info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

دانشگاه بن آلمان

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
دانشگاه بن آلمان

معرفی دانشگاه بن آلمان می‌تواند برای آن دسته از متقاضیانی که به دنبال یک دانشگاه معتبر برای تحصیل در آلمان هستند، بسیار ترغیب کننده باشد. این دانشگاه جزء 11 دانشگاه برتر در آلمان است. ما در این مقاله در مورد شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام، رنکینگ دانشگاه، دانشکده‌ها و رشته‌ های موجود در آن با شما صحبت خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

تاریخچه دانشگاه بن آلمان

این دانشگاه از سال 1818 آغاز به کار کرده است. کاخ باروک در مرکز شهر بن قرار دارد که توسط پادشاه پروس در همین سال به دانشگاه اهدا شد. در حال حاضر بیش از 200 سال است که بنیان اصلی این دانشگاه در این کاخ قرار دارد. دانشگاه بن در آلمان به صورتی پیشرفت کرده است که 250 ساختمان در شهر بن و بیش از 100 ساختمان دانشگاهی در خارج از شهر را مدیریت می‌کند. همکاری این دانشگاه با بیمارستان ونوسبرگ، سازمان‌های تحقیقاتی غیر دانشگاهی، مؤسسات دانشگاهی غیرتحقیقاتی وابسته به ارگان‌ های دولتی و اداری را نیز نباید نادیده گرفت.

رنکینگ دانشگاه بن آلمان

در رتبه‌بندی QS این دانشگاه رتبه ۲۴۳ جهانی را به دست آورده است. همچنین این دانشگاه در رتبه بندی شانگهای توانسته در سال 2019 و 2020 رتبه 135 را از آن خود کند. ناگفته نماند که این دانشگاه در رتبه بندی تایمز نیز رتبه 105 را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه جزء دانشگاه‌ های مورد تأیید وزارت علوم است به‌ گونه‌ای که جزء دانشگاه‌ های سطح یک شناخته می‌شود و در بین دانشگاه معتبر آلمان رده 21 را به نام خود به ثبت کرده است.

دانشکده ‌های دانشگاه بن

این دانشگاه دارای 7 دانشکده است. هر دانشکده در حوزه خاصی دروس اختصاصی خود را تدریس می‌کند. تنوع رشته در دانشکده‌ های مختلف باعث شده است که تحصیل در دانشگاه بن بتواند بازدهی و بار علمی قابل قبولی را به وجود آورد. در ادامه به معرفی دانشکده‌ های این دانشگاه می‌پردازیم که شامل:

  1. دانشکده الهیات (کاتولیک)
  2. دانشکده الهیات (پروتستان)
  3. دانشکده حقوق و اقتصاد
  4. دانشکده پزشکی
  5. دانشکده هنر
  6. دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی
  7. دانشکده کشاورزی

رشته‌های دانشگاه بن آلمان

این دانشگاه رشته‌های متنوع و البته با بازار کار عالی را ارائه می‌دهد. بدون شک، این دانشگاه به خاطر کیفیت در تدریس دروس مختلف و همچنین بار علمی بالای اساتید خود توانسته در بین 11 دانشگاه برتر این کشور جای گیرد. رشته‌ های این دانشگاه شامل:

  1. پزشکی
  2. دندانپزشکی
  3. دامپزشکی
  4. داروسازی
  5. مطالعات آمریکایی و قوم‌شناسی
  6. تبت شناسی
  7. آلمانی
  8. علوم ایمنی پزشکی و عفونت
  9. عربی
  10. بیوشیمی
  11. ترکی
  12. حقوق آلمان
  13. علوم کامپیوتر
  14. موسیقی‌شناسی / مطالعات صدا
  15. فلسفه
  16. ایتالیایی (مدرک تدریس)
  17. ادبیات تطبیقی
  18. علوم اجتماعی (مدرک تدریس)
  19. فقه
  20. هواشناسی و ژئوفیزیک
  21. اقتصاد کشاورزی
  22. انفورماتیک (شامل تدریس)
  23. زبانشناسی کاربردی
  24. فناوری غذایی (مدرک تدریس)
  25. ژاپنی
  26. طب انسانی
  27. مطالعات اسپانیایی
  28. حقوق و اقتصاد
  29. ادبیاتیونان باستان و لاتین
  30. مطالعات رسانه‌ای
  31. مدیریت بحران و ریسک
  32. تاریخ هنر
  33. ادبیاتیونان باستان
  34. یونانی (مدرک تدریس)
  35. امور نظارت بر دارو
  36. انسان‌شناسی فرهنگی
  37. کره‌ای
  38. فارسی
  39. تاریخ
  40. علوم زمین
  41. مدرنیته در موسیقی و صدا
  42. مطالعات تطبیقی
  43. تحقیقات دارویی
  44. مطالعات فرانسه
  45. جغرافیا (مدرک تدریس)
  46. مهندسی ژئودتیک
  47. سلتیکولوژی
  48. زبان فرانسه
  49. الهیات انجیلی و هرمنوتیک
  50. مطالعات رنسانس
  51. دامداری
  52. الهیات پروتستان
  53. امنیت سایبری
  54. علوم سیاسی
  55. ویتنامی
  56. چینی
  57. آموزش دینی پروتستان
  58. روانشناسی حقوقی با گرایش روانشناسی جنایی
  59. مطالعات آلمانی-فرانسوی
  60. تغذیه و علوم غذایی
  61. شیمی
  62. زیست‌شناسی
  63. ایمونوبیولوژی
  64. مطالعات اسکاندیناوی
  65. روانشناسی حقوقی
  66. علوم تربیتی
  67. مطالعات آلمانی-ایتالیایی
  68. مطالعات آسیای جنوب شرقی
  69. سیاست‌های بهداشتی و مدیریت خطر سلامت جهانی
  70. تاریخ هنر آسیایی و اسلامی
  71. روانشناسی
  72. خطرات زیست‌محیطی و امنیت انسانی
  73. فیزیک
  74. باستان شناسی
  75. مطالعات انگلیسی
  76. اندونزیایی
  77. ادبیات لاتین باستان
  78. تاریخ هنر اروپا و آسیا
  79. ژئوشیمی/پترولوژی
  80. مطالعات جهان‌شناسی
  81. سیاست و جامعه
  82. آموزش دینی کاتولیک
  83. هندی
  84. بازار و مصرف
  85. مطالعات برده‌داری
  86. زبان و ارتباطات در جامعه جهانی
  87. اقتصاد
  88. مطالعات آمریکای لاتین و آمریکای باستان
  89. مطالعات اروپایی
  90. علوم زراعت گیاهی
  91. لاتین (تدریس)
  92. مطالعات دینی تطبیقی
  93. ادبیات و فرهنگ انگلیسی
  94. زیست پزشکی مولکولی
  95. علوم دامی
  96. الهیات کاتولیک

شرایط پذیرش دانشگاه بن آلمان

شرایط پذیرش برای تحصیل در دانشگاه دانشگاه بن با توجه به رشته و مقطع تحصیلی کاملاً متفاوت است. ظرفیت رشته‌ هایی نظیر پزشکی، داروسازی، دامپزشکی و دندانپزشکی بسیار محدود است. شرایط پذیرش در این رشته‌ های این‌ چنینی است که متقاضی باید 1 سال را در کالج سپری کند و با معدل بالایی به اتمام برساند. همچنین نمره زبان متقاضی باید قابل قبول باشد. معدل نیز تأثیر واضحی می‌گذارد و کسانی که معدل بالایی ندارند، شاید کمی شرایط سخت‌تری را برای پذیرش سپری کنند.

ثبت نام دانشگاه بن آلمان

برای ثبت نام در دانشگاه بن شما باید ریزنمرات رسمی دوره پیش‌دانشگاهی خود را در ابتدا ارائه دهید. کپی پاسپورت نیز جزء مدارک اصلی می باشد. گواهی سلامت کاملاً ضروری نیست ولی توصیه ما این است که در زمان ثبت نام همراه خود داشته باشید. عکس سه در چهار جدید برای شناسایی 6 قطعه نیاز است. شما باید مدرک حداقل سطح A1 زبان آلمانی را در زبان ثبت نام خود ارائه دهید. انگیزه نامه را نیز از یاد نبرید که مدرک بسیار مهمی به شمار می‌آید.

· اهمیت مدرک زبان

قطعاً مدرک سطح زبان برای تحصیل آسان‌تر را نباید نادیده گرفت. به همین دلیل به‌عنوان نمونه مدرک مورد نیاز زبان برای رشته‌های گوناگون را به‌صورت مختصر و مفید بیان می‌کنیم. برای تحصیل در دانشکده الهیات باید مدرک زبان سطح B2 آلمانی را داشته باشید. برای رشته حقوق نیز رشته سطح زبان B1/B2 آلمانی مورد نیاز است. تحصیل در رشته اقتصاد مدرک سطح B1 آلمانی/ B2 انگلیسی را می‌طلبد.

تحصیل در رشته پزشکی نیز سطح زبان B1 آلمانی را مشخص می‌کند. رشته مطالعات آمریکای باستان و انسان‌شناسی با مدرک سطح زبان A2 اسپانیایی/ B1 انگلیسی امکان‌پذیر است. تحصیل در رشته روانشناسی نیز با مدرک سطح زبان B1 آلمانی امکان‌پذیر است.

شهریه دانشگاه بن آلمان

برای تحصیل در دانشگاه دانشگاه بن شما باید به شهریه این دانشگاه نیز توجه کنید. برخی از متقاضیان شاید توان پرداخت شهریه این دانشگاه را نداشته باشند و بهتر است از همان ابتدا در این‌باره به‌درستی تصمیم بگیرند. دانشگاه‌ های دولتی در آلمان به‌ صورت رایگان امکانات و خدمات خود را ارائه می‌دهند. نکته‌ای که وجود دارد این است که هزینه را دانشجو تحت عنوان social fee (هزینه اجتماعی) پرداخت می‌کند. مبلغ این هزینه چیزی حدود ۳۰۰ یورو برآورد شده است.

بورسیه ‌های تحصیلی دانشگاه بن آلمان

شما برای تحصیل در دانشگاه دانشگاه بن می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی این دانشگاه نیز استفاده کنید بورسیه تحصیلی Deutschlandstipendium  به دانشجویان با استعدادی که دستاورد برجسته‌ای را بتوانند ارائه دهند، اعطاء می‌شود این بورسیه از 1 اکتبر آغاز و 1 سال تحصیلی را پوشش می‌دهد. به فردی که این بورسیه را دریافت کند در ماه 300 یورو تعلق می‌گیرد.

بورسیه تحصیلی لیسم نیز یکی دیگر از بورسیه‌های این دانشگاه معتبر است. برای دریافت این بورسیه دانشجو باید 5 سال تمام را در شهر بن آلمان سکونت داشته باشد؛ همچنین باید زیر 27 سال سن داشته باشد و به عنوان دانشجویی که وضعیت مالی مناسبی ندارد که شناخته شود که بتواند 300 یورو در ماه از دانشگاه دریافت کند. این کمک ‌تحصیلی از اول ژانویه آغاز می‌شود و همانند بورسیه Deutschlandstipendium یک سال را پوشش می‌دهد.

سخن پایانی

ما سعی کردیم به صورت مختصر ولی مفید به معرفی دانشگاه بن آلمان بپردازیم. متقاضیان زیادی هر ساله قصد مهاجرت به کشور فوق‌العاده محبوب آلمان را برای تحصیل ‌دارند، در این میان بهتر است با یک هولدینگ معتبر در ارتباط باشند تا بتوانند فرایند اعزام خود را در سریع‌ترین زمان ممکن در نظر بگیرند. این مجموعه با سابقه طولانی خود توانسته افراد زیادی را برای تحصیل به آلمان در شرایطی بسیار آسان با کمترین هزینه اعزام کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
10 سپتامبر 2022

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp