info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

با مهاجر پذیرترین استان های کانادا آشنا شوید

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
مهاجر

اولین سوالی که برای یک مهاجر کانادا ممکن است پیش بیاید این است که کدام شهرهای کانادا مهاجر پذیرتر هستند؟ در این مقاله ضمن این که به این سوال پاسخ خواهیم داد، قصد داریم به طور مختصر به معرفی مهاجرپذیرترین استان­های کانادا بپردازیم. همچنین از مواردی که برای مهاجرت به یکی از شهرهای کانادا مهم است را با هم بررسی خواهیم کرد.

انتخاب شهر و کشور جهت مهاجرت تاثیر بسیار زیادی در شرایط، سطح زندگی و آینده شما و خانواده ­تان دارد. به همین دلیل باید تمام جوانب و شرایط هر استان را از نظر مهاجرپذیر بودن بررسی کنید تا بتوانید آینده خود و اعضای خانواده خود را تامین کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را با شما در میان بگذاریم.

معرفی کلی استان­ های مهاجر پذیر کانادا

کانادا جمعا دارای 13 استان هست که 3 استان شمالی آن به دلیل سرمای شدید، جمعیت زیادی ندارند. این حق شماست که پیش از درخواست مهاجرت به کانادا شهرها و شرایط آنها را بشناسید. از شرایط هر استان می‌توان به آب­ و هوا، اقتصاد، کیفیت زندگی و مواردی از این قبیل اشاره کرد. از بین 13 استان کانادا، 6 استان از بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت در سال 2023 را معرفی می­کنیم.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

معرفی استان بریتیش کلمبیا برای مهاجرت

استان بریتیش کلمبیا از ایالت­های قدیمی کانادا محسوب می­شود و مرکز آن ویکتوریا است. زبان انگلیسی زبان رسمی مردم این منطقه بوده و آب­ و هوای آن قاره ­ای و ملایم اقیانوسی است. در این استان به دلیل وجود شهرهای مهاجر پذیر کانادا، فرهنگ­ها و عقاید مختلفی وجود دارد. در واقع اقوام و مردم از تمام کشورها در آن حضور دارند.

از بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت می­توان شهرهای ویکتوریا و ونکوور را نام برد. این دو شهر به دلیل داشتن تفریحات آبی مثل قایقرانی و شنا توریست­های زیادی را در خود جای داده ­اند. شما می‌توانید از طریق برنامه استانی بریتیش کلمبیا اقدام به مهاجرت کنید. در آخر باید بگوییم که  3% از جمعیت استان بریتیش کلمبیا را ایرانیانی تشکیل داده ­اند که اقامت کانادا را دارند؛ همچنین 25% از ایرانیان موجود در کانادا در این استان ساکن هستند.

معرفی استان آلبرتا برای مهاجرت

استان آلبرتا یا همان سرزمین دشت­های هموار با مرکز استان ادمونتون، با شعار قوی و آزاد مهاجران بسیاری را در خود جای داده است. زبان رسمی این استان انگلیسی و آب­ و هوای آن خشک و قاره ­ای است. این استان اهمیت زیادی به فرهنگ و هنر قائل می­شود و منبع فیلم،­ ادبیات، هنر، موسیقی و نقاشی است. کلگری و ادمنتون دو شهر مهم اقتصادی و تجاری در کانادا محسوب می­شوند که دارای تکنولوژی­ های خوبی هستند.

دفترهای مرکزی شرکت­های بزرگ تجاری مثل جنرال الکتریک، IBM و Dell در شهر ادمنتون قرار دارند که با رودخانه و دره­ای سرسبز زیبا شده است. آلبرتا نیروی کار مورد نیاز خود را از طریق مهاجران به صورت مستقیم یا برنامه استانی آلبرتا (AINP) جذب می­کند. از میزان 9000 ایرانی ساکن کانادا، 2600 نفر از آنها در ادمنتون و 5600 نفر نیز در کلگری زندگی می­کنند. این استان یکی از ثروتمندترین استان­های کانادا شناخته می­شود. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، آلبرتا با وجود یک سوم جمعیت مهاجر، پیشنهاد خوبی برای شماست.

شما میتوانید مشاغل مورد نیاز استان آلبرتا را در این قسمت مشاهه کنید

معرفی استان ساسکاچوان برای مهاجرت

استان ساسکاچوان یکی از محبوب­ترین شهرهای مهاجر پذیر کانادا به شمار می­رود که بیشترین دلیل آن، هزینه­ های زندگی و موقعیت­­ های کاری آن است. اگر شغل شما کشاورزی، فنی و خدماتی­ست، شانس زیادی برای پذیرش خواهید داشت. این استان در رتبه اول استخدام مهاجران و هزینه ­های کم زندگی از قبیل مسکن قرار دارد.

برنامه استانی مهاجرت ساسکاچوان به نام SINP یکی از روش­های مهاجرت آسان برای ایرانیان است. برای گرفتن اقامت دائم از دولت فدرال برای این استان باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  1. نیروی کاری متخصصین بین ­المللی: متخصصینی که قصد کار یا زندگی در این استان را دارند.
  2. تجربه کاری ساسکاچوان: مهاجرینی که در این استان زندگی یا کارکرده ­اند.
  3. کارآفرینان و مزرعه داران: افرادی که قصد راه ­اندازی کسب ­و کار یا زراعت و مزرعه­ داری دارند.
  4. کارآفرینان تحصیل کرده بین ­المللی: افرادی که در ساسکاچوان تحصیل کرده ­اند و می­خواهند کسب­ و کاری در ساسکاچوان ایجاد کنند.

ساسکاچوان آب­ و هوایی آفتابی داشته و مهاجرانی از بیشتر کشورها را در خود جای داده است. سطح زندگی در این استان از سطح عادی زندگی در کانادا بالاتر بوده و به‌ صرفه است. نرخ بیکاری این استان زیر 4% و این یعنی شما شانس بالایی برای استخدام خواهید داشت.

معرفی استان مانیتوبا برای مهاجرت

استان مانیتوبا یکی از استان­های پرجمعیت کانادا به شمار می­رود و یک پنجم از وسعت آن توسط جنگل­های سرسبز پوشیده شده است. زبان رسمی آن انگلیسی و مرکز آن شهر وینیپگ است. این استان از هر نظر اعم از اقتصادی، فرهنگی، هنری و… تاثیر زیادی روی کانادا داشته است. شغل­های فراوان، هزینه­ های مقرون به­ صرفه و مراقبت­های رایگان بهداشتی از دلایل محبوبیت این استان محسوب می‌شوند.

زمستان­های این استان سرد و پوشش آن تپه و مرتع است. این استان به استعداد و مهارت توجه زیادی می­کند؛ به همین دلیل اگر در حرفه خود مهارت و استعداد کافی داشته باشید، می­توانید برای مهاجرت و گرفتن اقامت امیدوار باشید. به طور تقریبی 4000 ایرانی در مانیتوبا زندگی می­کنند.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

معرفی استان انتاریو برای مهاجرت

استان انتاریو بزرگترین استان بعد از استان کبک بوده و زبان رسمی آن انگلیسی است. این استان آب ­و هوایی متضاد دارد. همانند ایران، این استان هر 4 فصل را تجربه می­کند اما به دلیل وسعت زیادش، در هر قسمت از استان هوای مختلفی دارد. ممکن است در یک لحظه برخی از شهرها در حال بارندگی و برخی دیگر آفتابی باشند. هزینه زندگی در انتاریو نسبت به دیگر استان­ها و ایالت­ها بیشتر است اما حقوق و کیفیت زندگی نیز در آن بالاست. این استان دارای تعداد زیادی سالن ­های تئاتر، گالری­ های هنری و هنرمندان کانادایی است.

استان انتاریو دارای 52 شهر است که شهرهای تورنتو و اتاوا از شهرهای مهاجرپذیر کانادا محسوب می­شوند. تورنتو مرکز استان است و نرخ بیکاری در آن کمتر دیگر شهرهاست. سطح زندگی مردم این شهر از نظر رفاهی در درجه بالایی قرار دارد و در نهایت باید بگوییم که فرصت­های شغلی موجود در این استان بسیار زیاد است.

معرفی استان کبک برای مهاجرت

در معرفی استان کبک باید به مساحت بالا و جمعیت زیاد آن اشاره کرد. پایتخت استان کبک، شهر کبک و مهد تمدن فرانسه در آمریکاست؛ به همین خاطر زبان رسمی این استان فرانسوی است. مشهورترین شهر این استان مونترال است که احتمالا نام آن را شنیده باشید. استان کبک دنیای تجارت، مد و گردشگری است و سطح رفاهی خوبی هم دارد.

سرما و گرمای شدید کبک در کانادا معروف است. با وجود زبان فرانسوی، به هر زبانی که مسلط باشید می‌توانید در این استان اقامت بگیرید. یکی از شهرهایی که به آسانی اقامت را می‌توان از آن گرفت، کبک است. تنها در شهر کبک 24000 ایرانی اقامت دارند و جرم و جنایت در استان کبک کمترین میزان را دارد.

برای اطلاع از شرایط مهاجرت به کبک کانادا میتوانید این مطلب را بخوانید

جمع­ بندی

در این مقاله بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت در سال 2023 را معرفی کردیم و شرایط زندگی در آنها را برای مهاجران توضیح دادیم. کافیست اطلاعات هر استان را خوانده و با شرایط خود بررسی کنید. باید ببینید که کدام یک از موارد برای شما ملاک هستند. شرایط آب ­و هوایی، استخدامی، سطح رفاهی و… را در هر استان بررسی کرده و تصمیم نهایی خود را بگیرید. در صورتی که برای انتخاب مشکلی داشتید یا برای سوالات خود به دنبال پاسخ بودید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Admin
18 فوریه 2020

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp