info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

درآمد مهندسین در استرالیا به طور میانگین چقدر است؟

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
مشاغل مهندسی در استرالیا

معمولا اغلب مردم به دنبال یک شغل خوب برای آینده و تامین زندگی خود هستند. در واقع منظور از شغل خوب شغلی است که درآمد مناسب یا به بیان دیگر درآمد بالایی داشته باشد و این یکی از ویژگی‌های شغل خوب به شمار می‌رود. داشتن یک شغل خوب در هر کشوری موجب می‌شود یک زندگی ایده‌آل و بدون دغدغه داشته باشید. استرالیا یکی از کشورهایی است که بالاترین میزان دستمزد در میان کشورهای مختلف را دارد. با این وجود برخی از شغل‌ها مانند مهندسی در این کشور از میزان درآمد قابل توجهی برخوردار هستند. اما این که درآمد مهندسان در استرالیا چگونه است را در این مطلب مورد بررسی قرار خواهیم داد.

معرفی کشور استرالیا

کشور استرالیا ششمین کشور بزرگ دنیا است که با ۲۵ میلیون جمعیت به لحاظ اقتصادی از جمله کشورهای برتر و توسعه یافته به شمار می‌رود. بخش قابل توجهی از اقتصاد این کشور متکی به بخش بازرگانی و کشاورزی است.

دانشجویان رشته‌ های مهندسی و مهاجران این کشور را به عنوان مقصد خود برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. بنابراین افراد مختلف علاوه بر انتخاب این کشور به عنوان کشوری که از لحاظ مختلف آب و هوایی، جاذبه‌های گردشگری و امکانات مناسب هست، می‌توانند به عنوان یک فرصت شغلی مناسب استرالیا را برای زندگی انتخاب کنند.

کار در استرالیا

استرالیا جزو کشورهایی به شمار می‌رود که در آن نرخ بیکاری بسیار پایین و میزان درآمد آن نسبت به کشورهای دیگر بالاتر است. کار در استرالیا معمولا برای افرادی که اهل این کشور نیستند جذاب و دارای موقعیت عالی به شمار می‌رود.

این کشور به لحاظ ایجاد بستر و موقعیت مناسب شغلی جایگاه قابل توجهی در میان کشورهای برتر به خود اختصاص داده است. یکی از فرصت‌های شغلی مهم و مناسب در کشور استرالیا که در بخش‌ های مختلف برای افراد فراهم است، شغل مهندسی است که در چندین بخش با دستمزد بالا و ویژگی‌ های استثنایی در این کشور ایجاد شده است.

در واقع می‌توان گفت کشور استرالیا فرصت‌ های شغلی عالی و منصفانه‌ ای برای افراد دارای قابلیت فراهم کرده که با توجه به قانون کار و شرایط آن می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. با توجه به این شرایط قطعا فرصت‌ های شغلی بسیاری در این کشور در اختیار مهاجران قرار می‌گیرد. شرایط و قوانین کار در استرالیا بدین شرح است.

  1. حقوق: کارفرما بر اساس شغل شما موظف به پرداخت به موقع حقوق شما خواهد بود. پرداخت حقوق به صورت هفتگی انجام می‌شود و همه کارفرمایان موظف به پرداخت مبلغی به صورت ماهانه به صندق بازنشستگی استرالیا برای شما خواهند بود.
  2. ساعت کاری: میزان ساعت کاری شما طبق قانون کار است و افراد شاغل موظف به ۳۸ ساعت کار در هفته هستند.
  3. سالم و ایمن بودن محل کار: در واقع کارفرما وظیفه دارد از سلامت و ایمنی نیروهای خود در محل کار اطمینان حاصل کند‌.

میزان درآمد مهندسین در استرالیا

با توجه به این که استرالیا یکی از بهترین کشورهایی است که به حقوق افراد شاغل توجه خاصی دارد و همواره تلاش می‌کند تا با وضع و اجرای قوانین مناسب وضعیت مشاغل مختلف را بهبود ببخشد، بنابراین باید گفت به طور قطع یکی از دلایل مهم و اساسی که افراد بسیاری این کشور را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند شرایط و درآمد مناسب مشاغل است. مشاغل مختلفی از درآمد بالا برخوردار هستند که از میان آن‌ها می‌توان به مهندسی اشاره کرد.

افرادی که در رشته مهندسی در  کشور استرالیا مشغول به کار هستند به طور معمول درآمد سالانه آن‌ها میانگین ۷۶۶۰۰ دلار استرالیا است. البته ناگفته نماند که میزان درآمد مهندسین در استرالیا بر اساس بخش‌ها و حوزه‌های مختلف، مناطق جغرافیایی و سطح حرفه‌ای آن‌ها متفاوت خواهد بود. یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر درآمد شغل‌های مهندسی در استرالیا میزان سابقه کاری آن‌هاست؛ بنابراین با افزایش تعداد سال‌ های کاری میزان دستمزد آن‌ها نیز بیشتر می‌شود.

افرادی که تقریبا ۲ تا ۵ سال سابقه کار داشته باشند حدود ۳۲ درصد و کسانی که بیش از ۵ سال سابقه دارند به‌طور میانگین ۳۶ درصد بیشتر از افراد تازه‌کار درآمد کسب می‌کنند. این قانون شامل همه حرفه‌ها و صنایع مختلف خواهد شد.

پردرآمدترین شغل استرالیا

اگرچه مشاغل مختلف در استرالیا میانگین حقوق بالایی دارند اما برخی مشاغل نیز به نسبت سایر شغل‌ها از حقوق بالاتری برخوردار خواهند بود. در واقع می‌توان گفت مهندسان در زمینه‌ها و بخش‌های مختلف این حوزه جزو پردرآمدترین مشاغل مهندسی دراسترالیا محسوب می‌شوند. عموما مهندسین جزو متخصصانی هستند که در کشورهای پیشرفته از حقوق و مزایای بالایی برخوردار شده‌اند.

استرالیا نیز یک کشور توسعه یافته هست که به عنوان سرزمین فرصت‌ها برای مهندسین شهرت دارد. با توجه به این که مشاغل مرتبط با رشته مهندسی در این کشور در حد قابل توجهی مورد نیاز است، گزینه‌های زیادی در این رابطه برای شما ارائه خواهد شد. در کشور استرالیا در زمینه‌های ساخت‌ و ساز، مخابرات، تکنولوژی اطلاعات، معدن و بخش‌های دارویی فرصت شغلی برای شما فراهم است.

در این کشور اگر فردی دانشجوی مهندسی باشد با فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه از این طریق جهت دریافت اقامت دائم ۵ امتیاز کسب خواهد کرد. حوزه‌های مختلف مهندسی سالانه از درآمد بالایی در این کشور برخوردار می‌شوند که از بین آن ها می‌توان به مشاغلی زیر اشاره داشت:

  • مهندسی نفت
  • مهندسی مواد
  • مهندسی هوانوردی
  • مهندسی زیست پزشکی
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی الکترونیک

سخن پایانی

شاید بیشتر مردم گمان کنند پردرخواست‌ترین مشاغل همان پردرآمدترین مشاغل محسوب می‌شوند. البته ممکن است این موضوع در برخی از کشورها صدق کند؛ اما در کشورهای مختلفی مانند استرالیا واضح است که پردرخواست‌ترین شغل‌ها لزوما به معنای پردرآمدترین آن‌ها نیست. در این کشور موقعیت‌های کاری زیادی وجود دارند که همگی با درخواست قابل توجهی مواجه خواهند شد؛ اما جزو مشاغل پردرآمد به شمار نمی‌روند. از میان پردرآمدترین مشاغل استرالیا می‌توان به مهندسی اشاره کرد که در این مطلب به بررسی آن پرداختیم.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Admin
08 آوریل 2019

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp