info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

شرایط سنی برای پذیرش دانشگاه های کانادا

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
شرایط سنی

شرایط سنی برای ادامه تحصیل در کشور کانادا و دانشگاه های آن همیشه یکی از سوالات بسیار مهمی است که در ذهن متقاضیان می باشد. در صورتی که شما نیز تمایل به ادامه تحصیل در این کشور را دارید و شرایط سنی و محدودیت های آن برایتان مهم است تا انتهای مقاله با ما باشید.

سوالات پرتکرار شما در این زمینه :

  1. آیا با سن بالای 30 سال نیز می توان وارد کالج های کانادا شد؟
  2. آیا کالج های کانادا فقط افراد 18 ساله را می پذیرند؟
  3. آیا داشتن فاصله زمانی بین مقاطع تحصیلی یا گپ تحصیلی جزء نکات منفی اپلای در کانادا است؟
  4. آیا ممکن است سن بالا در روند دریافت ویزا مشکل ایجاد کند ؟
  5. دریافت پذیرش تحصیلی از نظر سنی در کدام مقطع تحصیلی آسان‌تر است؟

این سوالات تنها بخشی از سوالات مهم شما هستند که روزانه از تیم مشاوره دانش آرتا پرسیده میشود به همین جهت برای دریافت پاسخ بهتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بسیاری از افراد بر این باورند که شرایط سنی از مهم ترین شرایط اخذ پذیرش در مدارس و دانشگاه های کانادا میباشد. یعنی اگر سن متقاضی، کمتر یا بیشتر از سن مجاز تحصیلی باشد ممکن است پذیرش او با مشکل مواجه شود و یا کلا از تحصیل او جلوگیری شود. در ادامه توضیح خواهیم داد که این باور اشتباه است.

محدودیت سنی برای دانشگاه است یا اخذ ویزا

پاسخ این سوال بسیار مهم است زیرا میتواند تمام ابهامات شما را در زمینه اخذ پذیرش و محدودیت سنی رفع کند. به طور کلی دانشگاه های کانادا برای پذیرش دانشجو هیچ محدودیت سنی ندارند تنها محدودیتی که شما با آن مواجه هستید برای اخذ ویزا میباشد که تاثیر گذار ترین عامل در این بخش هم گپ تحصیلی یا فاصله تحصیلی (فاصله بین دریافت آخرین مدرک دانشگاهی تا مدرکی که قصد دارید برای آن وارد دانشگاه شوید) میباشد.

از نظر سفارت کانادا فاصله تحصیلی نباید بیشتر از 5 سال باشد و در صورتی که از 5 سال بیشتر باشد باید این فاصله با سوابق کاری مرتبط با آن زمینه قابل توجیه باشد.

محدودیت سنی برای مدارس کانادا

این موضوع بحثی است که میتوانیم بگوییم مدارس دانشگاه تعیین کننده محدودیت های سنی میباشند زیرا مقاطع مختلف را در سن های مختلف آموزش میدهند و این موضوع باید رعایت شود.

شرایط سنی ورود به مدارس کانادا

مدارس کانادا پیشرفته ترین شیوه تدریس در جهان را دارد به همین دلیل بسیاری از والدین در تلاش هستند تا فرزندشان در این مدارس تحصیل کنند. شرایط سنی برای ورود به مدارس کودکان در نظر گرفته می‌شود و در ایالات مختلف کشور کانادا متفاوت است، اما به طور معمول بصورت زیر میباشد :

  • دوره پیش دبستانی : ۵ سالگی
  • اولین پایه تحصیلی : ۶ سالگی
  • اتمام دوره دبیرستان : ۱۸ سالگی

برای اخذ پذیرش مدارس کانادا مدرک زبان نیاز نیست فقط باید دانش آموز خواندن و نوشتن و صحبت کردن متناسب با سن خود را بلد باشد.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

شرایط سنی تحصیل در مقطع کارشناسی کانادا

دوره کارشناسی در کشور کانادا بعد از دوره 12 ساله دیپلم آغاز میشود این دوره 4 سال طول می کشد که ممکن است در برخی از دانشگاه ها 3 سال طول بکشد . اگر میخواهید برای دوره کارشناسی پذیرش بگیرید باید بدانید که مدرک آیلتس زبان با نمره حداقل 6 بسیار مهم و ضروری است.

شرایط سنی برای پذیرش در این دوره محدودیت خاصی (21سالگی سن خوبی برای دریافت ویزا به دلیل کم بودن گپ تحصیلی شما میباشد) برای دانشگاه ندارد اما تنها زمان حضور در سفارت کانادا برای دریافت ویزای تحصیلی، سفارت به سن شما و فاصله تحصیلی شما توجه می‌کند. چرا که باید به طور کامل قانع شود شما به قصد تحصیل به کانادا مهاجرت میکنید.

 شما میتوانید لیست راحت ترین دانشگاه های کانادا برای پذیرش را مشاهده کنید 

شرایط سنی تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کانادا

دوره کارشناسی ارشد پس از دریافت مدرک کارشناسی آغاز میشود این دوره یک الی دو سال به طول می انجامد گپ تحصیلی یا فاصله تحصیلی در این دوره هم از اهمیت زیادی برخوردار است . این فاصله تحصیلی نباید از 5 سال بیشتر باشد و تنها در صورتی قالب قبول است که سوابق کاری مرتبط با زمینه رشته تحصیلی ارائه شود.

همچنین در صورتی که اقدام به اخذ پذیرش برای این مقطع را دارید باید نمره آیلتس شما بالاتر از 6.5 باشد.

مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های کانادا را به سه قابل گذراندن است :

  • پژوهشی : دانشجویانی که ممکن است فقط به انجام کارهای پژوهشی علاقه‌مند باشند
  • آموزشی : دانشجویان فقط با گذراندن واحدهای درسی میتوانند این مدرک را اخذ کنند
  • آموزشی و پژوهشی : دانشجویان در کنار انجام امور پژوهشی، واحدهای درسی را نیز می‌گذرانند

شرایط سنی برای تحصیل در دوره دکتری کانادا

مقطع دکتری بعد از مقطع کارشناسی ارشد شروع میشود این دوره یک الی دو سال به طول می انجامد. تحصیل در این دوره به جهت با ارزش بودن مدرک سخت گیری کمتری از سمت سفارت بر آن میشود و شرط سنی عملا تاثیری ندارد و تنها گپ تحصیلی قابل قبول میتواند دلیل کافی برای تایید شما باشد.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل شما را با مفهوم محدودیت سنی برای اخذ پذیرش دانشگاه ها و مدارس کانادا آشنا کنیم تا به پاسخ سوالات مهم خود در این زمینه برسید. پس از خواندن این مقاله باید بدانید که گپ تحصیلی شما از اهمیت بیشتری در رزومه شما برخوردار است تا سن شما ممکن است شما 50 سال داشته باشید اما به دلیل گپ تحصیلی کم مورد پذیرش سفارت قرار گیرید اما شخص دیگری با 30 سال سن و گپ تحصیلی بیش از 5 سال و عدم ارائه سوابق کاری در آن زمینه مورد تایید سفارت نباشد.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
26 ژوئن 2022

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp