info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

مهاجرت کاری یا جاب آفر چیست؟

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
جاب آفر

امروزه مهاجرت به شیوه های مختلفی انجام میشود یکی از این روش ها مهاجرت کاری است که به پیشنهاد شغلی یا job offer شناخته میشود. در این قسمت قصد داریم به شما در مورد پیشنهاد شغلی نکات مهمی را آموزش دهیم.

جاب آفر یا پیشنهاد شغلی چیست ؟

قطعا یکی از بهترین و جذاب‌ترین راه‌ های مهاجرت، مهاجرت کاری است. جاب آفر یکی از راه های اخذ اقامت در کنار موقعیت شغلی مطرح است که پروسه‌ا ی نهایت یک ‌ساله است.

این نوع مهاجرت از چند جهت برای شما حائز اهمیت است که یکی از آنها میتواند تضمین درآمد خوب شما در کشور مقصد با کار کردن در یک ارگان یا سازمان باشد تا دیگر نگرانی بابت درآمد نداشته باشید.

همانطور که از اسم این نوع مهاجرت پیداست در این شیوه شما با ارسال رزومه کاری و مهارت خود به سازمان ها و شرکت های کشور مقصد از آنها درخواست میکنید تا برای آنها کار کنید و یا کارفرما از شما درخواست میکند که طی یک قراردادی برای آنها کار کنید. بنابراین واضح است شما باید در رشته خود مهارت بسیار خوبی داشته باشید تا بتوانید کارفرما را برای اخذ پذیرش کاری متقاعد کنید.

اصلی ترین کاری که یک متقاضی برای دریافت جاب آفر باید انجام دهد این است که از طریق راه های مختلف به دنبال پیشنهاد هایی برای کار در کشور مورد نظر خود باشد تا پس از بررسی شرایط کاری اقدام ارسال رزومه خود کند. اما اینکه چه کشورهایی برای اخذ پذیرش کاری مناسب هستند و کدام مشاغل درصد بالایی برای پذیرش دارند و اینکه چطور جاب آفر بگیرید را ما در ادامه به شما می گوییم.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

شرایط و مدارک لازم برای جاب آفر چیست ؟

طبیعی است که هر کشوری و هر کارفرمایی میتواند شرایط خاص خود برای دریافت نیروی کار را داشته باشد اما به طور کلی یک سری قوانینی وجود دارد که باید فرد متقاضی آنها را رعایت نماید:

  1. داشتن سابقه کار حداقل 3 ساله در حوزه تخصصی خود
  2. آشنایی با زبان کشور مورد نظر و یا دریافت مدرک زبان بین المللی انگلیسی
  3. داشتن مدرک تحصیلی و یا گواهینامه آموزشی معتبر

تخصص و مهارت چقدر در دریافت ویزای کاری اهمیت دارد ؟

می توان گفت مهم ترین عامل در دریافت ویزای کاری این است که متقاضی چه مهارت هایی را آموزش دیده و در چه حیطه ای تخصص داشته باشد. هر چه این تخصص به بازار کار کشور مورد نظر نزدیک تر باشد و بتواند به رشد کشور مقصد کمک کند شانس پذیرش شما بالاتر خواهد بود.

علاوه بر تخصص و مهارت داشتن، سابقه کار در زمینه مربوط با کار مورد نظر یکی از عوامل بسیار مهم در این زمینه می باشد که برای نشان دادن سابقه کاری نیاز به گواهی معتبر از سازمانی که در آن کار کردید و یا فیش حقوقی و بیمه دارید.

کدام شغل ها شرایط جاب آفر بهتری دارند؟

بسیاری از حرفه ها و شغل ها در خارج از کشور با استقبال بیشتری مواجه هستند، دلیل این امر میتواند عدم نیروی کار حرفه ای در آن کشور و یا در حال توسعه بودن آن زمینه شغلی باشد که بهتر است با توجه به نیاز هر کشور اقدام به ارسال رزومه خود کنید. برخی از مشاغلی که بیشترین استقبال را دارند به شرح زیر می باشد:

  • مهماندار هواپیما
  • اتصالات بتنی
  • مهندسی مکانیک
  • نجاری
  • مهندسی تجهیزات کشاورزی
  • اتصالات لوله
  • مهندس پردازش داده
  • کاشی کاری
  • آهنگری
  • بینایی سنجی
  • مهندسی ارتباطات
  • پرستاری
  • ساخت و ساز مبلمان
  • حسابداری سرآشپزی رستوران
  • صندوقدار
  • مدیریت تجارت
  • دندانپزشک
  • مهندسی عمران
  • برنامه نویس
  • مهندسی معماری
  • مهندسی برق
  • وکیل بین الملل
  • جوشکاری

کشورهایی که میتوان برای دریافت ویزای کاری اقدام کرد کدامند؟

افراد متقاضی به دریافت پیشنهاد کاری می بایست پس از اینکه حرفه خود برای انجام کار را مشخص کردند و رزومه خوبی تکمیل کردند باید به دنبال کشوری باشند که تقاضا زیادی در زمینه بازار کارشان را دارد و میتوانند به درآمد خوبی برسند. برای بررسی بازار کار رشته خود می توانید مواردی مانند وضعیت نرخ بیکاری، اوضاع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، هزینه های تحصیل در خارج از کشور و همچنین تناسب در آمد و مخارج، حقوق دریافتی، نحوه استخدام در مراکز دولتی و غیر دولتی، شرایط پرداخت مالیات، و حتی وضعیت آب و هوا مورد بررسی قرار دهید.

در این قسمت با برخی از کشور هایی که برای دریافت ویزا کاری نیرو میپذیرند آشنا میشویم:

جاب آفر استرالیا

برای دریافت ویزای جاب آفر استرالیا باید متقاضی یکی از مشاغل مورد نیاز این کشور باشید و مدارک لازم را ارائه دهید. استرالیا از لحاظ پذیرش کاری راه های زیادی دارد و به طبع آن چندن نوع ویزای کاری میدهد اما به طور کلی اگر مهارت‌ شما ثابت کند برای پیشرفت اقتصاد و نیروی کار استرالیا موثر است، واجد شرایط مهاجرت به استرالیا با درخواست ویزای جاب آفر میباشید.

اگر رشته شما مهندسی میباشد بهتر است حتما با درآمد مهندسین در استرالیا آشنا شوید.

انواع ویزای کاری استرلیا به صورت زیر است :

  1. ویزای ساب‌کلاس 482 استرالیا
  2. ویزای ساب‌کلاس 187 استرالیا
  3. ویزای ساب‌کلاس 186 استرالیا
  4. ویزای ساب‌کلاس 491 استرالیا

جاب آفر آلمان

برای دریافت ویزای آلمان درحال حاضر شرایط سنی کمی محدویت برای افراد ایجاد کرده به دلیل آنکه میانگین سنی این کشور بالا رفته افراد جوان تر بهتر انتخاب میشوند . شرایط اخذ ویزای کاری در کشور آلمان به صورت زیر است

  1. مدرک لیسانس یا فوق لیسانس از یکی از دانشگاه‌ های آلمان یا مدرک معادل سازی‌ شده
  2. تسلط کافی در زبان آلمانی (بعضی شرکت‌ها تسلط به زبان انگلیسی را هم قبول می‌کنند)
  3. حداقل 5 سال سابقه کار مرتبط با حیطه تخصص مورد تقاضای بازار کار آلمان.

همچنین میتوانید در این با لیست مشاغل مورد نیاز در آلمان آشنا شوید 

جاب آفر چک

پذیرش ویزای کاری برای این کشور مستلزم این است که کارفرما شغل مورد نظر را در کشور خود حداقل به مدت سه ماه آگهی نماید و اگر فردی از شهروندان جمهوری چک متقاضی این کار نباشد آن شغل را در کل کشورهای اتحادیه اروپا آگهی میشود و پس از آن اولیت به کشور های دیگر میرسد . شما میتوانید به 3 روش برای این کشور پذیرش کاری بگیرید :

کارت آبی Blue Card : مخصوص افراد با تخصص بسیار بالا

کارت کارمندی Employee Card : برای مشاغلی که نیاز به مدارک بالا ندارند

مجوز اقامت طولانی مدت : اقامت 2 ساله که بیشتر برای تحصیل داده میشود .

جاب آفر کانادا

امروزه مهاجرت به کانادا با توجه به پیشرفت این کشور روز به روز بیشتر می‌شوند یکی از راه‌ های مهاجرت به این کشور دریافت ویزای کاری می‌باشد. اما ممکن است دریافت ویزا این کشور کمی سخت باشد به دلیل اینکه باید برای دریافت جاب آفر کانادا حتما باید LMIA تهیه کنید. اما آیا میدانید LMIA چیست؟ به بیان ساده LMIA یک سند معتبر شغلی است که اثبات میکند شما به عنوان یک کارمند میتوانید برای بازار کار فعالیت خود مفید باشید. پس از بررسی این سند درصورت اعلام رای مثبت یا خنثی میتوانید ویزای کاری خود را تهیه کنید .

جاب آفر سوئد

کشور سوئد به تازگی اقدام به پذیرش نیروی کار کرده است به همین دلیل میتوانید به تحقیق در بازار کار این کشور بپردازید اما لازم است بدانید مهاجرت به سوئد و به خصوص ارائه جاب آفر به این کشور، قوانین مربوط به خود را دارد که به شرح زیر است :

  1. برای دریافت جاب آفر سوئد حداقل باید دارای مدرک لیسانس باشید.
  2. حداقل باید دو سال سابقه کار مرتبط با شغل تعریف شده در جاب آفر داشته باشید.
  3. داشتن مدرک زبان برای جاب آفر سوئد کاملا بسته به نظر کارفرمای شما دارد، اما داشتن آیلتس با حداقل نمره 6 شانس شما را برای دریافت جاب آفر سوئد افزایش میدهد.
  4. داشتن رزومه قوی برای دریافت جاب آفر از جایگاه ویژه ای برخوردار است
  5. باید مدارک لازم جهت داشتن تمکن مالی برای تامین مخارج خود را داشته باشید.

جاب آفر هلند

هلند از کشورهایی است تقاضا برای دریافت ویزای کاری برای آن بالاست و میتوانید با داشتن رزومه مناسب از 2 روش زیر اقدام کنید.

  1. مجوز GVVA

این مجوز زمانی داده میشود که کارفرما ثابت کند نیروی کار مورد نظر خود در کشور هلند یا اتحادیه اروپا موجود نیست. که اصولا برای نیروهایی با تخصص پایین که حقوق پیشنهادی برای آن ها پایین است ارائه میشود انجام میشود .

  1. مجوز برای نیروهای متخصص

برای دریافت این نوع مجوز که به افراد با تخصص بسیار بالا داده میشود نیازی به اثبات کارفرما بر عدم وجود نیروی کار در هلند نمی باشد و تنها کافیست تخصص مورد نظر کارفرما بسیار نایاب باشد، متخصص دریافت کننده جاب آفر حداقل مدرک لیسانس را داشته باشد.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

چگونه جاب آفر بگیریم؟

حال با خواندن مطلب بالا رشته و کشور مورد نظر خود را انتخاب کردیم در این قسمت به معرفی راه های اخذ پذیرش مهاجرت کاری میپردازیم:

  1. ابتدا متقاضی در سایت های کاریابی معتبر بین المللی رزومه خود را ثبت میکند و کارفرماها به بررسی رزومه متقاضیان میپردازند.
  2. پس از اعلام کارفرما مبنی بر پذیرفته شدن رشته کاری مد نظر توافق‌ های اولیه با کارفرما جهت اخذ موقعیت شغلی برای اخذ ویزا انجام میشود.
  3. سپس کافرما باید برای دریافت تاییدیه اقدام کند که 6 ماه زمان میبرد و در حین متقاضی اقدام به جمع آوری مدارک زیر میکند.
  4. ارائه مدارک مورد نیاز شامل پاسپورن معتبر، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی سلامت پزشکی (در صورت نیاز)، ترجمه مدارک

جمع بندی

همانطور که گفته شد پیشنهاد شغلی یکی از راه های مهاجرت است که شرایط آن با توجه به قوانین هر کشور میتواند سخت یا آسان باشد اما نکته حائز اهمیت این است که میتوانیم درصد قبولی در اخذ پذیرش را با بالا برد مهارت و تخصص مورد نیاز هر کشور بالا ببریم کافیست تحقیق گسترده ای در بازار کار کشور مختلف داشته باشیم یا با مشاوران متخصص در زمینه مهاجرت کاری مشورت داشته باشیم.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
06 جولای 2022

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp