info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

همه چیز درباره ویزای گاردین کانادا که باید بدانید

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
Canadian Guardian Visa

آیا تا به حال در مورد ویزای گاردین کانادا چیزی شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید منظور از ویزای گاردین در کانادا چیست؟ این ویزا برای دانش آموزان زیر ۱۸ سالی است که قصد مهاجرت به کانادا را دارند.‌ تنها دو کشور کانادا و استرالیا ویزای گاردین را از دانش آموزان مهاجر درخواست می‌کنند. اگر شما قصد مهاجرت به کانادا را دارید و دارای فرزند زیر ۱۸ سال هستید لازم است برای فرزندتان این ویزا را دریافت کنید. برای اینکه بیشتر با این ویزا آشنا شوید و به بخشی از سوالات بی‌شمار شما در این زمینه پاسخ داده شود با ما تا انتهای مطلب امروز همراه باشید.

معرفی ویزای گاردین

ویزای گاردین یا سرپرستی را والدین دانش آموزان زیر ۱۸ سال برای مهاجرت و پذیرش بچه‌هایشان در کشور کانادا دریافت می‌کنند. چون دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال زیر سن قانونی هستند و نیاز به سرپرست دارند. با اخذ ویزای گاردین دانش آموز کشور خارجی با سرپرست قانونی یا والدین خود به کانادا مهاجرت می‌کند. به این معنی که دانش آموز می‌تواند با قیم خود که می‌تواند یکی از والدین باشد یا از دوستان و آشنایان بالای ۱۹ سال که در کانادا اقامت دارند به این کشور مهاجرت کند. اگر قیم قانونی از والدین او  هم نباشد می‌تواند به دانش‌آموز در شرایط اضطراری، اسکان، سفر و موفقیت‌های تحصیلی‌اش کمک کند. اگر برای گرفتن این ویزا والدین اقدام کنند تنها یکی از والدین می‌تواند گاردین یا قیم او معرفی شود.

شرایط اخذ ویزای گاردین کانادا

دانش‌ آموزان بین‌المللی از مقطع دبستان تا دبیرستان از سراسر جهان می‌توانند برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنند. سن تحصیل در کانادا از ۵ سالگی شروع می‌شود. اگر قصد دارید فرزندتان که سن او بین ۵ تا ۱۷ سال است  را برای تحصیل به کانادا بفرستید باید شرایطی داشته باشید.

از جمله شرایط اخذ ویزای گاردین کانادا این است که شما لازم است والدین یا قیم قانونی شخص باشید تا وی بتواند مجوز تحصیل در کانادا را کسب کند؛ همچنین باید به ارائه مدرکی بپردازید که بیانگر این موضوع باشد که ثبت نام فرزندتان در یک موسسه آموزشی معتبر در کانادا انجام شده است. شرط دیگر این است که ثابت کنید بودجه کافی برای حمایت از خود و فرزندتان در طول اقامت در کانادا را دارید. شرط مهم دیگر نداشتن هیچ گونه محکومیت کیفری یا شرایط پزشکی است.

شرایط قیم برای دریافت ویزای گاردین کانادا

برای اینکه فردی بتواند به عنوان سرپرست دانش‌ آموز برای دریافت ویزای گاردین کانادا شناخته شود باید شرایط خاصی داشته باشد. از شرایط قیم جهت دریافت ویزای گاردین کانادا عبارتند از:

  • سن فرد قیم باید بالای ۱۹ سال باشد.
  • قیم یا سرپرست باید اقامت دائم کانادا را داشته باشد یا شهروند کانادا به حساب بیاید‌.
  • او باید به خوبی از عهده مراقبت و حمایت فرد تحت سرپرستی خود بربیاید.
  • باید بتواند برای سرپرستی دانش آموز هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را اجرا کند.
  • بر دانش آموز و فعالیت‌های او نظارت مستمر داشته باشد.
  • به سلامتی و مراقبت‌ های پزشکی دانش آموز توجه کند.
  • دانش آموز را با محل تحصیل و محل زندگی خود  آشنا کند و در این راه او را همراهی کند.
جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

مراحل اخذ ویزای گاردین کانادا

پروسه اخذ ویزای گاردین کانادا باید طبق مراحلی طی شود. مراحل دریافت ویزای گاردین کانادا طبق قرار زیر است:

  1. والدین باید همزمان با ثبت نام دانش‌ آموز در یکی از مدارس یا کالج‌ های کانادا، برای درخواست ویزای گاردین اقدام کنند.
  2. در مرحله دوم برای اخذ ویزای گاردین پرونده دانش‌ آموز و شخصی که به‌ عنوان سرپرست یا قیم معرفی شده است، به یک افسر داده می‌شود.
  3. در این مرحله افسر ویژه، پرونده‌های ویزای شهروندی (Citizenship Officer) را بررسی کرده و مشخص می‌کند که آیا می‌توان به تایید سرپرست یا قیم معرفی‌ شده پرداخت فارغ از اینکه به سطح زبان و دانش  او توجه شود.
  4. مرحله چهارم ارسال کردن فرم درخواست ویزای دانش آموزی کانادا با مدارک مورد نیاز به شعبه مدیریت پرونده (Case Management Branch (CMB)) است.
  5. در آخر اگر با درخواست قیم بودن فرد، موافقت شده باشد (Request for Waiver)، شعبه CMB، برای تکمیل مراحل نهایی، پرونده را به افسر مربوطه می‌سپارد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه دانش‌آموزی کانادا چیست؟

برای دریافت ویزای گاردین به مدارک اصلی نیاز است. از جمله مدارک لازم جهت دریافت ویزای گاردین در کانادا می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • فرم کامل ‎شده گواهی پزشکی (Medical Opinion Form)
  • فرم Waiver Referral برای اثبات کردن قیم فرزند بودن
  • ارائه گواهی سرپرستی یا قیمومیت، سند وکالت‌ نامه والدین یا دستور قضایی دادگاه
  • نامه پذیرش و تاییدیه ثبت نام دانش آموز در مدارس یا کالج‌های کانادا
  • پاسپورت معتبر متقاضی ویزا
  • سوگندنامه (در صورت نیاز)
  • مجوز تحصیلی دانش‌ آموز
  • گواهی عدم سوء‌ پیشینه
  • تمکن مالی

 صدور ویزای گاردین کانادا چقدر طول می کشد؟

والدین باید از مدت زمان صدور ویزای گاردین کانادا اطلاعاتی داشته باشند تا بتوانند برنامه تحصیلی فرزند خود را با توجه به این زمان هماهنگ کنند. لذا بازه زمانی برای اخذ این ویزا بین ۴ تا ۶ ماه است. والدین باید قبل از اینکه اقدامی برای درخواست ویزا انجام دهند، به تکمیل مدارک خود بپردازند. چنانچه نقصی در آنها موجود باشد پرونده برگردانده می‌شود. در این صورت فرد ناگزیر است دوباره پروسه طولانی اخذ ویزا را برای ارجاع پرونده به اداره مهاجرتی کانادا طی کند. این امر سبب می‌شود تحصیل دانش‌ آموز در مدرسه به تعویق بیفتد و فرد باید دوباره اقدام به اخذ نامه پذیرش از مدرسه یا کالج‌ های کانادایی دیگر کند.

آیا می توان با دریافت ویزای گاردین کانادا در این کشور مشغول به کار شد؟

در پاسخ به این سوال که آیا امکان کار کردن با ویزای گاردین کانادا وجود دارد؟ باید گفت خیر. فرد نمی‌تواند با اخذ ویزای گاردین کانادا در این کشور کار کند. البته یک استثنا وجود دارد. اگر یکی از والدین یا قیم دانش آموز به عنوان دانشجوی بین‌المللی در کانادا مشغول به تحصیل باشد با بهره گیری از ویزای گاردین کانادا می‌تواند در این کشور مشغول به کار شود. اگر قیم این شرایط را نداشته باشد مجوزی برای کار کردن برای او صادر نمی‌شود.

اخذ ویزای گاردین در کانادا چه مزایایی دارد؟

اخذ ویزای گاردین این موقعیت را فراهم می‌کند که از افراد زیر ۱۸ سال نگهداری و مراقبت شود. دانش آموزان با این ویزا می‌توانند به صورت غیرمستقیم حتی زمانی که والدین آنها حضور ندارند از ویژگی‌ ها و حقوق قانونی برای تصمیمات مهم برخوردار شوند. از مهم‌ترین مزایای دریافت ویزای گاردین در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود زندگی فرزند: وقتی برای فرزندتان یک سرپرست یا قیم قانونی در نظر گرفته می‌شود، می‌توان از کیفیت زندگی آن‌ها مطمئن شد؛ چرا که سرپرست یا قیم با استفاده از ویزای گاردین کانادا در هر زمانی می‌تواند در افزایش کیفیت زندگی او با توجه به شرایط موثر باشد.
  • استفاده از حقوق قانونی: سرپرست یا قیم قانونی می‌تواند در زمینه‌ های مالی، پزشکی و … تصمیم گیری کند.
  • برخورداری از منافع اجتماعی: بسیاری از منافع اجتماعی کشور کانادا برای افرادی که زیر ۱۸ سال سن دارند مجاز نیست؛ اما اگر قیم یا سرپرست قانونی فرد زیر ۱۸ سال اجازه دهد، آنها می‌توانند از منافع اجتماعی بهره مند شوند.
  • نیاز نبودن حضور والدین در کانادا: ویزای گاردین کانادا به والدینی که نمی‌توانند همراه فرزندانشان به کانادا بروند مفید است. آنها با تعیین یک سرپرست یا قیم قانونی از راه دور به مدیریت اوضاع می‌پردازند.

هزینه‌های اخذ ویزای گاردین کانادا

تحصیل کردن در مدارس دولتی کانادا برای دانش‌ آموزان شهروند این کشور رایگان است؛ اما دانش‌ آموزان مهاجر از کشورهای دیگر چه در مدارس دولتی تحصیل کنند و چه در مدارس غیر دولتی باید شهریه بپردازند. هزینه دیگری که این دانش آموزان متحمل می‌شوند هزینه اقامت و برنامه‌ های تفریحی است. فردی که به عنوان سرپرست دانش‌ آموز تعیین شده است باید بتواند از پس پرداخت هزینه‌ های زندگی او در این کشور بر بیاید. به هزینه‌ه ای ذکر شده باید هزینه‌ های مربوط به حمل‌ و نقل، خوراک و پوشاک و مالیات و … را هم افزود.

بررسی برخی قوانین مهم درباره ویزای گاردین

آگاهی داشتن از بعضی از قوانین در مورد ویزاها و از جمله ویزای گاردین سبب می‌شود فرد بدون اینکه هیچ‌گونه نگرانی داشته باشد، با خیال آسوده بتواند ویزای مورد نظر خود را اخذ کند.

  • نکته اولی که لازم است در مورد ویزای گاردین کانادا بدانید این است که این ویزا تنها تا زمانی تمدید می‌شود که فرزند شما ۱۸ ساله شود. بعد از اینکه فرزند شما به ۱۸ سال رسید، باید از کانادا خارج شود.
  • نکته دوم این است فردی که ویزای گاردین دارد، نمی‌تواند در کشور کانادا مشغول به کار شود. در صورتی که قصد کار کردن در این کشور را داشته باشد لازم است ویزای خود را به ویزای کار تبدیل کند.
  • نکته سوم در مورد این ویزا این است که فرد با اخذ این ویزا نمی‌تواند در دوره‌ه ای آموزشی بلند مدت مثل شرکت در دانشگاه شرکت کند. با داشتن این ویزا فرد تنها قادر است در دوره‌ های کوتاه‌ مدت که طول دوره آنها کمتر از شش ماه باشد، شرکت کند.

سخن پایانی

با توجه به اینکه خانواده‌ ها دوست دارند فرزندانشان در بهترین مدارس و دانشگاه‌ ها تحصیل کنند تا بتوانند آینده درخشانی داشته باشند، برخی از والدین ترجیح می‌دهند فرزند زیر ۱۸ سالشان در کشورهای پیشرفته که سطح علمی بالایی دارند تحصیل کنند. کانادا یکی از کشورهایی است که این امکان را برای مهاجران فراهم می‌کند. ویزای گاردین کانادا از ویزاهایی محسوب می‌شود که یکی از والدین یا قیم یا سرپرست کودک می‌تواند برای دانش آموز زیر ۱۸ سال دریافت کند. ما در مطلب امروز سعی کردیم اطلاعاتی در مورد این ویزا به شما ارائه کنیم. در صورتی که با سوالی مواجه هستید و به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیازمندید؛ با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید تا پاسخگوی شما باشند.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
18 اکتبر 2023

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp