info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

پرطرفدارترین رشته های تحصیلی آلمان

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

همیشه سؤالی که مطرح است، این است که بهترین رشته های تحصیلی در آلمان برای مهاجرت کدامند؟

توجه داشته باشید که آلمان به خاطر داشتن دانشگاه‌های معتبر همچون شیلر، بن، فرایبورگ و برلین همیشه متقاضیان زیادی برای مهاجرت تحصیلی را پذیرش می‌کند. در این بین، برخی از رشته‌ها شانس پذیرش بسیار بالاتری دارند. برخی از مهاجرین هم علاوه بر شانس پذیرش به بازار کار هم توجه زیادی دارند.

این نکته را به خاطر داشته باشید عوامل زیادی برای پذیرش وجود دارد. این که نظام آلمان چه نوع مدرک تحصیلی را تأیید می‌کند، خود یک موضوع بسیار مهم است. حداقل نمرات درسی شما هم یکی از عوامل کلیدی به شمار می‌آید. نوع مدرک معتبر زبانی که ارائه می‌دهید، درخواست ویزای تحصیلی و بسیاری از عوامل دیگر قطعاً نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

قبل از اینکه در مورد بهترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی حرف بزنیم، باید شرایط تحصیلی در این کشور را مورد بررسی قرار دهیم. در مقاطعی مانند کارشناسی و کارشناسی ارشد، تحصیل در دانشگاه‌های این کشور رایگان هستند. البته چند دانشگاه زبان انگلیسی هزینه معقولانه‌ای را دریافت می‌کنند. داشتن مدرک زبان آلمانی سطح B1 یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است.

·       تحصیل در آلمان با معدل پایین

تأثیر معدل را در افزایش شانس پذیرش در این کشور نمی‌توان دست کم گرفت. شما زمانی باید به دنبال بهترین رشته های تحصیلی در آلمان برای مهاجرت باشید که از بابت معدل خود خیال آسوده‌ای داشته باشید. ولی اگر به هر دلیلی معدل بالایی ندارید، انجام یک سری کارها می‌تواند در این شرایط به شما کمک کند.

آماده کردن مدرک زبان و سابقه کاری، دو اقدام مهم برای جبران کسری معدل است. برخی از رشته‌های خاص هم بدین ترتیب، به راحتی پذیرش می‎شوند و چه بسا برخی از مهاجرین تحصیلی با معدل پایین در رشته‌های پزشکی مشغول به تحصیل شده‌اند. ارائه انگیزه‌نامه، ارائه رزومه قوی، مدرک زبان خصوصاً زبان آلمانی و کپی مدارک تحصیلی همگی جزء مدارکی هستند که شانس اپلای شما را افزایش می‌دهند.

 

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان برای مهاجرت چه رشته هایی هستند؟

رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، حقوق، مهندسی، مدیریت و اقتصاد و معماری جزء بهترین رشته های تحصیلی در آلمان 2024 معرفی شده‌اند. هیچ شک و تردیدی نیست که دانشجویان بین المللی، رشته‌هایی را در آلمان برای تحصیل خود انتخاب می‌کنند که این رشته‌ها بازار کار خوبی داشته باشند و بتوانند به واسطه آن اقامت دائم این کشور را به دست آورند.

رشته‌های گفته شده از جمله رشته‌هایی هستند که شانس ورود به بازار کار را در این کشور یا کشور دیگری به راحتی افزایش می‌دهند. توجه داشته باشید که به بهترین رشته‌های تحصیلی در سال 2024 در آلمان اشاره کردیم. ولی اگر بخواهیم به صورت مجزا حرفی برای گفتن داشته باشیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که شامل:

·       بهترین رشته‌های تجربی

برنامه‌‌های تحصیلی پزشکی عمومی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، داروسازی، فیزیوتراپی، رادیولوژی، توانبخشی، ژنتیک، زیست شناسی و گیاه شناسی را می‌توان جزء بهترین رشته‌های تجربی معرفی کرد. حال بهترین برنامه در این بین، دوره تخصص پزشکی یعنی جراحی عمومی، چشم پزشکی، تخصص بیهوشی، پزشک اطفال و جراح قلب هستند.

·       بهترین رشته‌های انسانی

بهترین رشته های تحصیلی در آلمان برای مهاجرت در شاخه انسانی هم تنوع دارند. برنامه‌های تحصیلی علوم تربیتی، روانشناسی، علوم سیاسی، علوم اجتماعی، مددکاری اجتماعی، علوم ورزشی و تربیت بدنی، اقتصاد، روانشناسی، حقوق، مدیریت و روزنامه نگاری هم جزء پولسازترین رشته‌های شاخه انسانی معرفی شده‌اند. ناگفته نماند که رشته‌های هنری هم زیر مجموعه این شاخه هستند. موسیقی، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی را می‌توان سه رشته محبوب برای انتخاب مهاجرین در این شاخه بیان کرد.

·       بهترین رشته‌های ریاضی

طیف وسیعی را باید برای رشته‌های مربوط به شاخه ریاضی معرفی کرد. اگر به دنبال رشته‌های فنی هستید، می‌توان به برنامه‌های تحصیلی مهندسی عمران، مهندسی مکانیکی، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مهندسی شیمی، لیسانس مهندسی الکترونیک، لیسانس در صنایع غذایی، مهندسی هوافضا، مهندسی محیط زیست، مهندسی صنایع و مهندسی برق اشاره کنیم. رشته‌های گفته شده هم جزء بهترین رشته های تحصیلی در آلمان برای مهاجرت به شمار می‌آیند.

نحوه انتخاب بهترین دانشگاه برای تحصیل در آلمان

حال که در مورد بهترین رشته های تحصیلی در آلمان برای مهاجرت صحبت کردیم، بهتر است در مورد نحوه انتخاب دانشگاه هم اطلاعاتی را ارائه دهیم. شما باید به رتبه دانشگاه مورد نظر توجه کنید. برخی از دانشگاه‌های آلمان نسبت به دیگری از رتبه بالاتری برخوردار هستند؛ چراکه برنامه‌های آموزشی و امکانات قابل قبول‌تری را ارائه می‌دهند.

هزینه تحصیل هم خود یکی دیگر از فاکتورهای اصلی به شمار می‌آید. همان‌طور که گفته شد برای تحصیل در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس، برخی از دانشگاه‌هایی که با زبان انگلیسی تدریس کرده، فقط هزینه دریافت می‌کنند. به عنوان مثال دانشگاه بادن-وورتمبرگ یک دانشگاه دولتی است که از دانشجویان غیر اتحادیه اروپا هر ترم 1500 یورو را دریافت می‌کند.

تنوع آموزشی هم بحث مهم دیگری است که برای مهاجرت تحصیلی و انتخاب یک دانشگاه مناسب باید در آلمان به آن توجه داشته باشید. برخی از رشته‌ها در برخی از دانشگاه‌ها از عملکرد بهتری برخوردار هستند. به همین دلیل، بعد از انتخاب رشته مورد نظر خود باید وضعیت دانشگاه را بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا این دانشگاه می‌تواند در شاخه رشته شما امکانات و برنامه‌های تحصیلی مناسبی را ارائه دهد یا خیر.

دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ، دانشگاه روپرشت کارل هایدلبرگ، دانشگاه آزاد برلین، دانشگاه هومبولت برلین،         دانشگاه RWTH آخن، دانشگاه بن، دانشگاه فریبورگ و دانشگاه توبینگن جزء دانشگاه‌هایی با رتبه برتر به حساب می‌آیند.

 

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
28 مارس 2024

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp