info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

راهنمای مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

آلمان یکی از کشورهایی است که به واسطه اقتصاد قوی و کیفیت بالای زندگی نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که یکی از آن ها سرمایه گذاری در این کشور است. آلمان این شرایط را فراهم کرده تا افراد مبلغی را در این کشور سرمایه گذاری کرده و به واسطه آن اقامت خود را دریافت کنند. در این مقاله می‌خواهیم راهنمای مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری را بررسی کنیم. تا پایان این مقاله با ما همراه شده و با این روش مهاجرت بیشتر آشنا شوید.

سرمایه گذاری یکی از راه‌های اخذ اقامت آلمان است و شما با راه اندازی یک کسب و کار در آن می‌توانید ویزای خود را دریافت کنید. اعتبار این ویزا ۳ سال است و با استفاده از آن می‌توانید خانواده خود را نیز به آلمان ببرید. با این ویزا خانواده شما می‌توانند در این کشور تحصیل کرده و همزمان با شما برای اقامت دائم درخواست دهند. توجه کنید که این ویزا را بعد از ۳ سال باید تمدید کرده و بعد از ۲ سال با مراجعه به اداره امور مهاجرت آلمان ویزای اقامت دائم خود را دریافت کنید. اگر طی این ۵ سال مالیات خود را پرداخت کرده باشید و هیچ سوء سابقه کیفری برایتان ثبت نشده باشد، راحت می‌توانید اقامت دائم خود را بگیرید.

سرمایه گذاری در آلمان

سرمایه گذاری در آلمان یکی از روش‌های اخذ ویزا و اقامت دائم این کشور است. این کار یکی از اقدامات دولت این کشور است که برای بالا بردن اقتصاد خود انجام می‌دهد. درست است که اقتصاد آن در جهان در سطح بالایی قرار دارد، اما باز هم از این طریق اقتصاد خود را قوی‌تر کرده و هم اینکه برای دیگر افراد شغل ایجاد می‌کند.

بهترین شرایط سرمایه گذاری در آلمان

خرید بیزینس، ثبت شرکت، راه اندازی کسب و کار و خرید اوراق بهادار بهترین روش سرمایه گذاری در آلمان است. فرد متقاضی باید یک طرح جامع و قدرتمندی را ارائه دهد که دولت آلمان سودمند بودن آن را تایید کند. کار شما باید برای اقتصاد این کشور خوب بوده و اشتغالزایی کرده باشد. برای این روش باید فرد ۱۸ الی ۴۵ سال سن داشته باشد. همچنین داشتن سرمایه کافی برای تامین هزینه‌ها از نکات‌ مهمی است که باید به آن توجه شود.

چگونه در آلمان سرمایه گذاری کنیم؟

اگر از نظر مالی وضعیت خوبی دارید، حتما به این مورد فکر کنید. شما می توانید به روش‌های مختلف در این کشور سرمایه گذاری کنید که بسته به شرایط خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.‌ سرمایه گذاری در کشور آلمان از طریق ثبت شرکت یکی از روش‌های پرطرفداری است که افراد آن را انجام می‌دهند. همچنین می‌توانید از طریق خود اشتغالی نیز در این کشور سرمایه گذاری کنید. در این صورت شما باید یک طرح خوب ارائه داده باشید و یا اینکه شغل شما در آلمان متقاضی داشته باشد.  سرمایه گذاری در کشور آلمان از طریق خرید ملک و از طریق کارآفرینی از دیگر روش‌هایی است که می‌توان آن را انجام داد. همچنین می‌توانید از طریق خرید اوراق قرضه دولتی و خرید بیزینس در آلمان سرمایه گذاری کنید.

سرمایه گذاری در آلمان و شرایط اخذ ویزا با حداقل هزینه

برای سرمایه گذاری در آلمان فرد متقاضی باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد و یک طرح قوی را ارائه دهد. در کسب و کاری که قصد راه اندازی آن را دارید، باید تجربه بالایی داشته باشید تا به اهداف خود دست یافته و موفق شوید. بر اقتصاد آلمان تاثیر مثبت داشته باشید. حداقل ۵ نفر را در شرکت خود استخدام کرده و اشتغالزایی کرده باشید. از دیگر شرایط مورد نیاز نداشتن سابقه کیفری است. شما با داشتن این شرایط و با حداقل سرمایه حدود ۲۵۰۰۰ یورو می‌توانید سرمایه گذاری خود را انجام دهید.

مهاجرت سرمایه گذاری آلمان

مهاجرت سرمایه گذاری آلمان از راه‌های دریافت اقامت و زندگی در این کشور است. در این راستا باید مدارک مورد نیاز و سرمایه‌ای که برای کسب و کار خود نیاز دارید، را داشته باشید. مهاجرت از این طریق شاید هزینه بالایی داشته باشد، اما راحت است؛ زیرا شما یکی از افرادی هستید که به اقتصاد این کشور کمک خواهید کرد.‌ شرایط مورد نیاز برای سرمایه گذاری از اصولی است که باید رعایت شود، در غیر این صورت اقامت شما به مشکل می‌خورد.‌

روش‌های اخذ اقامت آلمان با سرمایه گذاری

راه اندازی کسب و کار بر مبنای فعالیت‌های حرفه‌ای: در این روش فرد باید در یک مغازه یه رستوران فعالیت اقتصادی داشته باشد. می‌توانید مجوزهای مربوطه و تاییدیه لازم از اداره بازرگانی را گرفته و کسب و کار خود را راه اندازی کنید. این کار را بدون ثبت شرکت نیز می‌توانید انجام دهید.

دفتر نمایندگی یا شعبه: اگر شما در ایران کارخانه یا شرکت واردات صادرات دارید، می‌توانید در آلمان شعبه‌ای تاسیس کنید. این کار به دو صورت وابسته و مستقل انجام می‌شود.

شرکت مسئولیت محدود: این روش بسیار ساده بوده و افراد زیادی آن را انجام می‌دهند. در این روش شما باید در ایران یک شرکت معتبر داشته باشید و در آلمان نیز یک شرکت مشابه همان تاسیس کرده و فعالیت اقتصادی خود را ادامه دهید. از مدارک لازم برای این روش مدارک مربوط به شرکت، اساسنامه و مدارک فرد متقاضی است.

شرکت تضامنی: این شرکت همانند نوع قبلی است، ولی مسئولیت و سهامداران آن‌ها با یکدیگر متفاوت هستند.

حداقل سرمایه گذاری در آلمان برای دریافت اقامت چقدر است؟

در واقع دولت آلمان مبلغی را به عنوان حداقل سرمایه گذاری برای دریافت اقامت تعیین نکرده است. اما با توجه به روال کار و تجربه حداقل مبلغی که برای این کار نیاز است حدودا ۳۶۰ هزار یورو است. با داشتن این مبلغ دولت آلمان متوجه می شود که کار شما می تواند برای افتصاد کشور مفید واقع شود.‌ حداقل مبلغی که تعیین می‌شود، معمولا به ماهبت و مدل کسب و کار شما بستگی دارد.

فرآیند و مراحل دریافت اقامت آلمان با سرمایه گذاری

نوشتن بیزینس پلن: اولین مرحله برای دریافت اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری نوشتن و تدوین یک طرح تجاری جامع یا بیزینس پلن است. در این طرح باید نکات و جزئیات ایده سرمایه گذاری شده آمده باشد. همچنین باید بگویید کار شما چگونه در اقتصاد آلمان موثر و سودمند است. ارزیابی بیزینس پلن بر عهده اتاق بازرگانی و صنعت آلمان است و باید طرحتان را برای سازمان ارسال کنید. پس از تایید طرح می‌توانید بقیه مراحل را طی کنید.

درخواست ویزای خود اشتغالی: برای دریافت ویزای خود اشتغالی برای انجام کارآفرینی باید از طریق سفارت آلمان در ایران اقدام کنید. صدور این ویزا بین ۴ الی ۶ ماه زمان برده و محوز اولیه ورود شما به آلمان برای سرمایه‌گذاری است.

ورود به آلمان و دریافت مجوز اقامت: پس از آن که وارد آلمان شدید، باید به سازمان امور مهاجرت مراجعه کرده و مجوز اقامت خود را دریافت کنید. این مجوز موقت بوده و اعتبار آن تا ۳ سال است.

دریافت اقامت دائم آلمان: اگر ظرف سه سال اول اهداف کسب و کارتان در آلمان محقق شده و برای اقتصاد این کشور مفید بوده باشید، تمدید مجوز اقامت راحت انجام می‌شود.‌ با گرفتن اقامت دائم از نظر وضعیت اقامتی امنیت و اطمینان خاطر پیدا می‌کنید.

ارائه درخواست تابعیت آلمان: پس از آنکه ۸ سال از اقامت شما در آلمان بگذرد، می‌توانید برای دریافت پاسپورت آلمانی اقدام‌ نمایید. ناگفته نماند که در صورت مسلط بودن و ارتباط خوب با دیگران و ادغام یافتن با جامعه آلمان می‌توانید طی ۶ سال تابعیت خود را دریافت کنید. با اخذ تابعیت و پاسپورت آلمانی شما یک شهروند آلمانی محسوب می‌شوید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

مزایای دریافت اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

اقتصاد قدرتمند: آلمان به دلیل موقعیت جغرافیایی، اقتصاد قدرتمند و نقش مهمی که در اتحادیه اروپا دارد یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری است. این کشور لقب غول اقتصادی اروپا را گرفته چون اقتصاد پرقدرت و منسجمی دارد. در صورت سرمایه‌گذاری در این کشور شما نیز به این غول اقتصاد پیوند می‌خورید.

کیفیت زندگی بالا: بازار کار پر رونق، سیستم تامین اجتماعی خوب، امنیت بالا و رفاه زندگی عالی همگی سبب شده‌اند کیفیت زندگی در این کشور بالا رود.‌ براساس شاخص توسعه انسانی این کشور رتبه ششم از نظر کیفیت زندگی در تمام جهان را دارد.

همراهی اعضای خانواده: اگر از طریق سرمایه‌گذاری مهاجرت کنید، اعضای درجه یک خانواده نیز می‌توانند در این کشور به شما ملحق شوند. می‌توانید همزمان با خود برای ویزای اعضای خانواده نیز اقدام‌ کرده و یا بعدا از طریق ویزای الحاق به خانواده می‌توانند مهاجرت کنند.

دریافت تابعیت آلمان: با انجام سرمایه‌گذاری می‌توانید اقامت دائم و در نهایت تابعیت این کشور را بگیرید. با داشتن پاسپورت آلمان می‌توانید به بیش از ۱۸ کشور در جهان بدون ویزا سفر کنید.

محدودیت‌ها و معایب دریافت اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به آلمان هزینه زیادی داشته و برای دریافت اقامت آن باید هزینه نسبتا بالایی پرداخت شود. شما ملزم به ارائه مدارک مربوط به فعالیت افتصادی در کشور مبدا هستید. همچنین هزینه تمدید این اقامت و مالیاتی که سالانه به آن تعلق می‌گیرد، نیز زیاد و قابل توجه است. برای سرمایه‌گذاری در آلمان حداقل هزینه‌ای که درنظر گرفته شده است، نیز بالا است. از دیگر معایب این روش اقامت این است که هر مجموعه‌ای نمی‌تواند نمایندگی و یا شعبه افتتاح کند.

اخذ اقامت آلمان با سرمایه گذاری چقدر طول می‌کشد؟

برای گرفتن اقامت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری حدودا ۷ الی ۹ ماه زمان نیاز است. این مدت بسته به شرایط شما کم و زیاد می‌شود. اما افراد زیادی حاضرند این بازه زمانی چه بسا بیشتر از این مدت را منتظر بمانند. زیرا دریافت اقامت آلمان آرزوی بسیاری از افراد است.

سخن پایانی

در این مطلب به راهنمای مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری پرداختیم. سرمایه گذاری از روش‌های دریافت اقامت آلمان است که در صورتی که توان مالی آن را دارید، بهترین روش است. این کار به روش‌های مختلف انجام می‌شود. با دریافت این ویزا از طریق سرمایه‌گذاری در آلمان می‌توانید خانواده درجه یک خود را نیز به آلمان و نزد خود برده و برایشان ویزا دریافت کنید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
01 نوامبر 2023

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp