info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

راهنمای کامل مهاجرت کاری به امریکا

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
Work immigration to America

ویزای کار در آمریکا برای ایرانیان از جمله ویزاهایی است که به شدت مورد استقبال قرار می‌گیرد تا ایرانیان بتوانند بدون دغدغه به کار و فعالیت در آمریکا بپردازند. کارفرما در آمریکا باید در ابتدا از وزارت کار این کشور، مجوز و گواهی کار را دریافت کند. سپس نوبت به تکمیل فرم درخواست و ارسال آن توسط کارفرما می‌رسد. ناگفته نماند که برخی از ویزاهای کاری هم در آمریکا به شکلی هستند که متقاضی خود می‌تواند درخواست مهاجرت را به ثبت برساند. ما در ادامه در این مورد بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

انواع ویزای کار آمریکا

بهتر است از همین ابتدای ماجرا در مورد انواع ویزای کاری آمریکا با شما صحبت کنیم. شما این اختیار را دارید تا از ویزای غیر مهاجرتی موقت، ویزای دانشجویی، ویزای بازدید موقت برای تجارت یا ویزای کارگران دائمی (مهاجر) استفاده کنید. یکی از نکاتی که برای دریافت ویزای کار در آمریکا باید مدنظر داشته باشید، این است که اشتغال را برای یک مدت زمان مشخص در نظر بگیرید. در ادامه بیشتر در مورد انواع ویزای کار با شما صحبت خواهیم کرد.

·       ویزای کار نوع H

ویزای کار H-1B آمریکا تنها برای آن دسته از افرادی صادر می شود که در زمینه‌ خاص دانشگاهی یا فنی تخصص دارند. بدین ترتیب، افراد با این نوع ویزا 3 سال می‌توانند به کار و فعالیت در آمریکا بپردازند. پیشنهاد کار از آمریکا و داشتن مدرک لیسانس از جمله شروطی است که برای دریافت ویزای کار نوع H باید در نظر گرفت.

H-2A هم برای آن دسته از افرادی صادر می‌شود که کارگر فصلی هستند و تنها 1 سال می‌توانند در ایالت متحده آمریکا اقامت داشته باشند. ویزایی مانند H-2A از جمله ویزاهای کاری است که به هیچ عنوان دائمی نبوده و برای فصول خاصی صادر می‌شود و کشاورزان از آن بیشتر استفاده می‌کنند. اگر دولت اجازه ورود نیروی خارجی را در حوزه کشاورزی صادر کند، می‌توان از این نوع ویزا استفاده کرد.

H-2B هم جزء ویزاهای موقتی است و تنها دولت می‌تواند آن را صادر کند. H-3 هم از جمله ویزاهای کار آمریکا است که افرادی می‌توانند استفاده کنند که قصد دارند از یک دوره آموزشی خاصی در آمریکا استفاده کنند که در این دوره در کشور متقاضی برگزار نمی‌شود.

·       ویزای کار نوع I

یکی دیگر از انواع ویزای کار در آمریکا برای ایرانیان ویزای کار نوع I است. این ویزا برای افرادی مناسب است که قبلاً در شرکتی مشغول به کار بودند و در این بین، ویزای L-1A صادر می‌شود تا این افراد بتوانند در سطح مدیریتی فعالیت داشته باشند. مدت اعتبار این نوع ویزا 3 سال است.

·       ویزای کار نوع O

ویزای کار نوع O برای فردی مناسب است که در حوزه صنایع می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. حتی اعضای خانواده هم می‌توانند از این ویزای کاری آمریکا استفاده کنند. این ویزای غیر مهاجرتی و موقت کاری باعث می‌شود تا اگر توانایی و استعداد خاصی دارید، بتوانید در آمریکا به دنبال فرصت‌های شغلی بیشتری باشید.

ویزای O-1A به افرادی که توانایی خاصی در حوزه آموزش، تجارت و ورزش دارند، تعلق می‌گیرد. ویزای O-1B برای افرادی که در صنعت فیلم و تلویزیون توانمند هستند، مناسب است. افراد هنرمند و ورزشکار هم از ویزای O-2 می‌توانند استفاده کنند. ویزای O-3 هم برای همسر و فرزندان افرادی که ویزای O-1 و O-2 دارند، مناسب است.

·       ویزای کار نوع P

افرادی که قرار است از ویزای P-1 استفاده کنند، باید در رویداد ورزشی خاصی در آمریکا شرکت کنند یا قصد عضویت در تیم خاصی در این کشور را داشته باشند. ویزایی دیگر به نام P-2 هم که یک نوع ویزای کاری است، برای افرادی که در حال رفت و آمد تجاری هستند مناسب است. کسانی هم که هدف آن‌ها هنری است از ویزای کاری P-3 می‌توانند در خاک آمریکا استفاده کنند.

·       ویزای کار (EB)

این نوع ویزا دارای اولویت‌بندی است. ویزای EB-1 به افرادی با توانایی خاص اعطا می‌شود و می‌توان گفت که این ویزا بدون گواهی کار ارائه می‌شود و عمدتاً اعضای خانواده دارندگان ویزای کارت سبز، می‌توانند به دریافت ویزای EB-1 اقدام کنند.

افرادی که هم در زمینه خاصی تجربه کاری بالایی حداقل 10 سال را دارند، می‌توانند از ویزای کار EB2 (اولویت دوم) استفاده کنند. کارگری که پیشنهاد کاری از فردی آمریکایی دریافت کند یا دارای مدرک لیسانس باشد، ویزای کار آمریکا EB3 برای وی مناسب است.

ویزای کار EB4 (اولویت چهارم) تنها برای برخی از کارگران مذهبی، کارمندانی که بازنشسته سازمان‌های بین المللی هستند یا کارمندانی که در پست‌های خدمات خارجی آمریکا فعالیت می‌کنند مناسب است. سرمایه گذاران مهاجری که خارجی هستند هم از ویزای کار EB5 می‌توانند استفاده کنند. شما اگر متقاضی راه اندازی شرکتی با سرمایه حداقل 900 هزار دلار هستید، این ویزا را به شما توصیه می‌کنیم.

·       ویزای کار آمریکا F

دانشجویان عزیز می‌توانند ازویزای کار آمریکا F استفاده کنند. به هر حال، دانشجویان شاید در طی سال تحصیلی اول قادر به کار کردن نباشند، ولی بعد از یک سال تحصیلی می‌توانند از این ویزای کار استفاده کنند.

·       ویزای کار B-1

افرادی که قصد تجارت کوتاه مدت را دارند، با این ویزای کاری در طی 6 ماه می‌توانند به کار و فعالیت در آمریکا بپردازند و البته ویزا را برای 6 ماه بعد خود هم تمدید کنند.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار در آمریکا

برای دریافت ویزاهای گفته شده باید با مدارک لازم ویزای کار آمریکا آشنا باشید. مدارک هویتی مانند پاسپورت جزء اولین مدارک به شمار می‌آیند. عکس پاسپورت شما باید کاملاً جدید و بروز باشد. داشتن پیشنهاد کاری هم یکی از شروط اصلی به شمار می‌آید.

مدرکی مبنی بر مهارت زبان انگلیسی را هم نباید فراموش کنید. مدرک دانشگاهی حداقل لیسانس را در کنار یک سابقه کاری معتبر را هم باید ارائه دهید. فرمی که به درخواست کاری شما مربوط است را هم باید تکمیل کرده و در بین مدارک لازم جای دهید. گواهی مبنی بر عدم سوء پیشینه و رزومه کاری را هم فراموش نکنید.

سخن پایانی

مهاجرت به آمریکا از طریق کار به هیچ عنوان کار سختی نیست ولی اگر با مشاورین کاربلد در ارتباط باشید. امروزه متقاضیان زیادی علاقه دارند تا برای کار به آمریکا مهاجرت کنند ولی به دلیل عدم دانش کافی، با هزینه‌ های سرسام‌آور و روش‌های خطرناکی روبرو می‌شوند، به همین دلیل قبل از اقدام به هر کاری با مشاورین ما در این مجموعه در ارتباط باشید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
14 اکتبر 2023

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp