info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

آیا میدانید آزمون های زبان برای مهاجرت چیست ؟

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا چیست؟ یکی از مدارک مورد نیاز برای مهاجرت، نه تنها به کانادا بلکه هر کشور دیگری هست، مدرک زبان است. مدرک زبان به دولت آن کشور ثابت می­کند که شما به زبان آن کشور تسلط کافی دارید. با ما همراه باشید تا درباره انواع مدارک زبان این کشور و نمرات مورد نیاز آن اطلاعات کسب کنید.

انواع مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا از موارد چک لیست مهاجرت به کاناداست. بسیاری از افراد این سوال برایشان پیش می­ آید که مدارک زبان انگلیسی که مورد قبول کاناداست، چه مدارکی است؟ زبان اصلی کشور کانادا زبان انگلیسی با لهجه بریتیش است؛ اما زبان رایج دیگر این کشور فرانسوی است. به همین دلیل شما هم می­توانید مدرک زبان انگلیسی داشته باشید و هم مدرک زبان فرانسوی.

  1. آزمون آیلتس
  2. آزمون تافل
  3. آزمون سلپیپ
  4. آزمون TEF

از 4 آزمونی که در بالا آنها را بیان کردیم، سه مورد اول به زبان انگلیسی و آزمون چهارم به زبان فرانسوی­ هست. تمامی این آزمون­ ها مورد پذیرش کشور کاناداست، اما به شرطی که حداقل نمره را در یکی از آنها کسب کرده باشید. حال به صورت تک به تک هر یک از این آزمون­ ها را مختصرا توضیح داده و حداقل نمره آنها را معرفی می­کنیم.

نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا (در روش کاری و تحصیلی)

آیلتس به طور کلی یکی از آزمون­های تحصیلی شناخته شده است که به اندازه­ گیری مهارت زبان انگلیسی متقاضیان، کمک میکند. آیلتس از یک مقیاس ده باندی استفاده می­کند که سطح تسلط بر زبان را مشخص می­کند. آزمون آیلتس دو نوع است:

  1. آیلتس آکادمیک
  2. آیلتس جنرال

آزمون آیلتس شامل 4 بخش مختلف است که مهارت زبان انگلیسی را آزمایش می­کند و شامل:

  1. خواندن یا Reading
  2. نوشتاری یا Writing
  3. شنیداری یا Listening
  4. گفتاری یا Speaking

برای پذیرش در دانشگاه­ ها و موسسات آموزشی، باید نسخه آکادمیک را که در بخش­های خواندن و نوشتن با آیلتس جنرال فرق دارد بگیرید. در عوض برای اهداف مهاجرتی مثل ویزای نیروی کار ماهر فدرال برای کانادا باید آیلتس جنرال داشته باشید.

اما حداقل نمره باند آیلتس برای اقامت دائم کانادا چقدر باید باشد؟ با توجه به کیفیت بالای زندگی ارائه شده در این کشور، اکنون کانادا به عنوان یک انتخاب ایده ­آل برای مهاجران محسوب می­شود. در حالی که داشتن آیلتس برای درخواست مهاجرت به کانادا ضروری است، حداقل نمره زبان برای مهاجرت و برای هر برنامه متفاوت است.

اگرچه نمره مورد نیاز هر موسسه یا شرکتی با دیگری متفاوت است، اما یک قانون کلی این است که شما به نمره میانگین 6.5 در هر 4 مهارت (خواندن، گوش­دادن، نوشتن و صحبت­ کردن) نیاز دارید که هیچ کدام نباید کمتر از 6 باشد. تاکید می­کنیم که نمرات مورد نیاز هر شغل و کارفرمایی می­تواند متغیر باشد. در اینجا حداقل نمره مورد نیاز برای هر نوع ویزای مهاجرتی آمده است:

شنیداری

گفتاری خواندن نوشتاری نوع ویزا

6

6 6 6

نیروی کار ماهر فدرال

5

5 4 4

نیروی کار ماهر اسکیلد تریدز

6

6 6 6

مشاغل رده صفر یا A در رده­بندی ملی مشاغل کانادا

5

5 4 5

مشاغل رده B در رده­بندی مشاغل کانادا

5

5 4 5

ویزای استارتاپی

4.5

4 3.5 4

برنامه مهاجرتی آتلانتیک

4.5

4 3.5 4

ویزای خوداشتغالی

4.5

4 3.5 4

طرح کشاورزی/ غذا

4.5

4 3.5 4

شهروندی

6 6 6 6

تحصیل در دانشگاه

لازم است بیان شود که ما در این جدول نمرات حداقل را آورده ­ایم. به هر اندازه که نمرات شما بیشتر باشد بهتر بوده و احتمال پذیرش درخواست ویزای شما بالاتر می­رود.

نمره تافل برای مهاجرت به کانادا (در روش کاری و تحصیلی)

تافل نیز همانند آیلتس یکی از معروف­ ترین آزمون­های زبان جهانی است که معتبر شناخته شده و تقریبا بیشتر کشورها نمره آزمون آن را قبول دارند. نمره این آزمون برای کسانی که قصد مهاجرت شغلی یا تحصیلی دارند، از اهمیت زیادی برخوردار است. این آزمون نیز مثل آیلتس از 4 قسمت شنیداری، خواندن یا درک مطلب، نوشتاری و گفتاری تشکیل شده است. آزمون تافل به دو صورت انجام می­شود:

  • مبنی بر اینترنت یا IBT: این آزمون به صورت اینترنتی انجام می­شود که به دلیل شیوع کرونا بیشتر توسط متقاضیان انتخاب می­شوند.
  • سنتی یا ITP: این آزمون همان آزمون معمولی تافل است که با استفاده از کاغذ و مصاحبه رو در رو با مصاحبه­ کننده انجام می­شود.

تافل به صورت آزمون 120 نمره­ ای انجام می­شود. هر قسمت از تافل دارای نمره معیار 30 است که جمع نمرات تمام 4 قسمت با هم نمره شما را مشخص می­کند. به طور کلی حداقل نمره جهت پذیرش درخواست مهاجرت 61 و بالاترین نمره 114 بوده و اما بیشترین درخواست نمره ­ای که از شما می­شود بین 80 تا 90 است.

نمره سلپیپ CELPIP برای مهاجرت به کانادا (در روش کاری و تحصیلی)

آزمون سلیپ یکی از آزمون­های مورد تایید کشور کانادا برای پذیرش مهاجرت است که کمتر از آیلتس و تافل شناخته شده است. آزمون سلپیپ یکی از راه­ هایی است که می­توانید از طریق آن، مهارت زبان خود را به کشور کانادا ثابت کنید. آزمون سلپیپ نیز مثل آیلتس و تافل هر 4 مهارت را دارد؛ اما نمره آن بین 1 تا 12 است. حداقل نمره مورد تایید دولت کانادا در این آزمون نمره 7 است.

آزمون سلپیپ به دو شکل وجود دارد:

  • آزمون سلپیپ عمومی یا General: مخصوص گرفتن اقامت دائم و مهاجرت است که نام دیگر آن آزمون عمومی چهار مهارته است.
  • آزمون سلپیپ عمومی LS یا General LS: مناسب برای دریافت شهروندی بوده و تنها از دو مهارت شنیداری و گفتاری آزمون گرفته می­شود.

انواع مدرک زبان فرانسه مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

تنها مدرک زبان فرانسوی که مورد پذیرش کشور کاناداست آزمون TEF است. اما همین آزمون در 5 نوع وجود دارد. این 5 نوع آزمون در کاربرد باهم متفاوت هستند و شما باید یکی از آنها را انتخاب کنید. این آزمون علاوه بر 4 بخش اصلی یعنی نوشتاری، شنیداری، گفتاری و خواندن، دارای بخش­های مکالمه و گرامر و لغت نیز هست.

با توجه به نوع آزمون TEF برخی بخش­ها حذف می­شوند. سقف نمره در هر یک از قسمت­ها 699 است اما حداقل­ ها می­تواند به شکل زیر باشد:

  • نوشتاری: نمره 310
  • خواندن: نمره 207
  • شنیداری: نمره 249
  • مکالمه: نمره 310

اما نوع آزمون TEF مورد نیاز شما کدام­ است؟ برای پاسخ به این سوال جدول زیر را مطالعه کنید:

نوع آزمون

اسم آزمون به فارسی اسم آزمون به زبان اصلی هدف از آزمون

بخش ­های اجباری در آزمون

نوع 1

TEF آکادمیک TEF Études برای تحصیل در فرانسه

شنیداری، خواندن، مکالمه، گرامر و لغت

نوع 2

TEF پذیرش یا شهروندی فرانسه TEF Naturalisation برای ملیت فرانسه

شنیداری و مکالمه

نوع 3

TEF کارت اقامت TEF Carte de résident برای گرفتن اقامت فرانسه

شنیداری، مکالمه، خواندن و نوشتاری

نوع 4

TEF کانادا TEF Canada برای گرفتن اقامت دائم کانادا

خواندن، نوشتاری، مکالمه و شنیداری

نوع 5

TEF کبک TEF Québec برای گرفتن اقامت دائم کبک

نوشتاری، خواندن، مکالمه و شنیداری

نحوه تبدیل آزمون‌های زبان به CLB

کسانی که قصد مهاجرت دارند لازم است تا نمرات آزمون خود را به نمره CLB تبدیل کنند. ما برای راحتی حال کاربران گرامی، جدول تبدیل نمرات آزمون­ های آیلتس و تافل را برای شما تهیه کرده ­ایم که از روی آن می­توانید CLB خود را به دست آورید.

جدول تبدیل نمرات آیلتس به CLB

نمره گفتاری

نمره شنیداری نمره نوشتاری نمره خواندن

نمره CLB

7.5

8.5 7.5 7.5

CLB 10

7

8 7 7

CLB 9

6.5

7.5 6.5 6.5

CLB 8

6

6 6 6

CLB 7

5.5

5.5 5.5 5

CLB 6

5

5 5 4

CLB 5

4

4 4 3.5

CLB 4

 

جدول تبدیل نمرات تافل به CLB

نمره کلی تافل

نمره CLB

114 به بالا

CLB 10

113

CLB 9

100 تا 112

CLB 8

77 تا 99

CLB 7

68 تا 76

CLB 6

61 تا 67

CLB 5

41 تا 60

CLB 4

 

جدول تبدیل نمرات سلیپ به CLB

گفتاری

نوشتاری خواندن شنیداری

نمره CLB

H5

H5 H5 H5

10

L5

L5 L5 L5

9

H4

H4 H4 H4

8

L4

L4 L4 L4

7

H3

H3 H3 H3

6

L3

L3 L3 L3

5

H2

H2 H2 H2

4

 

جمع ­بندی

در این مقاله با هم انواع مدارک و آزمون­های زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا را بررسی کردیم. به طور کلی شما برای گرفتن مدرک لازم جهت مهاجرت به کانادا چند راه پیش روی خود دارید. آزمون تافل، آزمون آیلتس، آزمون TEF و آزمون سلپیپ از مدارک زبانی است که اگر حداقل نمره را در یکی از آنها داشته باشید، مدارک شما جهت مهاجرت بررسی می­شوند. البته هر چه نمره مدرک زبان شما بالاتر باشد، شانس قبولی درخواست شما نیز بالاتر می­رود.

اگر سوال بیشتری درباره مهاجرت به کانادا  یا آزمون­های گفته شده دارید، کافیست تا با مشاوران ما تماس بگیرید. ما همراه شما هستیم و صبورانه به سوالات شما پاسخ می­دهیم.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Admin
15 ژانویه 2020

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp