info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

بررسی مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

حتما می‌دانید که ترکیه در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان محسوب می‌شود؛ زیرا علاوه بر موقعیت جغرافیایی‌ مطلوب از، امکانات گردشگری و رفاهی فراوانی برخوردار است. این کشور جزو کشورهای پیشتاز در زمینه تعامل با اروپا به شمار می‌رود و همین دلایل موجب شده تا اغلب افراد به دلایل مختلف این کشور را برای مهاجرت انتخاب کنند. برای آگاهی و آشنایی بیشتر شما و کسب اطلاعات کافی در رابطه با شرایط زندگی در این کشور قصد داریم در این مطلب مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم.

آشنایی با کشور ترکیه برای مهاجرت

اصولا ایرانیان کشور ترکیه را به عنوان اولین کشوری که از شرایط مناسب و تقریبا نزدیک به ایران برخوردار است به منظور مهاجرت و زندگی انتخاب می‌کنند. در واقع سبک زندگی و تشابه‌ هایی که بین فرهنگ این دو کشور وجود دارد باعث شده تا این کشور یکی از بهترین گزینه‌ها برای اقامت باشد. اما نکته قابل توجه این است که زندگی در این کشور نیز همانند کشورهای دیگر همواره با برخی نکات مثبت و منفی همراه خواهد بود.

در واقع به منظور مهاجرت به کشور ترکیه لازم است واقعیت‌های زندگی در آن جا را مورد بررسی قرار داده شود و نسبت به شرایط کار و اخذ مجوز، نظام آموزشی، مالیات بر درآمد، مشکلات زندگی در این کشور، افتتاح حساب بانکی و… اطلاعات کامل و جامعی را کسب کنید.

مزایای زندگی در کشور ترکیه

قطعا هر کشوری را که افراد به منظور مهاجرت و زندگی انتخاب می‌کنند برای آن‌ها یک سری مزایایی باید داشته باشد تا بتوانند به راحتی در آن جا اقامت داشته باشد. کشور ترکیه از جمله کشورهایی است که به دلیل موقعیت مناسب معمولا از ویژگی‌ها و مزیت‌های بی‌شماری برای مهاجران مخصوصا ایرانی‌ها برخوردار خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید وضعیت آب و هوایی و طبیعت بی‌نظیر این کشور به عنوان بارزترین مزایای آن می‌توان دانست.

اما در واقع مزایای زندگی و اقامت در ترکیه تنها به طبیعت زیبا و آب و هوای معتدل آن محدود نخواهد شد؛ چرا که این کشور در زمینه‌های علمی و فناوری نیز از پیشرفت‌های چشم‌گیر و بزرگی برخوردار شده است. البته این شرایط می‌تواند برای افرادی که از تخصص ویژه‌ ای برخوردار هستند بسیار مفید باشد و یک مزیت بزرگ به شمار آید؛ زیرا در صورت داشتن تخصص و محیا بودن شرایط و در زمینه کارآفرینی دولت ترکیه به منظور راه‌اندازی کسب و کار از آن‌ها حمایت می‌کند. از جمله مزایای دیگر مهاجرت به کشور ترکیه برای افراد موارد زیر خواهد بود.

فرهنگ و اعتقادات دینی مردم ترکیه

یکی از مزایای زندگی در کشور ترکیه شباهت فرهنگ و اعتقادات مردم این کشور با ایران است. در واقع ۹۹ درصد از مردم ترکیه مسلمان هستند و از دین اسلام پیروی می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا از نظر دینی و فرهنگی شرایط برای مهاجران ایرانی آسان‌تر شود. البته باید بدانید که برای مهاجرین کشورهایی دیگر مثل اروپا فرهنگ و اعتقادات مردم این کشور مزیت به شمار نمی‌رود؛ چرا که از لحاظ فرهنگی بین ترک‌ها و اروپاییان تفاوت‌های بسیاری وجود دارد.

آب و هوای مناسب

یکی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت به ترکیه وجود آب و هوای مناسب و معتدل آن است. همان‌طور که می‌دانید این کشور زیبا در منطقه جغرافیایی مناسبی قرار دارد و بیشتر شهرهای آن دارای آب و هوای چهار فصل هستند. به دلیل وجود شرایط مناسب آب و هوایی شاهد طبیعت زیبا، سواحل چشم‌نواز، پوشش گیاهی بسیار متنوع و… نیز محیا است که برای مهاجران یک مزیت بزرگ و قابل توجه محسوب می‌شود.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

فراهم بودن امکانات تحصیلی منحصر به فرد

ایجاد شرایط مناسب و وجود امکانات تحصیلی در کشور ترکیه نیز از دیگر مزایای مهاجرت و اقامت در آن به شمار می‌رود. در واقع دانشجویان بسیاری در اقصی‌ نقاط جهان برای دریافت و برخورداری از بورسیه‌ های تحصیلی راهی این کشور خواهند شد. مراکز علمی با کیفیت ترکیه امکانات قابل توجهی را برای دانشجویان فراهم کرده تا بتوانند در شرایط کاملا مناسبی به تحصیل  بپردازند و از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است گسترده بودن رشته‌ های دانشگاهی نیز به عنوان امکانات تحصیلی و مزایای زندگی در این کشور خواهد بود؛ همچنین دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌ ها نیز با مشکل مواجه نخواهند شد و علاوه بر سهولت در ثبت نام دانشگاه، از هزینه‌ های نسبتا پایین تحصیلی نیز برخوردار می‌شوند.

از دیگر مزایای مهاجرت و اقامت در کشور ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اخذ اقامت این کشور بدون شرط حضور در آن
  • دریافت گواهینامه رانندگی
  • امکان دریافت اقامت برای همسر و فرزندانی که زیر ۱۸ سال هستند.
  • فراهم بودن شرایط مناسب تحصیل در مدارس ایرانی برای فرزندان
  • دریافت کارت اعتباری برای پرداخت‌های اینترنتی
  • دریافت آسان ویزای کانادا، انگلستان، آمریکا و ویزای شینگن برای افراد مقیم ترکیه

معایب مهاجرت و زندگی در کشور ترکیه

معمولا مهاجرت و نقل مکان به کشوری دیگر همواره با مشکلات و معایبی نیز همراه خواهد بود. به همین دلیل بهتر است قبل از اقدام به مهاجرت با شرایط کامل مقصد مورد نظر آشنا شده و مزایا و معایب آن را دقیق مورد بررسی قرار دهید. برخی از معایب و مشکلاتی که برای مهاجران وجود خواهد داشت را مختصرا بیان خواهیم کرد.

لزوم یادگیری زبان ترکی

باید توجه داشته باشید که مردم کشور ترکیه به استثنای اهالی استانبول به زبان انگلیسی مسلط نیستند؛ بنابراین لازم است افرادی که به قصد مهاجرت و زندگی وارد این کشور می‌شوند حتما با زبان ترکی آشنا بوده یا آن را یاد بگیرند. در واقع می‌توان یادگیری و لزوم صحبت کردن به زبان ترکی را از جمله معایب زندگی در این کشور دانست؛ زیرا در ترکیه امکان صحبت و گفت وگو به زبان انگلیسی بسیار کم یا غیر ممکن خواهد بود.

بازار کار برای مهاجران

از دیگر معایب زندگی در ترکیه می‌توان به وضعیت و شرایط کاری برای مهاجران اشاره کرد؛ مخصوصا برای افرادی که از تخصص و حرفه خاصی برخوردار نباشند، وضعیت بازار و شرایط کار برای آن‌ها دشوار خواهد بود. پس در صورتی که قصد مهاجرت به این کشور را دارید باید تمام شرایط کاری خود را بسنجید تا بتوانید در وضعیت کاری مناسبی قرار بگیرد. در غیر این صورت مهاجرت شما با مشکلات فراوانی همراه خواهد بود.

محدودیت برخی آزادی های مدنی

یکی دیگر از مشکلات و معایب زندگی و اقامت در کشور ترکیه محدود بودن برخی از آزادی‌ های مدنی مردم است. در واقع در این کشور مردم آنچنان فرصت برای انتقاد کردن از شرایط موجود را ندارند؛ همچنین مشکلات و مسائل مربوط به زنان کمتر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

هزینه های زندگی در ترکیه

از آن جا که هزینه‌ های زندگی در این کشور بسته به توان مالی فرد خواهد بود برخی آن را مزیت و عده‌ای نیز آن را به عنوان معایب می‌دانند. به‌طور کلی بر اساس آمار‌هایی که وجود دارد نرخ تورم به خصوص در زمینه خورد و خوراک و مواد غذایی روز به روز افزایش می‌یابد؛ از طرف دیر به دلیل پایین بودن دستمزد‌ها ممکن است مهاجرین در این کشور با مشکلاتی مواجه شوند. گرانی سوخت نیز از دیگر مشکلاتی است که در این کشور وجود دارد.

لازم به ذکر است در ترکیه گازکشی سراسری وجود ندارد و در برخی مناطق به جهت راه اندازی سیستم گرمایشی به ناچار از روش‌های دیگر استفاده خواهند کرد که هزینه‌بردار است. در این میان مالیات سنگینی که روی برخی اجناس وضع کرده‌اند هزینه‌های مانند لوازم صنعتی، خرید خودرو و… بالا باشد.

جمعیت زیاد و شلوغی برخی شهرها

جمعیت گسترده ترکیه موجب شده تا برخی از کلان‌ شهرهای آن مثل استانبول که دارای حدودا ۱۵ میلیون جمعیت است، که به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه دارای ترافیک سنگین بوده و خیابان‌های شلوغ و پر ازدحام رفت و آمد را برای افراد دشوار می‌کند؛ از این رو گاها به موقع به مقصد مورد نظر و کارهای مهم نمی‌رسند. این مسئله می‌تواند برای مهاجرین به عنوان یک مشکل محسوب شود و زندگی را برای آن‌ها دشوار کند.

کلام آخر

معمولا کشوری که برای مهاجرت انتخاب می‌کنید باید از یک سری شرایط خاص برخوردار باشد تا بتوانید، به هدف و مطلوب خود که به خاطر آن مهاجرت خواهید کرد برسید. در این میان ممکن است به دلایل مختلف با برخی موانع و سختی‌ها نیز مواجه باشید که در چنین شرایطی حتما باید قبل از گرفتن و عملی کردن هر تصمیمی در رابطه با مهاجرت با مزایا و معایب آن آشنا شوید. در این مطلب برخی از مزایا و معایب مهاجرت به کشور ترکیه را بازگو کردیم گرچه بهتر است؛ با افرادی که در این زمینه تجربه کافی و اطلاعات لازم را دارند نیز مشورت کنید.

سوالات متداول

  1. در صورت اخذ اقامت ترکیه لزومی به باطل کردن شهروندی فعلی خواهد بود؟

خیر، اخذ پاسپورت و اقامت در کشور ترکیه دلیل مناسبی برای باطل کردن تابعیت فعلی فرد به شمار نمی‌رود؛ چرا که این کشور هیچ گونه مشکلی با تابعیت دوم ندارد.

  1. آیا برای مهاجرت و زندگی در ترکیه نیازی به یادگیری زبان ترکی است؟

بله، با توجه به این که بیشتر مردم ترکیه تنها قادر به صحبت کردن به زبان ترکی هستند و به زبان انگلیسی تسلط ندارند؛ به ناچار یادگیری زبان این کشور لازم است.

  1. مهم‌ترین مزایای مهاجرت و زندگی در ترکیه کدام‌اند؟

به‌طور کلی زندگی در این کشور مزایای گوناگونی می‌تواند داشته باشد که در میان آن‌ها می‌توان به بهره‌مندی از امکانات تحصیلی، سیستم حمل و نقل پرسرعت، تنوع غذایی و… اشاره کرد.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
18 نوامبر 2023

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp