info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

همه چیز درباره مهاجرت به ایرلند را بدانیم

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
مهاجرت به ایرلند

مهاجرت به ایرلند به عنوان کشور‌ی اروپایی برای ادامه تحصیل یا گسترش تجارت در سطح بین‌الملل، خواسته بسیاری از ایرانیان و مردم دیگر کشور‌های غیر اروپایی است. پس از تشکیل دهکده جهانی و گسترش همکاری‌های بین‌المللی کشور‌های پیشرفته، شرایط مختلفی را برای پذیرش مهاجر از سراسر جهان به وجود آوردند. کشور ایرلند یکی از کشور‌های عضو در اتحادیه اروپا است که امکان مهاجرت به آن از روش‌های مختلف وجود دارد. در ادامه به بررسی شرایط و روش های مهاجرت به ایرلند خواهیم پرداخت.

کشور ایرلند را بهتر بشناسید

کشور ایرلند با مساحت ۷۰ هزار و ۲۷۳ کیلومتر مربع، بیست و سومین کشور وسیع اروپایی است و از نظر جغرافیایی در غرب انگلستان قرار دارد. این جزیره دو بخش شمالی و جنوبی دارد. قسمت شمالی این کشور جزء بریتانیا و تحت حکومت پادشاهی انگلستان است. با این حال قسمت جنوبی آن تحت عنوان ایرلند جنوبی کشوری کاملا مستقل به حساب می‌آید.

ایرلند به عنوان یک جزیره، آب و هوای معتدل و مناسبی دارد. کشور ایرلند با وجود عضویت در اتحادیه اروپا، از اعضای پیمان منطقه‌ای شنگن نیست. مردم این کشور در گذشته به زبان ایرلندی صحبت می کردند اما حضور استعماری انگستان در ایرلند باعث رایج شدن زبان انگلیسی و به رسمیت رسیدن آن در ایرلند شده است. فرهنگ این کشور نیز مانند زبان آن تحت تأثیر کشور همسایه‌اش انگلستان قرار دارد.

بهترین شهر‌های ایرلند برای مهاجرت

مهاجرت به ایرلند از جهات مختلفی مناسب است. دانشگاه‌ های پیشرفته و اقتصاد مناسب از عواملی به حساب می‌آیند که این کشور را به مورد مناسبی برای مهاجرت تبدیل کرده‌اند. شهر‌های مختلف این کشور با توجه به شرایط خاصی که دارند می‌توانند برای دانشجویان مناسب باشند. از بهترین شهر‌های این کشور از نظر اهمیت تحصیلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوبلین
  • کورک
  • لیمریک
  • واترفورد
  • دِری
  • بلفاست
  • گَلوِی
  • لیسبورن

تحصیل در ایرلند

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به اروپا را دارید، می‌توانید کشور ایرلند را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید. اکثر دانشگاه‌ های این کشور جزء برترین دانشگاه‌ های جهان از نظر سطح عملی هستند؛ همچنین رنکینگ بالای این دانشگاه‌ ها باعث بالا بودن درخواست ویزای تحصیلی از این کشور شده است. طبق قوانین مهاجرتی ایرلند دانشجویان خارجی مجاز هستند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه‌ های این کشور تحصیل کنند.

دانشجویان این کشور نیز مانند اکثر کشور‌های دنیا دوره لیسانس خود را در یک دوره ۴ ساله و ارشد را در یک دوره ۲ ساله می‌گذرانند. زبان تدریس در هر دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد انگلیسی است. از دیگر نکات مثبت مهاجرت به ایرلند می‌توان به مهلت یک ساله‌ای اشاره کرد که به منظور تمدید اقامت در اختیار فارغ التحصیلان قرار می‌گیرد. در این دوره یکساله دانش آموختگان فرصت دارند برای تمدید اقامت از طریق تحصیل و کار اقدام کنند.

راه‌های مهاجرت به ایرلند

مهاجرت به ایرلند می‌تواند فرصت‌های شغلی و تحصیلی بسیاری را برای مهاجران کشور‌های کمتر توسعه یافته ایجاد کند. طبق قوانین این کشور مهاجران می‌توانند از راه‌هایی مانند تحصیل، سرمایه‌گذاری، ازدواج، کارآفرینی و پناهندگی اقامت ایرلند را به دست بیاورند. در ادامه در مورد دریافت اقامت از طریق روش‌های ذکر شده، توضیحات بیشتری ارائه خواهد شد.

شرایط تحصیل در ایرلند

تحصیل یکی از بهترین راه‌ های مهاجرت به ایرلند است. دانشجویان می‌توانند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این کشور درخواست دهند. درخواست مهاجران با توجه به رزومه تحصیلی و سایر شرایط از طرف مسئولان مربوطه بررسی می‌شود. پس از تأیید پرونده، دانشجویان می‌توانند اقامت تحصیلی خود را دریافت کنند. دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند باید ویزای نوع D را دریافت کنند. هزینه تحصیل دانشجویان غیر اروپایی در ایرلند رایگان نیست. دانشجویان پس از ورود به ایرلند علاوه بر هزینه تحصیل باید هزینه‌های مربوط به اقامت در این کشور را نیز متحمل شوند.

سرمایه ‌گذاری در ایرلند

مهاجرت به ایرلند علاوه بر تحصیل از طریق سرمایه‌گذاری نیز ممکن است. موقعیت این کشور شرایط بسیار مناسبی را برای سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد کرده است. چنانچه شرایط سرمایه‌گذاری در یک کشور خارجی را دارید می‌توانید ایرلند را به عنوان کشور مورد نظر انتخاب کنید.

ازدواج در ایرلند

ازدواج با یک تبعه خارجی از روش‌هایی است که به وسیله آن به راحتی می‌توان اقامت کشور‌های مختلف را اخذ کرد. این قانون در کشور ایرلند نیز وجود دارد. با توجه به سریع و ارزان بودن اخذ اقامت از طریق ازدواج، این روش یکی از بهترین راه‌های کسب اقامت از کشور ایرلند است. از دیگر نکات مثبت این روش می‌توان به بی‌تأثیر بودن سابقه کاری و میزان تحصیلات متقاضی اشاره کرد.

کارآفرینی در ایرلند

ایده‌پردازان و افراد متخصص در تجارت الکترونیک می‌توانند با ارائه طرح‌های کارآمد و جذاب، به راحتی اقامت کشور ایرلند را کسب کنند. شرایط موجود در این کشور بستر مناسبی را برای مهاجران خلاق ایجاد کرده است. اگر فرد خلاقی هستید و ‌ایده‌های منحصر به فردی دارید کشور ایرلند مکان مناسبی برای تحقق ایده های شما خواهد بود. مهاجران می‌توانند پس از ورود به این کشور کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند و علاوه بر تحقق رویا‌های کاری خود از مزایای اقامت در کشور ایرلند نیز برخوردار شوند. از دیگر نکات مثبت این روش مهاجرت می‌توان به حمایت مالی دولت ایرلند از کارآفرینان اشاره کرد.

ویزای ایرلند و شرایط آن

کشور ایرلند به عنوان یکی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا مقصد بسیاری از مهاجران سراسر جهان است. متقاضیان از کشور‌های مختلف می‌توانند از طریق روش‌های مجاز برای اخذ ویزای کشور ایرلند اقدام کنند. اخذ ویزای کشور ایرلند، طبق مقررات نیازمند شرایط و مدارکی است که در ادامه ذکر خواهد شد.

  • داشتن پاسپورت معتبر (پاسپورت باید۳ ماه بیشتر از تاریخ ویزا اعتبار داشته باشد)
  • پر کردن فرم درخواست ویزا
  • کارت ملی و شناسنامه
  • ۲ قطعه عکس رنگی ۶*۴
  • افرادی که ویزای شینگن یا ویزای معتبر هر کشور دیگری را دارند باید یک نسخه از کپی این مدارک و مهر‌های ورود و خروج را در پرونده خود قرار بدهند
  • نامه تمکن مالی و گردش ۶ ماه آخر سپرده بانکی
  • پروانه کسب یا ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی (برای صاحبان مشاغل)
  • گواهی بازنشستگی (برای افراد بازنشسته)
  • گواهی اشتغال به تحصیل (برای دانشجویان)
  • بیمه مسافرتی
  • سند مالکیت (در صورت وجود)
  • رزرو هتل و بلیط هواپیما

مدارک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به ایرلند

مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به ایرلند است. چنانچه قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارید، باید در زبان انگلیسی مهارت بالایی داشته باشید. در ادامه مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به ایرلند را شرح خواهیم داد:

  • متقاضیانی که قصد گذراندن دوره لیسانس در کشور ایرلند را دارند باید مدرک آیلتس سطح 6 را داشته باشند.
  • دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس باید مدرک آیلتس در سطح 6.5 را داشته باشند.

آخرین آمار از هزینه‌های مهاجرت به ایرلند

مهاجرت به کشور ایرلند نیازمند صرف هزینه‌های مختلفی است. نوع هزینه‌های پرداختی به روش مهاجرتی بستگی دارد. از آنجایی که شرط اقامت‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است و هزینه‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد نمی‌توان رقم‌های دقیقی برای این هزینه‌ها اعلام کرد. اما به طور کلی مهاجران برای اخذ اقامت دائم خود از کشور ایرلند باید ۵۰۰ یورو پرداخت کنند. این رقم مربوط به سال ۲۰۲۲ است و امکان تغییر آن در سال‌های آتی وجود دارد. هزینه‌های فرعی که مربوط به زندگی و تحصیل در این کشور هستند با توجه به متغیر بودن شرایط اقتصادی و قیمت اجناس در شهر‌های مختلف رقم ثابتی نیست.

هزینه‌های زندگی در ایرلند

کشور ایرلند با توجه به امکاناتی که در اختیار مهاجران قرار می‌دهد یکی از بهترین کشور‌ها برای مهاجرت است. اما هزینه‌های بالای زندگی در این کشور از نکات منفی زندگی در ایرلند به حساب می‌آید. از آنجایی که ایرلند یک جزیره است بیشتر اجناس به دلیل وارداتی بودن از قیمت بالایی برخوردار هستند. وجود این شرایط اقتصادی می‌تواند مهاجران را برای زندگی در این کشور با مشکل مواجه کند.

بهترین مشاغل در ایرلند کدامند؟

کشور ایرلند یکی از پرهزینه‌ترین کشور‌های اروپایی از نظر مخارج زندگی است؛ از این رو فقط کسانی توانایی زندگی راحت در این کشور را دارند که شغلی با درآمد مناسب داشته باشند. در ادامه ۱۰ شغل برتر در این کشور را به ترتیب میزان بیشترین درآمد ذکر خواهیم کرد:

۱. جراح

۲. قاضی

۳. وکیل

۴. مدیر بانک

۵. CEO

۶. مدیر مالی

۷. ارتودنتیست

۸. استاد دانشگاه

۹. خلبان

۱۰. مدیر بازاریابی

سخن پایانی

این مقاله به منظور معرفی ایرلند و شرایط و قوانین مهاجرت این کشور تهیه شده است. آگاهی از شرایط مهاجرت به شما این امکان را می‌دهد که از بهترین و سریع‌ترین راه ممکن به این کشور مهاجرت کنید. همچنین بررسی کامل شرایط و هزینه‌ها در ایرلند در سال ۲۰۲۲ به مهاجران این امکان را می‌دهد که در مورد کشوری که قرار است در آن زندگی کنند، اطلاعاتی کافی به دست آورند. چنانچه اقامت کشور ایرلند را دارید تجربیات مربوط به چگونگی اخذ اقامت این کشور را با ما به اشتراک بگذارید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

 

 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Admin
24 فوریه 2017

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp