info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

بررسی شرایط سنی ویزای تحصیلی استرالیا

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
Australian study visa

شرایط سنی تحصیل در استرالیا چیست؟ این سوال برای بسیاری از افرادی که خواهان تحصیل در استرالیا هستند به وجود می‌آید. در صورتی که شما بخواهید به کشور استرالیا رفته و تحصیل کنید باید شرایط سنی دریافت ویزای این کشور را داشته باشید. این کشور با وجود داشتن سیستم آموزشی بسیار با کیفیت مورد توجه محصلان قرار گرفته و به همین دلیل افراد زیادی خواهان تحصیل در این کشور هستند. برای اطلاعات بیشتر درباره ویزای تحصیلی در استرالیا و بررسی شرایط سنی تحصیل در استرالیا در مقاطع مختلف آن این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

 

تحصیل در استرالیا چگونه است؟

تحصیل در استرالیا به دلیل کاهش هزینه‌ها موردت وجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است. این کشور پس از انگلستان و ایالات متحده به عنوان سومین کشور جهان با بیشترین تعداد دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شود. در ۵ شهر استرالیا مجموعه‌ های آموزشی زیادی وجود دارد که دانشجویان بین‌المللی در آنها مشغول به تحصیل هستند. در کشور استرالیا می‌توان در مقاطع تحصیلی و رشته‌های متنوع و مختلفی تحصیل کرد.

دولت این کشور هر ساله ۲۰۰ میلیون دلار برای بورسیه‌ های بین‌المللی فراهم می‌کند. برای تحصیل در این کشور در مقاطع گوناگون باید شرایط سنی مختلفی داشته باشید. در صورتی که شما شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور استرالیا را داشته باشید، می‌توانید با هزینه‌های مقرون به‌صرفه در این کشور تحصیل کنید. تحصیل در کشور استرالیا نیاز به ویزای تحصیلی دارد.

شرایط سنی ویزای تحصیلی استرالیا

شما با داشتن ویزای تحصیلی کشور استرالیا می‌توانید بر اساس مدت زمان دوره در دانشگاه مورد علاقه خود تحصیل کنید. پیش از درخواست ویزای تحصیلی کشور استرالیا باید شرایط مختلف آن را بدانید. اطلاعات کافی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید راحت‌تر ویزای تحصیلی استرالیا را دریافت کنید. یکی از شرایط لازم برای گرفتن ویزای تحصیلی این کشور داشتن حداقل ۱۸ سال سن است.

برای ویزای دانشجویی در کشور استرالیا محدودیت سنی حداکثری وجود ندارد. برای دریافت این ویزا باید مجموعه‌ای از مدارک را برای پردازش درخواست خود ارائه کنید. فرایند آماده‌سازی مدارک ۹۰ روز قبل از درخواست ویزای دانشجویی انجام می‌شود. در این زمان شما می‌توانید به‌راحتی مدارک مورد نیاز خود را تهیه کنید. این مدارک شامل موارد زیر هستند:

  1. فرم درخواست اقامت طولانی برای مدت بیش از ۹۰ روز
  2. کپی گذرنامه معتبر
  3. دو عکس در اندازه پاسپورت
  4. نامه ثبت‌ نام از دانشگاه استرالیا
  5. تایید فرم ثبت‌نام (COE)
  6. یک نامه پوششی یا SOP در توضیح پروژه مطالعاتی
  7. اثبات داشتن بودجه کافی برای پوشش
  8. هزینه‌های تحصیل و زندگی به مدت حداقل یک سال یا برای دوره کامل
  9. رسید بیمه درمانی خارج از کشور (OSHC) با پوشش معتبر در استرالیا
  • کپی بلیط یک‌طرفه راه‌ هوایی خود
  • کپی مدارک تحصیلی، گواهینامه‌ها و سایر شرایط تحصیلی لازم برای تحصیل در استرالیا
  • گواهی عدم سابقه کیفری
  • درخواست ویزای غیر مهاجرتی
  • رسید پرداخت هزینه دوره
  • عکس دیجیتال جدید
  • اثبات مهارت خود در زبان انگلیسی

 

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

محدودیت سنی تحصیل در استرالیا

در صورتی که سن متقاضی کمتر از ۱۸ سال باشد باید فرم تایید والدین یا سرپرست را نیز به همراه دیگر مدارک ارسال کند. این فرم نشان دهنده اجازه تحصیل فرد توسط قیم قانونی او است. پس از تایید این فرم می‌توان شرایط و ضوابط مختلف را برای پرداخت رعایت کرد. با توجه به این نکته می‌توان گفت که شرایط سنی خاصی برای تحصیل در کشور استرالیا وجود ندارد و هر شخص در هر سنی می‌تواند مدارک خود را برای تحصیل ارسال کند.

شرایط سنی تحصیل در استرالیا در مدارس

در کشور استرالیا دانش‌آموزان از سن ۷ سالگی وارد دبستان می‌شوند. این افراد در سن ۱۲ تا ۱۳ سالگی تحصیل در مقطع دبیرستان را شروع کرده و در سن ۱۷ یا ۱۸ سالگی آن را پایان می‌دهند. پس از این سن نوبت به تحصیل در کالج می‌رسد. تحصیل در کالج می‌تواند بین سن ۱۵ تا ۱۸ سالگی انجام شود. برای وارد شدن به کالج‌های استرالیا نیازی به مدرک زبان نیست و این به عنوان یکی از مزیت‌های مهم تحصیل در استرالیا شناخته می‌شود. اگر فردی خواهان تحصیل در مدارس استرالیا باشد، می‌تواند با توجه به این شرایط اقدامات لازم را انجام دهد. شرایط سنی ایده‌آل برای تحصیل در استرالیا برای دبستان تا دبیرستان بین هفت تا ۱۵سالگی است.

شرایط سنی تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی

همانطور که گفتیم شرایط سنی تحصیل در مقاطع مختلف استرالیا با یکدیگر متفاوت است. اگر بخواهید در مقطع کارشناسی در این کشور تحصیل کنید باید بین ۱۸ تا ۳۰ سال سن داشته باشید‌. علاوه با برداشتن این شرط سنی باید معیارها و شرایط خاصی مختلفی را نیز رعایت کنید. الزامات پایه برای تحصیل در دانشگاه‌های مختلف استرالیا با یکدیگر یکسان است. این الزامات شامل داشتن مدرک تحصیل ۱۲ سال، مهارت زبان انگلیسی، پاسپورت و ویزا و اثبات تمکن مالی می‌شوند.

در صورتی که شما مدارک داشته باشید و بتوانید از نظر تمکن مالی خودتان را اثبات کنید به راحتی در دانشگاه‌های این کشور پذیرش خواهید شد. تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور در رشته‌های متنوع و مختلفی امکان‌پذیر است. اگر شما رشته‌ای را انتخاب کنید که پذیرش بالایی داشته باشد می‌توانید درصد قبولی خود را افزایش دهید. در برخی از رشته‌ها که ظرفیت پایینی دارند امکان قبول شدن متقاضیان کمی سخت می‌شود. داشتن رتبه‌های برتر علمی و مهارت بالا در زبان انگلیسی تاثیر زیادی در افزایش قبولی شما برای تحصیل دارد.

شرایط سنی تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد نیز با توجه به شرایط مختلف انجام می‌شود. تحصیل در این مقطع نسبت به مقطع کارشناسی راحت است و سخت‌گیری زیادی در آن وجود ندارد. در صورتی که رشته تحصیلی انتخابی شما با سابقه کار شما ارتباط داشته باشد شانس شما برای دریافت پذیرش بالاتر می‌رود. شما پس از تحصیل در این کشور می‌توانید مشغول به کار شده و به مدت ۴ سال در این کشور اشتغال داشته باشید. برای درخواست تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید در ماه مارس اقدام کنید. در این مقطع در دانشگاه‌های مختلف دو یا سه ترم برای تحصیل وجود دارد.

شرایط سنی تحصیل در استرالیا در مقطع دکتری

اگر شما بخواهید در مقطع دکترا در کشور استرالیا تحصیل کنید سخت‌گیری زیادی برای شما ایجاد نخواهد شد. اگر گپ تحصیلی داشته باشید، می‌توانید آن را برای پذیرش خود توجیه کنید. زمان تاثیر مقطع دکترا در این کشور بین ۳ تا ۴ سال است. برای تاثیر دکترا در این کشور باید حداقل نمره ۷ در مدرک زبان آیلتس داشته باشید و نامه تاییدیه ادامه تحصیل از جانب استاد راهنما را ارسال کنید. داشتن مقالات علمی در سطح بین‌المللی شانس بیشتری را برای پذیرش شما ایجاد می‌کنند.

شرایط سنی تحصیل پزشکی در استرالیا

در صورتی که قصد تحصیل پزشکی در این کشور را دارید باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید. افرادی که بالای ۱۸ سال سن دارند هیچ محدودیتی برای تحصیل پزشکی در این کشور نخواهند داشت. محدودیت سنی اپلای استرالیا نیز همین سن ۱۸ سال است.

فهرست بهترین رشته‌ها برای تحصیل در استرالیا

با توجه به داشتن شرایط سنی اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا باید یک رشته مناسب را برای تحصیل انتخاب کنید. رشته باید با توجه به علایق و اهداف شما انتخاب شود. در کشور استرالیا بیشتر از ۲۲ هزار دوره در دسترس دانشجویان قرار دارند. از رشته‌های محبوب در این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کسب‌وکار
  2. مدیریت مهمانداری/ سفر و گردشگری
  3. علوم پزشکی و علوم بهداشتی
  4. مهندسی، معماری و ساختمان و برنامه‌ریزی شهری
  5. محاسبات، فناوری اطلاعات و شبکه‌سازی، علم و فناوری
  6. کار اجتماعی و آموزش
  7. تحقیقات و مدارک
  8. هنر و صنایع دستی، طراحی و تکنولوژی خلاق و…

کسب‌ و کار

دوره‌های کسب و کار که در کشور استرالیا وجود دارند مستلزم علاقه و هدف شما هستند. ابتدا شما باید تحصیلات متوسطه خود را در موضوعاتی مانند اقتصاد، ریاضی، بازاریابی، حسابداری و… به پایان برسانید. از رشته‌های پرطرفدار کسب و کار برای تحصیل در این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کارشناسی کسب‌وکار
  2. کارشناسی حسابداری
  3. کارشناسی بازرگانی
  4. کارشناسی تحلیل کسب‌وکار
  5. کارشناسی کسب‌وکار (بازاریابی)
  6. کارشناسی مدیریت بازرگانی
  7. کارشناسی کسب‌وکار (مدیریت)
  8. کارشناسی مدیریت و کارآفرینی
  9. کارشناسی کسب‌وکار (بازاریابی دیجیتال)
  • کارشناسی مدیریت کسب‌وکار
  • کارشناسی مدیریت کسب‌وکار (رهبری)
  • کارشناسی حسابداری حرفه‌ای
  • کارشناسی بین‌المللی کسب‌وکار و کارآفرینی
  • کارشناسی بازرگانی (منابع انسانی)
  • کارشناسی کسب‌وکار (بازاریابی)
  • کارشناسی تحلیل کسب‌وکار
  • کارشناسی کسب‌وکار (مدیریت)

 

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم اگر شرایط سنی تحصیل در مقاطع مختلف استرالیا را داشته باشید می‌توانید با هزینه‌های کمتر و شرایط بهتر در این کشور تحصیل کنید. شرایط سنی اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا با محدودیت خاصی همراه نیست و اگر مدارک شما تکمیل باشد می‌توانید در رشته مورد نظر خود تحصیل کنید. محدودیت سنی جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا زیر ۱۸ سال است که آن هم با رضایت والدین برطرف می‌شود. اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی کشور استرالیا را دارید، می‌توانید از طریق مجموعه ما اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

 تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا چقدر زمان می برد؟

مدت زمان تحصیل در این مقطع تحصیلی بسته به رشته انتخابی متفاوت است اما معمولاً ۳ سال و ۳ ماه طول می کشد. برای دوره های پاره وقت، امکان تحصیل تا سقف ۶ سال نیز وجود دارد.

هزینه خوابگاه های دانشجویی چقدر است؟

بسته به نوع خوابگاه، بین ۱۱۰ تا ۲۸۰ دلار در هفته است.

برای انجام پروژه ها و تحقیقات پس از فارغ التحصیلی امکان اخذ ویزا وجود دارد؟

بله. ویزای بخش تحقیقات بعد از فارغ التحصیلی یا Subclass574 برای این افراد در نظر گرفته شده است.

 آیا پس از دریافت نامه ریجکتی می توانیم مجدداً برای دریافت ویزا اقدام کنیم؟

بله اما توصیه می شود نسبت به فهمیدن مشکل، کامل کردن مدارک و برطرف کردن نقص پرونده خود اقدام کنید. کمک گرفتن از مشاورین و وکلای مهاجرت تحصیلی در این مرحله بسیار پیشنهاد می شود.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
17 اکتبر 2023

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp