info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

راهنمای دریافت بورسیه تحصیلی آلمان

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

با وجود سیستم تحصیلی بسیار متمایز و پیچیده‌ای که در آلمان وجود دارد، دریافت بورسیه تحصیلی آلمان دیگر شبیه به آرزو نیست . در این مقاله ، به شما کمک خواهیم کرد تا با مراحل و فرآیندهای دریافت بورسیه تحصیلی در آلمان آشنا شوید. از انتخاب بورسیه مناسب تا طریقه ارسال اپلیکیشن و اخذ ویزا، مراحل مختلف این فرآیند را به شما توضیح خواهیم داد. همچنین، نکات مهم و راهنمایی‌هایی برای افزایش احتمال دریافت بورسیه را نیز بررسی خواهیم کرد.

بورسیه تحصیلی آلمان 2024

بورسیه تحصیلی و تحصیل در بهترین دانشگا‌ه‌های مطرح جهان آن هم کشور آلمان جزو یکی از اولویت‌های اصلی دانشجویان است. دانشجویان بین الملل از جمله دانشجویان ایرانی می‌توانند با بورسیه تحصیلی خود هزینه بسیار کمتری را جهت تحصیل در این کشور بپردازند. شما با داشتن بورسیه تحصیلی آلمان می‌توانید با توجه به مقطع و رشته تحصیلی خود و با توجه به اثبات اینکه نمی‌توانید از پس هزینه‌های زندگی و تحصیل بر بیایید خود را بورسیه کنید.

کشور آلمان بورسیه‌های مختلفی را جهت تحصیل دانشجویان بین الملل ارائه می‌کند. تمامی این بورسیه‌ها دارای شرایط مختلفی هستند. به گونه‌ای که می‌توان گفت هر فردی با هر شرایطی می‌تواند خود را بورسیه تحصیلی کشور آلمان کند. تنها کافی است از شرایط بورسیه تحصیلی در آلمان 2024 اطلاع پیدا کنید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

معروف ترین بورسیه های تحصیلی در آلمان

بورسیه‌های مختلفی در خصوص تحصیل دانشجویان با توجه به شرایط آن‌ها، دانشگاه مورد نظر فرد  و نوع رشته تحصیلی وجود دارد. کشور آلمان کشوری است که از مناطق مختلفی تشکیل شده و به دلیل داشتن مراکز آموزشی عالی و دانشگاه‌های مطرح بین المللی یکی از کشورهایی است که دانشجویان به دنبال تحصیل در آن هستند. این دسته از دانشجویان یا به دنبال کسب دریافت بورسیه هستند یا در برخی مواقع گروهی از اساتید و دیگر اشخاص، به آن‌ها امتیاز بورسیه تحصیلی در آلمان را می‌دهند. به طور کلی بورسیه تحصیلی آلمان می‌تواند شامل تمامی هزینه‌ها یا بخشی از هزینه‌های مربوط به زندگی فرد باشد. بورسیه تحصیلی در آلمان شامل موارد مختلفی می‌شود که هر کدام ویژگی‌های مختلف و خاص خود را دارند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی آلمان 2024 تا حدودی به نوع بورسیه تحصیلی مراکز آموزش عالی یا به دانشگاه‌ها بستگی دارد. همچنین توجه داشته باشید که شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان علاوه‌بر دانشگاه، در مقاطع تحصیلی نیز می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال شرایطی که برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد بوده با شرایطی که برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا است، متفاوت است.

بورسیه تحصیلی DAAD

شاید تا به الان بنیاد معروف و بین المللی DAAD به گوش شما خورده باشد. این بنیاد بین المللی بنیادی است که کمک هزینه و اسکالرشیپ آلمان را برای دانشجویانی که در آلمان هستند، تامین می‌کند. این انجمن به نوعی جزو موسسات آموزش عالی آلمان بوده که وظیفه اصلی آن اعطای بورسیه تحصیلی آلمان و بین المللی کردن سازمان‌های تحقیقاتی در کشور آلمان را به عهده دارد. اگر به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع ارشد هستید می‌توانید روی این بنیاد حساب باز کنید.

بورسیه تحصیلی ملی DEUTSCHLAND STIPENDIUM در آلمان

اگر شما به قولی جزو دانشجویان نخبه هستید و قصد دارید در کشور آلمان تحصیل کنید، بورسیه ملی DEUTSCHLAND STIPENDIUM شما را حمایت خواهد کرد.

بورسیه تحصیلی هنریچ بول آلمان

از دیگر بورسیه‌های که در کشور آلمان وجود دارد مربوط به بورسیه تحصیلی هنریچ بول آلمان است. این بورسیه مخصوص دانشگاه‌های دولتی کشور آلمان بوده و برای دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه زاکوبز برمن BIGSSSآلمان

اگر دانشجوی رشته جامعه شناسی، علوم سیاسی یا روانشناسی هستید و توانسته‌اید در مقطع کارشناسی و ارشد نمره بالایی به دست آورید، می‌توانید در مقطع دکتری به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی این دانشگاه باشید. تنها کافی است تا مدارک مورد نیازی که این دانشگاه می‌خواهد را داشته و به آن‌ها درخواست دهید و پس از تایید، به مدت 36 ماه از بورسیه تحصیلی این دانشگاه برخوردار باشید.

بورسیه تحصیلی اراسموس ERASMUS

اگر شما نیز به عنوان یک دانشجوی بین المللی قصد دارید به صورت تمام وقت در کشور آلمان تحصیل کنید اما شرایط پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیلی خود را ندارید، می‌توانید به سراغ بورسیه تحصیلی اراسموس بروید. این بورسیه از طرف مراکز عالی معتبر در کشور آلمان به دانشجویان داده می‌شود. نکته قابل توجه در خصوص این بورسیه این است که این بورسیه تمامی هزینه‌های زندگی دانشجو را تامین نکرده و تنها هزینه‌های مربوط به دانشگاه، سفر و نیازهای اساسی یک زندگی را پرداخت می‌کند.

بورسیه های غیر دولتی

تا به الان تمامی بورسیه‌هایی که در بالا عنوان شد به نوعی زیر مجموعه بورسیه‌های دولتی بودند. اما برخی از این بورسیه‌ها نیز هستند که غیر دولتی بوده که شامل موارد زیر می‌شوند.

  • بورسیه تحصیلی هاینریش بل
  • بورسیه کورت هانسن
  • فرصت مطالعاتی هومبولت
  • فرصت مطالعاتی بین المللی ماری کوری
  • بورسیه تحصیلی ماویستا (MAWISTA)
  • بورسیه تحصیلی اشتیپندیوم (STIPENDIUM)
  • بورسیه انجمن هلمهولتز
  • بورسیه دوره فوق دکترا فلوشیپ انشتین
  • بورسیه تحصیلی کنراد آدناور

چگونه می توان بورسیه تحصیلی آلمان را دریافت کرد؟

اگر شما نیز به دنبال پاسخ سوال بالا هستید و می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید بورسیه آلمان را دریافت کنید، باید به شما بگوییم دریافت بورسیه در کشور آلمان کار راحتی نیست. علت آن نیز به دلیل رقابت بیش از حد دانشجویانی است که به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی این کشور هستند. حال اگر می‌خواهید شانس خود را جهت دریافت بورسیه تحصیلی کشور آلمان در سال 2024 امتحان کنید باید مراحل زیر را طی کنید.

  • مرحله اول: بررسی اینکه آیا رشته و دانشگاه انتخابی شما جزو دانشگاه‌هایی هستند که بورسیه می‌شوند یا خیر
  • مرحله دوم: داشتن سابقه تحصیلی بسیار قوی
  • مرحله سوم: ایجاد یک رزومه CV بسیار دقیق که در آن دستاوردهای تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه، تجربه کاری و دیگر مهارت‌های مرتبط شما را برجسته و بولد کند.
  • مرحله چهارم: ایجاد و نوشتن یک انگیزه نامه بسیار قوی و قانع کننده در خصوص اهداف تحصیلی و شغلی. در این انگیزه نامه شما می‌توانید به سوالاتی از جمله چرا برنامه خاصی را برای خود انتخاب کرده‌اید؟ و چگونه می‌توانید با دریافت بورسیه تحصیلی به این اهداف دست پیدا کنید؟ پاسخ دهید.
  • مرحله پنجم: توجه به برنامه بورسیه و زمان بندی آن
  • مرحله ششم: درخواست خود را مبنی بر بورسیه کردن توسط دانشگاه یا موسسه عالی موجود در کشور آلمان را به آن جا ارسال کنید.
  • مرحله هفتم: آماده سازی خود جهت مصاحبه برای برخی از بورسیه‌ها

و در اخر منتظر نتیجه درخواست بورسیه خود بمانید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

 

چگونه بورسیه تحصیلی آلمان در سال 2024 را بگیریم؟

همان‌طور که می‌دانید کشور آلمان کشوری ایالتی است. در این کشور هر ایالت وظیفه تامین بودجه بورسیه استانی را برای دانشگاه‌های خود به عهده دارد. همچنین از دیگر نکاتی که شما باید بدانید این است که اگر متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی آلمان را دارید باید در ماه‌های اپریل و ماه نوامبر اقدام کنید. توجه داشته باشید برای دریافت و اخذ بورسیه تحصیلی آلمان هیچ شرایطی در خصوص سن وجود ندارد.

البته برخی از بورسیه‌های موجود در کشور آلمان بر عدم وجود وقفه تحصیلی یا گپ تحصیلی تاکید فراوان دارند. متقاضیانی که می‌خواهند بورسیه تحصیلی در تمامی مقاطع تحصیلی دریافت کنند، می‌توانند بدون هیچ وقفه‌ای در دوران کارشناسی، ارشد و دکتری با داشتن بورسیه به تحصیل در این مقاطع بپردازند.

بورسیه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

طول دوره کارشناسی ارشد همانند طول دوره تحصیلی آن در ایران بوده که به طور متوسط حدود 2 سال است. برای اخذ و دریافت بورسیه تحصیلی در این مقطع لازم است که علاوه‌بر مدرک تحصیلی کارشناسی، رزومه بسیار خوبی نیز همراه مدارک خود داشته باشید که برای این کار می‌توانید از افراد خبره و حرفه‌ای کمک بگیرید. دروسی که در مقطع ارشد توسط دانشگاه‌ها تحصیل می‌شوند هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی است.

برای زبان انگلیسی شما باید حداقل مدرک آیلتس 5/6 یا تافل 90 را کسب کرده باشید؛ همچنین اگر می‌خواهید تحصیلات خود را به زبان آلمانی یاد بگیرید بسته به شرایط مربوط به رشته و نوع دانشگاه خود باید مدرک زبان B1  یا B2 را داشته باشید. در این مقطع می‌توانید سراغ بورسیه‌های تحصیلی DAAD, بنیاد فردریش ایبرت و KONRAD STIFUNG  بروید.

جهت اخذ فرصت مطالعاتی کارشناسی ارشد ، می توانید با کارشناسین ما در موسسه آرتا در ارتباط باشید .

 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
29 مارس 2024

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp