info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

همه چیز درباره مهاجرت به اتریش را بدانید

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
مهاجرت به اتریش

اگر می­خواهید در خصوص شرایط اقامت اتریش 2023 و راه­های مهاجرت به اتریش بیشتر بدانید و برآوردی از هزینه­های مهاجرت و زندگی در اتریش داشته باشید این مقاله را تا انتها بخوانید. سایت آرتا با ارائه جدیدترین اطلاعات در این زمینه می­تواند یاری بخش در زمینه مهاجرت به اتریش و سایر کشورها برای شما باشد. 

کشور اتریش را بهتر بشناسید

اتریش کشوری کوچک در اروپا است که کمی بیشتر از 8 میلیون جمعیت دارد. پایتخت اتریش شهر وین و زبان مردم این کشور آلمانی اتریشی است و این امر به دلیل همسایگی با کشور آلمان می­باشد. سایر همسایگان اتریش سوئیس، جمهوری چک و مجارستان هستند و واحد پولی این کشور به دلیل عضویت در اتحادیه اروپا یورو بوده و با توجه سطح رفاه و کیفیت زندگی در اتریش عجیب نیست که افراد زیادی به دنبال راه­های مهاجرت به اتریش هستند.

شاید برایتان جالب باشد که شهر وین را پایتخت موسیقی جهان می­دانند و این به دلیل افراد مشهوری مانند موتزارت و بتهوون است که در آنجا زندگی می­کردند. علاوه بر این طبق آمارها این کشور دارای رتبه دوم از نظر سطح رضایت و کیفیت زندگی و رتبه بیستم در اقتصاد است. این کشور از نظر آثار تاریخی و طبیعی نیز بسیار غنی بوده و هرساله میزبان توریست­های زیادی از سراسر دنیاست.

اکثر جمعیت اتریش، تقریبا 80%، مسیحی کاتولیک هستند و سایر مذاهب مسیحیت، یهودی­ها و مسلمانان نیز اقلیت­های دینی در این کشور را تشکیل می­دهند. اگر قصد مهاجرت به اتریش را دارید باید بدانید که لباس پوشیدن برای مردم اتریش اهمیت ویژه­ای دارد. شما باید برای هر مناسبت یا مکانی لباس مناسب بپوشید و بدون اجازه آن­ها هیچوقت کسی را با نام کوچک و به صورت غیر­رسمی صدا نزنید.

بهترین شهرهای اتریش برای مهاجرت در سال 2023

هر چند اتریش کشوری کوچک است اما شما می­توانید شهرهای متفاوتی را برای تحصیل یا زندگی انتخاب کنید. همه شهرهایی که به شما معرفی می‌کنیم شرایط خوبی از جهت امکانات آموزشی، خدمات بهداشتی، سیستم حمل و نقل عمومی و سطح رفاه زندگی دارند.

وین

بزرگترین شهر اتریش پایتخت آن یعنی وین است. شهر وین به دلیل امکانات خوب برای زندگی و دانشگاه­های معروف آن انتخاب بسیاری از دانشجویان است؛ اما بهتر است بدانید که این شهر گرانترین شهر اتریش محسوب می‌شود و زندگی در آن حتی از نیویورک آمریکا هم گرانتر است. اگر می­خواهید در شهر وین تحصیل کنید و در عین حال در هزینه­های زندگی خود صرفه­جویی نمایید پیشنهاد می­کنیم که خانه­ای در حومه شهر وین اجاره کنید. در این صورت می­توانید تا یک سوم پول کمتری پرداخت کنید. 

اینسبورک

شهری کوهستانی در غرب اتریش که تاکنون دوبار میزبان بازی­های المپیک زمستانی بوده است؛ پس اگر تحمل سرما را ندارید این شهر انتخاب خوبی برای شما نیست. اما هزینه کمتر، امکانات بالای این شهر و طبیعت خارق العاده آن سبب شده است که یک سوم جمعیت آن را دانشجویان تشکیل دهند.

سالزبورگ

هرچند سالزبورگ شهری گران برای زندگی در اتریش و حتی اروپا به­شمار می‌رود اما زیبایی و طبیعت خاص آن سبب شده است که هر ساله داشجویان بین­المللی زیادی خواستار تحصیل در دانشگاه­های معروف این شهر شوند.

گراتس

هزینه زندگی در دومین شهر بزرگ اتریش حتی از وین نیز بیشتر است اما به دلیل اجاره بهای کمتر، می­توانید این شهر که پایتخت فرهنگی اروپا لقب گرفته است را نیز برای زندگی و تحصیل انتخاب کنید. گراتس هم برای دانشجویان پزشکی و هم دانشجویان صنعتی گزینه خوبی به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی است.

لینز

شهر لینز در شما اتریش واقع شده­است و برای افرادی که مشتاق زندگی در شهرهای شلوغ و زنده هستند گزینه مناسبی است. شهر لینز برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در رشته هنر یک انتخاب عالیست.

راه‌های مهاجرت به اتریش

اگر قصد مهاجرت به اتریش دارید در ابتدا باید با انواع روش­های مهاجرت به اتریش آشنا شوید. این کار به شما کمک می‌کند که بهترین راه و مناسب­ترین راه را برای خودتان پیدا کنید تا با سرعت و دردسر کمتری موفق به مهاجرت شوید. راه‌های مهاجرت به اتریش به دسته‌های اصلی زیر تقسیم می‌شوند:

مهاجرت تحصیلی به اتریش

اگر به دنبال روشی آسان برای مهاجرت به اتریش هستید می­توانید تحصیل در اتریش را انتخاب کنید. هزینه تحصیل در دانشگاه­های خصوصی و بین­المللی اتریش تقریبا 35000 یورو است و شما می­توانید بعد از اتمام تحصیل خود یک سال برای پیدا کردن کار در این کشور بمانید و یک قدم به دریافت اقامت نزدیک شوید.

مهاجرت کاری به اتریش

مهاجرت کاری به اتریش کمی سخت­تر است و شما به دو صورت می­توانید برای کار به اتریش بروید. روش اول دریافت ویزای کاری 6 ماهه است که طبق آن 6 ماه فرصت جست­و­جوی کار در این کشور را دارید. در روش دوم که به جاب آفر معروف است، می­توانید قبل از مهاجرت به اتریش از یک کارفرمای اتریشی درخواست کار داشته باشید و بر اساس آن اقدام به دریافت ویزای کاری اتریش کنید که اغلب 2 ساله است.

مهاجرت از راه ازدواج

اتریش نیز مانند سایر کشورها به افرادی که با شهروندان این کشور ازدواج کنند اجازه اقامت و تابعیت می­دهد. فقط باید 5 سال از ازدواج و زندگی در یک خانه مشترک گذشته باشد و فرد حداقل 6 سال در اتریش اقامت داشته باشد. در این مورد دولت اتریش سخت­گیری بیشتری می­کند و صرفا سند ازدواج کافی نیست و شما باید صحت ازدواجتان را برای دولت اتریش اثبات کنید.

مهاجرت از راه پناهندگی

مهاجرت از این طریق اغلب توصیه نمی­شود چون مشکلات زیادی داشته و درنهایت هم در صورت قبول پناهندگی اجازه کار دریافت نمی­کنید. اما برای اطلاعات بیشتر باید بدانید که پس از ورود به این کشور باید به یک مرکز پلیس مراجعه کرده و درخواست پناهندگی خود را به آنها بدهید که در صورت قبول شما از طرف اداره مهاجرت و پناهندگی، به یکی از محل­های اسکان پناهندگان فرستاده خواهید شد.

مهاجرت از راه تولد فرزند

اگر به فکر تولد فرزندتان در خاک اتریش و گرفتن تابعیت این کشور هستید باید بگوییم که سخت در اشتباهید؛ چون صرفا تولد در خاک کشور اتریش گرفتن تابعیت فرزند و والدین را به دنبال ندارد و حتما یکی از والدین باید تبعه کشور اتریش باشد تا فرزند نیز بتواند تابعیت دریافت کند.

مهاجرت با سرمایه گذاری

در مورد اتریش مهاجرت با سرمایه­گذاری کمی متفاوت با بیشتر کشورهاست و شما نمی­توانید با خرید ملک اقامت دریافت کنید. بلکه باید اقدام به یک کار اقتصادی فعال و ریسک­پذیر نمایید تا از این طریق ویزای اتریش را دریافت کنید. اقداماتی نظیر ثبت شرکت، شروع یک استارت آپ، اشتغال­زایی و اثبات تمکن مالی از راه­های دریافت ویزای سرمایه­گذاری است.

مهاجرت هنرمندان به اتریش

اگر یک هنرمند تمام­وقت هستید و مخارج زندگی خود را از این طریق تامین می­کنید، می­توانید برای دریافت ویزای اقامت هنرمندان در اتریش به مدت 12 ماه درخواست دهید. داشتن یک قرارداد کاری یا یک کارفرمای اتریشی می­تواند در این زمینه به شما کمک کند.

ویزای اتریش و شرایط آن

در پاسخ به سوال چگونه به اتریش مهاجرت کنم؟ باید بگوییم که در ابتدا باید ویزای این کشور را بگیرید و همانطور که می‌دانید گرفتن ویزای اتریش یکی از سخت­ترین مراحل را در میان کشورهای حوزه شینگن دارد و این به دلیل سطح بالای زندگی در این کشور است، اما به طور کلی باید مدارک زیر را آماده کنید:

  • ارائه سوابق سفر خود به سفارت برای اثبات رفت و آمدتان به سایر کشورها و سپس بازگشت به کشور خودتان.
  • ارائه گردش حساب سه ماه اخیر برای بررسی تبادلات مالی شما توسط افسران سفارت.
  • مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی.
  • سابقه بیمه و گواهی مربوط به سوابق و اشتغال به کار برای اثبات بازگشت به کشور پس از بازدید از اتریش.
  • دعوت نامه از اعضای خانواده یا کارفرما که می‌تواند شانس شما را برای دریافت ویزا افزایش دهد.

با توجه به شرایط، مدارک و نوع درخواست خود می‌توانید یکی از انواع ویزای اتریش را به شرح زیر دریافت کنید:

  • ویزای نوع A

این ویزا فقط برای سفر هوایی که مجبور به توقف در یکی از فرودگاه­های اتریش باشید صادر می­شود.

  • ویزای نوع B

برای عبور زمینی از کشورهای عضو شینگن شما به این ویزا نیاز دارید و مهلت آن تنها 5 روز است.

  • ویزای نوع C

ویزای نوع C، ویزای توریستی یا ویزای کوتاه مدت به شما این اجازه را می‌دهد که از کشورهای عضو شینگن بازدید کنید. در این ویزا اجازه کار در این کشورها را ندارید.

  • ویزای نوع D

این ویزا که به ویزای ملی یا ویزای اقامت مشهور است برای افرادیست که اجازه اقامت در اتریش را از طریق یکی از راه­های تحصیل، کار، سرمایه گذاری و… دریافت کرده­اند و مدت آن حداکثر 6 ماه است.

مدارک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به اتریش

همانطور که در بخش­های قبلی گفته شد زبان رسمی کشور اتریش زبان آلمانی است. البته در دانشگاه­های غیردولتی این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی هم وجود دارد. نکته جالب توجه این است که شما می­توانید بدون داشتن مدرک زبان به اتریش مهاجرت کنید. اما در صورتی که بخواهید در دانشگاه­های دولتی اتریش تحصیل کنید، باید دوره­های زبان آلمانی را در این کشور بگذرانید و برای تحصیل به زبان انگلیسی هم مدرک آیلتس با حداقل نمره 6  الی 6.5 داشته باشید.

اگر چه کشور اتریش شرط داشتن مدرک زبان آلمانی برای دادن ویزا ندارد، اما بدیهی است که گذراندن دوره­های زبان در اتریش هزینه بالایی دارد و توصیه می‌شود برای کمتر شدن هزینه مهاجرت، راحتی شما در این فرآیند و افزایش شانس گرفتن ویزای اتریش در کشور مبدا اقدام به یادگیری زبان آلمانی و انگلیسی کنید. فقط توجه داشته باشید که مدرک زبانی که دریافت می­کنید مورد تایید سفارت اتریش باشد.

آخرین آمار از هزینه­ های مهاجرت به اتریش

هزینه­های مهاجرت به هر کشوری متفاوت است. اما به طور کلی می­توان آن را به دو بخش هزینه­های قبل از ورود به کشور مقصد و هزینه­های بعد از ورود به آن تقسیم کرد، در این بخش از مقاله هزینه­های بخش اول را مورد بررسی قرار می­دهیم.

  • هزینه گذراندن زبان آلمانی و آزمون مورد تایید سفارت اتریش برای مدرک زبان.
  • همانطور که گفته شد تمکن مالی افراد توسط سفارت بررسی می­شود که این می­تواند شامل موجودی حساب بانکی آنها باشد. شرط پذیرش تمکن مالی وجود حداقل مبلغ 200 میلیون تومان در حساب هر فرد متقاضی است که این مبلغ را نیز می­توان از هزینه­های مهاجرت به اتریش نامید البته این پول در اصل هزینه نمی­شود و قابل برداشت توسط فرد متقاضی است.
  • هزینه ترجمه مدارک مورد نیاز برای مثال مدارک تحصیلی و ریز نمرات برای مهاجرت تحصیلی.
  • هزینه­های مربوط به درخواست و گرفتن ویزا مانند هزینه مصاحبه، بررسی اثر انگشت و…
  • هزینه بلیط پرواز به اتریش

این هزینه­ها با توجه به شرایط خود شخص متقاضی، نوع درخواست ویزا و سال درخواست می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال هزینه درخواست ویزای نوع D اتریش برای افراد بزرگسال 150 یورو و برای کودکان کمتر از 6 سال مبلغ 75 یورو در سال 2023 است. البته اگر برای گرفتن ویزا و فرآیند مهاجرت خود از شرکت­های مهاجرتی کمک بگیرید باید هزینه وکیل و مشاوره را نیز به این هزینه­ها اضافه کنید.

برای مهاجرت به اتریش چه مدارکی نیاز است؟

با توجه به انواع روش­های مهاجرت به اتریش، مدارک متفاوتی نیز برای ارائه به سفارت مورد نیاز است. برای مثال اگر هدف شما مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی باشد باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را ترجمه کنید و برای مقطع کارشناسی ارشد، ترجمه مدرک کارشناسی مورد نیاز است.

سایر مدارکی که برای مهاجرت تحصیلی مورد نیاز است عبارتند از:

  • توصیه نامه
  • رزومه
  • نامه قبولی دانشگاه مقصد
  • ترجمه شناسنامه و پاسپورت
  • گواهی اشتغال به تحصیل در دانشگاه دولتی در مقطع لیسانس و گواهی منع عدم تحصیل در دوره­های بالاتر
  • عدم سوء پیشینه برای 5 سال گذشته
  • سند ازدواج در صورت متاهل بودن
  • عکس
  • نامه اثبات تمکن مالی
  • پرینت گردش حساب برای 3 ماه آخر
  • اجاره خانه یا خوابگاه برای 6 ماه اول اقامت
  • بیمه مسافرتی و بیمه درمانی

با توجه به نوع ویزای درخواستی شما مدارک قابل ارائه به سفارت می­تواند کمتر یا بیشتر شود؛ پس اگر در این زمینه نیاز به کمک داشتید می­توانید از سایت آرتا برای کسب اطلاعات بیشتر کمک بگیرید.

هزینه­ های زندگی در اتریش

بخش دوم هزینه­های مهاجرت هزینه­های مربوط به زندگی در کشور مقصد است. در این بخش به مهمترین هزینه­هایی که در کشور اتریش باید بپردازید اشاره می­کنیم.

هزینه مسکن

شاید بتوان هزینه مسکن را مهمترین هزینه برای مهاجرت به اتریش دانست. این هزینه با توجه به شهر محل زندگی، منطقه‌ای که انتخاب می­کنید، تعداد افراد و شرایط محل سکونت می­تواند متفاوت باشد. برای مثال اجاره یک آپارتمان تک خواب در مرکز شهر وین تقریبا 850 یورو و در حومه شهر تقریبا 625 یورو است. برای آپارتمانی با همین شرایط در مرکز شهر گراتس باید 550 یورو و در حومه شهر 450 یورو بپردازید. 

هزینه دانشگاه

با توجه به دانشگاه، رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی شهریه دانشگاه می­تواند متفاوت باشد برای مثال در دانشگاه­های دولتی به طور متوسط باید ترمی 750 یورو بپردازید. این در حالی است که هزینه دانشگاه­های غیر­دولتی می­تواند از 3000 تا 30000 یورو در سال متغیر باشد.

هزینه خوراک

اتریش یکی از کشورهایی است که هزینه تهیه اقلام خوراکی در آن بسیار گران است. در اروپا گرانترین غذاها مختص مردم اتریش است، در زمستان این شرایط بدتر هم می­شود.

هزینه حمل­ و ­نقل

برخلاف مواد غذایی هزینه حمل­و­نقل در این کشور ارزان است و شما می­توانید با پرداخت ماهانه 40 تا 50 یورو از تمامی وسایل حمل­و­نقل عمومی به صورت رایگان استفاده کنید؛ البته دوچرخه­سواری هم راه ارزان و مناسبی برای رفت­و­آمد در شهرهای اتریش است.

اگر برای تحصیل به اتریش می­روید در نظر داشته باشید که میانگین هزینه­هایی که ماهانه برای یک زندگی معمولی باید بپردازید تقریبا 1200 یورو در ماه است که تقریبا یک سوم آن مربوط به مسکن، یک سوم خوراک و یک سوم باقی مانده مربوط به سایر هزینه­هاست.

بهترین مشاغل در اتریش کدام اند؟

اگر قصد مهاجرت کاری به اتریش دارید بهتر است از شغل­هایی که در این کشور مورد نیاز هستند اطلاعات کافی داشته باشید. حتی افرادی که برای تحصیل به اتریش می­روند نیز بهتر است رشته­هایی را انتخاب کنند که بعد از اتمام تحصیلات به راحتی وارد بازار کار اتریش شده و فرآیند دریافت اقامت برایشان آسان­تر شود. مشاغل زیر از جمله مشاغلی هستند که با انتخاب آن­ها شانس بیشتری برای وارد شدن به بازار کار اتریش خواهید داشت:

  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی عمران
  • مهندسی معدن
  • مهندسی کسب و کار
  • مهندسی کامپیوتر، آی تی و برنامه نویسی
  • دندانپزشکی
  • پرستاری
  • خدمات اجتماعی
  • مدیریت کسب و کار

در اتریش نیز مثل سایر کشورها برخی از مشاغل درآمد بیشتری نسبت به سایرین دارند. اگر در یکی از شغل­های زیر سابقه دارید و می­توانید برای مهاجرت کاری به اتریش درخواست دهید باید بداند که درآمد بالایی در این کشور نصیبتان خواهد شد:

  • پزشک جراح
  • قضاوت
  • وکالت
  • مدیریت بانک
  • ارتودنتیست
  • استادی دانشگاه
  • مدیریت مالی
  • خلبانی
  • مدیریت در حوزه تبلیغات

درآمد هر یک از این شغل­ها کاملا متفاوت و وابسته به شرایط کار و میزان تخصص فرد است. اما خبر خوب این است که اشتغال در هر یک از این حوزه­های کاری می­تواند درآمد قابل قبولی در کشور اتریش داشته باشد و در نتیجه از سطح رفاه مناسبی بهره­مند شود.

سخن  پایانی

اتریش را می‌توان یک کشور ایده آل از نظر سطح زندگی، کار، تحصیلات و هر آنچه برای یک زندگی آرام و بی­دغدغه لازم است دانست، از این رو است که متقاضیان مهاجرت به این کشور روزبه­روز افزایش پیدا می­کند و شرایط دریافت ویزا سخت­تر می‌شود؛ پس اگر شرایط مهاجرت به این کشور را دارید هر چه زودتر درخواست خود را فرستاده تا شانس زندگی در مهد موسیقی و هنر اروپا را از دست ندهید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Admin
24 فوریه 2017

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp