارک تحصیلی در استرالیا نیاز به مدارکی است که این مدارک باید دارای ترجمه رسمی و یا ترجمه ناتی باشند. عکس پاسپورت در سایز ۴.۵ × ۳.۵ و عکس از اول صفحه پاسپورت نیاز است.‌ مدارک تحصیلی و ریز نمرات تحصیلی هر مقطع باید ترجمه شده باشد.‌ همچنین نیاز به ترجمه رسمی کارت ملی و شناسنامه نیز است. ارسال رزومه CV و داشتن مدرک زبان آیلتس و یا معادل آن نیز مورد نیاز است.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

معرفی سازمان‌های ارزیابی مدارک استرالیا

در استرالیا بیشتر از ۴۰ سازمان هستند که در زمینه ارزیابی مدارک فعالیت دارند.‌ از بین این تعداد ۵ مورد که اهمیت بیشتری دارند، را در زیر مورد بررسی قرار می‌دهیم:

سازمان وت اسس استرالیا

یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های ارزیابی مدارک استرالیا وت اسس است که بیش از ۲۴ سال سابقه دارد. این مجموعه معتبر برای ۲۸ شغل تجاری و ۳۶۰ حرفه در صنایع مختلف ارزیابی افراد را انجام می‌دهد. این مجموعه در تمامی مراحل افراد را پشتیبانی کرده و خدمات بالایی ارائه می‌دهد.‌

سازمان کامپیوتر استرالیا

یکی دیگر از سازمان‌های ارزیابی مدارک استرالیا سازمان کامپیوتر استرالیا است. برای دریافت ویزای مهارتی و گواهی ارزیابی مهارت‌های خود می‌توانید به این مرجع مراجعه کنید. این مجموعه برای افراد متخصصی است که قصد دارند در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استرالیا کار کنند. این مجموعه مدارک افراد را گرفته و پس از تایید صلاحیت می‌توانند گواهی ارزیابی خود را دریافت کنند. صنعت کامپیوتر در رشد اقتصادی اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین مدارک آن‌ها به دقت ارزیابی شده و از تخصص آن‌ها اطمینان حاصل می‌شود.

سازمان مهندسین استرالیا

این مجموعه مهارت‌های مهندسانی را که قصد مهاجرت دارند، را به صورت دقیق ارزیابی می‌کند. این سازمان مورد تایید وزارت خارجه بوده و به طور خاص مدارک مهندسین را کاملا منصفانه ارزیابی می‌کند. این مرجع مرتبط با سازمان‌های بین المللی بوده و از سراسر جهان مهندسین برای ارزیابی مدارک تخصصی خود از این مجموعه استفاده می‌کنند. همچنین این سازمان می‌تواند به مهندسین کمک کند تا برای دریافت ویزای کار استرالیا اقدام کنند. برای ارزیابی توسط این مجموعه فرد متقاضی باید حداقل ۶ ماه در جنرال یا آکادمیک مهارت داشته باشد.‌ همچنین مدرک تافل اینترنتی نیز با میانگین ۶۴ و در هر مهارت s18، l12، r13 و w21 قابل قبول است. توجه کنید که می‌توان از ترکیب دو یا چند آزمون آیلتس نمره قبولی را دریافت کنید. بررسی این مدارک حدود سه ماه طول می‌کشد که باز هم بسته به حجم مدارک افراد متغیر است.

سازمان فنی و حرفه‌ای استرالیا

یکی از سازمان‌های ارزیابی مدارک در استرالیا که برای مشاغل فنی و حرفه‌ای است، سازمان فنی و حرفه‌ای استرالیا است. از جمله این مشاغل می‌توان به لوله کشی، آشپزی، برق کاری، آجر کاری و … اشاره کرد. این مجموعه مهارت و صلاحیت افراد را با توجه به استانداردهای استرالیا ارزیابی می‌کند. توجه کنید که ارزیابی در این مجموعه چند مسیر جدا دارد که قبل از آن که درخواست خود را بدهید، باید گزینه مناسبی را انتخاب نمایید. این مسیر ارزیابی با توجه شغل، کشور مبدا، محل تحصیل و ویزای پورد نظر عبارتد از:

  • برنامه آماده کار
  • برنامه ارزیابی مهارت‌های  tss
  • برنامه ارزیابی مهارت‌های osap
  • برنامه ارزیابی مهارت‌های مهاجرت

سازمان نقشه برداری استرالیا

این سازمان برای افرادی مناسب است که دارای مدرک لیسانس نقشه برداری هستند. حوزه‌هایی چون نقشه برداری ساختمان، نقشه برداری عمومی و نقشه برداری کمیت توسط این مجموعه انجام می‌شود. اگر قصد کار در معادن یا نقشه براداری زمین برای تعیین مرزبندی زمین‌ها را دارید، باید ثبت نام خود را در هیئت نقشه برداران استرالیا انجام دهید.‌ توجه کنید که این ارزیابی فقط برای تایید درخواست مهاجرت بوده و سازمان هیچ گونه تضمینی برای اشتغال شما نخواهد داشت. نقشه برداران در انواع مختلفی در استرالیا وجود دارند که شما در هنگام درخواست یاید حوزه کاری خود را به صورت دقیق مشخص کنید.

سخن پایانی

استرالیا یکی از کشورهایی است که سالانه افراد زیادی به آن مهاجرت می‌کنند. اولین قدم برای مهاجرت به این کشور ارزیابی مدارک تحصیلی و شغلی شما است. شما باید مدارک خود را برای یکی از سازمان‌های ارزیابی استرالیا ارسال کرده و پس از تایید درخواست می‌توانید برای گرفتن ویزا اقدام کنید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
04 نوامبر 2023

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp