info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

دانشگاه گراتس اتریش

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
دانشگاه گراتس اتریش

دانشگاه گراتس اتریش University Of Graz دانشگاهی دولتی محسوب می‌شود در استان اشتایر مارک شهر گراتس واقع شده است. پرداخت بودجه‌های کلان به دانشگاه‌ های دولتی، سبب شده است تا پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف علمی در دانشگاه گراتس اتریش، صورت گیرد. از آنجا که این دانشگاه در دسته دانشگاه‌ های بین‌المللی به‌ حساب می‌آید، همواره پذیرای دانشجویانی از سرتاسر دنیا است و این موقعیتی عالی برای افرادی است که قصد مهاجرت و تحصیل در کشور اتریش را دارند.

معرفی دانشگاه گراتس اتریش

دانشگاه گراتس اتریش، در سال 1585 تأسیس شده است که به‌عنوان یکی از اولین دانشگاه‌ های این کشور محسوب می‌شود. این دانشگاه، در میان دانشگاه‌ های اتریش، رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه گراتس را دارند، باید به زبان آلمانی مسلط باشند. چراکه، زبان آلمانی، زبان تحصیلی دانشگاه به‌ حساب می‌آید. داشتن مدرک C1 به‌ عنوان یکی از مدارک لازم جهت تحصیل در دانشگاه گراتس، ضروری است. در این دانشگاه، تحقیقات زیادی در زمینه‌های مختلفی انجام می‌شود و می‌توان گفت به‌عنوان قطب تحقیقات جامعه‌شناسی، اقتصادی و علوم طبیعی شناخته شده است.

دانشگاه گراتس اتریش، متشکل از 6 دانشکده است که با 136 برنامه در زمینه‌ های مختلف، فعالیت می‌کند. دانشکده الهیات کاتولیک، دانشکده کسب و کار اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشکده محیط‌ زیست و آموزش، حقوق، دانشکده هنر و علوم انسانی و دانشکده علوم طبیعی از جمله دانشکده‌ های دانشگاه گراتس، به شمار می‌آید. رشته هنر این دانشگاه نیز، معروف است و مورد توجه بسیاری از دانشجویان واقع شده است. دروس ارائه شده در دانشگاه، طی دو ترم تابستانی و زمستانی صورت می‌گیرد که ثبت‌نام ترم تابستان آن تا تاریخ 30 نوامبر و ترم زمستان آن تا تاریخ 30 آوریل، انجام می‌شود.

رشته های ارائه شده در دانشگاه گراتس اتریش

دانشگاه گراتس اتریش، رشته‌های مختلفی را برای ادامه تحصیل دانشجویان فراهم کرده است. دانشجویان می‌توانند از بین رشته‌های موجود و با توجه به علاقه خود به رشته موردنظر، یکی را انتخاب کنند و به ادامه تحصیل در این دانشگاه بپردازند. از جمله این رشته‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

علوم شیمی، الهیات، فنی و مهندسی، داروسازی، حقوق، علوم اجتماعی، علوم ملکولی، علوم سرمایه‌گذاری و بازاریابی، علوم تاریخی، علوم ریاضیات، علوم زمین‌شناسی، هنر، زیست‌شناسی، علوم تربیتی، علوم اقتصادی، علوم گیاهی، علوم کلاسیک و هندسه.

دانشجویانی که تمایل دارند تحصیلات خود را در مقطع لیسانس دانشگاه گراتس اتریش ادامه دهند می‌توانند از بین رشته‌های موجود، مورد دلخواه خود را انتخاب کنند و در طی 6 ترم که حدود 3 سال به طول می‌انجامد مدرک کارشناسی خود را از این دانشگاه دریافت کنند. مدارکی که برای مقطع لیسانس مورد نیاز بوده به شرح زیر است:

  • تکمیل فرم پذیرش دانشگاه
  • ارائه گواهی پایان تحصیلات
  • مدرک مهارت داشتن در زبان آلمانی
  • ترجمه مدرک تحصیلی
  • رزومه
  • پاسپورت

شرایطی نیز، برای تحصیلات دوره کارشناسی ارشد دانشگاه گراتس، در نظر گرفته شده است که افراد می‌توانند در طی مدت زمان یک سال و نیم این مقطع را به پایان برسانند. برای پذیرش در این دوره، نیاز به یکسری مدارک است که دانشجویان مستلزم به ارائه کلیه این مدارک به شرح زیر هستند:

  • تکمیل فرم پذیرش دانشگاه
  • ترجمه گواهینامه و ریز نمرات دوره لیسانس
  • نمره زبان انگلیسی و یا آلمانی
  • پاسپورت
  • رزومه

شرایط پذیرش مقطع دکتری دانشگاه گراتس

رشته‌های مختلفی در مقطع دکتری ارائه می‌شود که ازجمله آن می‌توان به رشته‌ های دکتری علوم طبیعی، دکتری حقوق، دکتری علوم انسانی، دکتری فلسفه، دکتری الهیات کاتولیک، دکتری علوم اجتماعی و اقتصادی، دکتری مطالعات دینی و گفتمان فرهنگی و دکتری حقوق و سیاست اشاره کرد. ادامه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه گراتس اتریش، تحت شرایط ویژه‌تری انجام می‌شود. در این دوره، آموزش‌های کامل‌تر و عمیق‌تری به دانشجویان ارائه می‌شود. به‌ طوری که دانشجویان می‌توانند به ارائه کارهای علمی در زمینه تحقیقات بپردازند. این دوره در طی 6 ترم، به طول می‌انجامد.

نحوه بورسیه شدن در دانشگاه گراتس

بسیاری از افراد هستند که برای ادامه تحصیل خود به دنبال دریافت بورسیه دانشگاه گراتس هستند و با این روش است که می‌توان امکان تحصیل در خارج را با شرایط راحت‌تری انجام داد. بورسیه‌ای که این دانشگاه برای دانشجویان در نظر گرفته است در دوره‌ های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی است. کم بودن هزینه تحصیل در دانشگاه گراتس و به عبارتی رایگان بودن آن، سبب شده است این دانشگاه شرایط اخذ بورسیه را با سختی‌های بیشتری انجام دهد.

برآورد هزینه تحصیل در دانشگاه گراتس

تحصیل در دانشگاه گراتس، با در نظر گرفتن رشته و مقطعی که دانشجو در آن درس می‌خواند، هزینه‌ای متفاوت دربر دارد. از آن جا که این دانشگاه، دولتی است؛ درنتیجه، هزینه زیادی متحمل دانشجو نمی‌شود و می‌توان گفت هر ترم آن چیزی در حدود 300 یورو، برآورد می‌شود. این هزینه بدون در نظر گرفتن هزینه‌های زندگی دانشجو در کشور اتریش، در نظر گرفته شده است؛ همچنین این امکان برای دانشجویان دانشگاه گراتس فراهم شده است که در زمان تحصیل خود، به مدت 20 ساعت به‌صورت ناپیوسته، به کار مشغول شوند تا از این طریق بتوانند هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنند.

سخن پایانی

کشور اتریش دانشگاه‌های زیادی را در خود جای داده است که ازجمله آن می‌توان به دانشگاه تکنیک گراتس، دانشگاه ملی وین، دانشگاه گراتس، دانشگاه تکنیک وین و بسیاری دیگر از موارد اشاره کرد. هرکدام از این دانشگاه‌ها، امکان تحصیل دانشجویان را در رشته‌های مختلف و در مقاطعی گوناگونی، فراهم کرده‌اند. آنچه ما در این مطلب بیان کردیم در مورد دانشگاه گراتس بود. این دانشگاه، شرایط آموزشی را در برترین سطح ممکن، به دانشجویان بومی و خارجی ارائه می‌دهد. آنچه برای دریافت پذیرش‌ و ادامه تحصیل در دانشگاه گراتس، مهم است، داشتن رزومه‌ ای خوب و عالی است. ضمن اینکه امکان اشتغال پس از تحصیل، برای افراد خارجی نیز، وجود دارد.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
23 اکتبر 2022

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp