info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

راهنمای اخذ اقامت استرالیا از طریق تولد فرزند

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

افرادی که تصمیم دارند به استرالیا مهاجرت کنند، می‌توانند از روش‌های مختلفی اقدام نمایند. تولد فرزند یکی از روش‌هایی است که در این سال‌های اخیر در بین روش‌های دیگر بیشتر استفاده می‌شود. این کشور جهت اعطای اقامت توسط تولد از اصل خون پیروی می‌کند. به این صورت نیست که هر فردی جهت تولد فرزند خود به استرالیا رفته و تابعیت استرالیا را دریافت کند. برای دریافت اقامت باید حتماً یکی از والدین یا هر دوی آن‌ها تابعیت استرالیا را داشته باشند. در ادامه این مطلب برای شما کاربران عزیز راهنمای اخذ اقامت استرالیا از طریق تولد فرزند را قرار می‌دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

شرایط تولد فرزند و زایمان در استرالیا و اخذ اقامت

برای گرفتن اقامت هر کشوری از جمله استرالیا از طریق تولد فرزند دو قانون وجود دارد. یکی از قانون‌ها اصل خون و قانون دیگر اصل خاک است. این دو اصل جهت اقامت دریافت اقامت به شرح ذیل هستند:

اصل خاک

در کشورهای مهاجر پذیر برای پذیرش، اصل خاک اجرا می‌شود. این اصل به این صورت است که اگر فردی در کشتی، در آسمان و محدوده هوایی یک کشور، قلمرو و … متولد شود، به عنوان شهروند آن کشور شناخته می‌شود. این مبحث هیچ ارتباطی به ملیت یا شهروند والدین و حتی نوع اقامت آن‌ها نداشته و امکان دارد اقامت آن‌ها حتی قانونی یا غیر قانونی باشد که در آن خللی ایجاد نمی‌شود. کانادا و آمریکا از کشورهای توسعه یافته دنیا بوده که از این اصل پیروی می‌کنند. حتی اگر مسافری در قلمرو این کشور زایمان کند، از اصل خاک پیروی شده و می‌توانند اقامت آن را داشته باشند. برخی از کشورهایی همچون مکزیک، اروگوئه، ونزوئلا، پاناما، شیلی، پرو، آرژانتین، کلمبیا، هندوراس و … نیز از این اصل پیروی می‌کنند. کشورهای دیگری همچون آلمان، فرانسه، ایران و ایرلند جهت جلوگیری از مهاجرت‌های غیرقانونی برای این اصل خاک شرط‌هایی را تعیین کرده‌اند و به همین راحتی‌ها اقامت به این افراد داده نمی‌شود.

اصل خون

اصل خون درست در روبروی اصل خاک قرار دارد. کشورهایی همچون آلمان، فنلاند، ارمنستان، استونی، هندوران و … از این پیروی می‌کنند؛ یعنی هر شخصی بر اساس ملیت ۱ یا هر دو والدین تعیین می‌شود.

اخذ اقامت استرالیا از طریق تولد فرزند

امروزه افراد بسیاری برای دریافت اقامت کشورهای مختلف به ویژه استرالیا اقدام می‌کنند. اخذ اقامت استرالیا از طریق تولد فرزند به سادگی امکان‌پذیر نیست. برای اینکه فردی بتواند به این صورت اقامت این کشور را دریافت کند، باید حتماً یکی از والدین تابعیت استرالیا داشته باشند. به این صورت صرف نظر از محل تولد فرزند متولد شده می‌تواند تابعیت کشور استرالیا را داشته باشد. همچنین اگر هر یک از والدین ویزای دائم استرالیا را داشته باشند، می‌توانند تابعیت این کشور را از آن خود کنند. پس از تاریخ ۱۹۸۶ اگر نوزادی در قلمرو و سرزمین استرالیا متولد می‌شد، در صورتی‌که یکی از والدین آن تبعه استرالیا یا اقامت دائم این کشور را داشته باشد، نوزاد متولد شده شهروند استرالیا محسوب می‌شود.

پاسپورت برای تولد در استرالیا

مهاجرین برای انتخاب کشور و دریافت تابعیت آن کشور نکته مهمی که در نظر می‌گیرند، بررسی رتبه پاسپورت کشور است. استرالیا از قدرتمندترین گذرنامه‌های سال جدید را دارد. این کشور در دو سال اخیر توانسته است ارتقا رتبه پیدا کند و الان پاسپورت استرالیا در رتبه ۶ جهانی قرار دارد. با دریافت پاس استرالیایی می‌توانید به ۸۶ کشور بدون حد و مرز بدون ویزا مسافرت و رفت و آمد داشته باشید. دریافت پاسپورت برای تولد در استرالیا آرزوی هر مهاجری است. در صورتی که بتوانید از دو اصل ذکر شده استفاده و پاسپورت این کشور را دریافت کنید، موفقیت بزرگی را کسب کرده‌اید.

اخذ اقامت و تابعیت برای والدین با تولد در استرالیا

کودکی که در کشور استرالیا متولد می‌شود، تابع وضعیت والدین است. اگر والدین نوزاد در کشور استرالیا اقامت موقت داشته باشند، کودک متولد شده نیز اقامت موقت دارد و به این صورت به کودک اقامت موقت داده خواهد شد و شهروند این کشور محسوب نمی‌شود. در این صورت اگر پدر و مادر بتوانند اقامت دائم کشور را دریافت کنند، برای کودک نیز اقامت دائم صادر می‌شود. اگر پدر و مادر کودک تازه متولد شده اقامت دائم داشته باشند، کودک نیز از همان ابتدای تولد اقامت دائم کشور را دریافت کرده و شهروند استرالیا محسوب می‌شود. حتی اگر یکی از والدین دارای اقامت دائم باشد، به فرزند نیز به صورت دائم اقامت داده می‌شود. اگر پدر یا مادر کودک شهروند کشور استرالیا باشد و یکی از آن‌ها اقامت موقت یا دائم استرالیا را داشته باشد، از همان ابتدای تولد کودک متولد شده شهروندی کشور استرالیا و تابعیت استرالیا دریافت می‌کند.

ویزای توریستی برای تولد در استرالیا

بسیاری از افراد به ویژه ایرانیان به دنبال این هستند که ویزای یک توریستی کشور را دریافت کرده و بتوانند در خارج از کشور زایمان داشته باشند و به این صورت تابعیت آن کشور را دریافت کنند. توجه کنید که زایمان در خارج از کشور کار چندان راحتی نیست. بسیاری از افراد که برای زایمان به کشور استرالیا مهاجرت می‌کنند، باید بدانند که هزینه‌هایی برای آن‌ها به همراه دارد. برای زایمان در استرالیا باید بدانید که هزینه‌ها مشخص نبوده اما به طور کلی بیمارستان‌ها در دو نوع دولتی و خصوصی وجود دارند. در صورتی که شهروند استرالیا نباشید، از خدمات دولتی بیمارستان نمی‌توانید استفاده کنید و حتماً باید از بیمارستان‌های خصوصی استفاده کنید که هزینه بالاتری را برای شما به همراه دارد. سعی کنید کشوری را انتخاب کنید که از اصل خاک پیروی می‌کند. در کشور استرالیا از اصل و قانون خاک پیروی نمی‌شود. شما با به دنیا آوردن بچه در استرالیا نمی‌توانید تابعیت این کشور را دریافت کنید، مگر اینکه یکی از والدین شهروند استرالیا باشد.

سخن پایانی

در این مطلب برای شما کاربران عزیز راهنمای اخذ اقامت استرالیا از طریق تولد فرزند را قرار دادیم. شما عزیزان اگر قصد دارید جهت دریافت اقامت و تابعیت این کشور از طریق تولد فرزند اقدام کنید، باید سعی کنید ابتدا قوانین این کشور را بررسی کنید. کشور استرالیا به راحتی تابعیت و اقامت از طریق تولد صادر نمی‌کند که باید حتماً یکی از والدین شهروند استرالیا باشد. در صورتی که یکی از والدین تابعیت این کشور را دارد به راحتی می‌توانید از طریق تولد فرزند برای او تابعیت استرالیا دریافت کنید. در غیر این صورت سعی کنید به کشورهای مهاجرت کنید که در آن قانون و اصل خاک پیروی می‌شود.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
30 اکتبر 2023

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp