info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

دانشگاه پادربورن آلمان

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

دانشگاه پادربورن آلمان در سال ۱۹۷۲ در شهر پادربورن تاسیس و راه‌اندازی شد. این دانشگاه، سابقه درخشانی در دارا بودن رتبه‌های بالا در رشته‌ های علوم کامپیوتر، مدیریت بازرگانی و زبان انگلیسی دارد. به دلیل کسب رتبه بالا در این زمینه هر ساله بر تعداد دانشجویان پذیرفته‌ شده افزوده می‌شود. این دانشگاه دارای ۵ دانشکده و ۷۰ دوره است که می‌تواند این فرصت را به شما بدهد که بتوانید در رشته‌ های مهندسی، علوم طبیعی، اقتصاد و مطالعات فرهنگی تحصیل نمایید. جالب است بدانید که ۱۰ درصد از کل جمعیت این شهر را دانشجویان تشکیل می‌دهند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با این دانشگاه و لیست رشته‌ها و شرایط اخذ پذیرش دانشگاه پادربورن آلمان بیشتر آشنا کنیم؛ پس اگر تمایل دارید در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوید این مطلب را از دست ندهید.

دانشکده های دانشگاه پادربورن

در دانشگاه پادربورن چندین دانشکده وجود دارد که عبارتند از:

  1. دانشکده مطالعات فرهنگی: این دانشکده، گروه مطالعات انگلیسی و آمریکایی، گروه آموزشی، الهیات پروتستان، ادبیات آلمانی و تطبیقی، تاریخ، علوم انسانی، الهیات کاتولیک، هنر، موسیقی، مطالعات عاشقانه، پارچه، مطالعات رسانه را شامل می‌شود.
  2. دانشکده اقتصاد: رشته‌ های دانشکده اقتصاد شامل موارد زیر هستند: گروه مدیریت، اقتصاد، مالیات، حسابداری و امور مالی، حقوق، انفورماتیک تجارت، بخش ،آموزش تجارت
  3. دانشکده علوم طبیعی: این دانشکده شامل رشته‌ های فیزیک، شیمی، ورزش و بهداشت
  4. دانشکده مهندسی مکانیک: در این دانشکده ۱۶ استاد و چهار موسسه تحقیقاتی بین‌رشته‌ای و بین‌دانشکده فعالیت می‌کنند.
  5. دانشکده مهندسی برق، علوم کامپیوتر و ریاضیات

شرایط پذیرش در دانشگاه پادربورن آلمان

هر دانشجویی از هر کجای دنیا می‌تواند به آلمان مهاجرت کند و در دانشگاه رایگان آلمان تحصیل کند؛ اما برای پذیرش شدن در این دانشگاه هم دارا بودن شرایطی لازم است از جمله آنها شامل موارد زیر می‌شود:

  • دارا بودن مدرک تحصیلی ورود به دانشگاه
  • اثبات مهارت در زبان انگلیسی یا آلمانی که بستگی به زبان تحصیل شما دارد
  • شرکت کردن در امتحان ورودی برای دوره‌های موسیقی، هنر و ورزش الزامی است
  • برخی از رشت ه‌های این دانشگاه متقاضی زیادی دارند به همین دلیل تنها متقاضیانی پذیرفته می‌شوند که شرایط خاصی داشته باشند و از نمرات بالایی برخوردار باشند و برای این منظور دفتر بین‌المللی، نمره فرد را با سیستم درجه‌بندی آلمان مطابقت می‌دهد‌.
  • اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید باید مدارک کارشناسی شما مرتبط با رشته مورد نظر باشد که توسط دانشگاه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه پادربورن

برای پذیرش در این دانشگاه دارا بودن مدارک زیر مورد نیاز است:

  • مدارک تحصیلی
  • کامل کردن و امضای فرم درخواست
  • تصویر شناسنامه یا گذرنامه
  • برای دوره‌هایی که محدودیت در پذیرش دانشجو دارند ارائه نامه پذیرش نیاز است.
  • فتوکپی گواهی صلاحیت ورود به دانشگاه
  • مدارک مربوط به بیمه درمانی
  • اثبات پرداخت هزینه‌های تحصیل در ترم
  • افرادی که زیر سن قانونی هستند باید از طرف نماینده قانونی اعلام رضایت شوند‌.

امکانات دانشگاه پادربورن آلمان

در این دانشگاه امکانات زیادی برای دانشجویان فراهم است که می‌توانند از آنها استفاده کنند. از جمله امکانات آن می‌توان به کتابخانه آن اشاره کرد. این دانشگاه فرصت تحقیق و تدریس فوق‌ العاده‌ای را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند و علاوه بر آنها برای دانشجویان خود امکانات ورزشی و فرهنگی خوبی را مهیا می‌کند تا بتوانند در مناسبت‌ های مختلف دانشجویی فعالیت کنند. از امکانات دیگر این دانشگاه این است که در آن کافه تریا وجود دارد که دانشجویان می‌توانند از آن برای گذراندن اوقات فراغت و گفتگو با دانشجویان دیگر استفاده کنند.

خوابگاه دانشگاه

در دانشگاه پادربورن آلمان اتحادیه دانشجویی دانشگاه اداره خوابگاه دانشجویی را بر عهده دارد و گزینه‌ های اقامتی مختلفی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. شما باید برای اقامت در خوابگاه این دانشگاه اقدام به درخواست آنلاین کنید. برای دریافت اتاق در یکی از خوابگاه‌ های آن ممکن است تا ۹ ماه در انتظار بمانید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در صورتی که قصد استفاده از خوابگاه دانشجویی این دانشگاه را دارید هرچه سریع‌تر اقدام به ثبت‌ نام کنید و در لیست انتظار قرار گیرید تا زودتر به هدف خود برسید حداکثر زمانی که یک دانشجو می‌تواند از خوابگاه دانشجویی آن استفاده کند ۶ ماه است.

هزینه های تحصیل در دانشگاه پادربورن

هزینه‌هایی که یک دانشجو در طول تحصیل در این دانشگاه باید بپردازد شامل موارد زیر می‌شود:

  • هزینه ترم: هزینه ترم مبلغی است که یک دانشجو باید در هنگام تحصیل یا قبل از شروع ترم تحصیلی بپردازد. این مبلغ شامل هزینه‌های دانشجویی و هزینه بلیط رفت‌وآمد شهری می‌شود.
  • بیمه درمانی: هزینه اجباری دیگری که برای دانشجو باید صرف شود بیمه درمانی است که بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای میزان خاصی را برای دانشجویان در نظر می‌گیرند.
  • هزینه زندگی: هزینه زندگی در بین افراد مختلف متفاوت است و شامل هزینه‌های خاصی همچون هزینه اجاره، لباس، غذا، فعالیت‌هایی که دانشجو در اوقات فراغت انجام می‌دهد و … هستند.

زبان های تحصیل در دانشگاه پادربورن آلمان

دوره‌ هایی که در این دانشگاه برگزار می‌شود معمولا به زبان آلمانی است ولی برخی از دوره‌ های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی انجام می‌شود که در ادامه این مطلب به صورت جداگانه در مورد آنها صحبت می‌کنیم.

شرایط زبانی برای دوره های آلمانی زبان

قبل از اینکه دوره آموزشی زبان آلمانی را شروع کنید باید ثابت کنید که در این زبان مهارت دارید برای این منظور اگر گواهی‌ نامه‌ های زیر را ارائه دهید شرایط مورد نیاز برای دوره آموزشی آلمانی زبان را دارید. گواهی‌نامه‌های مزبور عبارتند از:

  • گواهی DSH (حداقل DSH-2) که صدور آن طبق قوانین KMK به وسیله دانشگاه یا Studienkolleg آلمان انجام شده باشد.
  • Deutsches Sprachdiplom Stufe Il صادر شده توسط “Deutsche Kultursministerkonferenz”
  • گواهی TestDaF با سطح 4 در هر چهار مهارت
  • Feststellungprüfung به وسیله یک کالج معروف باشد که وابسته به یکی از دانشگاه های آلمان است.
  • گواهی Großes Deutsches Sprachdiplom توسط انستیتو گوته
  • telc Deutsch C1 Hochschule

اگر شما مهارت کافی در زبان آلمانی را ندارید، می توانید از این دوره‌های آموزش زبان آلمانی بهره‌مند شوید.

شرایط زبانی لازم برای دوره های زبان انگلیسی

برای اینکه بتوانید در دوره های تحصیلی انگلیسی زبان تحصیل کنید دانش زبان انگلیسی شما باید در سطح B2 باشد؛ همچنین باید مهارت خود در زبان انگلیسی را از طریق ارائه گواهی TOEFL (مبتنی بر اینترنت، 87 امتیاز)، آیلتس (5.5)، Cambridge ESOL (FCE) یا UNIcert II یا گواهی‌نامه‌ای که معادل آن باشد ارائه دهید. لازم به ذکر است که نمراتی که برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شود متفاوت هستند اما نباید بیشتر از دو سال از تاریخ دریافت این گواهی‌نامه‌ گذشته باشد.

سخن پایانی

دانشگاه پادربورن آلمان از دانشگاه‌های معروفی است که هر ساله افراد زیادی تمایل دارند در این دانشگاه به تحصیل بپردازند. برای اینکه بتوانید به این دانشگاه راه پیدا کنید ابتدا باید زبان آلمانی خود را تقویت کنید. همان‌گونه که اشاره کردیم برای تحصیل در این دانشگاه، دانشجو متحمل هزینه خواهد شد که البته در صورتی که شرایط لازم را داشته باشد می‌تواند از بورسیه تحصیلی برخوردار شود. اگر شما هم تمایل دارید در این دانشگاه به تحصیل بپردازید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ما مراجعه کنید تا به اطلاعات مفیدی دست یابید و اگر با سوال یا ابهامی در این زمینه مواجه شدید می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از رهنمودهای آنها بهره‌مند شوید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
28 آگوست 2022

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp