info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

نحوه درخواست پاسپورت آمریکا

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
1 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
American passport

مهاجرت کردن و رفتن به یک کشور جدید تصمیم بسیار حیاتی و مهمی در زندگی هر فردی است و باید کاملاً آگاهانه و با چشم باز انجام شود. آمریکا از جمله محبوب‌ترین کشورهای مهاجرپذیر دنیا می‌باشد. این کشور با توجه به شرایط اقتصادی و فرصت‌های تحصیلی خوبی که دارد همواره مقصد بسیاری از مهاجران بوده است. خوشبختانه برای متقاضیان دریافت پاسپورت آمریکا روش‌های گوناگونی در نظر گرفته‌ شده‌ است تا افراد به راحتی بتوانند نسبت به اخذ آن اقدام نمایند. در این مقاله قصد داریم با شما در رابطه با شرایط گرفتن پاسپورت آمریکا و موضوعات پیرامون آن صحبت کنیم. پس اگر علاقمند به مهاجرت هستید خواندن این مطلب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

روش‌های اخذ پاسپورت آمریکا

برای اینکه بتوانید به راحتی و بدون دردسر به مکانی که می‌خواهید مهاجرت کنید؛ بهتر است ابتدا با بهترین راه‌های دریافت پاسپورت آن کشور آشنا شوید. سپس طبق مدارک و شرایط خود تصمیم بگیرید که از کدام شیوه برای گرفتن پاسپورت اقدام کنید‌. در ذیل به بررسی شیوه‌های مختلف اخذ پاسپورت آمریکا پرداخته‌ایم‌.

دریافت پاسپورت آمریکا از طریق کار

یکی از روش‌های گرفتن پاسپورت آمریکا استفاده از ویزاهای مهاجرتی است که در نهایت منجر به دریافت پاسپورت می‌شود. در این شیوه افراد با داشتن ویزاهای مهاجرتی EB2 و EB3 پس از پنج سال می‌توانند نسبت به دریافت پاسپورت و اقامت دائم در آن جا اقدام نمایند. حال شاید برایتان سوال شده باشد که چه کسانی واجد شرایط دریافت دو ویزای EB2 و EB3 هستند؟

  • ویزای EB2: این ویزا مختص به افراد با مهارتی است که در راستای منافع ملی، تخصص، تبحر یا تجارت خاصی دارند و از دانش بسیار بالایی برخوردار هستند.
  • ویزای EB3: ویزای مهاجرتی EB3 مربوط اشخاصی است که حداقل دارای دو سال سابقه‌ کار یا آموزش بوده و از مهارت کاری بالایی برخوردار می‌باشند‌؛ همچنین کارکنان مشاغلی که به کمتر از دو سال سابقه‌ کاری نیاز دارند؛ می‌توانند این ویزا را بگیرند. از دیگر واجدین شرایط ویزای EB3 افرادی هستند که حداقل مدرک لیسانس دانشگاه آمریکا یا معادل آن را در یک کشور دیگر دارند.

دریافت پاسپورت آمریکا از طریق تحصیل

یکی از بهترین راه‌های اخذ پاسپورت آمریکا در بین جوانان، دریافت بورسیه‌ تحصیلی است. در این شیوه فرد باید پس از اتمام تحصیل نسبت به یکی از راه‌های اقامت دائم در آمریکا اقدام کند تا بتواند پاسپورت بگیرد. پس از اتمام دوره‌ی دانشگاه استفاده از فرصت‌های شغلی موجود و ورود به بازار کار از جمله پرطرفدارترین روش‌ها برای پاسپورت گرفتن است.

دریافت پاسپورت آمریکا از طریق تولد

هر نوزادی که در کشور آمریکا متولد شود تابعیت آمریکایی خواهد داشت که این نوع از تابعیت به عنوان شهروندی حق تولد شناخته می‌شود. به سه طریقی که در ذیل بیان خواهد شد می‌توان برای نوزاد تابعیت آمریکایی گرفت:

  • والدین کودک آمریکایی باشند.
  • کودک، پدر و مادر خارجی داشته باشد.
  • کودک در خارج از کشور آمریکا از یک پدر و مادر آمریکایی متولد شده باشد.

دریافت پاسپورت آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری

در این شیوه فرد با داشتن ویزای EB5 (ویزای مبتنی بر اشتغال) می‌تواند گرین کارت و حق شهروندی در آمریکا را بگیرد و از این راه نسبت به دریافت پاسپورت اقدام کند. برای گرفتن پاسپورت آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری فرد باید با ارائه‌ مدارک و اسناد لازم ثابت کند که می‌تواند در آمریکا کسب و کار خوبی راه بیندازد تا فرد خارجی برای او درخواست گرین کارت ایالات متحده را بدهد. حال با داشتن گرین کارت مسیر برای اقامت دائم و دریافت پاسپورت هموار خواهد شد.

دریافت پاسپورت آمریکا از طریق ازدواج

ازدواج یکی دیگر از راه‌های رسیدن به پاسپورت آمریکا است. ایالات متحده قوانینی وضع کرده که بر اساس آن مرد یا زنی که پاسپورت کشور آمریکا را داشته باشد می‌تواند برای همسرش که تابعیت آمریکایی ندارد تقاضای ویزای دو ساله دهد. پس از این دوره زمانی فرد قادر است نسبت به روش‌های گوناگون و کسب اقامت دائم اقدام کند.

به این صورت که اگر از تاریخ ازدواج آنان دو سال گذشته باشد؛ وی باید درخواست ویزای R1 کند تا اقامت ده ساله برای وی صادر شود. سپس پس از گذشت سه سال از اقامت فرد در آمریکا، همسرش می‌تواند برای او تقاضای اقامت دائم و دریافت پاسپورت کند.

ویزای k1 از دیگر ویزاهایی ازدواج است که می‌تواند در نهایت منجر به دریافت پاسپورت شود. در این روش فردی که در آمریکا اقامت دارد برای نامزد خود ویزای شش ماه تقاضا می‌کند و باید پس از گذشت سه ماه از ورود وی با او ازدواج کند و برای او درخواست ویزای CR1 داشته باشد.

مدارک لازم برای اخذ پاسپورت آمریکا

  • داشتن کلیه‌ مدارک مرتبط با زبان و تحصیل
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • اثبات عدم سوء پیشینه
  • فرم مرتبط با گذرنامه
  • دو قطعه عکس با رعایت شرایط مشخص شده
  • عکس از گذرنامه موقت قبلی
  • ارائه‌ی فیش‌های گردش مالی

هزینه‌ مهاجرت به آمریکا

شما با توجه به روشی که برای مهاجرت انتخاب می‌کنید هزینه‌های متفاوتی خواهید داشت. لاتاری جزو ارزان‌ترین روش‌ها می‌باشد که خرج بسیار کمی دارد. به طور کلی بر اساس آمار و احتمالات حدودی شما باید در سال 2023 چیزی در حدود 4000 الی 12000 دلار برای مهاجرت به این کشور هزینه کنید؛ ولی همانطور که گفتیم میزان دقیق این رقم به نوع مهاجرت بستگی دارد.

کلام آخر

پاسپورت آمریکا یکی از معتبرترین پاسپورت‌های دنیا محسوب می‌شود و می‌توان با داشتن آن بدون ویزا به 184 کشور دنیا سفر کرد. همانطور که مطالعه نمودید راه‌های گوناگونی برای اخذ پاسپورت آمریکا وجود دارد؛ که هر فردی متناسب به شرایط خود می‌تواند یکی از آن‌ها را برگزیند و از فیلتر‌های درخواست ویزا عبور کند تا بتواند به پاسپورت برسد. داشتن پاسپورت ایالات متحده این امکان را برای شما فراهم می‌کند که از حقوق و مزایای شهروندی این کشور برخوردار شوید و از اقامت خود لذت ببرید. امیدواریم با خواندن این مقاله متوجه پاسخ این سوال که چطور پاسپورت آمریکایی به دست بیاوریم شده باشید و اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار گرفته باشد.

1 دیدگاه

  1. نادر تورانی گفت:

    اگر از طریق کار بخوایم به این کشور مهاجرت کنیم گردش حسابمون باید چقدر باشه؟

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
01 اکتبر 2023

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp