info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

بررسی مزایا و معایب تحصیل در آلمان

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

آلمان یکی از کشورهایی است که شرایط مطلوب برای تحصیل دانشجویان را فراهم کرده است. در این‌ مبحث می‌خواهیم به بررسی مزایا و معایب تحصیل در آلمان بپردازیم. همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کرده و بتوانید راحت‌تر برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنید.

مزایای تحصیل در کشور آلمان

قرار داشتن نام دانشگاه‌ های آلمان در بین لیست بهترین دانشگاه‌ های جهان از مزیت‌ هایی است که محبوبیت آن برای افراد متقاضی را بیشتر کرده است. بیشتر دانشگاه‌ های آلمان معتبر بوده و رتبه‌ های زیر ۲۰۰ در جهان را به خود اختصاص داده‌اند. کیفیت سیستم آموزشی این کشور بالا بوده و برای آموزش ارزش بسیاری قائل هستند. همچنین سیستم آموزشی این کشور به دلیل همگام شدن با دنیای کسب و کار همیشه در حال بروزرسانی است.‌ هزینه زندگی در این کشور نسبت به خیلی از کشورهای دیگر مقرون به صرفه است. امکان آمدن خانواده دانشجو به آلمان و محیا کردن شرایط کاری تمام وقت نیز مزیتی است که تحصیل در آلمان دارد. دانشجویی که دارای ویزا و اقامت تحصیلی است، برای خانواده او ویزای همراه صادر نمی‌شود. دریافت اقامت کاری پس از تحصیل از دیگر مزایای تحصیل در کشور آلمان است که با پیدا کردن شغل می‌توانید ویزای تحصیل خود را به ویزای کاری تبدیل کنید. قانون این کشور اینگونه است که شما یک سال و شش ماه بعد از پایان تحصیل خود می‌توانید در آن اقامت داشته باشید. در این زمان باید کار پیدا کرده و ویزای خود را به کاری تبدیل کرده و اقامت کاری بگیرید.

مزایای تحصیل در آلمان از نظر هزینه‌ ها

امکان تحصیل رایگان: هر دانشجویی که برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌ های دولتی ایران پذیرفته شود یا تحصیل وی رایگان بوده و یا هزینه پایینی پرداخت خواهد کرد.‌ هزینه ثبت نام تنها هزینه‌ ای است که دانشجو باید آن را پرداخت کند که مبلغی بین ۱۰۰ الی ۴۵۰ یورو است.

شهریه پایین دانشگاه: شهریه دانشگاه‌ های خصوصی آلمان نسبت به خیلی از کشور های دیگر پایین است. پایین بودن آن نشانه بی‌ کیفیت بودن آن نیست بلکه دانشگاه‌ های آلمان جزء برترین دانشگاه‌ های جهان هستند.‌ میزان شهریه بسته به رشته و دانشگاه انتخابی متقاضی متغیر است.

هزینه زندگی مقرون به صرفه: از دیگر مزایای تحصیلی در آلمان از نظر هزینه‌ ها پایین بودن هزینه زندگی است. اگر سبک زندگی خود را با هزینه‌ ها سازگار کرده و مدیریت خوبی داشته باشید، زندگی مطلوبی در انتظارتان است.

امکان کار پاره وقت در زمان تحصیل: براساس قانون این کشور دانشجویان بین المللی می‌توانند در مدت زمان تحصیل خود به کار پاره وقت مشغول شوند. شما می‌توانید ۱۲۰ روز کامل و یا ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار شوید. با این کار می‌توانید به تامین هزینه‌ های زندگی خود کمک کرده و با محیط کاری آن نیز آشنا شوید.

مدرک تحصیلی معتبر و آینده کاری مطلوب: کیفیت و استاندارد آموزش این کشور بالا بوده و سبب شده تا فارغ التحصیلان سطح آموزشی بالایی داشته باشند. اعتبار دانشگاه‌ های آلمان در سراسر جهان بالا بوده و مدرک ارائه شده آن معتبر است. با تحصیل در این دانشگاه‌ ها علاوه بر آلمان می توانید در دیگر کشورها نیز از فرصت‌های شغلی عالی برخوردار شوید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

معایب تحصیل در آلمان

آلمان علاوه بر مزایایی که برای تحصیل دارد، معایبی نیز دارد. اولین نکته منفی آن عدم‌ تسلط برخی دانشجویان به زبان آلمانی است.‌ این مورد برای دانشجویانی که زبان مادری آن‌ها انگلیسی نباشد و زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم انتخاب کرده باشند، سخت‌تر است.‌ همچنین امکان دارد برخی دانشگاه‌ ها تجهیزات پیشرفته مثل آزمایشگاه‌ های تخصصی نداشته باشند. البته در این مورد می‌توان از تجهیزات دانشگاه‌ های دیگر استفاده کرد؛ اما کاری سخت است. زمستان‌ های این کشور معمولا خیلی سرد و طولانی است و شاید کنار آمدن با این آب و هوا برای بعضی افراد سخت باشد. یکی از سختی‌ های تحصیل در آلمان ساختار قانون بروکراسی است که شاید نیاز به صرف زمان زیادی برای ثبت نام، دریافت کارت امتحان و … باشد. سیستم آموزشی این کشور بر روی سن مقاطع حساس است و اگر سن شما بالاتر رود، کمی کار سخت می‌شود.

مهم‌ترین مشکلات تحصیل در آلمان

یکی از مهم‌ترین مشکلات تحصیل در آلمان عدم‌ تسلط فرد متقاضی به زبان آلمانی است. بیشتر رشته‌ها و دوره‌های تحصیلی در آلمان به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، اما با این حال باز هم شما باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشید. در غیر این صورت زندگی سختی خواهید داشت؛ زیرا در بیرون از دانشگاه و برای امور زندگی باید زبان آلمانی را بلد باشید.‌ تحصیل در آلمان برای گرفتن مدرک دیپلم ۱۳ سال است و اگر یک فرد ایرانی بخواهد برای تحصیل به این کشور مهاجرت کند، باید یک سال در کالج درس بخواند. پیدا کردن خانه در آلمان سخت است، زیرا هزینه‌ها بالا است.‌ احساس غربت و تنهایی نیز در اوایل ورود به این کشور برای دانشجویان سخت است. در این کشور مهاجران زیادی برای تحصیل آمده و فرهنگ‌ها با یکدیگر متفاوت است. بنابراین برای آن که با دوستان خود هماهنگ شوید، مدتی زمان نیاز است.

جهت اخذ فرصت مطالعاتی ، می توانید با کارشناسان ما در موسسه آرتا در ارتباط باشید .

سخن پایانی

دانشگاه‌های آلمان از برترین دانشگاه‌ های جهان هستند که میزان شهریه آن‌ها یا رایگان بوده و یا خیلی پایین است. به همین دلیل افراد زیادی از سراسر جهان متقاضی تحصیل در این کشور پیشرفته هستند. تحصیل در این کشور مزایا و معایبی دارد که قبل از انتخاب و ورود به دانشگاه باید آن‌ها را بدانید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
26 اکتبر 2023

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp