info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

راهنمای مهاجرت به فرانسه از طریق ویزای کار

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید

فرانسه کشوری زیبا با اقتصادی قدرتمند است. به همین علت بسیاری از افراد آن را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می‌کنند. یکی از روش‌های مهاجرت به فرانسه دریافت ویزای کار است و در صورت داشتن شرایط لازم با ویزای کار می‌توانید اقامت فرانسه را نیز دریافت کنید. مهاجرت از طریق ویزای کار یکی از آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌های مهاجرت به فرانسه است و بسیاری از افراد از این روش استقبال می‌کنند. در این مقاله از آرتا در مورد کار در فرانسه، راه‌های مهاجرت کاری به فرانسه، مراحل دریافت ویزای کار، مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار و انواع ویزای کار فرانسه توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

کار در فرانسه

در حدود ۱۰ در صد از مردم فرانسه را مهاجران خارجی تشکیل می‌دهند. یکی از شیوه‌های مهاجرت به فرانسه دریافت ویزای کار در فرانسه است. به دلیل این که ویزای جستجوی کار از طرف دولت فرانسه صادر نمی‌شود؛ بنابراین برای دریافت این ویزا پیشنهاد شغلی و کارفرمای فرانسوی ضروری است.

یکی از مشکلاتی که کشور فرانسه با آن روبرو بوده کمبود نیروی کار متخصص است. این کشور به نیروهایی مانند نجار، قصاب، مهندس کامپیوتر و اپراتور ماشین نیاز مبرم دارد و این موضوع یک فرصت مناسب برای نیروهای خارجی است که در این زمینه‌ها تجربه و تخصص لازم را دارند. یکی از شرایطی که دولت فرانسه برای استخدام نیروی خارجی دارد مهارت زبانی است و بیشتر مشاغل فرانسوی نیاز به یادگیری زبان فرانسوی دارند.

شرایط مهاجرت کاری به فرانسه برای ایرانیان

برای مهاجرت کاری به فرانسه تنها افراد متخصص می‌توانند اقدام کنند. در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های مهاجرت به فرانسه دریافت ویزای کار است. دریافت ویزای کار در واقع روشی به صرفه و کم هزینه برای مهاجرت به کشور فرانسه است. با دریافت ویزای کار در صورت داشتن کم‌‌ترین حقوق نیز افراد می‌توانند وارد حوزه شینگن شوند و خیلی زود مشغول به کار شوند.

راه‌های مهاجرت کاری به فرانسه

بسیاری از افراد با هدف کسب درآمد بیشتر به یک کشور خارجی سفر می‌کنند. یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری کشور فرانسه است زیرا هم‌ از نظر گردشگری و جاذبه‌های دیدنی کشوری پر قدرت به حساب می‌آید و هم از صنایع پیشرفته و بزرگی برخوردار است که شرایط مناسبی برای کار کردن شهروندان فراهم می‌کند.

در چند سال گذشته افراد برای مهاجرت کاری به فرانسه از دو طریق می‌توانستند اقدام کنند. روش اول دریافت ویزای جاب سیکر بوده که از طریق آن متقاضیان می‌توانستند به فرانسه مهاجرت کرده و برای شش ماه به جستجوی کار و شغل مناسبی برای خود بپردازند؛ اما اکنون این ویزا صادر نمی‌شود.

به همین خاطر تمام افرادی که قصد مهاجرت کاری به فرانسه را دارند باید از طریق دریافت ویزای کار اقدام کنند. در این روش متقاضی باید قبل از رفتن به فرانسه کار مناسبی را پیدا کند و در گام بعدی برای دریافت ویزا اقدام کند.

این نکته نیز دارای اهمیت است که کارفرمایان فرانسوی برای به کار گیری نیروی کار خارجی محدودیت‌هایی دارند. کارفرمای فرانسوی  برای جذب نیروی کار خارج از فرانسه یا اتحادیه اروپا ملزم به انجام تست بازار کار است‌. تست بازار کار به این معنی است که کارفرما باید برای پیدا کردن نیروی کار سه ماه در فرانسه شغل مورد نظر را آگهی کند و در صورت پیدا نکردن نیروی کار مناسب، سه ماه نیز برای شغل مورد نظر در اتحادیه اروپا آگهی کند.

اگر باز هم نتوانست نیروی کار مناسبی را پیدا کند در مرحله آخر می‌تواند خارج از اتحادیه اروپا و فرانسه، نیروی کار مورد نظر خود را استخدام کند. برخی از کارفرماهای فرانسوی تمایل دارند برخی از کارها را به نیروی کار خارجی واگذار کنند. در مورد این مشاغل افراد متقاضی می‌توانند با شناخت از قوانین و مقررات فرانسه برای کار به این کشور مهاجرت کنند و درآمد خوبی به دست آورند. یکی از مهم‌ترین شرایط برای گرفتن ویزای کار و مهاجرت کاری به فرانسه دریافت جاب آفر یا دعوتنامه از طرف کارفرمای فرانسوی است.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

 

نحوه مهاجرت کاری به فرانسه

همان طور که اشاره شد برای مهاجرت کاری به فرانسه باید فرد متقاضی دارای ویزای جاب سیکر یا جاب آفر باشد؛ ولی همان طور که اشاره شد کشور فرانسه در حال حاضر ویزای جاب سیکر صادر نمی‌کند؛ بنابراین تنها روش ممکن برای مهاجرت کاری به فرانسه دریافت جاب آفر است.

دریافت جاب آفر نیز در حال حاضر به آسانی امکان پذیر نیست و دارای روندی زمان بر و  طولانی است تا کارفرما بتواند برای متقاضی ویزای کار دریافت کند. به‌همین علت دولت فرانسه برای استخدام نیروی خارجی ویزاهای مختلفی را صادر می‌کند و متقاصیانمی‌توانند با توجه به شرایط خود، برای دریافت ویزای کار مناسب اقدام کنند.

انواع ویزای کار فرانسه

به دلیل اين که دریافت ویزای کار فرانسه از طریق دعوتنامه شغلی کاری مشکل است؛ در نتیجه دولت فرانسه برای جذب نیروی کار ماهر و با تجربه ویزاهای کاری مختلفی را به متقاضیان ارائه می‌دهد که عبارتند از:

تلنت پاسپورت

این ویزا به افراد متقاضی با مهارت‌های مختلف کمک می‌کند به کشور فرانسه مهاجرت کرده و در زمینه‌های گوناگون رقابتی، حقوق دریافت کنند. افرادی مانند هنرمندان، افراد معروف ملی یا بین المللی، پژوهشگران، کارآفرینان و…می‌توانند برای دریافت این ویزا اقدام کنند.

بلو کارت

افرادی که بلو کارت داشته باشند می‌توانند در هر کشور اروپایی کار کنند. افراد بسیار ماهر در حوزه فعالیت خود می‌توانند این ویزا را دریافت کنند. جاب آفر، پنج سال سابقه کار، مدرک کارشناسی ارشد از جمله شرایط دریافت بلو کارت هستند.

ویزا برای تاسیس شرکت یا راه‌اندازی کسب و کار

اگر می‌خواهید در فرانسه شرکت یا کسب و کاری ایجاد کنید می‌توانید این ویزا را دریافت کنید‌. دریافت این ویزا نیازمند ارائه مدارک بیشتری است و قدرت مالی شما نیز باید ثابت شود.

ویزای کار متخصصان و نیروی انسانی مستقل

افرادی که در موضوعات مختلف تخصص و سابقه لازم را دارند می‌توانند این ویزا را دریافت کنند. ولی نیروی کار خارجی نمی‌تواند با عنوان سر دفتر یا نماینده بیمه فعالیت کند.

ویزای ورزشی طولانی مدت

با استفاده از این ویزا ورزشکاران می‌توانند در کشور فرانسه زندگی کنند. برای شرکت ورزشکار در فعالیت‌های ورزشی لازم است که او مراحلی را طی کند. برای دریافت این ویزا سازمان یا باشگاه ورزشی باید به عنوان اسپانسر از ورزشکار حمایت کنند.

ویزای کار بلند مدت برای کار داوطلبانه

افرادی که در زمینه کارهای بشر دوستانه فعالیت می‌کنند، می‌توانند این ویزا را اخذ کنند. حداکثر اعتبار این ویزا ۱ سال است و باید فرد متقاضی از طریق یک موسسه یا سازمان خیریه ثبت شده در فرانسه برای دریافت این ویزا اقدام کند.

ویزای کار سازمان‌های بین المللی

افرادی که در سازمانی بین المللی در فرانسه عضو هستند می‌توانند برای دریافت این ویزا اقدام کنند.

شرایط و مراحل دریافت ویزای کار فرانسه

برای دریافت ویزای کار باید مراحل زیر را طی کنید. دقت داشته باشید که با توجه به نوع ویزای کار و شرایط شغلی ممکن است مراحل دریافت ویزای کار در برخی از جزئیات با هم متفاوت باشند.

  • داشتن پیشنهاد کار از سمت شرکت فرانسوی یا کارفرما
  • جمع آوری مدارکی مانند گذرنامه که دست کم برای سه ماه معتبر باشد، عکس پرسنلی، جاب آفر کارفرما، مدارک تحصیلی
  • پرداخت هزینه صدور ویزای کار
  • ثبت نام و ثبت درخواست صدور ویزا در سامانه درخواست ویزای فرانسه و پرداخت هزینه‌های مربوطه
  • کسب آمادگی‌ برای حضور در مصاحبه سفارت
  • ارائه مدارک به سفارت یا کنسولگری فرانسه و حضور در مصاحبه
  • مراجعه به سامانه درخواست ویزا و پیگیری نتیجه درخواست
  • در نهایت اخذ ویزا از سفارت یا کنسولگری

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار فرانسه

برای دریافت ویزای کار قرار داد کاری از طرف کارفرما تنظیم شده و آن را به وزارت کار محلی فرانسه می‌فرستد. پس از تایید در این محل به اداره مهاجرت و ادغام فرانسه فرستاده می‌شود. اگر قرار داد مورد نظر مورد تایید اداره مهاجرت نیز واقع شود مستقیما برای سفارت فرانسه در ایران فرستاده می‌شود. در مرحله بعد باید فرد متقاضی به همراه همراهانش به سفارت مراجعه کرده و برای دریافت ویزای طولانی مدت درخواست بدهد.

مدارکی که باید کارفرما ارائه بدهد

  • اسناد تایید کننده شغل مورد نظر
  • قرارداد کار
  • اسنادی که نشان می‌دهند استانداردهای لازم برای استخدام رعایت شده‌اند‌.
  • مدارکی که تایید کننده انجام تست کار از سوی کارفرما باشد.

مدارکی که متقاضی باید به سفارت ارائه دهد

  • گذرنامه‌ای که دست کم سه ماه معتبر باشد.
  • فرم کامل شده و دارای امضا درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس مناسب برای گذرنامه
  • اجاره نامه که نشان دهنده محل زندگی شما در فرانسه باشد.
  • قرار داد کاری
  • اسنادی که وضعیت مالی متقاضی را نشان می‌دهندو شامل صورت حساب بانکی سه ماه آخر و در صورت اشتغال فیش حقوقی سه ماه آخر هستند.
  • مدارک وضعیت اجتماعی متقاضی شامل نمونه کار، اسناد شغلی، مدرک تحصیلی و CV
  • اظهارنامه قانونی که نشان می‌دهد فرد در ده سال اخیر ورشکستگی و سوء سابقه نداشته است.
  • گواهی عدم سوء پیشینه در سه ماه گذشته

سخن پایانی

کشور فرانسه دارای جاذبه‌های دیدنی و گردشگری فراوانی است و از نظر اقتصادی نیز کشوری توسعه یافته است. وجود صنایع بزرگ در این کشور نیز باعث شده‌‌است که بسیاری از افراد تمایل داشته باشند برای کسب درآمد به فرانسه مهاجرت کنند. برای اخذ ویزای کار فرانسه نیاز به پیشنهاد شغلی و عقد قرارداد با کارفرمای فرانسوی دارید. البته دریافت ویزای کار به این طریق یک فرآیند طولانی است و کارفرما به سختی می‌تواند از این طریق ویزای کار برای متقاضی دریافت کند؛ به همین خاطر دولت فرانسه ویزاهای کار مختلفی را برای جذب نیروی کار به متقاضیان ارائه می‌دهد. ویزای تلنت پاسپورت، بلوکارت، ویزای سازمان‌های بین المللی، ویزای نیروهای متخصص مستقل و ویزای ورزشی طولانی مدت از جمله این ویزاها هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
15 فوریه 2024

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp