info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

ویزای دانشجویی کانادا

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
ویزای دانشجویی کانادا جدید

از بهترین کشور‌های جهان برای تحصیل می‌توان به کشور کانادا اشاره کرد که از ۱۸۵ کشور مختلف پذیرای حدود ۳۵۶۰۰۰ دانشجو بوده است. از جمله دلایل و مزیت‌هایی که باعث شده کشور کانادا در حال حاضر در این جایگاه قرار بگیرد عبارتند از: کیفیت بالای آموزش، ارائه‌ مدارک معتبر جهانی و شرایط اجتماعی پایدار و امن. البته ناگفته نماند که نقش جشن‌های تابستانی با شکوه و مفرح، ورزش‌های زمستانی، طبیعت و مناظر متنوع، ورزش‌ها، فرهنگ‌ها و غذا‌های مختلف بی‌نظیر این کشور در درخواست‌ها و رغبت‌های بی‌شمار افراد برای تحصیل در کانادا بی‌تأثیر نیست. در این مطلب شما را با شرایط و مدارک لازم و هزینه ویزای تحصیلی کانادا آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

اقدامات اولیه برای ویزای تحصیلی کانادا

کسانی که قصد تحصیل در کشور کانادا را دارند ابتدا و قبل از هر چیزی لازم است «اجازه تحصیل » Study permit داشته باشند. لازم به ذکر است که برای دوره‌های آموزشی یا تحصیلی کمتر از ۶ ماه می‌توانید برای ویزا توریستی اقدام کنید و به اخذ ویزا تحصیلی نیازی نیست. با وجود نکاتی که ذکر شد پیشنهاد ما این است که حتی برای دوره‌های آموزشی کمتر از ۶ ماه هم برای خود ویزای تحصیلی دریافت کنید؛ زیرا در صورت طولانی‌تر شدن دوره‌ها یا تصمیم به ثبت نام در دوره‌های دیگر لازم است برای درخواست ویزای تحصیلی ابتدا از خاک کانادا خارج شوید. از مزایا داشتن ویزا تحصیلی به امکان تمدید اعتبار ویزا در داخل کشور کانادا می‌توان اشاره کرد.

انواع ویزا تحصیلی کشور کانادا

برای تحصیل در کانادا دو نوع ویزا با شرایط‌های خاص خود از سوی اداره مهاجرت این کشور در نظر گرفته شده است:

  • ویزای دانش‌آموزی کانادا: تحصیل افراد زیر ۱۸ سال در هر یک از مقاطع تحصیلی در مدارس کانادا
  • ویزای دانشجویی کانادا: تحصیل افراد بالای ۱۸ سال در هر یک از مقاطع تحصیلات عالی از جمله کالج، دانشگاه و مؤسسات آموزشی معتبر دیگر.

ویزای دانش‌آموزی کانادا

هزینه‌های تحصیل و اقامت دانش‌آموز کاملاً بر عهده والدین یا سرپرست قانونی وی است؛ بنابراین پدر و مادر یا سرپرست باید اثبات کنند که از عهده پرداخت هزینه‌ها برمی آیند. داشتن نامه پذیرش از سوی مؤسسات آموزشی معتبر کشور کانادا یکی دیگر از نکات حائز اهمیت است. تمام مدارس این کشور جزء مراکز آموزشی مورد تأیید و معتبر هستند.

ویزای دانشجویی کانادا

در کشور کانادا دوره کارشناسی بسته به دانشگاه ۳ تا ۴ سال، دوره کارشناسی ارشد و دوره‌های بالاتر بسته به نوع مدرک ۱ تا ۳ سال به طول می‌انجامد. کالج‌های محلی، مدرسه عالی علوم فنی و کاربردی، مدرسه هنر‌های کاربردی (که گواهی‌نامه، دیپلم، مدرک کاردانی و کارشناسی ارائه می‌کنند) و دانشگاه‌های کانادا (که مدرک کارشناسی و بالاتر ارائه می‌کنند) مؤسساتی هستند که متقاضیان می‌توانند دوره آموزش تحصیلات عالی خود را در آن بگذرانند. برای تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی در کانادا داشتن نامه پذیرش از یکی از مؤسسات و مراکز آموزشی مورد تأیید این کشور (DLI) الزامی است و بدون آن دریافت ویزا تحصیلی امکان‌پذیر نخواهد بود.

شرایط ویزای تحصیلی کانادا

افراد خارجی برای تحصیل در کانادا به ویزای تحصیلی که در واقع برای آن‌ها در حکم اجازه نامه‌ای برای تحصیل افراد غیر کانادایی است نیاز دارند. تفاوت چندانی در روش درخواست برای اخذ ویزا تحصیلی مقاطع مختلف وجود ندارد و تفاوت تنها در مدارک مورد نیاز است. موارد زیر مراحل و شرایط ویزای تحصیلی کانادا به شرح زیر است.

ویزا تحصیلی به مدت ۹۰ روز بعد از اتمام دوره‌های آموزشی دارای اعتبار است. تا زمانی که از سوی مؤسسه محل تحصیل خود اعلان پایان دوره را دریافت نکنید دوره آموزشی شما پایان یافته به حساب نخواهد آمد. داشتن نامه پذیرش از سوی مؤسسات آموزشی معتبر که شامل مواردی مانند شهریه پرداختی، تاریخ شروع، پایان و ثبت‌نام دوره برای اخذ ویزا تحصیلی کشور کانادا الزامی است.

تمکن مالی

برای تحصیل در هر مقطعی که هستید ثابت کردن تمکن مالی خود برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و اقامت‌تان الزامی است. در صورتی که دوره‌های تحصیلی شما کمتر از یک سال باشد داشتن مدرک تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های طول دوره مورد قبول است.

در صورتی که دوره‌های تحصیلی شما بیشتر از یک سال طول بکشد داشتن مدرک تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌هاییک سال اول الزامی و ضروری است. در آخر لازم به ذکر است که سالانه حدود حداقل 30 هزار دلار برای هزینه زندگی و تحصیل یک دانشجوی غیر کانادایی تخمین‌زده می‌شود.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

برای اخذ ویزا‌های کانادا به خصوص دریافت ویزا تحصیلی لازم است مراحلی مشخص مانند جمع‌آوری مدارک، پر کردن فرم‌های مربوطه و پرداخت هزینه به دقت طی شوند:

مرحله اول: جمع‌آوری مدارک

برای درخواست ویزای تحصیلی مدارک ویزای تحصیلی کانادا ضروری است:

  • داشتن نامه پذیرش از سوی یکی از مؤسسات آموزشی معتبر کانادا
  • داشتن نامه CAQ برای درخواست‌کنندگان تحصیل در کبک
  • برنامه تحصیلی (Study Plan)
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی
  • ترجمه ریزنمرات آخرین مقطع تحصیلی
  • فرم‌های تکمیل‌شده درخواست ویزا
  • نامه تمکن مالی۴ ماه اخیر
  • اسکن صفحه اول جدیدترین پاسپورت و صفحاتی که مهر ویزا خورده‌اند
  • اسکن اصل شناسنامه به‌همراه ترجمه
  • اسکن اصل شناسنامه به‌همراه ترجمه برای همراهان در صورت تأهل
  • دو قطعه عکس ۳ در ۴
  • سند و مدارک مربوط به دارایی‌های شخصی
  • نامه سابقه و بیمه کاری
  • فیش واریز شهریه
  • مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا

این مدارک در صورتی که قصد ثبت درخواست آنلاین را داشته باشید در سایت اداره مهاجرت و شهروندی کانادا آپلود می‌شود. اگر قصد دارید مدارک را به صورت حضوری ارائه دهید باید آن‌ها را به دفاتر اعطای ویزا برده و تحویل دهید.

 

مرحله دوم: پر کردن فرم‌ها

در هر دو صورت ثبت درخواست چه اینترنتی و چه حضوری لازم است جهت درخواست ویزا تحصیلی کانادا ۲۰۲۲ خود فرم‌های زیر را پر کنید:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • فرم اطلاعات خانواده
  • فرم تعیین سرپرست برای متقاضی زیر سن قانونی
  • فرم schedule ۱ سفارت کانادا

مرحله سوم: پرداخت هزینه‌ها

به خاطر داشته باشید که پرداخت‌های سفارت حتماً باید به صورت آنلاین و اینترنتی انجام شوند. بعد از اینکه درخواست اینترنتی خود را ثبت نمودید در سایت اداره مهاجرت و شهروندی کانادا از طریق حساب کاربری خود هزینه‌ها را پرداخت کنید و حتماً از رسید آن پرینت بگیرید. نسخه کپی را ضمیمه درخواست خود کنید و نسخه اصلی را نگه دارید.

دلایل رد‌شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا

ارائه جزئیات ریجکت یا رد شدن ویزا غالبا امکان‌پذیر نیست؛ اما در نامه‌ای، به شما دلیل رد شدن درخواست‌تان را اعلام خواهند کرد. شما می‌توانید با کمک متخصصان با تجربه در این زمینه، تمامی مدارک‌تان را طبق ساختار مورد تأیید اداره مهاجرت طوری ارائه کنید که خطر رد شدن درخواست شما را به حداقل برسد. علل رد شدن ویزای تحصیلی عبارتند از:

  • وجود فاصله تحصیلی بین مقطع قبلی و فعلی
  • عدم تمکن مالی جهت تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی
  • قابل قبول نبودن اهداف تحصیلی و عدم اطمینان از بازگشت دانشجو بعد از تمام شدن تحصیل به کشور مبدا
  • نداشتن مدرک زبان
  • عدم تطابق رشته تحصیلی در مقطع قبلی و فعلی
  • نقص پرونده و مدارک

شما می‌توانید به راحتی به نتیجه ویزا خود اعتراض کنید اما از آن جایی که احتمال تغییر نتیجه بعید است پیشنهاد می‌کنیم که بعد از برطرف شدن ایراد‌های وارده و بهبود شرایط به طور مجدد درخواست دهید.

سخن پایانی

کانادا یکی از بهترین و پر طرفدار‌ترین کشور‌های جهان برای تحصیل به حساب می‌آید. اگر شما هم جزء افرادی هستید که علاقه‌مند تحصیل در کشور کانادا هستند پیشنهاد می‌کنیم برای موفقیت در اخذ ویزا تحصیل کانادا و رسیدن به آرزو‌ها و اهداف خود، موارد و نکات ذکر شده در این مطلب مانند شرایط و هزینه و… اخذ ویزا یا تحصیل در کانادا را با دقت مطالعه کنید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Admin
28 اکتبر 2020

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp