info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

راهنمای کامل تحصیل پزشکی در آلمان

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

تحصیل پزشکی در آلمان یکی از مسیرهای جذاب و پرفراز و نشیب برای دانشجویان علاقه‌مند به علوم پزشکی است. با سیستم آموزشی برتر، امکانات پژوهشی عالی، و فرصت‌های شغلی فراوان، آلمان یکی از مقصدهای محبوب برای دانشجویان دانشگاهی در سراسر جهان شده است. دریافت یک راهنمای کامل و جامع در مورد تحصیل پزشکی در این کشور، می‌تواند به دانشجویان کمک بسیاری کند تا موفقیت‌آمیزتر و با اطمینان بیشتری به این مسیر شگفت‌انگیز وارد شوند. در این مقاله، قصد داریم یک راهنمای کامل و جامع برای تحصیل در رشته پزشکی در آلمان ارائه دهیم.

راه های پذیرش رشته پزشکی در آلمان

شرایط تحصیل پزشکی در آلمان 2024 این صورت است که شما از دو راه می‌توانید پذیرش رشته پزشکی را به دست آورید. راه اول این است که به عنوان متقاضی باید در یکی از دانشگاه‌های ایران در رشته پزشکی و رشته‌های مرتبط آن قبول شده باشید. با گذراندن ۴۰ واحد یک رشته پزشکی یا داشتن مدرک لیسانس، یکی از رشته‌های پیراپزشکی را در اختیار خواهید داشت تا به راحتی برای تحصیل در رشته پزشکی در آلمان وارد عمل شوید.

البته در این شرایط داشتن مدرک زبان سی C1 بسیار موضوع مهمی به شمار می‌آید. زمانی که شما به این صورت قصد ورود به رشته پزشکی در آلمان را داشته باشید، لازم نیست مدتی را در کالج رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی آلمان سپری کنید. بلکه مستقیماً وارد دانشگاه خواهید شد. شما به عنوان دانشجویی که مدرک لیسانس را گرفته‌اید، باید دیپلم بالای معدل ۱۸ راداشته باشید که البته معدل پیش دانشگاهی هم نقش بسزایی در پذیرش شما در رشته پزشکی کشور آلمان دارد.

یکی دیگر از راه های تحصیل پزشکی در آلمان 2024 هم به این صورت است که شما اگر مدرک دانشگاهی نداشته باشید، باید مدرک B1 را بعد از ورود به کالج رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی آلمان دریافت کنید. شما در کالج، واحدهای زیست، زبان و شیمی را پشت سر خواهید گذاشت و باید در امتحان خروجی کالج هم نمره قابل قبولی به دست آورید. البته معدل دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه نمره‌ای که شما در امتحان خروجی کالج M-Kurs به دست می‌آورید، همگی نقش بسزایی در ورود به رشته پزشکی دانشگاه‌های آلمان می‌توانند داشته باشند.

آزمون ورودی

آزمون ورودی یک بحث چالش برانگیز است که معمولاً بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دنیا برای بسیاری از رشته‌های خود همچون پزشکی به نمره آزمون‌های ورودی بسیار توجه می‌کنند. طبق راهنمای کامل پزشکی در آلمان این نکته را از همان ابتدا در نظر بگیرید که رقابت در این رشته بسیار بالا است. اگر تلاش و پشتکار نداشته باشید به هیچ عنوان به مقصد نخواهید رسید.

آزمون ورودی تاثیر زیادی برای ورود به دانشگاه‌های دولتی این کشور دارد که به زبان آلمانی برگزار می‌شود و تسلط شما روی این زبان یک برگ برنده خواهد بود. آزمون‌هایFSP و TestASمهم‌ترین آزمون‌هایی هستند که برای ورود به رشته پزشکی، شما با آن‌ها سر و کار خواهید داشت.

آزمون FSP معمولاً زمانی که دوره کالج شما به پایان می‌رسد، گرفته می‌شود اما آزمون دیگر یعنی تست TestAS هم یک نوع آزمون استعدادیابی به حساب می‌آید. البته فقط تعداد کمی از دانشگاه‌های آلمان برای رشته پزشکی از این آزمون استفاده می‌کنند. ولی به هر حال، یک آزمون مهم در برخی از دانشگاه‌ها برای رشته پزشکی به حساب می‌آید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

پذیرش رشته پزشکی بدون کنکور در آلمان

چنانچه شما در ایران بخواهید به تحصیل در رشته پزشکی بپردازید و سپس این رشته را در آلمان ادامه دهید، صددرصد باید در کنکور ایران قبول شوید، ولی برای تحصیل پزشکی در آلمان بدون کنکور تنها باید در یک دوره اختصاصی کالج در آلمان (M-Course) شرکت کنید. البته با در نظر گرفتن شرایط سنی می‌توانید بدون کنکور وارد رشته پزشکی شویدکه معمولاً در کالج یک زمان 1 ساله به عنوان دو ترم را باید پشت سر بگذارید.

محدودیت سنی تحصیل پزشکی در آلمان

معمولاً برای برخی از رشته‌های گروه پزشکی در آلمان یک سری محدودیت‌ها وجود دارد که به همین دلیل، توصیه ما به شما این است تا قبل از ۳۰ سالگی به تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه‌های آلمان اقدام کنید. این گونه با چنین مشکلی روبرو نخواهید شد. البته افراد بالاتر از ۳۰ سال هم می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط تحصیل پزشکی در آلمان 2024 به تحصیل این رشته در این کشور بپردازند ولی باید هوشمندانه تحصیل خود را ادامه دهند.

مدارک مورد نیاز تحصیل رشته پزشکی در آلمان

حال که در مورد راه های تحصیل پزشکی در آلمان 2024 صحبت کردیم، باید مدارک مورد نیاز جهت پذیرش رشته پزشکی در آلمان را هم معرفی کنیم.

  • اسکن پاسپورت اولین و مهم‌ترین مدرک به حساب می‌آید.
  • بعد از آن ارائه ریز نمرات درسی با ترجمه رسمی هم یکی دیگر از مدارک مورد نیاز به حساب می‌آید.
  • امروزه مدرک پیش‌دانشگاهی و دیپلم با ترجمه رسمی را هم نباید نادیده بگیرید. توجه داشته باشید که ترجمه رسمی باید توسط یک گروه ماهر و با تجربه انجام شود.
  • شما باید حداقل مدرک زبان B1 را در اختیار داشته باشید تا بتوانید به صورت مستقیم پذیرش خود را انجام دهید. پذیرش مستقیم رشته پزشکی در آلمان به این صورت است که شما باید ۳۵ واحد درسی پذیرش مستقیم پزشکی آلمان را دریافت کنید تا مجبور به تحصیل دوره یک ساله کالج، آزمون ورودی و  شرکت در کنکور ایران نشوید.
  • ناگفته نماند که ترجمه رسمی گواهی قبولی سنجش هم در برخی از موارد به کار می‌آید که اگر در اختیار داشته باشید، به هر حال خالی از لطف نخواهد بود.

اهمیت شرط معدل برای پذیرش رشته پزشکی آلمان

شرط معدل بسیار موضوع مهمی است؛ چرا که هر چقدر مدرک زبان آلمانی دارای اهمیت است، معدل هم جایگاه کم اهمیتی ندارد.راهنمای کامل پزشکی در آلمان  در مورد شرط معدل این چنین اطلاعات می‌دهد که باید نمره معدل خود را به 20 برسانید.

اگر قصد ورود به رشته‌های دیگر پزشکی مانند داروسازی، دندانپزشکی و …. را داشته باشید، در صورت نداشتن معدل ۲۰ باید در دانشگاه‌های خصوصی به تحصیل بپردازید. حقیقت امر این است که معدل پایین شرایط تحصیل شما را بسیار سخت می‌کند و به همین خاطر، شما نمی‌توانید آن‌چنان راحت به تحصیل این رشته در دانشگاه‌های دولتی بپردازید. در رشته‌های مختلف دیگر معمولاً با معدل حداقل ۱۵ هم می‌توان شرایط پذیرش را به دست آورد.

تحصیل در رشته پزشکی با مدرک زبان انگلیسی در آلمان

بسیاری از افراد علاقه دارند تا به زبان انگلیسی در آلمان مشغول تحصیل شوند؛ چراکه این کشور کیفیت آموزش بسیار بالایی دارد. آن دسته از افرادی که در دانشگاه‌های پزشکی آلمان فارغ التحصیل شده‌اند، فرصت‌های شغلی خوبی را به دست آورده‌اند.

معمولاً شرایط تحصیل پزشکی در آلمان 2024 در آلمان به زبان انگلیسی به نمره ۷۵ تافل و سطح ۶ به بالای آیلتس نیاز دارد. با داشتن این شرایط متقاضیان می‌توانند به زبان انگلیسی به تحصیل در رشته پزشکی بپردازند. حقیقت امر این است که تحصیل پزشکی در این کشور با زبان انگلیسی آن‌چنان که فکر می‌کنید رایج نیست، ولی ولی اگر قصد داشته باشید که با زبان انگلیسی هم تحصیل کنید، بهتر است تا حدودی با زبان آلمانی هم آشنایی داشته باشید؛ این‌چنین در طول دوره تحصیل با مشکل خاصی روبرو نخواهید شد.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

 

نتیجه گیری 

دریافت یک راهنمای کامل و جامع درباره تحصیل پزشکی در آلمان می‌تواند به دانشجویان علاقه‌مند به این رشته کمک بسیاری کند تا به‌طور موفقیت‌آمیز به دنبال تحصیلاتشان در این کشور بروند. اطلاعاتی که در این راهنما ارائه شده است، شامل مراحل ورود به دانشگاه‌های آلمانی، مدارک موردنیاز، هزینه‌ها، و نکات مهمی است که دانشجویان باید در نظر داشته باشند. با رعایت این موارد و استفاده از راهنمایی‌های ارائه شده، دانشجویان می‌توانند به سمت تحقق آرزوهایشان در زمینه تحصیل پزشکی در آلمان حرکت کنند و تجربه‌ی مفیدی را در مسیر حرفه‌ای خود به دست آورند.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
02 آوریل 2024

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp