info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

معرفی کالج‌ های استرالیا

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
دیدگاه‌ها برای معرفی کالج‌ های استرالیا بسته هستند دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
کالج‌ های استرالیا

طراحی تمامی کالج‌ های استرالیا بر اساس و معیار آموزش حرفه‌ای بوده و گزینه مناسبی جهت اشتغال یا ورود به تحصیلات آکادمیک است. در صورتی که بهترین کالج‌های استرالیا را بشناسید و راه‌های تحصیل در کالج‌های استرالیا را بدانید، شرایط شما برای رسیدن به نتیجه عالی بهبود می‌یابد.

در مجموع 50 موسسه آموزش عالی در استرالیا موجود است. تعدادی از این موسسات در شهرهای مورد علاقه دانشجویان وجود دارند. در این مطلب قصد داریم به بررسی راه‌ها و شرایط تحصیل در کالج‌های استرالیا و همچنین لیست بهترین کالج‌های استرالیا بپردازیم.

شرایط تحصیل در کالج‌ های استرالیا

تحصیل در کالج‌ های استرالیا شرایط مختلفی دارد که از جمله آنها می‌توان به شرایط سنی، شرایط زبان، سطح علمی دانشجو، شرایط مالی و … اشاره کرد. هر یک از این شرایط برای پذیرش دانشجو نقش مهمی دارد.

از سال دهم تا دوازدهم، دانشجویان امکان تحصیل در کالج‌های استرالیا را دارند و می‌توانند در کالج دوره فاندیشن را سپری کنند. در این صورت دانشجویان دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی را در کالج‌های استرالیا می‌گذرانند.

جهت تحصیل در کالج‌ های استرالیا، تسلط کافی به زبان انگلیسی یک شرط بسیار مهم است. دانشجویان ملزم هستند حداقل مدرک زبان آیلتس 5 یا معادل آن را ارائه دهند. البته سطح این نمره در مقاطع بالاتر باید بهبود یابد.

علاوه‌بر شروط ذکر شده، دانشجویان باید توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را داشته باشند. در ادامه مطلب توضیحات بیشتری در رابطه با این موارد ارائه می‌شود.

مدارک پذیرش تحصیلی کالج‌ های استرالیا

شرط اول جهت تحصیل در یکی از کالج‌ های استرالیا، دریافت پذیرش تحصیلی از کالج موردنظر است. برای دریافت پذیرش لازم است دانشجو تمام مدارک مدنظر کالج را به‌طور کامل تهیه و تنظیم نماید و ارسال کند. این مدارک مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تایید، پذیرش به دانشجو ارائه می‌شود.

تمام مدارک لازم جهت پذیرش اعم از مدارک تحصیلی، مدارک زبان، شهریه کالج، هزینه‌های زندگی و …  باید پیش از هر اقدامی آماده شوند؛ زیرا در صورت وجود هرگونه نقص در مدارک در میانه راه، پذیرش به دانشجو ارائه نمی‌شود.

مهم‌ترین مدارکی که لازم است دانشجویان جهت دریافت پذیرش آماده و ارسال کنند، شامل موارد زیر است:

  • اسکن مدارک هویتی مثل شناسنامه و پاسپورت
  • مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی
  • تکمیل فرم پذیرش تحصیلی کالج
  • پرداخت شهریه
  • عکس پرسنلی دانشجو
  • تکمیل و ارائه انگیزه‌نامه برای تحصیل در استرالیا

مدرک زبان مورد نیاز اپلای در کالج‌ های استرالیا

مدرک زبان مورد نیاز برای پذیرش در کالج‌ های استرالیا، از شرایط بسیار مهم تحصیل در کالج‌ های استرالیا محسوب می‌شود و بسیاری از دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور را با مشکل مواجه می‌سازد. زبان رسمی استرالیا انگلیسی است؛ بنابراین لازم است دانشجویان برای تحصیل در این کشور، مدرک زبان انگلیسی معتبر ارائه دهند. با ارائه این مدرک، کالج استرالیا از سطح زبان دانشجو آگاه شده و اگر حداقل شرایط را دارا باشد، پذیرش را به دانشجو ارائه می‌دهد.

این مدرک مستقیما در پذیرش و ویزای دانشجویان متقاضی تحصیل در کالج‌های استرالیا تاثیر دارد و دانشجو باید مدرک معتبری به کالج ارائه دهد. در ارائه مدرک زبان، سطح تحصیلی نیز موثر است؛ به‌گونه‌ای که هرچه سطح تحصیل دانشجو بالاتر باشد، مدرک زبان بهتری نیز باید به کالج ارائه شود.

شرایط مورد‌نیاز زبان کالج معمولاً با داشتن مدرک زبان آیلتس 6 یا معادل نمره آن در آزمون‌های تافل، PTE، CAE و یا OET تامین می‌شود. البته دقت داشته باشید که با نزدیک بودن نمره زبان متقاضی به این نمره نیز امکان دریافت دوره زبان در کنار دوره اصلی وجود دارد تا به سطح مورد نظر برسد. یکی از راه‌های اخذ مدرک زبان، کالج زبان در استرالیا است.

بهترین کالج‌ های استرالیا

بهترین کالج‌ های استرالیا از نظر سطح علمی رتبه‌بندی می‌شوند. در این بخش قصد داریم به سه مورد از بهترین کالج‌های استرالیا که معمولا بیشترین متقاضی را دارند اشاره کرده و آنها را معرفی کنیم. این سه کالج مورد‌نظر شامل کالج ANUC، موناش و مریتایم هستند.

سیستم‌های رتبه‌بندی مطرح و معتبر، کالج‌های مذکور را جزو بهترین کالج‌ های استرالیا قرار داده است. این کالج‌ها به واسطه سطح خدمات مناسب، آموزش با کیفیت، امکانات آموزشی و رفاهی عالی و… با یکدیگر برای افزایش رتبه خود در رقابت هستند.

دقت داشته باشید که اطلاعات ارائه شده در خصوص هر یک از این کالج‌ ها، تنها اطلاعات کلی جهت آشنایی با آنها بوده و اطلاعات و ویژگی‌های جزئی آنها بیان نشده است. هرکدام از این کالج‌ها ویژگی‌های جزئی منحصربه‌فردی نیز دارند که دانشجویان را مشتاق تحصیل در این کالج‌ها می‌کند.

کالج ANUC

کالج ANU که با عنوان دانشگاه ملی استرالیا شناخته می‌شود، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های تحقیقاتی دنیا محسوب می‌شود. موقعیت این کالج در شهر کانبرا پایخت استرالیا است و به‌عنوان برترین دانشگاه قاره استرالیا و اقیانوسیه به شمار می‌رود.

تاسیس ANU در سال 1960 صورت گرفت و از آن سال در رتبه‌بندی‌های جهانی مانند QS، همواره در میان 100 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته ‌است؛ همچنین این کالج در سال 2019 در برترین رتبه خود یعنی رتبه 24 دنیا قرار گرفت.

رشته‌های هنر و علوم دو رشته سرآمد این کالج بوده و دانشجویان زیادی در این رشته‌ها مشغول به تحصیل هستند. در کنار این رشته‌ها، رشته‌هایی نظیر جغرافیا، سیاست اجتماعی و روابط بین المللی در این کالج سطح بالایی داشته و در میان برترین‌های دنیا قرار دارند. کالج ANUC دوره‌های زبان و همچنین برخی از دوره‌های آکادمیک برگزار کرده و از این طریق ورود دانشجویان به دانشگاه ملی استرالیا را زمینه‌سازی می‌کند.

کالج موناش

یکی از قدیمی‌ترین کالج‌ های ایالت ویکتوریا، کالج موناش یا مانش است. تاسیس این کالج در سال 1958 در شهر زیبای ملبورن صورت گرفت و از آن سال به واسطه سطح بالای خدمات آموزشی، به‌عنوان یکی از برترین کالج‌های استرالیا شناخته شد. کالج موناش در رتبه‌بندی QS در سال 2022 در رتبه 58 دنیا قرار گرفته‌ است.

کالج موناش موفق به کسب نمره کاملی در خصوص شاخص دانشجویان بین الملل شده و همچنین یکی از اعضای گروه هشت است. گروه هشت ائتلاف هشت دانشگاه تحقیقاتی برجسبته استرالیا است. دانشجویان بین‌الملل که پذیرش کالج موناش را دریافت می‌کنند، از شانس موفقیت بالایی برای تحصیل در دانشگاه‌های بزرگ دنیا برخوردار خواهند بود.

کالج مریتایم

کالج مریتایم در سال 1980 میلادی تاسیس شد و قدمت آن کمتر از 50 سال است. این کالج در لاونستون تاسمانیا واقع شده و یکی از هفت عضو بنیان‌گذار انجمن بین المللی دانشگاه‌های دریایی است. این کالج در زمینه آموزش و پروش و همچنین تحقیقات دریایی فعالیت دارد.

کالج مریتایم متشکل از سه مرکز ملی دوره‌های مهندسی دریایی، محیط دریایی و حمل و نقل دریایی است و دانشجویانی که پذیرش این کالج را دریافت می‌کنند، تحت نظر اساتید مجرب این رشته آموزش می‌بیینند. کالج مریتایم به متقاضیان تمام سطوح گواهینامه‌ها و دیپلما و دیپلمای پیشرفته را ارائه می‌دهد.

کالج AIBT

کالج AIBT اولین موسسه فنی و حرفه ای استرالیا است که دارای 50 رشته آموزشی به صورت مجزا و چندگانه می باشد. مجموعه دانش آرتا تنها نماینده رسمی این کالج در ایران می باشد.

چرا در AIBT تحصیل کنیم؟

  • موقعیت های شغلی جهانی
  • کارآموزی در سطح جهانی
  • مشاوره تخصصی ثبت نام از راه دور
  • سرویس پشتیبانی قوی از دانشجویان
  • اولین برنامه ی 6 هفته ای آمادگی برای کار
  • پذیرش در 9 ماه از سال
  • جایزه ی دانشجوی برتر سال در AIBT در طول دوره های تحصیلی
  • ارائه دوره های زبان رایگان

دوره های ارائه شده کالج AIBT

حسابداری

طول دوره : یک سال و یک ماه

هزینه دوره : بین 8.000 تا 12.000 دلار

کسب و کار

طول دوره : یک سال و یک ماه

هزینه دوره : بین 8.000 تا 10.000دلار

مدیریت و بازاریابی

طول دوره : یک سال و یک ماه

هزینه دوره : بین 8.000 تا 12.000 دلار

پرستاری

طول دوره : 7 ماه تا 2 سال

هزینه دوره : بین 7.000 تا 28.000 دلار

ماساژ درمانی

طول دوره : یک سال و یک ماه

هزینه دوره : 10.000 دلار

دندانپزشکی

طول دوره : یک سال و یک ماه

هزینه دوره : بین 8500 تا 25.000 دلار

طراحی

طول دوره : یک سال و یک ماه

هزینه دوره : 15.000 دلار

هتلداری

طول دوره : 3 ماه تا 2 سال

هزینه دوره : بین 3500 تا 17.000 دلار

جهانگردی

طول دوره : 6 ماه تا 2 سال

هزینه دوره : بین 4900 تا 13000 دلار

آشپزی

طول دوره : یک تا دو سال

هزینه دوره : بین 7.000 تا 28.000 دلار

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی کالج‌ های مشهور استرالیا و همچنین بررسی شرایط تحصیل در این کشور پرداخته شد. علاوه‌بر یکسری از شرایط کلی، آماده‌سازی تمامی مدارک مورد‌نیاز جهت پذیرش در کالج‌های استرالیا امری ضروری است. مهم‌ترین این مدارک شامل مدارک هویتی، مدارک تحصیلی و ریز نمرات، مدرک معتبر زبان انگلیسی و ارائه انگیزه‌نامه است.

سه مورد از بهترین کالج‌ های استرالیا که در این مطلب به آنها اشاره شد شامل کالج ANUC، کالج موناش و کالج مریتایم هستند. هرکدام از این کالج‌ها با ارائه خدمات آموزشی و رفاهی منحصربه‌فرد، برای ارتقای رتبه خود با یکدیگر رقابت می‌کنند. دقت داشته باشید که اطلاعات ارائه شده در رابطه با این کالج‌ها، اطلاعات کلی جهت آشنایی اولیه بوده و هرکدام از آنها ویژگی‌های جزئی منحصربه‌فردی نیز دارند‌.

Admin
02 اکتبر 2018

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp