info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

بررسی روش‌های اقامت پس از تحصیل در کانادا

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

کانادا کشوری جذاب با امکانات فوق‌ العاده است ‌که هر ساله تعداد زیادی از مهاجران سراسر جهان را جذب می‌کند. روش‌ های زیادی برای مهاجرت به این کشور پهناور وجود دارد که یکی از آنها تحصیل است. این کشور دارای رفاه اجتماعی بالا، کیفیت آموزش عالی و دانشگاه‌ های برتر جهان است. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ های دانشجویان اقامت پس از تحصیل در کانادا است که کشور کانادا برنامه‌ هایی برای اقامت پس از تحصیل برای دانشجویان در نظر گرفته است. در ادامه به شیوه‌ های اقامت پس از تحصیل در کانادا پرداخته می‌شود.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

اقامت از طریق کار

یکی از بهترین و راحت‌‌‌ ترین راه‌‌ ها برای گرفتن اقامت پس از تحصیل در کانادا پیدا کردن کار در این کشور است. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد تا جایی که گروهی از متقاضیان تحصیل از ابتدا به قصد یافتن کار اقدام به تحصیل در این کشور می‌‌کنند.‌ رفاه اجتماعی مناسب، ایجاد موقعیت‌های شغلی زیاد برای فارغ التحصیلان متخصص از اصلی‌ترین دلایل مهاجرین برای اقامت و تمایل به کار و تحصیل در کانادا است. اقامت کاری پس از تحصیل در کانادا به مهاجران امکان می‌دهد که پس از فراغت از تحصیل در کانادا مشغول به کار شوند.

موضوع مهم این است که دانشگاه و موسسه آموزشی فرد باید مورد تایید قرار گیرد. قبل از اقدام به کار ابتدا باید تاییدیه دانشگاه گرفته شود.‌ تمامی دانشگاه‌ های کانادا دارای رتبه بندی هستند و به دانشجو مدرک می‌دهند که برای گرفتن اقامت کاری مورد تایید است. طول دوره تحصیل متقاضی برای اخذ اقامت کاری کانادا دارای اهمیت زیادی است.

اگر فرد بین 8 ماه تا 2 سال در کانادا تحصیل کند، این امکان را دارد که به میزان دوره تحصیل، اقامت کاری پس از تحصیل دریافت کند. زمانی که دوران تحصیل متقاضی در کانادا به پایان برسد، مدرک تحصیلی به فرد داده می‌شود.‌ فرد ۶ ماه فرصت دارد تا برای گرفتن اقامت پس از تحصیل در کانادا اقدام کند.

اقامت از طریق سرمایه گذاری

یکی از شرایط و روش‌ های اقامت پس از تحصیل در کانادا سرمایه گذاری در این کشور است. کانادا دارای امن‌ ترین سیستم مالی در دنیاست که موجب جذب سرمایه‌ گذاری زیادی در این کشور شده است.‌ برای گرفتن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری نیازی به ادامه تحصیل در این کشور نیست.

اما علاقه‌مندان می‌توانند از این طریق برای تمدید اقامت خود در کانادا استفاده کنند. افرادی که در این کشور تحصیل می‌‌کنند و سپس به سرمایه‌ گذاری روی می‌آورند، متقاضیان با کشور کانادا و شرایط بازار کار آشنا می‌شوند و نسبت به شخصی که از خارج از کانادا اقدام می‌کنند، آگاهانه‌ تر و بهتر عمل می‌کنند.

هر کدام از ایالت‌ های کانادا برنامه و شرایط خاصی برای گرفتن اقامت از طریق سرمایه گذاری دارند.‌ هر متقاضی باید با توجه به شرایط شخصی خود بهترین روش را انتخاب کنند.‌ روش‌ های سرمایه گذاری در هر ایالت متفاوت است. در بریتیش کلمبیا صد هزار دلار، ۲۱۰ هزار در ساسکاچوان و همچنین کبک و منیتوبا نیز از محبوب‌ترین استان ها جهت سرمایه‌گذاری‌ در کانادا به شمار می‌آید.

اقامت با تولد فرزند

یکی از روش‌های جالب برای گرفتن اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا تولد کودک است. رویکرد کشورهای جهان در مورد اعطای تابعیت به کودکان‌ متولد شده متفاوت است. کشورهای جهان به دو دسته تقسیم می‌شوند. اکثر کشورهای جهان از اصل خون برای اعطای تابعیت استفاده می‌کنند.‌ بر اساس این اصل تابعیت کودک متولد شده بر اساس تابعیت والدین مشخص می‌شود.‌

یعنی اگر فردی فرزند خود را در خاک این کشور به دنیا آورند، و تابعیت آن کشور را نداشته باشند، کودک هم تابعیت نخواهد گرفت.‌ تعداد کمی از کشورهای مهاجرپذیر از اصل خاک پیروی می‌کنند. طبق این قانون هر کودکی که‌ در خاک کشوری متولد شود، بدون توجه به تابعیت والدین، می‌تواند تابعیت این کشور را کسب کند.‌ کانادا از جمله کشورهایی است که به اصل خاک توجه می‌کنند.

این موضوع منجر به افزایش حضور مهاجران برای تولد فرزند در خاک این کشور شده است.‌ کودکی که در این خاک متولد می‌شود به او تابعیت داده می‌شود. والدین کودک نمی‌توانند برای خود تابعیت بگیرند، اما فرزندشان تابعیت کانادا خواهد داشت. این تابعیت تا سن ۱۸ سالگی ماندگار است. پس از آن اگر فرد شرایط اقامت در کانادا را داشته باشد، تابعیت و اقامت او قطعی خواهد شد.

اقامت  از طریق ازدواج

یکی از روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا برای فارغ‌ التحصیلان ازدواج با یک شهروند کانادایی است.‌ در صورتی که فرد در زمان تحصیل در کانادا با یک فرد کانادایی ازدواج کند، می‌تواند اقامت و تابعیت این کشور پهناور را دریافت کند. متقاضی باید دقت کند که ازدواج صوری و یا دروغین نباشد. اگر به قصد اخذ اقامت کانادا و فریب دولت کانادا انجام شود، مدارک فرد باطل خواهد شد و طرفین هم جریمه خواهند شد.

متقاضی باید بتواند حقیقت ازدواج خود را اثبات کند.‌ زوجین باید حداقل ۱۸ سال داشته باشند. همسر کانادایی باید توان مالی برای اداره زندگی مشترک را داشته باشد. دو نفر باید در زیر یک سقف زندگی کنند و زندگی مشترک داشته باشند. در این شرایط به شخص خارجی اقامت موقت سه ساله داده می‌شود که پس از گذر سه سال در صورتی که ازدواجشان پایدار باشد، به فرد تابعیت و اقامت داده می‌شود.

اقامت در کانادا و اخذ تابعیت کانادایی

آخرین مرحله در مهاجرت به کانادا گرفتن تابعیت کانادا است. تفاوت تابعیت و اقامت در این است که گاهی فردی اقامت کانادا را دارد، اما تابعیت ندارد، یعنی حق شرکت در رای‌گیری‌ ها‌ را ندارد. از تمامی امتیازات و امکانات برخوردار است. اما اجازه تصدی پست‌ های امنیتی و حساس را ندارند.‌ در همه روش‌ های اقامت پس از تحصیل در کانادا، متقاضی مستقیما نمی تواند تابعیت کانادا به دست آورد و باید ابتدا اقامت دائم کانادا را کسب نموده و پس از گذشت چند سال جهت گرفتن تابعیت کانادایی درخواست دهد.‌

در اغلب روش‌ها فرد پس از ۳ سال اقامت دائم در کشور کانادا می‌تواند، برای اخذ تابعیت و پاسپورت کانادایی درخواست دهد و اقدام کند. با گرفتن پاسپورت و تابعیت اجازه شرکت در تمامی برنامه‌ها را خواهد داشت.

نیروی کار ماهر فدرال

نیروی کار ماهر فدرال هم یکی دیگر از روش‌‌ های گرفتن اقامت پس از تحصیل در کانادا است. دانشجو با این روش می‌‌تواند به عنوان یک دانشجوی فارغ التحصیل شده از کانادا در ردیف گزینه‌ هایی به حساب آید که قرار است اقدامات دائم را به او داده شود. این برنامه مهاجرتی طبق شایستگی متقاضی انجام می‌شود. اگر امتیاز بالایی در مصاحبه بگیرد، موفق به دریافت دعوتنامه خواهد شد و می‌‌تواند برای اقامت دائم پذیرفته شود.

اگر هم در میان‌ افراد فارغ التحصیلی است که تجربه کار ندارد، نباید از طریق این روش اقدام کند، چون به هیچ وجه نمی‌تواند مهارت خودش را ثابت کند. دانشجویانی که چنین تقاضایی دارند باید بتوانند دوره‌ های آموزش در کار را بگذرانند تا بتوانند موفق عمل کنند.

سیستم اکسپرس اینتری

این روش در میان همه روش‌ های موجود بهترین راه برای گرفتن اقامت محسوب می‌شود. سیستم اکسپرس اینتری که به آن ورود سریع هم گفته می‌شود، یک سیستم مهاجرتی است که دولت کانادا از سال ۲۰۱۵ آن را به عنوان یک روش آسان و سریع برای مهاجرت و اقامت در نظر گرفته و متقاضی از این روش می‌‌تواند، موفق به گرفتن اقامت دائم در این کشور بشود.‌ تمامی مناطق کانادا می‌توانند از این روش مهاجرتی برای پذیرش استفاده کنند.

سیستم اکسپرس انتری شامل تعداد متنوعی از برنامه‌ های مهاجرتی است که افراد فارغ التحصیل از دانشگاه‌ های کانادا می‌توانند از آن استفاده کنند و در کانادا اقامت پس از تحصیل داشته باشد. کشور کانادا برای نیروهای تحصیل کرده و زبده شرایط خاصی مهیا می‌کند، تا بتوانند وارد بازار کار شوند. پس از ورود به بازار کار اقامت دائم هم داده خواهد شد.

بهترین شهرها برای اقامت پس از تحصیل کانادا

برای اطلاع پیدا کردن از بهترین شهرها برای اقامت پس از تحصیل در کانادا، می‌توانیم نرخ بیکاری در شهرهای مختلف کانادا را در نظر گرفته و شهری که کمترین نرخ بیکاری و همچنین بیشترین فرصت‌های شغلی را برای اقامت دارد را انتخاب کنیم. به طور کلی نرخ بیکاری در سال‌های اخیر در کشور کانادا از 13 درصد به 10 درصد کاهش داشته است. و شهرهایی مانند اپفورد میشن در استان بریتیش کلمبیا نرخ بیکاری در حدود 8.8 درصد را در بین تمامی شهرهای کانادا به خود اختصاص داده است. بعد از این شهر، شهر اتاوا با نرخ بیکاری 9 درصد و شهر مونکتون با نرخ بیکاری 9.1 جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. با در نظر گرفتن این موضوع می‌توان ایجاد مشاغل جدید را نیز بررسی نمود. استان بریتیش کلمبیا با ایجاد 70000 شغل جدید در سال‌های اخیر و همچنین نرخ بیکاری بسیار پایینی که داشته است می‌توان به عنوان بهترین شهر کانادا برای اقامت پس از تحصیل در نظر گرفته شود.

سخن پایانی

کشور کانادا کشوری مهاجر پذیر و مورد علاقه بسیاری از دانشجویان جهان است که تمایل دارند پس از تحصیل در این کشور اقامت دائم داشته باشند. در پاسخ به سوال چگونه اقامت پس از تحصیل در کانادا را اخذ کنیم، باید گفت راه‌ های متعددی برای متقاضیان پیشنهاد می‌شود که هر کس می‌تواند طبق شرایط و توان مالی خود اقدام به اخذ اقامت دائم کشور کانادا کند. اقامت از طریق‌ سرمایه گذاری، فرزندآوری، ازدواج، پناهندگی و تابعیت می‌توان اقامت دائم این کشور را اخذ کرد. نیروی کار ماهر و  سیستم اکسپرس اینتری هم از دیگر روش‌ های اخذ اقامت کانادا محسوب می‌شود. متقاضیان تا ۶ ماه پس از اتمام تحصیل فرصت دارند، تا برای گرفتن اقامت دائم اقدام کنند.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
24 اکتبر 2023

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp