info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

مهاجرت کاری به استرالیا

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
مهاجرت به استرالیا

استرالیا، کشوری به غایت زیبا است که با برخورداری از نظام اقتصادی پویا، رفاه اجتماعی بالا، امکانات بی­شمار و موقعیت­ های شغلی متعددی که در آن به چشم می­خورد، به یکی از محبوب­ ترین مقاصد مهاجرتی تبدیل شده است. مهاجرت کاری به استرالیا با پیچیدگی‌ هایی همراه است اما مهاجرت کاری و از طریق ویزای کار، یکی از سریع­ترین روش­های اخذ اقامت در کشور استرالیا به شمار می­ آید و به همین علت، متقاضیان بسیار زیادی دارد. ویزای کاری در این کشور، دارای انواع و اقسام گوناگونی است که متقاضیان متناسب با شرایط خود می­توانند آن را برگزینند. برای کسب اطلاعات تکمیلی پیرامون نحوه مهاجرت کاری به یکی از پرمتقاضی­ترین کشورهای جهان، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

انواع راه­ های مهاجرت کاری به استرالیا

ویزای کار استرالیا 2022 انواع و اقسام مختلفی دارد و افراد بر اساس شرایط خود آن را انتخاب می‌کنند. به طور کلی ویزای کار استرالیا به دو نوع ویزای کار اقامت موقت و دائم تقسیم ­بندی می­شود که در ادامه به طور خلاصه به آن اشاره میکنیم و در قسمت راه های اخذ اقامت دائم و موقت استرالیا به صورت کامل به آن پرداخته ایم.

ویزای کار اقامت موقت

اکثر افرادی که قصد مهاجرت کاری به استرالیا را دارند در ابتدا به آن­ها ویزای موقت داده می‌شود تا در نهایت این افراد ویزای موقت خود را به ویزای دائمی تبدیل کنند. این ویزا به متقاضیانی مانند فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خاص، افرادی که اسپانسری اقوامشان را دارند یا می­خواهند در مناطق کم­جمعیت استرالیا ساکن شوند و متخصصین و کارکنان ماهر که شرایط و مدارک لازم را داشته باشند اعطا می‌شود.

ویزای کار اقامت دائم

این ویزا با هدف جذب نیروهای متخصص و توانمند بین­ المللی مختص به متقاضیانی است که کارفرمای مشخص دارند. به عنوان مثال اقامت دائم از طریق برنامه‌های کاری به افراد ماهر و متخصص به صورت مستقل یا متخصص با اسپانسر ایالتی، متقاضیان دارای اسپانسر شغلی مشخص در استرالیا یا دارای حمایت کارفرما در مناطق کم‌جمعیت اعطا می‌شود. البته توجه داشته باشید که شرایط سنی، مدرک تحصیلی، سوابق کاری و مدرک زبان و کسب امتیاز بیشتر شانس افراد را برای مهاجرت کاری به استرالیا و همچنین دریافت اجازه کار و اقامت استرالیا بیشتر می‌کنند.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

انواع ویزاهای کاری استرالیا

انواع مختلفی از ویزای کار استرالیا وجود دارد و برای کار در این کشور باید بدانید که به چه نوع ویزا، مدارک و شرایطی نیاز دارید. برخی از انواع این ویزاهای کاری کشور استرالیا به صورت زیر هستند:

ویزای 482

این ویزا امکان اخذ اقامت دائم و اعتباری یک تا چهار ساله دارد و شرایط سنی خاصی هم ندارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه دریافت ویزا 482 وارد این قسمت شوید.

ویزای 457

این ویزا به ویزای کمبود مهارت کار Temporary Skill Shortage Visa یا اختصارا TSS شناخته می‌شود. ویزای 457 امکان اخذ اقامت موقت و اعتباری 1 تا 4 ساله داشته و هیچ شرط سنی ندارد.

ویزای 408

این ویزا نیاز به‌ طور موقت و برای اقامتی به مدت‌ کوتاه است

ویزای 186

این ویزا نیز امکان اخذ اقامت دائم را داشته و نیاز به پیشنهاد شغلی و پذیرش اشتغال نیروی ماهر از طرف یک کارفرمای استرالیایی را دارد؛ همچنین اینکه متقاضیان این ویزا باید کمتر از ۴۵ سال سن داشته باشند.

ویزای 494

ویزای 494 نیز یک ویزای موقت با اعتباری به مدت 5 سال است و افراد متقاضی می­بایست زیر ۴۵ سال سن داشته باشند.

ویزای 417

این ویزا هم کوتاه‌مدت یا موقت است و اعتباری 3 ساله دارد و همچنین ویزای 417 دارای محدودیت سنی است و سن افراد باید بین ١٨ تا ٣٠ سال باشد.

سایر ویزاهای کاری استرالیا نیز به شرح زیر هستند:

بازار کار و وضعیت کار در کشور استرالیا

استرالیا یک مقصد مهاجرتی محبوب و همواره مشتاق جذب نیروهای ماهر در بخش‌های مختلف است. این کشور برای فارغ‌التحصیلان و متخصصان واجد شرایط یک موقعیت عالی محسوب می‌شود. نرخ بیکاری کشور استرالیا حدود 5 الی 6 درصد است و بالاترین حقوق در جهان را ارائه می‌دهد. کار در این کشور از شرایط مناسب و وضعیت ثابتی برخوردار است و در سال­های اخیر رشد اقتصادی خوبی هم تجربه کرده است. بازار کار در کشور استرالیا نسبت به سایر کشورها از شرایط خوب و مناسبی برخوردار بوده و برای کارفرمایان استرالیایی مهارت کاری بسیار مهم‌تر از مدارک تحصیلی تلقی می­شود؛ همچنین لازم به ذکر است که  بهترین شهرهای استرالیا برای کار کلان‌شهرهایی مانند آدلاید، بریزبن، کانبر، ملبورن، پرت و سیدنی و… هستند. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده کار در این کشور حداقل دستمزد بالا و فرصت پس‌انداز عالی را برای افراد به وجود می‌آورد. پس اگر قصد مهاجرت به این کشور را از طریق کار دارید، بهتر است که با یک شرکت مهاجرتی معتبر همچون شرکت مهاجرتی آریا مشورت کنید.

شرایط کار و مشاغل موردنیاز در استرالیا

متقاضیان دریافت ویزای کار استرالیا 2022 می­بایست برای مشاغلی درخواست بدهند که در لیست مشاغل موردنیاز این کشور قرار داشته باشند. البته شرایط دیگری هم در دریافت این ویزا تأثیرگذار هستند که عبارتند از:

  • داشتن سوابق قابل‌قبول و مرتبط با شغل درخواستی
  • اثبات داشتن شرایط جسمی و روحی کار در این کشور
  • تسلط به گوش دادن، نوشتن، صحبت کردن و خواندن زبان انگلیسی
  • تکمیل و ارائه مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری و فرم‌های مربوطه

مشاغلی همچون پرستاری، مهندسی مکانیک، عمران و برق، معلم و برنامه‌نویس از جمله مشاغل پرمتقاضی این کشور هستند اما از جمله حوزه­های مشاغل موردنیاز و دارای کمبود نیروی کار ماهر این کشور نیز می­توان موارد زیر را نام برد:

  • حوزه علوم
  • حوزه آموزش
  • حوزه ساخت‌وساز
  • حوزه ادبیات و هنر
  • حوزه حقوق و مشاوره
  • حوزه مهندسی و فنی
  • حوزه علم و تکنولوژی
  • حوزه استخراج و انرژی
  • حوزه بهداشت و سلامت
  • حوزه مراقبت‌های بهداشتی
  • حوزه دارایی، مالی و سرمایه‌گذاری
جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

مدارک موردنیاز ویزای کار استرالیا

متقاضیان اخذ ویزای کار کشور استرالیا بسته به نوع ویزا می‌بایست مدارک جهت درخواست ویزا را ارائه بدهند. با وجود اینکه مدارک ویزای کار استرالیا با توجه به انواع آن متفاوت است اما از جمله مدارک عمومی و مشترک بین انواع ویزاها می‌توان به مدارک زیر اشاره کرد:

  • پاسپورت معتبر
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • مدارک مربوط به سابقه کاری
  • مدارک مربوط به بیمه سلامت
  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه
  • ارائه سند ازدواج و ترجمه آن
  • ارائه مدارک تحصیلی و ترجمه آن
  • ارائه دریافت پیشنهاد کاری در صورت وجود
  • 2 قطعه عکس از شخص متقاضی و اعضای خانواده
  • اسسمنت یا ارزیابی مدارک برای مهاجرت از طریق کار به استرالیا

مدرک زبان موردنیاز برای دریافت ویزای کار استرالیا

از آنجایی که هیچ راه جایگزینی برای عدم ارائه نمره زبان انگلیسی به این کشور وجود ندارد؛ بنابراین کسب حداقل نمره آیلتس ۶ و یا معادل آن در آزمون‌های دیگر همچون کسب حداقل نمره ۱۶۹ در آزمون پیشرفته کمبریج CAE یا کسب حداقل نمره ۵۰ در آزمون PTE Academic که مورد تائید اداره مهاجرت کشور استرالیا باشند جزو الزامات است. متقاضیانمهاجرت کاری به استرالیا باید این نمره حداقلی را داشته باشند تا بتوانند هم امتیاز و هم شانس اخذ ویزای خود را افزایش دهند. البته فقط و فقط در مورد ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا و کارآفرینی استرالیا متقاضیان می‌توانند حداقل نمره آیلتس ۴/۵ و یا معادل آن PTE۳۰ را کسب کنند یا نهایتاً با پرداخت مبلغی اندک پس از ورود به این کشور در دوره‌های زبان انگلیسی شرکت کنند

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

هزینه دریافت ویزای کار استرالیا

هزینه ویزای کار این کشور بسته به شرایط و نوع هر ویزا هر ساله در حال تغییر است و نمی­توان رقم ثابتی را برای آن در نظر گرفت. هزینه‌های ترجمه رسمی مدارک تحصیلی، هزینه دریافت ویزای کار برای متقاضی اصلی، هزینه دریافت ویزا برای همسر متقاضی، هزینه ویزا برای هر فرزند زیر 18 سال و… هر ساله و توسط اداره مهاجرت اعلام می‌شود و به این ترتیب، بسته به شرایط هزینه­ها کاملا متغیر است. با این وجود برای اطلاع از هزینه دقیق دریافت ویزای کار بهتر است به سایت اداره مهاجرت استرالیا مراجعه کنید.

انواع راه­های جستجوی کار بعد از مهاجرت کاری به استرالیا

افراد به‌ محض ورودشان به این کشور می‌بایست به دنبال یک شغل باشند تا بتوانند سریعاً درآمد دلاری در بیاورند تا از پس هزینه‌های نسبتاً بالای زندگی در این کشور برآیند. به همین دلیل برای یافتن شغل پس از ورود به استرالیا می‌توان از راهکارهای زیر استفاده کرد:

  • بازار کار پنهان
  • کارهای داوطلبانه
  • آژانس‌های کاریابی
  • گسترش شبکه‌های ارتباطی
  • مشاغل تبلیغ ‌شده در روزنامه‌ها
  • وب‌سایت‌های آنلاین برای استخدام
  • عضویت در انجمن‌های شغلی و حرفه‌ای
  • آشنایی با آگهی‌های استخدامی در این کشور
  • چک کردن مکرر وب‌سایت شرکت‌های معتبر
جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

سخن آخر

همان طور که گفته شد، کشور استرالیا یکی از محبوب­ترین مقاصد مهاجرتی در دنیا است که موقعیت‌های متعدد کاری در آن وجود دارد و به همین خاطر، متقاضیان زیادی هم دارد. پس اگر قصد مهاجرت کاری به استرالیا را دارید می­بایست قبل از اقدام به مهاجرت با ویزای کار استرالیا 2022 و مراحل دریافت آن به خوبی آشنا شوید. ما در این نوشتار تمامی نکاتی که لازم است تا قبل از مهاجرت به استرالیا و درباره ویزای کاری این کشور بدانید را مورد بررسی قرار دادیم. شما می­توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شرکت مهاجرتی آرتا در تماس باشید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Admin
20 مه 2017

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp