info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

هزینه‌های تحصیل در استرالیا

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

استرالیا کشوری سرسبز است که هر ساله تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی را جذب می‌کند. این کشور هر ساله حدود نیم میلیون نفر را در دانشگاه‌های خود ثبت نام کرده ‌است. نرخ جذب دانشجو در سال‌های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است.‌ هزینه‌های تحصیل در این کشور نسبت به کشورهایی مانند کانادا بسیار بالاتر بر آورد می‌شود. افزایش نرخ جذب دانشجو نشان دهنده این موضوع است که این کشور برای تعلیم و آموزش نیروهای متخصص و زبده برنامه‌های خاصی در نظر گرفته است. در ادامه به بررسی هزینه‌های تحصیل در استرالیا پرداخته می‌شود.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

میزان هزینه‌های تحصیل در استرالیا

در پاسخ به سوال آیا هزینه‌های تحصیل در استرالیا بالاست، باید گفت این نگین سبز پس از انگلیس و آمریکا گران‌ترین کشور برای ادامه تحصیل دانشجویان بین‌المللی است. یک دانشجوی خارجی در یک سال حدود ۶۰ هزار دلار استرالیا هزینه دارد که شامل هزینه تحصیل و زندگی می‌شود. این هزینه در مقایسه با کشورهای دیگر بالاتر است. هزینه زندگی در شهرهایی مانند ملبورن و سیدنی در مقایسه با شهرهایی مانند آدلاید بیشتر است.

دانشجویان با اقامت در شهرهای کوچک‌تر می‌توانند هزینه‌های خود را پایین بیاورند. بیشترین هزینه‌هایی که دانشجویان متحمل می‌شوند مربوط به شهریه‌های دانشگاه است.‌ دانشجویان می‌توانند برای کم کردن هزینه‌ های خود از بورسیه استفاده کنند.‌ یکی از مهم‌ترین شرایط دانشگاه‌ ها برای دانشجویان بین‌المللی پرداخت شهریه در آغاز ترم است. این شهریه‌ ها در هر ترم گاهی ثابت بوده و زمانی افزایش می‌یابد. اما این افزایش شهریه‌ ها شیب تند نداشته و کم خواهد بود. موضوع مهمی که دانشجویان را ترغیب به تحصیل در این کشور می‌کند، اجازه کار در حین تحصیل است. یعنی دانشجویان می‌توانند کار کنند و هزینه‌ های خود را پرداخت کنند.‌

هزینه‌ های مقاطع مختلف در استرالیا

هزینه‌ های تحصیل در استرالیا برای هر مقطع متفاوت است و در ادامه به صورت جداگانه به هر کدام از آنها خواهیم پرداخت:

هزینه تحصیل در مدارس استرالیا

هزینه‌ های تحصیل در مدارس دولتی برای شهروندان استرالیا رایگان است. اما اگر متقاضیان بین‌المللی تمایل به ادامه تحصیل در مدارس داشته باشند، باید حدود ۷ تا ۳۰ هزار دلار هزینه پرداخت کنند. هر چه از سن مهد کودک و پیش دبستانی به پایه‌ های بالاتر روند، هزینه‌ ها بیشتر خواهد شد. استرالیا دارای مدارس شبانه روزی است که حدود ۳۸ تا ۴۰ هزار دلار در سال برای دانش‌ آموز هزینه دارد.‌ شهریه مدرسه دولتی ۷ تا ۲۰ هزار دلار استرالیا در سال و شهریه مدرسه خصوصی ۹ تا ۳۰ هزار دلار استرالیا در سال است.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی

افزایش یا کاهش هزینه تحصیل در استرالیا وابسته به رشته و دانشگاه محل تحصیل است.‌ هزینه تحصیل در این مقطع در استرالیا در سال حدود ۱۷ تا ۴۵ هزار دلار استرالیا است که وابسته به رشته و دانشگاه متغیر است.‌ این مبلغ در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تفاوت دارد.‌ هزینه دانشجویان پزشکی از ۵۵ تا ۱۳۰ هزار دلار در نوسان است.‌ دانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی در رشته‌ های پزشکی و پرستاری سالیانه در حدود ۷۰ هزار دلار شهریه می‌پردازند.

هزینه‌ های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارجی بین ۲۰ تا ۴۰ هزار دلار استرالیا وابسته به رشته و دانشگاه انتخابی می‌باشد. این هزینه برای دانشجویان مقطع دکتری از ۱۵ هزار دلار تا ۵۰ هزار است. در تمامی مقاطع هزینه‌ های جانبی مشترک بوده و کلیه دانشجویان موظف به پرداخت آن هستند.‌ این هزینه‌ ها شامل کتاب، لوازم آموزشی و بیمه درمانی است.‌

مجموع هزینه‌ های تحصیل در استرالیا

هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه‌ های استرالیا بسیار بالا است. هر دانشجوی خارجی در استرالیا برای یک سال زندگی به مبلغ ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار هزینه نیاز دارد. این مبلغ شامل هزینه تحصیل نمی‌شود و شامل هزینه خوراک، پوشاک و بیمه است. مخارج زندگی برای یک نفر در استرالیا در ماه حدود ۱۶۷۰ دلار است. این مبلغ شامل هزینه مسکن نمی‌شود. این مبلغ وابسته به شهر و مکان زندگی متفاوت است.‌ این هزینه‌ها در شهرهایی مانند سیدنی و ملبورن بیشتر بوده و دانشجویان می‌توانند با تغییر سبک زندگی و صرفه جویی هزینه‌های خود را به هزار دلار برسانند.‌ با توجه به بالا بودن هزینه‌ های مسکن در استرالیا بهتر است دانشجویان از خوابگاه استفاده کنند که حدود ۴ تا ۱۱ هزار دلار هزینه در یک سال به همراه دارد.‌

اگر یک دانشجو تمایل به اجاره منزل داشته باشد، هزینه اجاره یک منزل ساده حدود ۹۰۰ دلار است. اما اگر بخواهد یک آپارتمان تک خواب اجاره کند حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار هزینه در بر دارد.‌ دانشجویان می‌توانند برای کاهش هزینه‌ های خود اقدام به استفاده از خوابگاه کنند.‌ تهیه خوابگاه از جهت صرفه جویی در وقت و هزینه بسیار مناسب خواهد بود.

دانشجویان دکترا و ارشد اتاق‌ های بزرگ و آپارتمان‌ های تک یا دو نفره اجاره می‌کنند که هزینه‌های بالایی دارد. این هزینه‌ها با توجه به موقعیت و مکان منطقه متغیر است. یکی دیگر از هزینه‌های اجباری برای دانشجویان هزینه رفت و آمد است. دانشجویان برای کاستن از این هزینه‌ ها می‌توانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

هزینه زندگی یک دانشجو در کشور استرالیا با توجه به شیوه زندگی و نیازهای فرد متفاوت است. همچنین فرد باید مبلغی پول جداگانه داشته باشد تا بتواند هزینه‌ های ضروری یا غیر قابل پیش بینی مانند درمان را بپردازد‌.

آیا امکان تحصیل رایگان در استرالیا میسر است؟

تحصیل رایگان در استرالیا فقط در مقطع مدرسه رایج است. متقاضیان خارجی باید در مدارس هم هزینه و شهریه پرداخت کنند.‌ در مقاطع دانشگاهی هم شهروندان استرالیایی هزینه‌ هایی دارند که باید به اجبار پرداخت شود. دانشجویان خارجی نسبت به دانشجویان استرالیایی هزینه‌ های بیشتری پرداخت می‌کنند.‌ تحصیل رایگان برای دانشجویان خارجی تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نیست و دانشجو باید در ابتدای ترم شهریه خود را پرداخت کند.‌ تنها راه حل در این موضوع استفاده از بورسیه تحصیلی است که بورسیه‌ ها هم برای هر مقطع شرایط خاص خود را دارند. یعنی طبق ضوابط و قوانین خاصی پرداخت می‌شوند.

دانشجویان چگونه می‌توانند هزینه‌ های خود را مدیریت کنند؟

تحصیل در کشور جذاب استرالیا نسبتا گران بوده و به همین دلیل بسیاری از دانشجویان از ادامه تحصیل منصرف می‌شوند و یا در حین تحصیل به سختی می‌افتند. راه‌های مختلفی برای مدیریت هزینه‌ ها وجود دارد که دانشجویان می‌توانند انجام دهند.‌

  • اقامت در شهرهای کوچک‌تر با مخارج ارزان‌تر برای زندگی
  • کار در مشاغل پاره‌وقت و درآمد زایی
  • اقامت در خانه‌های مشترک و دو یا چند نفره
  • استفاده از سیستم حمل‌و‌نقل عمومی
  • استفاده از بورسیه و وام‌های کوتاه‌مدت دانشجویی
  • زندگی در خوابگاه‌های داخل دانشگاه و یا نزدیک به آن برای کاهش هزینه‌های رفت‌و‌آمد
  • استفاده از امکانات دانشگاه مانند اینترنت
  • دوری از برنامه‌های جانبی و خریدهای غیر ضروری
  • برای خرید و هزینه‌های خود برنامه ریزی داشته باشد.

سخن پایانی

کشور زیبای استرالیا نگین سبز اقیانوس‌ها یکی از گران‌ترین کشورها برای تحصیل است. هزینه‌ های تحصیل در مدارس این کشور برای شهروندان استرالیایی رایگان است اما اگر متقاضیان خارجی بخواهند در آن تحصیل دهند، باید هزینه و شهریه پرداخت شود. در مقطع کارشناسی شهروندان ایتالیایی هم هزینه‌ هایی پرداخت می‌کنند. بیشترین هزینه در استرالیا مربوط به شهریه و مسکن است.‌ در شهرهای بزرگ‌تر مانند سیدنی و ملبورن هزینه‌ ها نسبت به شهرهای کوچک‌تر مانند آدلاید بیشتر است. دانشجویان می‌توانند در شهرهای کوچک‌ تر اقامت کنند تا مجبور به پرداخت هزینه‌ های سنگین مسکن نشوند. تحصیل رایگان به هیچ وجه در استرالیا رایج نبوده و دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از بورسیه‌ ها استفاده کنند. این بورسیه‌ ها تحت شرایط و ضوابط خاصی به متقاضیان و دانشجویان پرداخت می‌شود.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
22 نوامبر 2023

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp