info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

همه چیز درباره مهاجرت به فنلاند را بدانید

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
مهاجرت به فنلاند

مهاجرت به فنلاند آرزوی دیرینه بسیاری از افرادی است که می‌خواهند یک زندگی راحت و آسوده را تجربه کنند. فنلاند یکی از پیشرفته‌ترین کشورها از نظر اقتصاد و رفاه اجتماعی محسوب می‌شود؛ همچنین در این کشور ویژگی‌های برجسته‌ای وجود دارند که تمایل بسیاری از افراد در سراسر جهان برای مهاجرت به آن را بیشتر می‌کند. اگر شما هم قصد دارید تا درباره این کشور زیبا و مراحل مهاجرت به آن بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

کشور فنلاند را بهتر بشناسید

مهاجرت به فنلاند برای هر فرد می‌تواند به دلایل خاصی صورت بگیرد اما همه مهاجران باید قبل از درخواست ویزا، درباره این کشور اطلاعات کاملی را کسب کند. فنلاند که در منطقه اسکاندیناوی و قاره اروپا واقع شده است، با وسعت 338145 کیلومتر مربع و بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، یکی از بزرگ‌ترین کشورهای این قاره محسوب می‌شود. پایتخت این کشور شهر هلسینکی است و بیشتر مردم به زبان سوئدی و فنلاندی صحبت می‌کنند. موقعیت کشور فنلاند و اهمیتی که مسئولین و ساکنین آن به منابع طبیعی می‌دهند موجب شده است تا در گوشه و کنار این کشور شاهد مناظر بکر و شگفت‌انگیز طبیعی باشیم. مردم فنلاند جزء شادترین مردم جهان شناخته شده‌اند و در سطح بالایی از رفاه اقتصادی و اجتماعی زندگی می‌کنند که بخش عمده این رفاه به‌دلیل شاخص بالای تولید ناخالص داخلی است. بیشتر درآمد کشور فنلاند از تولید تجهیزات مخابراتی و ارتباطاتی، خودرو و مجصولات چوبی به دست می‌آید. واحد پولی فنلاند، یورو است.

بهترین شهرهای فنلاند برای مهاجرت در سال 2022

شهر هلسینکی که در جنوب فنلاند واقع شده است، به‌عنوان پایتخت این کشور شناخته می‌شود. شهر هلسینکی به شهرهای مهمی مانند تالین، سنت‌ پترزبورگ و استکهلم نزدیک است و جزء مراکز مهم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فنلاند به‌شمار می‌رود. این شهر یک محل بسیار عالی برای مهاجران شاغل است؛ زیرا بیش از 83 درصد شرکت‌های معتبر فنلاند در هلسینکی قرار گرفته‌اند. افرادی‌که مهارت و تجربه بالایی در زمینه طراحی، گرافیک، هنر و توسعه وب دارند، در شهر هلسینکی می‌توانند ماهیانه بیش از 5050 یورو درآمد کسب کنند.

تامپره یکی دیگر از شهرهای معروف فنلاند است که در جنوب این کشور و در نزدیکی شهر هلسینکی واقع شده است. این شهر به‌دلیل شرایط رفاهی و بهداشتی عالی به‌عنوان دومین شهر بزرگ فنلاند شناخته‌ شده است و میزبان بسیاری از مهاجران روسی، عراقی، افغانستانی، سوئدی و ایرانی است. این شهر در زمینه مکانیک، فناوری اطلاعات، بهداشت، زیست فناوری و صنایع کاغذ پیشرو است و برای افراد شاغل در این رشته‌ها یک مقصد عالی محسوب می‌شود.

بندر تورکو در کشور فنلاند از قدیمی‌ترین شهرهای این کشور است و یکی از شهرهای پیشتاز در زمینه فرهنگ و تاریخ گذشته محسوب می‌شود. قبل از شهر هلسینکی، این شهر پایتخت کشور فنلاند بوده است و سالانه بسیاری از مراسم‌ فرهنگی مانند کنسرت‌های موسیقی و تئاترهای معروف در آن برگزار می‌شوند.

در فنلاند به بهترین شکل ممکن تحصیل کنید!

کشور فنلاند یکی از کشورهای پیشرو درزمینه تحصیل و آموزش است؛ به‌گونه‌‌ای‌که در برنامه بین‌المللی ارزیابی دانش‌آموزان یا PISA در سال 2015 دانش‌آموزان این کشور عملکرد بهتری را نسبت به بسیاری از کشورهای پیشرفته دیگر مانند ایالات متحده آمریکا به‌نمایش گذاشتند. این امر باعث شد تا فنلاند به‌عنوان کشوری با سیستم آموزشی برتر شناخته شود و محصلان زیادی از سراسر دنیا تمایل به تحصیل در آن را داشته باشند. در این کشور برنامه‌های آموزشی به‌شکلی چیده شده‌اند که دانش‌آموزان درعین تحمل خستگی کم‌تر، بازدهی بیشتری را در کلاس داشته باشند؛ همچنین معلمان در این کشور از جایگاه اجتماعی خاصی برخوردار هستند و بالاترین میزان درآمد را کسب می‌کنند. در فنلاند تمامی دانش‌آموزان باید دوره‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول را طی کنند و از لوازم تحصیلی و خدمات آموزشی رایگان در مدارس بهره‌مند شوند.

تحصیل در دانشگاه‌های این کشور هم بسیار پرمتقاضی است. در فنلاند دانشگاه‌های بسیاری وجود دارد که از بین آن‌ها حدود 40 دانشگاه دارای برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی هستند و دانشجویان را در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌پذیرند. دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه‌ها می‌توانند در بیش از 600 رشته مختلف تحصیل کنند. در کشور فنلاند بیشتر دانشجویان به‌دلیل پرداخت مالیات ملزم به پرداخت شهریه نیستند. البته دروسی که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، رایگان نیستند.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

راه‌های مهاجرت به فنلاند

برای درخواست ویزای مهاجرت به فنلاند روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم:

  1. مهاجرت ازطریق تحصیل: تقاضای ویزای تحصیلی یکی از پرطرفدارترین راههای مهاجرت به فنلاند است. به‌ هر دانشجوی خارجی یک ویزای یک ساله تعلق می‌گیرد که پس از پایان هر سال تحصیلی و با ثبت نام مجدد در دانشگاه این ویزا قابل تمدید است. دانش‌آموزان خارجی نیز باید یک دوره جامع به‌علاوه یک دوره آموزش تخصصی را طی کنند تا اجازه شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌ها را کسب کنند. نکته مهم‌ درباره تحصیل در این کشور، تسلط به زبان فنلاندی است. محصلانی که به این زبان تسلط کافی را داشته باشند، می‌توانند از تحصیل رایگان بهره‌مند شوند.
  2. مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری: سرمایه‌گذاری نیز یکی از راه‌های مناسب برای مهاجرت به فنلاند است. البته این شیوه ضوابط خاص خودش را دارد؛ به‌عنوان مثال سرمایه‌گذاری نباید در حوزه املاک یا بورس باشد. بهترین محل برای سرمایه‌گذاری در فنلاند کارآفرینی و ثبت شرکت‌های سهامی عام است و حداقل مبلغ برای سرمایه‌گذاری در این کشور 2500 یورو است.
  3. مهاجرت ازطریق تولد فرزند: برای دریافت تابعیت در کشورها دو اصل به ‌اسم اصل خاک و اصل خون وجود دارد. اصل خاک یعنی تمام افرادی‌که در داخل مرزهای آبی، خاکی و هوایی یک کشور متولد شده‌‌اند، شهروند آن کشور محسوب می‌شوند. اصل خون به‌ این معنا است که تنها افراد متولد شده از والدین تابع همان کشور واجد شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم در آن کشور هستند. در فنلاند از هر دو اصل پیروی می‌شود. البته مهاجرت ازطریق تولد فرزند در این کشور برای والدین روش چندان مناسبی نیست اما فرزند تولد یافته در این کشور شانس دریافت تابعیت فنلاند را دارد.
  4. مهاجرت ازطریق ازدواج: یکی دیگر از انواع راههای مهاجرت به فنلاند، ازدواج به یک فرد فنلاندی است. برای دریافت اقامت فنلاند از این طریق، همسر شما باید ثابت کند که می‌تواند مخارج زندگی شما را تامین کند؛ همچنین ازدواج شما باید کاملا واقعی باشد که برای اثبات آن ارائه مدارکی مانند عکس‌های دوران نامزدی، پرینت تماس‌ها و آدرس محل زندگی الزامی است.
  5. مهاجرت ازطریق کار: در این روش باید از یک کارفرمای فنلاندی پیشنهاد همکاری دریافت کنید و تقاضای خود را به سفارت فنلاند ارائه دهید. پس از تایید درخواست، به شما ویزای کاری با مهلت 5 سال داده می‌شود. در گرفتن ویزای کاری فنلاند داشتن تخصص در یک زمینه می‌تواند شانس شما را چند برابر کند؛ پس اگر در شغل خود متخصص و باتجربه هستید، می‌توانید به قبول شدن درخواست خود بسیار امیدوار باشید.
  6. مهاجرت ازطریق پناهندگی: این روش بیشتر برای ساکنان مناطق جنگ‌زده یا دچار بحران‌های داخلی توصیه می‌شود. پناهندگان برای مهاجرت به فنلاند باید علت مهاجرت و شرایط خود را به‌طور کامل برای پلیس یا مرزبان توضیح دهند؛ همچنین باید ثابت کنند که در کشور خودشان با خطر جانی روبرو هستند و امکان بازگشت به آن را ندارند.

ویزای فنلاند و شرایط آن

برای دریافت هر کدام از ویزاهای مهاجرت به فنلاند، شرایط خاصی وجود دارد اما یکی از شروط اصلی داشتن گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار و دو صفحه خالی است. البته ساکنین برخی مناطق مانند کشورهای عضو اتحادیه اروپا، اسکاندیناوی و سوئیس نیاز به ویزا برای ورود به فنلاند را ندارند.  کسانی‌که قصد دارند تا در فنلاند مشغول به کار شوند، باید علاوه بر پر کردن فرم درخواست ویزای D، دارای بیمه مسافرتی، گواهی عدم سوء پیشینه و جاب آفر نیز باشند. دانشجویان یا دانش‌آموزان متقاضی به تحصیل در این کشور ملزم به دریافت پذیرش در یکی از مدارس یا مراکز آموزش عالی هستند؛ همچنین این افراد باید تمکن مالی مناسبی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی را داشته باشند. در ویزای ازدواج هم یکی از شروط اصلی وجود گواهی ازدواج رسمی و مدارک شناسایی معتبر است.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

مدارک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به فنلاند

باتوجه به اینکه زبان‌های رسمی کشور فنلاند سوئدی و فنلاندی است، داشتن مدرک رسمی این دو زبان اهمیت زیادی دارد. داشتن این دو مدرک به شما کمک می‌کند تا از خدمات ویژه‌‌ای بهره‌مند شوید و شانس بیشتری برای دریافت موقعیت‌های شغلی و تحصیلی داشته باشید. دو روش برای دریافت مدرک این زبان‌ها وجود دارد:

  1. قبول شدن در آزمون عمومی زبان (YleinenKieltutkinto)
  2. آزمون‌های زبان ادارات دولتی

آخرین آمار از هزینه‌های مهاجرت به فنلاند

در هر یک از راههای مهاجرت به فنلاند میزان هزینه مصرف شده متفاوت است اما طبق تجربه‌های به دست آمده، مهاجرت کاری کم‌ترین هزینه و سرمایه‌گذاری بیشترین هزینه را دارد. در مهاجرت ازطریق ازدواج هزینه‌ها محدود به ارائه درخواست و مراحل اداری خواهند شد. هزینه مهاجرت تحصیلی نیز شامل شهریه دانشگاه و محل سکونت می‌شود که به‌طور متوسط 7000 یورو خواهد بود.

برای مهاجرت به فنلاند چه مدارکی نیاز است؟

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به فنلاند عبارتند از:

  • اصل و کپی مدارک هویتی به‌همراه ترجمه انگلیسی
  • عکس پرسنلی جدید
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • دعوت‌نامه رسمی از طرف سازمان‌های دولتی فنلاند یا افراد خانواده مقیم در این کشور
  • رزومه کاری یا تحصیلی به‌همراه ترجمه انگلیسی
  • اسناد گردش حساب بانکی برای اثبات تمکن مالی
  • اجازه‌نامه کتبی والدین (برای افراد کم‌تر از 18 سال)

هزینه‌های زندگی در فنلاند

علی‌رغم اینکه میزان مالیات پرداختی در این کشور کمی بیشتر از کشورهای دیگر اروپا است، اما بسیاری از خدمات رفاهی، درمانی و … از قیمت پایینی برخوردار هستند. در کشور فنلاند هزینه پوشاک کمی پایین‌تر است اما قیمت نوشیدنی‌های غیرالکلی تقریبا 20 درصد و دیگر کالاها حدود 23 درصد بالاتر از میانگین این هزینه‌ها در اتحادیه اروپا است. به‌طور کلی هزینه ماهیانه زندگی یک خانواده کم‌جمعیت در این کشور حدودا 4000 یورو است.

بهترین مشاغل در فنلاند کدامند؟

کشور فنلاند از موقعیت های شغلی متنوعی برخوردار است اما در برخی زمینه‌ها نیاز به افراد متخصص بیشتر احساس می‌شود. مشاغل بهداشتی و درمانی مانند پزشکی، پرستاری، دندان‌پزشکی و مامایی از جمله این زمینه‌ها هستند. حسابداری نیز یکی از مشاغل پولساز در فنلاند است و حسابداران در این کشور معمولا حقوقی بیش از 4000 یورو در ماه دارند. مشاغل دیگری که در این کشور درآمد خوبی دارند عبارتند از:  تدریس زبان انگلیسی، وکالت، معماری، خلبانی، مهندسی عمران، طراحی وب و برنامه‌نویسی.

سخن پایانی

کشور فنلاند یک کشور توسعه‌یافته و پیشرفته است که به شما در تحقق آرزوهایتان کمک می‌کند و امکان داشتن یک زندگی بهتر را برایتان فراهم می‌کند. توصیه می‌کنیم با در نظر گرفتن شرایط خود از بین راههای مهاجرت به فنلاند بهترین روش‌را انتخاب کنید و تمام مراحل را با دقت تمام پیگیری کنید تا به یک نتیجه عالی برسید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
08 اکتبر 2022

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp