info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

معرفی ایالت استرالیای جنوبی

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
ایالت استرالیای جنوبی

یکی از ایالت‌های استرالیا، استرالیای جنوبی یا همان (South Australia) است که از نظر گردشگری و مهاجرت علاقه‌مندان زیادی دارد. اگر شما قصد مهاجرت به استرالیا را دارید با ما همراه باشید؛ چرا که قصد داریم در ادامه به معرفی ایالت استرالیای جنوبی بپردازیم.

ایالت استرالیای جنوبی

ایالت استرالیای جنوبی (South Australia) یکی از ایالت‌های استرالیا است که در بخش جنوب مرکزی واقع شده است. استرالیای جنوبی از نظر وسعت در رتبه چهارم ایالت‌های هفت‌گانه استرالیا قرار گرفته است؛ چرا که تقریبا یک هشتم از کل مساحت کشور را تشکیل می‌دهد. این ایالت در سال ۱۶۲۷ توسط دریانوردان هلندی کشف شد؛ اما تا دو قرن بعد مورد توجه قرار نگرفت. سپس در سال ۱۸۳۴ دولت بریتانیا طبق قانونی که تصویب کرد به عنوان ایالتی مستقل به رسمیت شناخته شد.

این ایالت متشکل از ۶ ایالت و ۲ قلمرو است که هر کدام شرایط زندگی خاص خود را دارند. به دلیل شرایط زندگی حاکم در این ایالت افراد زیادی برای زندگی در این منطقه استرالیا ترغیب می‌شوند.

تاریخچه ایالت استرالیای جنوبی

چیزی که تاریخ نشان می‌دهد این است که اولین مردمان استرالیایی بیش از پنجاه هزار سال پیش از شمال به استرالیای جنوبی مهاجرت کرده‌اند. این ایالت طبق حکاکی‌های موجود نشان می‌دهد که بیش از سی و پنج هزار سال قدمت دارد؛ هرچند که تعداد بومیان زیاد نبود اما تمام مناطق ایالت را اشغال کردند.

در اوایل قرن هفدهم زمانی که دریانوردان هلندی بخش‌هایی از جنوب استرالیا را کشف کردند، این ایالت مورد توجه بسیاری از اروپاییان قرار گرفت و توسط کاوشگر بریتانیایی متیو فلیندرز به رسمیت شناخته شد. کاشف فرانسوی یعنی نیکولاس بودن نقشه‌برداری از خط ساحلی جنوب استرالیا را شروع کرد و سپس اولین ورود اروپایی‌ها به ایالت استرالیای جنوبی در اوایل دهه ۱۸۰۰ بدون برنامه‌ریزی صورت گرفت.

شهرهای مهم ایالت استرالیای جنوبی

ایالت استرالیای جنوبی بیش از ۷۰ شهر بزرگ و کوچک دارد که مهم‌ترین این شهرها عبارتند از: آدلاید (Adelaide)، ماونت گامبیر (Mount Gambier)، گاولر (Gawler) و ماری بریج (Murray Bridge).

شهر آدلاید در مرکز استرالیای جنوبی قرار گرفته و پنجمین پایتخت بزرگ کشور به حساب می‌آید. این شهر یکی از شهرهای برتر دنیا از نظر زندگی ایده‌آل به شمار می‌رود.

موقعیت جغرافیایی

این ایالت زیبا در جنوب کشور استرالیا واقع شده است و با تمامی ایالت‌های استرالیا به غیر از تاسمانی مرز مشترک دارد. این ایالت از جنوب به خلیج بزرگ استرالیا، از غرب به ایالت استرالیای غربی، از شمال به سرزمین شمالی، از شمال شرقی به کوئیزلند و از شرق به ایالت ویکتوریا و نیوساث ولز محدود می‌شود. استرالیای جنوبی  دارای مساحت ۹۸۴۳۷۷ کیلومتر مربع است.

بلندترین نقطه این ایالت کوه وودرُف با ارتفاع ۱۴۳۵ متر و پست‌ترین نقطه آن دریاچه ایر با ۱۵- متر ارتفاع است. همانند دیگر ایالت‌های استرالیا، نواحی نزدیک به دریا در این ایالت سرسبز و آباد و نیمه شمالی آن خشک و خالی از سکنه است.

جمعیت

جمعیت ایالت استرالیای جنوبی چیزی حدود یک میلیون و هفتصد هزار نفر است که حدودا ۸/۵ درصد از جمعیت را شامل می‌شود. در این بین حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر در شهر (پایتخت) آدلاید و مناطق اطراف آن زندگی می‌کنند. این ایالت پنجمین ایالت پرجمعیت استرالیا است؛ همچنین پیش‌بینی می‌شود جمعیت این ایالت تا سال ۲۰۶۶ مابین یک میلیون و هشتصد هزار تا دو میلیون و هفتصد هزار نفر متغیر باشد.

شرایط زندگی و تحصیل استرالیای جنوبی

معمولا وقتی قصد مهاجرت به کشوری را داریم، ابتدا به سراغ شرایط زندگی در آن کشور می‌رویم تا مقایسه کنیم که از لحاظ شرایط آب و هوایی، اقتصادی، شغلی و هزینه‌های زندگی در چه وضعیتی قرار دارد. در رابطه با این ایالت باید گفت از نظر آب و هوایی استرالیای جنوبی خشک‌‌ترین ایالت استرالیا به شمار می‌رود. این ایالت از آب و هوای مدیترانه‌ای برخوردار و دارای تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل است.

بخش مهمی از منابع اقتصادی کشور استرالیا از ایالت استرالیای جنوبی تامین می‌شود؛ اقتصاد این ایالت در واقع وابسته به صادرات به کشور‌های جهان است. صنایع عمده مانند تولید گوشت و آماده‌سازی آن، گندم، پشم و پوست گوسفند، ماشین آلات، فلزات و تولید انواع ماهی محصولات اقتصادی این ایالت هستند که ۱۸ درصد اقتصاد ایالت را تشکیل می‌دهند.

این ایالت در زمینه تحصیلات عالیه جایگاه قابل قبولی دارد. در این ایالت دانشگاه‌ و کالج‌های دولتی و خصوصی وجود دارند که سالانه دانشجو‌های زیادی را از کشورهای مختلف جهان می‌پذیرند. شرایط زندگی و تحصیل ایالت استرالیای جنوبی بسیار مناسب و مقرون به صرفه برای مهاجرین است. یکی از مسائلی که باعث محبوبیت ویژه استرالیا در بین دانشجویان بین المللی خواهد شد تنوع رشته‌های درسی و فراهم بودن زمینه اشتغال پس از تحصیل هست..

فهرست دانشگاه‌های برتر این ایالت عبارت است از:

  • دانشگاه آدلاید
  • دانشگاه فلیندرز
  • دانشگاه استرالیای جنوبی
  • دانشگاه تورن استرالیا
  • دانشگاه کارنگی ملون استرالیا

مکان های توریستی

در این ایالت جاذبه‌های گردشگری و محیط‌های طبیعی خیره‌‌کننده زیادی وجود دارند؛ رودخانه موری یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های استرالیا از این ایالت می‌گذرد؛ همچنین این ایالت بزرگ‌ترین دریاچه استرالیا یعنی دریاچه آلبرت را در خود جای داده است.

از جاذبه‌های توریستی گردشگری استرالیای جنوبی می‌توان به مکان‌های زیر اشاره کرد:

  • آدلاید هیلز یا تپه‌های آدلاید (Adelaide Hills)
  • بندر ویکتور (Victor Harbour)
  • رشته کوه‌های فلیندرز (Flinders Ranges)
  • بندر لینکن (Port Lincoln)
  • جزیره کانگرو (kangaroo Island)
  • کوه گمبیر (Mount Gambier)
  • بندر رنمارک (Port Renmark)
  • پارک ملی غار‌های ناراکوت
  • غار فسیل ویکتوریا
  • غار الکساندرا

فرهنگ و زبان مردم ایالت استرالیای جنوبی

فرهنگ استرالیای جنوبی بر خلاف بسیاری از فرهنگ‌های دیگر دارای ماهیت منحصر به فرد و مدام در حال تغییر است. این تغییرات به دلیل تنوع قومیتی و مهاجرانی است که سالانه به این ایالت مهاجرت می‌کنند. این جامعه شامل فرهنگ‌های منحصر به فرد منطقه‌ای است که مهاجران از سرتاسر دنیا با خود آورده‌اند. از موسیقی گرفته تا غذا می‌توانید ادغام فرهنگ‌ها را در این ایالت ببینید.

در سرتاسر جهان، استرالیای جنوبی را به عنوان یک مرکز هنری و فرهنگی می‌شناسند. این ایالت به دلیل برگزاری جشنواره‌های هنری و رویدادهای ورزشی در طول سال غالبا به (ایالت جشنواره) شناخته می‌شود. طبق آمار‌های موجود بیشتر ساکنین ایالت استرالیای جنوبی بیشتر از استرالیایی، ایرلندی، اسکاتلندی و آلمانی هستند. در این ایالت به جز زبان انگلیسی ۵ زبان رایج دیگر از جمله ماندرین، ایتالیایی، ویتنامی، یونانی، و کانتونی وجود دارد.

خدمات بهداشتی و درمانی استرالیای جنوبی

استرالیای جنوبی طیف وسیعی از خدمات مراقبت‌های بهداشتی اولیه را برای شهروندان ارائه می‌دهد. استفاده از این خدمات درمانی در استرالیای جنوبی برای شهروندان استرالیایی، دارندگان اقامت دائم و برخی از ویزا‌های سابکلاس رایگان است؛ همچنین خدمه بهداشتی توجه ویژه‌ای به رسیدگی به نیاز‌های بهداشتی مردم بومی دارند. این خدمات که شامل خدمات زیر است:

  1. پرستاری
  2. بهداشت دندان
  3. خدمات مواد مخدر و الکل
  4. بهداشت روان
  5. مشاوره و آموزش پیشگیری از بارداری

سخن پایانی

همانطور که بیان شد ایالت استرالیای جنوبی یکی از ایالت‌های هفت‌گانه بوده و از نظر وسعت در رتبه چهارم قرار دارد. شرایط آب و هوایی مناسبی دارد و از نظر کیفیت رفاه و زندگی دارای امتیاز خوبی است. در این مطلب شما را با ایالت استرالیای جنوبی و هر آنچه که در مورد آن لازم بود بدانید بیشتر آشنا کردیم امیدواریم مورد استقبال واقع شود.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Admin
19 آگوست 2019

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp