info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

شرایط مهاجرت به کبک کانادا

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
مهاجرت کبک

زندگی در کانادا یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای ایرانیان است. این کشور دارای زندگی مرفه، تحصیلات عالی و امکانات درمانی و بهداشتی بسیار بالایی است. در میان استان‌های کانادا کبک معروف‌تر و مهم‌تر از دیگر استان‌ها برای مهاجرت‌‌ و‌ زندگی است. استان کبک بزرگ‌ترین استان کانادا است که برای مهاجران قانونی  فرصت‌های مختلف شغلی و شرایط عالی زندگی را فراهم می‌کند. مسئولان استانی کبک تلاش کرده‌اند تا این مهاجران در رفاه و آسایش باشند. این استان به دلیل داشتن زبان فرانسوی و غنای فرهنگی خود، موقعیت بسیار عالی و منحصر به فردی دارد. در ادامه به شرایط و راه‌های برنامه مهاجرتی استان کبک پرداخته می‌شود.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

از طریق چه راه‌هایی می‌توان به استان کبک مهاجرت کرد؟

راه‌های مختلفی برای ورود به استان کبک کانادا وجود دارد، متقاضیان با توجه به شرایط خود می‌توانند یکی از راه‌های ورود به این استان را انتخاب کنند.

برنامه مهاجرت کاری به کبک، برنامه اسکیل ورکر کبک (QSWP)

یکی از مهم‌ترین راه‌های مهاجرت به کبک برنامه اسکیل ورکر کبک است. اگر فردی متقاضی مهاجرت به استان کبک است، باید بداند که انتخاب افراد باید بر اساس مشخصات و ویژگی‌های فردی، تحصیلات، مهارت‌ها و تجربه کاری صورت می‌گیرد.

روند مهاجرت به استان کبک از طریق برنامه اسکیل ورکر

متقاضی باید از طریق پورتال آریما علاقه‌مندی خود را ثبت کند. درخواست‌ها بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات و سابقه کار مورد بررسی قرار می‌گیرند. دولت طبق برنامه مهاجرتی استان کبک از متقاضیانی که بیشترین امتیاز را به دست آورند، قرعه کشی کرده و برای انتخاب دعوت می‌کند. افرادی که که برگزیده می‌شوند، اقدام به پر کردن فرم خواهند کرد. این دعوت شدگان پرداخت خود را به صورت آنلاین انجام داده و می‌توانند شرایط و وضعیت خود را به صورت آنلاین پی‌گیری کنند.

 افرادی که با برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر پذیرفته می‌شوند، گواهی CSQ صادر می‌شود. این متقاضیان پس از این مرحله می‌توانند تقاضای اقامت دائم به دولت کانادا بدهند. اداره مهاجرت و پناهندگی کانادا اقدام به بررسی سوابق پزشکی و پرونده جنایی این فرد کرده و در صورت نداشتن مشکل با اقامت دائم او در کشور کانادا موافقت می‌شود.

برنامه اسکیل ورکر کبک چه شرایطی را برای متقاضیان قرار داده است؟

استان کبک برای اینکه بتواند نیروی کار ماهری را جذب کند شرایط خاصی برای این افراد در نظر گرفته است. اگر این افراد بتوانند شرایط زیر را کسب کنند، پذیرفته خواهند شد. امتیازاتی که این افراد باید بتوانند کسب کنند شامل:

  • تحصیلات
  • سن
  • امتیاز کودکان
  • توانایی مالی
  • امتیاز همسر
  • تجربه کاری
  • دانستن زبان فرانسه و انگلیسی
  • اقامت در کبک

افراد برای جذب از طریق برنامه اسکیل ورکر محدودیت زمانی ندارند و هر وقت که تمایل به مهاجرت دارند، می‌توانند اقدام به ثبت درخواست کنند.

مهاجرت به کبک از طریق سرمایه‌گذاری

اگر فردی دارای تمکن مالی کافی برای سرمایه‌گذاری باشد، این روش یکی از روش‌های مهاجرت به این استان است. حداقل دارایی لازم برای شرکت در این برنامه حدود ۲۰۰۰۰۰۰ دلار کانادا می‌باشد. مراحل اصلی مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری شامل:

  • تهیه و پر کردن فرم‌ها و مدارک مورد نیاز
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک
  • ارسال فرم درخواست با کمک یک وکیل یا نماینده آگاه

مهاجران تجاری که قصد ورود به این کشور را دارند، شامل دو گروه هستند.

  1. از طریق سرمایه گذاری در کبک
  2. از طریق کارآفرینی در کبک

افراد متقاضی فقط از یک مورد می‌توانند کمک بگیرند و امکان تقاضای هر دو مورد وجود ندارد.

شرایط سرمایه گذاری در کبک

با توجه به اینکه استان کبک طبق قوانین فدرال کانادا اداره نمی‌شود، بعضی از شرایط سرمایه‌گذاری در کانادا با این استان متفاوت است. سرمایه‌گذاری در این استان دارای شرایط خاص است که همه نمی‌توانند آن را کسب کنند، برای سرمایه‌گذاری در استان کبک باید چند شرط اصلی داشته باشید.

  • دارایی خالص به ارزش دو میلیون دلار، این مبلغ شامل اموال همسر فرد متقاضی هم می‌باشد.
  • داشتن سابقه مدیریت در یک آژانس بین المللی یا سازمان دولتی یا یک شرکت کشاورزی، تجاری و صنعتی که غیر از سرمایه‌گذار دو نفر دیگر در آن به کار مشغول باشند. این تجربه باید ۵ سال قبل از ارسال درخواست برای فرد به دست آمده باشد.

مهاجرت به کبک از طریق خود اشتغالی

در این شیوه مهاجرت فرد برای انجام فعالیت‌های اقتصادی یا حرفه‌ای به صورت انفرادی یا گروهی اقدام کنند. پس از این سرمایه‌گذاری هم فرد باید حدود ۱۰۰ هزار دلار دارایی داشته باشد. در این شیوه مهاجرت هم فرد باید دو سال سابقه خود اشتغالی داشته باشد.

 

تحصیل در دانشگاه‌های کبک

در پاسخ به سوال چگونه می‌توانیم به کبک کانادا مهاجرت کنیم، باید گفت راه‌های متعددی برای این مهاجرت وجود دارد که یکی از آنها تحصیل در دانشگاه کبک است.

افرادی که در سن تحصیل هستند، می‌توانند از این راه اقدام به مهاجرت کنند. تحصیل در این استان به زبان انگلیسی و فرانسوی بوده و در چندین مقطع دبیرستان، لیسانس، فوق لیسانس و دکتری رایج است.

هزینه های تحصیل در کالج و دانشگاه کبک

دانشجویانی خارجی که دارای مجوز تحصیل هستند باید هزینه‌های مخصوص دانشجویان خارجی را پرداخت کنند. این هزینه‌ها برای برنامه‌های مختلف متفاوت بوده و هیچ هزینه ثابتی در نظر گرفته نشده است. هزینه یک دوره تمام وقت در کالج ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار می‌باشد. ضمن اینکه هزینه های پذیرش، ثبت نام، بیمه درمانی، وسایل آموزشی، و… بر عهده خود دانشجو است. هزینه‌های تحصیل در دانشگاه کبک در یک دوره حدود ۲۲۰۰۰ هزار دلار است. تمامی هزینه‌های درمانی و زندگی باید از سوی دانشجو پرداخت شود.‌

مهاجرت کاری به استان کبک کانادا

برای متقاضیان به استان کبک از طریق کار دو راه وجود دارد. اولین راه در برنامه مهاجرت استانی کبک مناسب برای کسانی است که دارای یک پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در کبک هستند. این افراد شاید مدیران اجرایی، محققین، متخصصین در تکنولوژی، بهداشت یا فرهنگ و آموزش باشند. با این نوع اقامت فرزندان زیر ۱۸ سال این افراد می‌توانند مجوز تحصیل گرفته و از سیستم رایگان آموزش این استفاده کنند. فرزندان می‌توانند به زبان انگلیسی یا فرانسوی تحصیل کنند، همسر این فرد هم می‌تواند مجوز کار گرفته و مشغول به کار شود.

در این ایالت سه نوع برنامه برای اخذ مقاومت کاری دائم کانادا وجود دارد. دو مورد از این برنامه‌ها مربوط به کسانی است که با اقامت موقت کاری در این استان ساکن هستند و در بخش‌های خدماتی و  صنایع غذایی مشغول به کار هستند. گروه سوم کسانی هستند که در فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی تخصص دارند. دانستن زبان فرانسوی، تمکن مالی برای سه ماه اول زندگی در این استان ضروری است. هزینه‌های زندگی و تحصیل در کبک کانادا نسبتا بالا بوده و هر متقاضی باید بتواند هزینه‌های خود را تامین کند.

مهاجرت از طریق برنامه تجربه کبک

یکی از راه‌های مهاجرت به کبک و شرایط برنامه استانی کبک در سال ۲۰۲۳ مهاجرت از طریق تجربه زندگی در این استان بزرگ و پر طرفدار است. تمامی افرادی که از طریق کار، تحصیل و شغل وارد این کشور می‌شوند، باید به زبان فرانسوی تسلط داشته باشند. از دیگر شرایطی که اقامت دائم را میسر می‌کند این است که فرد متقاضی در ثبت زمان درخواست ساکن استان کبک باشد.

مراحل مهاجرت به کبک از طریق تجربه کبک

  • ابتدا فرم درخواست مطابق با شرایط خود را پر کنید.
  • مدارک را طبق دستور مرتب کنید.
  • هزینه‌های خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید.‌

وزارت مهاجرت کبک فرم‌هایی را که کامل هستند در مدت ۶ ماه بررسی می کنند. بررسی مدارک زمانی آغاز می‌شود که فرم و تقاضای اولیه شما مورد پذیرش اداره مهاجرت قرار گرفته باشد.

 

هزینه‌های زندگی در کبک کانادا

کبک استانی بزرگ از استان‌های کانادا است که مرکز آن شهر کبک است. زبان رسمی این استان فرانسوی است.‌ در سال‌های اخیر تعداد زیادی از ایرانیان به این استان سفر کرده‌اند. در مجموع هزینه‌های زندگی در استان کبک نسبت به شهرهای دیگر کمتر است. اما در سال‌های اخیر این استان هم دچار گرانی شده است.‌

 در سال‌های گذشته اجاره منزل در کبک به ویژه شهر مونترال بسیار ارزان بود؛ اما در سال‌های اخیر قیمت مسکن در این شهرها هم به طور چشمگیر افزایش یافته است.

 یعنی در سال ۲۰۲۳ قیمت مسکن حدود ۱۳ درصد بالاتر از سال‌های گذشته گزارش شده است. در سال جاری قیمت یک آپارتمان در کبک حدود ۱۶۶۰ دلار در ماه است. برای کمتر شدن  هزینه های زندگی بهتر است که آپارتمانی در خارج از شهر اجاره کنید تا متحمل هزینه‌های سنگین نشوید. پس از آنکه شرایط کاری خوبی پیدا کردید، به شهر رفته و منزل مورد نظر خود را اجاره کنید. هزینه‌های ساختمان هم به صورت ماهیانه و به عنوان شارژ دریافت می‌شود.

سخن پایانی

 مهاجرت به کانادا از بزرگ‌ترین آرزوهای ایرانیان است. استان کبک بزرگ‌ترین استان کانادا دارای طبیعتی زیبا، زندگی مرفه، تحصیل عالی و امکانات بسیار زیادی برای یک زندگی خوب و با کیفیت است. راه‌های مختلفی برای مهاجرت به استان کبک کانادا وجود دارد که هر فرد می‌تواند مطابق شرایط خود اقدام به مهاجرت به این استان نماید. تحصیل، خود اشتغالی، سرمایه‌گذاری و تجربه زندگی در کبک از مهم‌ترین راه‌های مهاجرت به این استان هستند. تا چند سال گذشته هزینه‌های زندگی در این استان چندان بالا نبود، اما در سال ۲۰۲۳ تمامی لوازم مورد نیاز زندگی به ویژه مسکن ۱۳ درصد افزایش قیمت داشته است.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Admin
20 مه 2017

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp