info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

تبدیل ویزای دانشجویی اسپانیا به ویزای کاری

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

اسپانیا کشوری توریستی و جذاب است که افراد زیادی به قصد مسافرت، مهاجرت، تحصیل، کار و … به آن‌ جا می‌روند. برای رفتن به این کشور باید یک سری مدارک و شرایط لازمه را داشته باشید که یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها ویزا است. ویزا با توجه به هدف شما از سفر، متفاوت است؛ به طور مثال کسی که به قصد ادامه تحصیل بخواهد به اسپانیا برود به ویزای تحصیلی اسپانیا نیاز خواهد داشت. افرادی که پس از اتمام تحصیل قصد دارند به کار کردن بپردازند باید ویزای خود را از ویزای تحصیلی به ویزای کاری تبدیل کنند. در ادامه در مورد انواع ویزاها و نحوه تبدیل ویزای دانشجویی اسپانیا به ویزای کاری بیشتر صحبت خواهیم کرد.

انواع ویزاهای اسپانیا

همان‌طور که می‌دانید ویزاهای مختلفی وجود دارند که با توجه به هدف و مقصد افراد نوع  آن‌ها نیز تغییر می‌کنند. در کشور اسپانیا نیز افراد برای اقامت ملزم به دارا بودن ویزا هستند؛ از این رو بهتر است با انواع ویزاهای کشور اسپانیا و شرایط آن بیشتر آشنا شوید که عبارتند از:

  • ویزای تحصیلی اسپانیا: افرادی که قصد ادامه تحصیل در اسپانیا را داشته باشند می‌بایست ویزای تحصیلی دریافت کنند؛ که این ویزا مجوز قانونی فرد برای ورود به این کشور خواهد بود. برای دریافت این ویزا شرایط خاصی وجود دارد که باید واجد تمامی شرایط برای اخذ ویزای تحصیلی باشید. ابتدا باید نامه پذیرش شما از یک دانشگاه یا موسسه معتبر کشور اسپانیا وجود داشته باشد؛ سپس شما مدارکی نظیر تمکن مالی خود و … را باید ارائه دهید تا ویزای شما درست شود.مدت زمان این ویزا به طول دوره تحصیلی فرد بستگی دارد‌.
  • ویزای کاری اسپانیا: ویزای کاری اسپانیا برای افرادی که پس از تحصیل خود قصد کار کردن دارند و افرادی که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند به کار می‌آید. اخذ ویزای کاری اسپانیا مقداری دشوار و طاقت فرسا است؛ چرا که مراحل طولانی و پیچیده‌ای داردو شما باید تمام این مراحل را برای اخذ ویزای کاری این کشور طی کنید. یکی از شرایط لازم اخذ ویزای کاری اسپانیا این است که باید توسط یک کارفرما به شما پیشنهاد کاری داده شود و ویزای شما را از لحاظ مالی تامین نماید. مدت زمان ویزای کاری پنج سال بوده که این پنج سال قابل تمدید است.
  • ویزای توریستی اسپانیا: افرادی که به قصد گردشگری و سفر می‌خواهند به اسپانیا بروند باید ویزای توریستی اخذ کنند، مدت زمان اعتبار این ویزا ۷ الی ۱۰ روز بوده که قابل تمدید نیز هست.
جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

 

مراحل دریافت ویزای اسپانیا

پیش‌تر اشاره کردیم که اسپانیا به عنوان کشوری زیبا و پر از جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌رود که سالانه مهاجران و بازدیدکنندگان زیادی را در خود جای می‌دهد؛ همان‌طور که که گفته شد برای بازدید و رفتن به این کشور باید برای دریافت ویزا اقدام کنید که در اینجا مراحل اخذ ویزا اسپانیا را بیان خواهیم کرد.

  1. در وهله اول شما بایستی نوع ویزا مورد نیاز خود را مشخص نمایید.
  2. سپس باید بررسی کنید که آیا واجد شرایط اخذ ویزا هستید؛ چرا که برای اخذ ویزا باید برخی شرایط لازم را داشته باشید.
  3. در ادامه باید مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا را تهیه نمایید.
  4. درخواست یک قرار ملاقات با سفارت اسپانیا از دیگر مراحلی است که باید برای اخذ ویزا طی کنید. ( این مرحله ممکن است کمی طولانی و زمان‌بر باشد.)
  5. پس از تایید شدن درخواست قرار ملاقات شما با کنسولگری اسپانیا باید شخصا به سفارت اسپانیا با مدارک مورد نیاز مراجعه کنید؛ همچنین در این ملاقات به تمامی سوالات در مورد هدف مهاجرت خود پاسخ دهید.
  6. بعد از قرار ملاقات با سفارت اسپانیا سفارت به بررسی درخواست شما خواهد پرداخت که در نهایت بعد از موافقت با درخواست شما برای ویزای نسبت به صدور آن اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا

همان‌طور که بیان شد فرد متقاضی برای دریافت ویزای کاری باید یک سری مدارک مورد نیاز را به سفارت اسپانیا ارائه دهد؛ بنابراین این مدارک شامل مواردی می‌شود که بدین شرح است.:

  • پاسپورت
  • فرم درخواست ویزا
  • تهیه عکس
  • تنظیم و تهیه مدارک مبنی بر دلیل سفر به اسپانیا
  • رسید پرداخت هزینه‌های ویزا
  • بیمه درمانی مسافرتی
  • نوع پناهندگی (در صورت پناهنده بودن)

تبدیل ویزای دانشجویی اسپانیا به ویزای کاری

افرادی که در اسپانیا مشغول به تحصیل بوده‌اند و تحصیلات خود را به اتمام رسانده‌اند به دنبال ویزای کار هستند؛ در واقع این افراد می‌خواهند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهند. در کشور اسپانیا دو روش برای تبدیل ویزای تحصیلی دانشجویان به ویزای کاری وجود دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت‌ .

  1. استخدام و قرارداد بستن با یک شرکت معتبر اسپانیایی: یکی از روش‌های اخذ ویزای کاری در اسپانیا این است که شما توسط یک شرکت معتبر اسپانیایی استخدام شوید و با یک قرارداد یک ساله شما یک کارمند رسمی با حداقل حقوق تعیین شده باشید که به این روش (porcuentaajena) می‌گویند. مدت زمان این ویزای کاری بستگی به قرارداد کاری شما خواهد داشت که تا چه مدت کارفرمای شما قرارداد کاری را با شما تمدید خواهد کرد. کارفرما نیز باید دارای شرایط مورد نیاز باشد که در ادامه این شرایط را شرح خواهیم داد.
  2. خود اشتغالی: روش دوم اخد ویزای کاری اسپانیا یه صورت آزاد یا همان خود اشتغالی است. به این صورت که اگر شما مشغول یک فعالیت خاص هستید، می‌بایست در سیستم مالیاتی اسپانیا یا همان agenciatributaria و سیستم تامین اجتماعی اسپانیا یا همان segoridad social tesoreria general de la نوع فعالیت و اشتغال خود را ثبت نمایید. پس از تکمیل برخی فرم‌ها و درخواست‌ها به شما یک گواهی مالیاتی شخصی داده خواهد شد. در نهایت باید یک سری مراحل را که به شما گفته خواهد شد طی کنید تا بتوانید به صورت خود اشتغالی و آزاد مشغول کار شده و ویزای کاری خود را دریافت نمایید.

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به اسپانیا به ویزای کاری

ویزای کاری در کشور اسپانیا که کشوری است پر از فعالیت‌های شغلی و اشتغال‌زایی فراوان دارای خواهان زیادی است؛ از این رو افرادی که تحصیلات خود را به پایان رسانده‌اند همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم به دنبال تبدیل ویزای دانشجویی یا همان تحصیلی خود به ویزای کاری هستند که روش‌های تغییر این ویزا را نیز بیان کردیم. اما این فرآیند دارای شرایط و ضوابط خاصی است که فرد ملزم به رعایت آن‌ها و واجد شرایط بودن است. این شرایط به شرح زیر است:

  • شخص باید حداقل ۳ سال در کشور اسپانیا زندگی کرده و اقامت داشته باشد.
  • باید تمکن مالی خود را ثابت کنیدو حساب بانکی شما حداکثر مبلغ مورد نیاز را جهت دارا بودن سرمایه کافی داشته باشد.
  • اگر از روش خود اشتغالی درخواست ویزای کاری دارید باید تجربه و مهارت خود را در حرفه‌ای که ارائه داده‌اید ثابت نمایید.
  • نباید سابقه کیفری داشته باشید چه در کشور خود و چه در کشور اسپانیا نباید هیچ گونه تخلفی کرده باشید.
  • باید یک شهروند غیر اروپایی باشید یعنی جزو هیچ یک از کشورهای اتحادیه اروپا نباشید.
  • فرم‌های مورد نیاز را باید به صورت کامل، جامع و صحیح پر کنید.
  • باید گواهی موید فراغت از تحصیل داشته باشید.

شرایط مورد نیاز کارفرما برای ارائه ویزای کاری برای شهروندان غیر اسپانیایی

همان‌طور که شخص درخواست کننده باید دارای شرایط خاصی باشد، کارفرمایی که شما را استخدام می‌کند نیز باید واجد شرایط باشد تا امکان صدور و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری برای فرد فراهم شود. شرایطی که باید یک کارفرما داشته باشد به شرح زیر خواهد بود:

  • قرارداد کاری کارفرما باید با قوانین و ضوابط مربوطه کشور اسپانیا مطابقت کامل داشته باشد.
  • باید حقوقی که کمیسیون اسپانیا برای کارمندان تعیین کرده است ماهیانه به همان مقدار توسط کارفرما پرداخت شود.
  • کارفرما باید دارای تمکن مالی لازم باشد. و گزارشات مالی بانک‌های خود را ارائه دهد.
  • یکی دیگر از شرایط مهم و لازم این است که کارفرما هیچ گونه سابقه کیفری و بداخلاقی با کارمندان را نداشته باشد.

مدت زمان تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کاری

معمولا در هر کشوری با توجه به قوانین موجود و مراحل اداری که باید طی شود مدت زمان تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کاری متفاوت خواهد بود؛ بنابراین از زمانی که شما نسبت به تغییر ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری درخواستی ارائه می‌دهید طبق قوانین کشور اسپانیا باید تا سه ماه منتظر بررسی و پاسخ درخواست خود باشید. البته شخص نیز باید پیگیر درخواست خود باشد تا زودتر نتیجه درخواست وی مشخص شود. چنانچه با درخواست شما موافقت نشد می‌توانید درخواست دوباره‌ای را اخذ کنید تا مجدد به آن رسیدگی شود.

سخن پایانی

همان‌طور که در این مطلب ذکر شد کشور اسپانیا کشوری بی‌نظیر و پر از جاذبه‌های گردشگری است که افراد زیادی دوست دارند به آنجا از طریق روش‌های مختلف مهاجرت کنند افرادی که ویزای دانشجویی دارند می‌خواهند ویزای کاری اخذ کنند که ما اینجا به صورت کامل و جامع در این مورد و نحوه تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری در اسپانیا و شرایط و ضوابط آن صحبت کردیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید واقع شود.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
18 فوریه 2024

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp