info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

قوانین و شرایط جدید تحصیل در انگلستان

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
تحصیل در انگلستان

انگلستان کشوری پادشاهی است که به همراه ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی جز بریتانیا محسوب میشوند.  پوند واحد پول انگلستان می باشد. پایتخت انگلستان شهر لندن است. قدرت اقتصادی این کشور در اروپا و جهان در کنار ارزش و قدرت بالای پاسپورت انگستان، آن را به عنوان کشوری محبوب در بین مهاجرین تبدیل نموده است. روش های مختلفی برای مهاجرت به انگلستان وجود دارد که تحصیل یکی از مهم ترین آن ها است. ویزای تحصیلی انگلستان به دو صورت تعریف می شود. تحصیل در مدارس تحت عنوان ویزای Tier 4 Child که برای افراد زیر 18 سال می باشد و ویزای Tier 4 General برای افراد بالای 18 سال است.

تحصیل در انگلستان بعد از آمریکا دومین مقصد مورد نظر دانشجویان بین المللی می باشد. مدارکی که از سوی دانشگاه ها و موسسات آموزشی انگلستان صادر می شوند در تمام دنیا به عنوان مدارکی با کیفیت و درجه اعتبار علمی بالایی محسوب می شوند.

شرایط تحصیل در انگلستان

مقطع لیسانس

برای این مقطع شما نیاز به داشتن مدرک آیلتس 6 دارید.دانش‌آموزان می‌توانند پس از تکمیل دوره ۱۲ ساله تحصیل خود، برای تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلیس اقدام نمایند. در صورت پذیرفته نشدن مدرک دبیرستان برخی کشورها برای ورود مستقیم به دوره لیسانس، دانشجویان باید دوره‌های a level یا فاندیشن در انگلستان را طی کنند. تحصیل در انگلیس در مقطع لیسانس  3 سال زمان میبرد.

البته لازم به‌ ذکر است که تحصیل در برخی رشته‌های کارشناسی مانند علوم پایه و مهندسی به‌ مدت ۴ سال زمان میبرد. با این وجود، برنامه دوره‌های سریع دو ساله وجود دارند که به دانشجویان اجازه می‌دهند تا در عرض دوسال تحصیلات خود را تکمیل کرده و زودتر به‌دنبال کار بروند. البته این دوره‌ها برای تمامی رشته‌ها نمی باشد و دانشجویان ممتاز با نمرات بالا، می‌توانند این دوره‌های دوساله را در مقطع کارشناسی سپری کنند. دانشجویان طی این مدت اجازه 10 ساعت کار در هفته را دارند.

علاوه‌ بر مدرک لیسانس ۳ ساله، برنامه‌ای به‌ نام مدرک دوگانه کارشناسی برای دانشجویان وجود دارد که اجازه تحصیل در دو رشته را در یک دوره تحصیلی می‌دهد. از این طریق فرصت‌های شغلی برای دانشجویان نیز افزایش می‌یابد. دوره دیگر کارشناسی برای تحصیل در انگلیس وجود دارد که به دوره ساندویچی مشهور است. دانشجویان از طریق انتخاب این دوره باید ۴ سال تحصیلی را بگذرانند که یک سال آن به کار کردن در زمینه رشته تحصیلی آن‌ها سپری‌ میشود. دوره‌های تحصیلی در مقطع لیسانس به دو قسمت تقسیم می‌شوند که شامل:

  1. گواهی آموزش عالی (CertHE): دوره تحصیل به مدت ۱ سال تمام وقت و ۲ سال نیمه وقت است.
  2. دیپلم آموزش عالی (DipHE): دوره تحصیل به‌مدت ۲ سال تمام وقت است.

هزینه تحصیل در این مقطع به طور سالانه 9 تا 14 هزار پوند می باشد.

مقطع فوق لیسانس

برای این مقطع شما نیاز به داشتن مدرک آیلتس 6.5 دارید. مدت تحصیل در مقطع ارشد 1 سال می باشد و فرد طی این مدت اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارد.

داشتن مدرک کارشناسی ارشد در انگلیس، یک امتیاز بالا برای پیدا کردن شغل مناسب و کار در انگلیس محسوب میشود. همچنین برای دانشجویان بین‌المللی، یک فرصت عالی برای بالا بردن سطح زبان انگلیسی و پیدا کردن شغل جهت اقامت در کشور انگلستان است. تحقیقاتی که توسط آژانس آمار آموزش عالی انجام شد،‌ نشان داد که ۸۶ درصد دانشجویانی که دوره ارشد خود را در انگلستان گذرانده‌اند، در مقایسه با ۷۵ درصد از دانشجویان دوره لیسانس، توانسته‌اند به‌صورت تمام وقت استخدام شوند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش در دوره‌ی کارشناسی ارشد

  1. مدرک زبان: در دانشگاه‌های انگلیس معمولاً مدرک آیلتس بالای ۷ درخواست می‌شود؛ اما برخی از دانشگاه‌های این کشور مدرک تافل را نیز می‌پذیرند (تافل (IBT):۹۲، تافل (‌PBT):۵۸۰)
  2. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی‌ ارشد در رشته‌های مدیریتی برخی دانشگاه‌های کشور انگلیس، باید علاوه‌بر مدارک فوق، نمره‌ قبولی در آزمون GMAT و GRE را کسب کنند.
  3. رزومه‌ تحصیلی و کاری

  4. توصیه‌نامه: این نامه باید توسط اساتید راهنمای شما در دوره‌ کارشناسی به شما اعطا شود و اهمیت زیادی برای پذیرش در مقاطع بالای تحصیلات دانشگاهی دارد.
  5. انگیزه‌نامه

♦ هزینه تحصیل در مقطع ارشد سالانه  12 تا 22 هزار پوند می باشد.

مقطع دکترا

تحصیل در این مقطع منوط به داشتن مدرک IELTS 7 است. مدت تحصیل در این دوره 3 سال تمام وقت و یا 6 سال نیمه وقت می باشد و فرد طی این مدت میتواند 20 ساعت در هفته کار کند. برای ورود به این مقطع فرد ابتدا وارد PrePhD شده و پس از آن به دوره دکتری وارد می شود.دانشجویان در این دوره امکان کار به صورت پاره وقت به میزان 30 ساعت در هفته را دارند.

دانشجویان از طریق تحصیل در مقطع دکتری در انگلیس، یک مدرک تحقیقاتی دریافت می‌کنند.. برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های انگلیس در مقطع دکتری دانشجویان باید یک پروپوزال تحقیقاتی در هنگام درخواست، ارائه بدهند. پروپوزال دانشجو باید توسط یک متخصص دانشگاهی تایید شود.

نحوه اخذ پذیرش در مقطع دکتری در انگلیس

زمانی‌ که زمینه تحقیقاتی متقاضی توسط خود او مشخص می‌شود، باید مدارک ضروری را برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری به دانشگاه موردنظر ارسال کند. مدارک ضروری مقطع دکتری عبارتند از:

  • مدارک تحصیلی پیشین (دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد)
  • منابع آکادمیک
  • انگیزه‌نامه

♦ هزینه تحصیل در این دوره سالانه بین 15 تا 24 هزار پوند است.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

شرایط زندگی در انگلستان

هزینه زندگی در انگلستان با توجه به شهر محل زندگی هر فرد متفاوت می باشد. هزینه زندگی در لندن ماهیانه حدود 1000 پوند خواهد بود و در شهرهای اطراف لندن این هزینه ماهیانه به 800 پوند می رسد.

هزینه مدرسه (20 هزار پوند) و هزینه زندگی در لندن (1300 پوند) برای خود شخص ( 900 پوند ) همراه روی هم رفته 2200 پوند است. این پول باید معادل 9 ماه زندگی و تحصیل محاسبه شود و باید 28 روز در حساب کوتاه مدت شخص باشد.

ویزای تحصیلی انگلستان

برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس باید نشان دهید که می توانید هزینه های تحصیل و زندگی خود در انگلستان را بپردازید یا به عبارت دیگر ثابت کنید که از تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی برخوردارید. برای اثبات تمکن مالی باید مبلغ مشخصی را در حساب بانکی خود به مدت حدود 1 ماه داشته باشید و پرینت بانک را ارائه دهید. مبلغ مورد نظر شامل شهریه دانشگاه برای یک سال و هزینه زندگی در انگلیس برای 9 ماه است. شهریه با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی شما متغیر است و یا باید رسید پرداخت شهریه را ارائه دهید یا اینکه مبلغ شهریه را در حساب بانکی خود داشته باشید. هزینه زندگی نیز بسته به شهری که در آن قصد تحصیل دارید متفاوت است. برای تحصیل در لندن ماهیانه مبلغ ۱۲۶۵ پوند و تحصیل در بقیه شهرها باید مبلغ ۱۰۱۵ پوند برای هر ماه در نظر بگیرید. مجموعا هزینه 9 ماه زندگی را در حساب بانکی خود داشته باشید.

مدارک مورد نیاز :

  • نامه پذیرش تحصیلی
  • اعلام محل سکونت
  • برای بالای 18 سال ارائه مدرک زبان مطابق با دوره تحصیلی الزامی است.
  • پرداخت هزینه بررسی ویزای تحصیلی معادل 335 پوند
  • فرم مخصوص برای درخواست ویزای تحصیلی انگلستان
  • گذرنامه معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • تمکن مالی
  • مدارک تحصیلی
  • ترجمه شناسنامه

متقاضیان می بایست مراحل اخذ ویزای تحصیلی انگلیس را به دقت طی نمایند به این دلیل که هر گونه نقصی در مدارک موجب میشود متقاضی به مهاجرت تحصیلی به انگلستان دست نیابد به همین دلیل باید تمامی مراحل گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس با مدارک و اطلاعات صحیح و با دقت پر شود. در ابتدای امر متقاضی می بایست از یک مرکز آموزشی پذیرش دریافت نماید و سپس این مرکز برای متقاضی تائیدیه پذیرش (CAS) ارسال می کند که این یکی از مدارک مهم برای اخذ ویزای تحصیلی می باشد. در صورتی که متقاضی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اقدام نموده است می بایست مدرک تصویب فناوری (ATAS) را نیز ارائه دهد.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Admin
24 فوریه 2017

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp