info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

گواهی عدم امکان سازش به دلیل طلاق توافقی چیست؟

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

از جمله اسباب جدایی زوجین که در بیشنر کشورهای دنیا جایگاه قانونی پیدا کرده، طلاق می باشد. در حقوق ایران طلاق به اقسام مختلفی تقسیم می شود. معروف ترین شیوه های طلاق در ایران عبارت از؛ طلاق توافقی، طلاق به درخواست زوجه و طلاق به درخواست زوج می باشد. در ادامه به ذکر توضیح مختصری از هریک پرداخته می شود.

طلاق توافقی(یا صدور گواهی عدم امکان سازش به دلیل طلاق توافقی) چیست؟

برخلاف تصور عموم، توافق در طلاق به معنای نادیده گرفتن یا سلب کلیه ی حقوق مالی زوجه نیست. بلکه به این معناست که زوجین در خصوص پایان رابطه ازدواج خود و آثار ناشی از آن به توافق برسند و در حقیقت این توافق به جای اجبار و الزام دیگر احکام قانونی، اچرا شود. به بیان دیگر، زوجین راجع به مهریه، نفقه فرزندان، حضانت فرزندان ، محل سکونت و موارد بیشماری توافق می کنند و توافق آنها در متن حکم دادگاه نوشته خواهد شد.

چگونگی درخواست به دادگاه و مراحل رسیدگی به طلاق توافقی (گواهی عدم امکان سازش)

بعد از ارائه دادخواست به دادگاه که در آن نام یکی از زوجین به عنوان خواهان و دیگری خوانده ذکر شده، دادگاه زوجین را ملزم به ارائه گواهی مشاوره و گواهی پزشکی قانونی در خصوص وضعیت جسمی زن می نماید. در این گواهی مشاوره، مشاور بعد از برگزاری جلسات مختلف مراتب عدم امکان سازش زن و مرد را گواهی می نماید. همچنین در گواهی پزشکی قانونی، شرایط از بین رفتن بکارت یا از بین نرفتن آن، بارداری یا عدم بارداری زوجه گواهی خواهد شد. بعد از فراهم شدن گواهی های لازم دادگاه براساس توافق طرفین گواهی عدم امکان سازش را صادر می نماید در این حکم دادگاه وضعیت فرزندان و روابط مالی طرفین طبق آنچه زوجین توافق نموده اند، خواهد بود. البته حکم صادر شده، الزام آور است و در صورت خودداری از اجرا طرفی که از اجرا خودداری کرده الزام خواهد شد.

آیا گواهی عدم امکان سازش در طلاق توافقی مدت دار است؟

بله این گواهی سه ماه دارای اعتبار است ولی بعد از این مدت اعتبار خود را از دست خواهد داد و برای اجرای طلاق مجددا باید اقدام قانونی دیگری انجام شود.

 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
06 فوریه 2023

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp